Başarılı Araç Fotoğrafları

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Mt.Akina
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
23-A65-D80-8-FF8-42-B4-8-E4-B-4-E5-DE52-E116-A.jpg


(Alıntıdır.)
Keşke forumdaki diğer arkadaşlar da gelebilseydi(Tüm şehirler bir olsaydı da) şöyle bir festival havasında çekseydik. Güzel bir gündü, fotoğraf makinesini unuttuğum için pişman oldum, senle ve diğer arkadaşlarla da umarım bir gün buluşur böyle pozlar çekeriz.
 
1. 911(930) 3.3 Turbo

porsche_911_turbo_3.3_coupe_827.jpeg



Uçuk kaçık hayalleri sevmem, ama bakın bu da cennetten bir köşedir.

Hava soğutmalı arkadan 6 silindirli boxer motor, arkadan itiş, eski nesil kafam kadar boşluklu turbo, şu an örnek gösteriyorum yeterli maddi gücüm olsa da muhtemelen yeterli tecrübeye sahip olmadığım için gazlayabileceğim bir otomobil değil, ama zamanla insana çok şey katacak bir araç olduğundan şüphem yok.Yani zamanla ya siz ona ya da o size hükmedecek :)

Gerçek bir “Petrolhead” aracı, düz giderek değil yan giderek daha iyi süre çıkaran ve daha hızlı giden bir araçtan bahsediyoruz.Zaptetmesi de bir hayli zor, ve yine de binek spor otomobil tarihinin en fazla sürücülük isteyen otomobillerinden biridir.Belki de en fazlasını isteyendir.
 
Son düzenleme:
1. 911(930) 3.3 Turbo

porsche_911_turbo_3.3_coupe_827.jpeg



Uçuk kaçık hayalleri sevmem, ama bakın bu da cennetten bir köşedir.

Hava soğutmalı arkadan 6 silindirli boxer motor, arkadan itiş, eski nesil kafam kadar boşluklu turbo, şu an örnek gösteriyorum yeterli maddi gücüm olsa da muhtemelen yeterli tecrübeye sahip olmadığım için gazlayabileceğim bir otomobil değil, ama zamanla insana çok şey katacak bir araç olduğundan şüphem yok.Yani zamanla ya siz ona ya da o size hükmedecek :)

Gerçek bir “Petrolhead” aracı, düz giderek değil yan giderek daha iyi süre çıkaran ve daha hızlı giden bir araçtan bahsediyoruz.Zaptetmesi de bir hayli zor, ve yine de binek spor otomobil tarihinin en fazla sürücülük isteyen otomobillerinden biridir.Belki de en fazlasını isteyendir.

2. Mazda (FD)RX-7

efini_rx-7_type_r_45.jpeg


(930)911 3.3 Turbo gibi her virajda ölümle vals yaptıracak kadar deli-dolu bir otomobilden sonra tezat oluşturacak 50/50 ağırlık dağılımına sahip arkadan itişli, çok dengeli ve mazoşistçe 9 bin deviri şifa gören bir küçücük Doritos motorlu 90’lar Japon sporcusunu da 2 numara olarak bu postun altına alıntılamayı uygun gördüm.
 
Son düzenleme:
2. Mazda (FD)RX-7

efini_rx-7_type_r_45.jpeg


(930)911 3.3 Turbo gibi her virajda ölümle vals yaptıracak kadar deli-dolu bir otomobilden sonra tezat oluşturacak 50/50 ağırlık dağılımına sahip arkadan itişli, çok dengeli ve mazoşistçe 9 bin deviri şifa gören bir küçücük Doritos motorlu 90’lar Japon sporcusunu da 2 numara olarak bu postun altına alıntılamayı uygun gördüm.
Kyle-Sheridan-Williams-M3-and-Lancia-Delta-18-2000x1419.jpg

Kyle-Sheridan-Williams-M3-and-Lancia-Delta-41-2000x1335.jpg

Kyle-Sheridan-Williams-M3-and-Lancia-Delta-171-2000x2997.jpg

ikisi bir arada. :D
 
Son düzenleme:
2. Mazda (FD)RX-7

efini_rx-7_type_r_45.jpeg


(930)911 3.3 Turbo gibi her virajda ölümle vals yaptıracak kadar deli-dolu bir otomobilden sonra tezat oluşturacak 50/50 ağırlık dağılımına sahip arkadan itişli, çok dengeli ve mazoşistçe 9 bin deviri şifa gören bir küçücük Doritos motorlu 90’lar Japon sporcusunu da 2 numara olarak bu postun altına alıntılamayı uygun gördüm.
3.Peugeot 205 1.9 GTi

peugeot_205_1.9_gti.jpeg


Bazı araçlar var ki ''milyon dolarlık'' süper sporlardan daha da anlamlı ve güzel gelir gözüme.

Çünkü sürüş hazzını sunması banka hesabındaki 000... lara bağlı değildir. Herhangi bir aile otomobili pahasına ekstrem sürüş hazzını sunabilecek bir kapasitede üretilirler.

Belki gerçekten yetenekli ellerde ''richie kid''lerin gece klüplerinde kız düşürmeye yarayan makas kapılı cazibeli Lamborghini'lerini dağ yollarında ezecek kadar bile ileri gidebilirler. Bu bile bence paranın ezici gücü karşısında ezilmiş, hor görülmüş hevesli insanların başkaldırısı belki de bir devrimidir denilebilir.Evet, devrimcidir bence.

Hız, güç, sürüş hazzı artık sadece aristokrasiye ait değildir, 21 yaşında Güney Fransa'daki orta dereceli bir Edebiyat Fakültesi öğrencisinin de artık gaz pedalının altı doludur, veya yıllarca Monte Carlo rallilerine gitmiş uzaktan uzağa seyretmiş hevesli göbekli bir dar gelirli ayyaş da belki ucuzlayan değer kaybeden ve eskiyen bu araçları almak istemiş bir süredir biriktirdiği bir parayla çılgınlık yapıp almıştır.

İşte tam da bu noktada o bankadaki 000'ların boşluğunu otomobil sevgisi doldurur, ufak bir gülümseyiş apex noktasına fırlatılan cazibeli bir bakış yeter ve artar bile.Ve böylece maddi değer olarak bir Opel Kadett'e denk gelen bu tabut bir anda heveslisinin gözünde Porsche 911'e dönüşüverir ve dünya hararetin vereceği fan sesine kadar güzelleşir.:)


Keşke gerçekten ulaşılabilir, araçlara yeni bir pencere daha açsalar...(İçimizden bazı arkadaşlar diyecekler şimdi 205 GTi ne ara ucuz oldu diye elimde 94-95 yılına ait dergiler mevcut ve ülkemizde dahi bu araçlar bir dönem Tofaşlar'dan da daha uygun fiyatlara gitmiş).Çok da uzağa gitmeye gerek yok daha 8-9 yıl evvel bu araçlar ... tamam tamam hep aynı geyik. :D
 
Son düzenleme:
Mini Seri: The A-B-C Of The Kei Cars

A: Autozam AZ-1
B: Honda Beat
C: Suzuki Cappuccino

Autozam AZ-1 (PG6SS):

Kendisi 1992-1995 yılları arasında Mazda'nın yan firmalarından biri olan Autozam'ın, o dönem Japonya'da revaçta olan Kei Sports segmentine sunduğu bir otomobil.

Aslında Mazda tarafından üretilse de, Rakibi Cappuccino'da da kullanılan Suzuki menşeili F6A kodlu 657 cc I3 DOHC 12V Turbo motordan 63 hp (6500 rpm) ve 85 nm (4000 rpm) çıkartıyor. Kabinin arkasında yer alan bu motora 5 ileri bir manuel şanzıman eşlik ediyor.

Çelik şasi üzerine FRP bir gövde kullanan bu tatlişko, toplamda sadece 720 kg. Toplamda sadece 4392 adet üretilmiştir. Sıfır fiyatı 12.400 dolar olduğu için çok fazla satılmayan bu otomobilin günümüzde 20k dolar civarına satılan örneklerini bile gördüm.

Yarın Honda Beat'ta görüşürüz.

AZ-1 1.jpeg
AZ-1 2.jpeg
AZ-1 3.jpeg
AZ-1 4.jpeg
AZ-1 5.jpeg
AZ-1 6.jpeg
AZ-1 7.jpeg
AZ-1 8.jpeg
AZ-1 9.jpeg
AZ-1 10.jpeg
 
Son düzenleme:
Mini Seri: The A-B-C Of The Kei Cars

A: Autozam AZ-1
B: Honda Beat
C: Suzuki Cappuccino

Autozam AZ-1 (PG6SS):

Kendisi 1992-1995 yılları arasında Mazda'nın yan firmalarından biri olan Autozam'ın, o dönem Japonya'da revaçta olan Kei Sports segmentine sunduğu bir otomobil.

Aslında Mazda tarafından üretilse de, Rakibi Cappuccino'da da kullanılan Suzuki menşeili F6A kodlu 657 cc I3 DOHC 12V Turbo motordan 63 hp (6500 rpm) ve 85 nm (4000 rpm) çıkartıyor. Kabinin arkasında yer alan bu motora 5 ileri bir manuel şanzıman eşlik ediyor.

Çelik şasi üzerine FRP bir gövde kullanan bu tatlişko, toplamda sadece 720 kg. Toplamda sadece 4392 adet üretilmiştir. Sıfır fiyatı 12.400 dolar olduğu için çok fazla satılmayan bu otomobilin günümüzde 20k dolar civarına satılan örneklerini bile gördüm.

Yarın Honda Beat'ta görüşürüz.

Ekli dosyayı görüntüle 29951Ekli dosyayı görüntüle 29952Ekli dosyayı görüntüle 29953Ekli dosyayı görüntüle 29954Ekli dosyayı görüntüle 29955Ekli dosyayı görüntüle 29956Ekli dosyayı görüntüle 29957Ekli dosyayı görüntüle 29958Ekli dosyayı görüntüle 29959Ekli dosyayı görüntüle 29960

Mini Seri: The A-B-C Of The Kei Cars

A: Autozam AZ-1
B: Honda Beat
C: Suzuki Cappuccino

Honda Beat (PP1):

Honda tarafından 1991-1996 arasında üretilen, Alfabetik Kei üçlemesinin ikincisi. Ayrıca Soichiro Honda ölmeden önce tanıtılan son otomobil olması gibi de bir özelliği var.

Tasarımı aslında Pininfarina tarafından yapılan ve daha sonra Honda'ya satılan, ve sadece 760 kg olan bu otomobilden 33.000 adet civarında üretilmiş.

Rakiplerinin aksine hiç bir aşırı besleme kullanmayan Beat, AZ-1 gibi kabinin arkasında bulunan E07A kodlu 656 cc I3 12v motordan 63 hp (8100 rpm) ve 60 nm (7000 rpm) değerlerini çıkaran bu motor ayrıca ITB de kullanıyordu. Tek şanzıman seçeneği yine 5 ileri manuel.

Ayrıca 9 Mayıs 2010 günü Twin Ring Motegi'de yapılan, ve 569 tane Beat'ın katıldığı bir buluşma, yapılan en büyük Honda buluşması olarak Guinness'e girmiş.


beat1.jpeg
beat2.jpeg
beat3.jpeg
beat4.jpeg
Beat5.1.jpeg
beat6.1.jpeg
beat7.jpg
beat8.jpeg
beat9.jpg
beat10.jpeg
 
Mini Seri: The A-B-C Of The Kei Cars

A: Autozam AZ-1
B: Honda Beat
C: Suzuki Cappuccino

Honda Beat (PP1):

Honda tarafından 1991-1996 arasında üretilen, Alfabetik Kei üçlemesinin ikincisi. Ayrıca Soichiro Honda ölmeden önce tanıtılan son otomobil olması gibi de bir özelliği var.

Tasarımı aslında Pininfarina tarafından yapılan ve daha sonra Honda'ya satılan, ve sadece 760 kg olan bu otomobilden 33.000 adet civarında üretilmiş.

Rakiplerinin aksine hiç bir aşırı besleme kullanmayan Beat, AZ-1 gibi kabinin arkasında bulunan E07A kodlu 656 cc I3 12v motordan 63 hp (8100 rpm) ve 60 nm (7000 rpm) değerlerini çıkaran bu motor ayrıca ITB de kullanıyordu. Tek şanzıman seçeneği yine 5 ileri manuel.

Ayrıca 9 Mayıs 2010 günü Twin Ring Motegi'de yapılan, ve 569 tane Beat'ın katıldığı bir buluşma, yapılan en büyük Honda buluşması olarak Guinness'e girmiş.


Ekli dosyayı görüntüle 29967Ekli dosyayı görüntüle 29968Ekli dosyayı görüntüle 29969Ekli dosyayı görüntüle 29970Ekli dosyayı görüntüle 29971Ekli dosyayı görüntüle 29972Ekli dosyayı görüntüle 29973Ekli dosyayı görüntüle 29974Ekli dosyayı görüntüle 29975Ekli dosyayı görüntüle 29976
Mini Seri: The A-B-C Of The Kei Cars

A: Autozam AZ-1
B: Honda Beat
C: Suzuki Cappuccino

Suzuki Cappuccino (EA11R-EA21R)

1991-1998 arası Suzuki tarafından üretilen, Kei üçlemesinin sonuncusu.

Rakiplerinin aksine ortadan değil, önden motorlu (Aslında Front Mid Engine, yani motor ön aks ile kabinin arasında.) bu miniğin kaputu, çamurlukları ve tavanı alüminyumdu, ve bu sayede sadece 725 kg idi.

Diğer bir özelliği ise tavanın üç farklı şeklinin olmasıydı. Kapalıyken coupe, orta paneli söküp bagaja koyduğunuzda bir targa, ve arka camı da aşağı indirdiğinizde ise bir convertbile olabiliyordu.

Motor konusunda ise EA11R versiyonu, AZ-1'de bahsettiğimiz F6A kodlu 657 cc I3 DOHC 12V Turbo motordan 63 hp (6500 rpm) ve 85 nm (4000 rpm) çıkartırken, makyajlı EA21R versiyonu ise K6A kodlu ve triger kayışı yerine zincir kullanan bir motora geçti. Bu motorun biraz daha torklu olduğu söyleniyor ancak net verisi elimde yok. Şanzıman olarak ise EA11R, sadece beş ileri gelirken, EA21R opsiyonel olarak üç ileri otomatik bir şanzıman da sunuyordu, ki rakipleri arasında sadece Cappuccino bu opsiyona sahipti.

Son olarak toplamda 28.010 tane üretilen bu otomobilin 1.182 tanesi İngiltere'de satılırken, ayrıca Almanya, Fransa, Hollanda ve İsveç'te de satıldığı söyleniyor. Yani rakiplerinin aksine global pazarda da satılan bir otomobildi.

Cappuccino 22.jpeg
Cappu33.jpeg
Cappu44.jpeg
Cappu5.jpeg

Cappu6.jpeg

cappu7.jpeg
Cappuccino.jpeg
cappu8.jpeg
cappu9.jpeg
cappu10.jpeg
 
Son düzenleme:
opel_ascona_400_rally_version_6.jpeg



images

Opel Ascona 400(1982).


1982 sezonunda Audi Quattro’nun önünde birinci olarak tamamlayan Opel Ascona W.Rörhl sürücülüğünde son defa WRC’de genel birincilik(şampiyonluk) yaşayan RWD araç oluyor.
 
Son düzenleme: