Ekli dosyayı görüntüle 29545Ekli dosyayı görüntüle 29546
Ekli dosyayı görüntüle 29547Ekli dosyayı görüntüle 29548Ekli dosyayı görüntüle 29549Ekli dosyayı görüntüle 29550
Ekli dosyayı görüntüle 29552
Ekli dosyayı görüntüle 29554Ekli dosyayı görüntüle 29555
Ekli dosyayı görüntüle 29557
Evet... Z Proto'nun geçen hafta tanıtılmasından sonra bazı şeyler daha belli oldu. Ben de hazır güzel fotoğraflarını bulmuşken bunları paylaşayım dedim.
Öncelikle araba adından da anlaşılabileceği üzere Proto, yani konsept ile üretim modeli arası bir yerde. O yüzden üretim versiyonunda genellikle tepki çeken ön ızgarayı değiştirebilirler, bu R35 Proto'da da böyle olmuştu.
Otomobil Nissan'ın meşhur FM platformu üzerine kurulu. Bu platform R35, Fuga, Elgrand, Z33 (350Z) ve Z34 (370Z) gibi modellerle paylaşılıyor, yani kendisi ağır makyajlı bir 370Z. Ancak 370Z'den 14 cm kadar daha uzun. Ayrıca otomobilin mühendisi hepimizin R35'ten tanıdığı Hiroshi Tamura olacak.
Motor/Şanzıman olarak kesin bir açıklama yok ancak Skyline 400R'dan (Aman R33 400R ile karıştırmayın) tanıdığımız VR30DDTT motorun kullanılacağına kesin gözü ile bakılıyor. Bu motor giriş versiyonunda 300 hp/400 nm üretirken, üst versiyonlarda 400 hp/475 nm üretiyor. Şanzıman konusunda altı ileri manuel kesin ancak otomatik konusu daha belli değil. 370Z'den alınma 7 ileri Jatco TK da kullanılabilir, veya yeni bir şanzıman da geliştirilebilir.
Son olarak tanıtımdan sonra açıklanan bazı bilgileri de paylaşayım:
Roadster düşük satış rakamları yüzünden olmayacak deniyordu (Hatta 370Z'de kaldırıldı galiba.) ancak Tamura onay bekliyoruz, üretebiliriz dedi.
Avrupa'da emisyon yüzünden satılmayacak. (Ancak sonradan import edilebilir belki.)
Nismo versiyonunun hibrit olacağı açıklandı.