Başarılı Araç Fotoğrafları

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Mt.Akina
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
PicsArt_10-09-12.56.13.jpg
 
Toyota GR Yaris: Son yılların en hızlı B-Hot Hatch'i.

Geçtiğimiz yıllarda sınırlı sayıda üretilen Yaris GRMN'in ardından kalıcı bir model olacak. Ön kısmı normal Yaris gibi TNGA-B platformunu kullansa da, arka kısım TNGA-C platformu ile değiştirilen bu model, sadece üç kapı olarak satılacak.

Aslında ilk 4WD olarak tanıtılsa da, en boş paketi FWD olarak geliyor. Japonya'da satılan dört paketine de biraz daha detaylı bakalım:

RS: (M15A-FKS) 1.5 litre (1,490 cc) I3 DOHC 12v atmosferik, 118 hp (6,600 rpm), 145 nm (4,800-5,200 rpm), 13.0:1 sıkıştırma ile 40% termal verimlilik değerlerine sahip. Sadece FWD ve CVT kombinasyonu ile gelen bu model geri kalan tüm donanımlara sahip.

RZ: (G16E-GTS) 1.6 litre (1,618 cc) I3 DOHC 12v Turbo, 268 hp (6,500 rpm), 370 nm (3,000-4,000 rpm), 10.5:1 sıkıştırma değerlerine sahip. Sadece 4WD sistemine ve V16 kodlu 6 ileri iMT şanzımana sahip. Yine tüm donanımlara sahip. Avrupa için ise 257 hp ve 360 nm değerleri var.

RZ High Performance: Ek olarak BBS Forged jantlar, PS4S lastikler, su spreyli intercooler ve hem önde, hem de arkada Torsen LSD.

RC: RZ ile aynı olsa da, radyo, bilgi ekranı, ısıtmalı koltuklar gibi şeylere sahip değil. Yani pist odaklı bir model.

Viskoz kavramalı bir 4WD sistemine sahip. Normal modda gücün %70'ini öne verirken, spor modda %70 arkaya, pist modunda ise %50-50 eşit veriyor.


GR Yaris AU2.jpeg

(Avusturalya modeli)
Yaris RZ FE.2.jpeg
Yaris RZ FE2.jpeg

(RZ High Performance)
Yaris RS.jpeg

(RS)
Yaris RZ FE3.jpeg

(RZ High Performance)
toyota_gr_yaris_9.jpeg
toyota_gr_yaris_81.2.jpeg
toyota_gr_yaris_96.2.jpeg
toyota_gr_yaris_83.2.jpeg
toyota_supra_toyota_yaris.jpeg
 
Son düzenleme:
1. 911(930) 3.3 Turbo

porsche_911_turbo_3.3_coupe_827.jpeg



Uçuk kaçık hayalleri sevmem, ama bakın bu da cennetten bir köşedir.

Hava soğutmalı arkadan 6 silindirli boxer motor, arkadan itiş, eski nesil kafam kadar boşluklu turbo, şu an örnek gösteriyorum yeterli maddi gücüm olsa da muhtemelen yeterli tecrübeye sahip olmadığım için gazlayabileceğim bir otomobil değil, ama zamanla insana çok şey katacak bir araç olduğundan şüphem yok.Yani zamanla ya siz ona ya da o size hükmedecek :)

Gerçek bir “Petrolhead” aracı, düz giderek değil yan giderek daha iyi süre çıkaran ve daha hızlı giden bir araçtan bahsediyoruz.Zaptetmesi de bir hayli zor, ve yine de binek spor otomobil tarihinin en fazla sürücülük isteyen otomobillerinden biridir.Belki de en fazlasını isteyendir.
2. Mazda (FD)RX-7

efini_rx-7_type_r_45.jpeg


(930)911 3.3 Turbo gibi her virajda ölümle vals yaptıracak kadar deli-dolu bir otomobilden sonra tezat oluşturacak 50/50 ağırlık dağılımına sahip arkadan itişli, çok dengeli ve mazoşistçe 9 bin deviri şifa gören bir küçücük Doritos motorlu 90’lar Japon sporcusunu da 2 numara olarak bu postun altına alıntılamayı uygun gördüm.
3.Peugeot 205 1.9 GTi

peugeot_205_1.9_gti.jpeg


Bazı araçlar var ki ''milyon dolarlık'' süper sporlardan daha da anlamlı ve güzel gelir gözüme.

Çünkü sürüş hazzını sunması banka hesabındaki 000... lara bağlı değildir. Herhangi bir aile otomobili pahasına ekstrem sürüş hazzını sunabilecek bir kapasitede üretilirler.

Belki gerçekten yetenekli ellerde ''richie kid''lerin gece klüplerinde kız düşürmeye yarayan makas kapılı cazibeli Lamborghini'lerini dağ yollarında ezecek kadar bile ileri gidebilirler. Bu bile bence paranın ezici gücü karşısında ezilmiş, hor görülmüş hevesli insanların başkaldırısı belki de bir devrimidir denilebilir.Evet, devrimcidir bence.

Hız, güç, sürüş hazzı artık sadece aristokrasiye ait değildir, 21 yaşında Güney Fransa'daki orta dereceli bir Edebiyat Fakültesi öğrencisinin de artık gaz pedalının altı doludur, veya yıllarca Monte Carlo rallilerine gitmiş uzaktan uzağa seyretmiş hevesli göbekli bir dar gelirli ayyaş da belki ucuzlayan değer kaybeden ve eskiyen bu araçları almak istemiş bir süredir biriktirdiği bir parayla çılgınlık yapıp almıştır.

İşte tam da bu noktada o bankadaki 000'ların boşluğunu otomobil sevgisi doldurur, ufak bir gülümseyiş apex noktasına fırlatılan cazibeli bir bakış yeter ve artar bile.Ve böylece maddi değer olarak bir Opel Kadett'e denk gelen bu tabut bir anda heveslisinin gözünde Porsche 911'e dönüşüverir ve dünya hararetin vereceği fan sesine kadar güzelleşir.:)


Keşke gerçekten ulaşılabilir, araçlara yeni bir pencere daha açsalar...(İçimizden bazı arkadaşlar diyecekler şimdi 205 GTi ne ara ucuz oldu diye elimde 94-95 yılına ait dergiler mevcut ve ülkemizde dahi bu araçlar bir dönem Tofaşlar'dan da daha uygun fiyatlara gitmiş).Çok da uzağa gitmeye gerek yok daha 8-9 yıl evvel bu araçlar ... tamam tamam hep aynı geyik. :D
4.Lotus Elan

Üstü açık araçları aşırı ''gösterişli, kibirli'' oluşları dolayısıyla suçlarım, özellikle de içinde aşırı lüks barındıran ve arkasında koltukları olan cabrioletlerin.Hem otomobilleri ağırlaştırırlar hem de o herkese caka satan ''ben buradayım'' yapıları beni aşırı rahatsız eder fakat zihnin köşesine yazdığım öyle bir İngiliz roadster'i var ki bana göre şafatatlı open top'una rağmen kabul edilebilir seviyeden daha fazla bir mutluluk sunuyor.

İngiliz veya İtalyan hatta biraz Japon, hafif siklet roadster pazarı çok hoşuma gidiyor, asgari düzeyde bir 1.6 veya 2.0 küçük hacim atmosferik motor, hafifsiklet 2 koltuklu yapı ve rüzgarın hissi...

Çok az bir motorsiklet deneyimim olsa da o camiada bir laf vardır; ''rüzgarı yiyen kişi motordan kopamaz'' derler sanırım ondan olacak tüm o ''şatafata'' rağmen imreniyorum doğrusu. Egzoz yankısı, bağırdıkça bağıran 4 silindirli ufak bir atmosferik motorun açıktaki gürültüsü ve open topun hem açık hem de kapalıyken hışırtısı ne hoş olurdu.

1436469284-lotus-elans-john-lamm-0883-lead.jpg
 
Son düzenleme: