Başarılı Araç Fotoğrafları

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Mt.Akina
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
1988 Monte Carlo genel klasman(WRC-A8 dahil) 12.ciliği C.Maurice-T.Gilles, kendi klasmanında(A5) ise 1.

800 kilo civarında 1.3 motordan 130-140bg'ler alarak çıkartılan bu araçta 88 yılında WRC otomobilleriyle mücadele etmiş, düşünüyorum da Group A ne kadar güzelmiş ya spor homologe cadde otomobillerine yakın bir seviyede aracın yapabildiklerini göstermesi çok değerli. Şimdilerde ise ralli bu çağdan çok uzak, uzay teknolojisiyle koşan araçlar var, tamam gelişim güzel güzeldir de FIA'nın ayrı rekabetçi bir klasman açmalı, ha gerçi hoş açılsa da markaların motive olma durumu da çok uzak.

1638433761_NC2B01120AX20SPORT20CHOMAT202.jpg.a1ac2efb7f91acabb23df50dfaf582fb.jpg



AXSPORTRALLYEMONTECARLO1988M.CHOMAT.jpg.04d028cc62dc1e769f13cb5f7d2563da.jpg



1988+11+n11chomatthimonier.jpg
 
Şimdilerde ise ralli bu çağdan çok uzak, uzay teknolojisiyle koşan araçlar var, tamam gelişim güzel güzeldir de FIA'nın ayrı rekabetçi bir klasman açmalı, ha gerçi hoş açılsa da markaların motive olma durumu da çok uzak.
Tamda bunları karşılayacak bir klasman geldi yakın zamanda daha çok görmeye başlarız.

Sandero.jpg

Fiesta.jpeg


The R4 class was added to the FIA World Rally Car hierarchy to fill the gap between front wheel drive R3 category and the all wheel drive R5 class. All R4 category cars are equipped with an universal kit that consists of a turbocharged petrol engine and a AWD transmission. R4 cars will be allowed to enter all kind of championships worldwide including regional championships.
 
116531102_207580620692115_2925348331215211338_n.jpg

115974612_1237632209902471_6337533309386537986_n.jpg


115824516_3307409032645009_6118902816992279252_n.jpg

116222409_691521551704622_1160977753544831125_n.jpg

116500815_645934366028729_1807399660608209404_n.jpg

116123507_658691671658053_4131775709688881012_n.jpg

115977090_574644656553867_1132114512296850544_n.jpg

116339495_289911852221911_8579009893395951981_n.jpg

116442198_2642981875941319_4073778261126367329_n.jpg

116086106_2378702099101624_6275512721714760353_n.jpg

Alfa'nın D segment'te son 3 jenerasyonu ve hepsi de Alfa tarihinde önemli bir yere sahip;
156, Alfa'nın yeniden sürüş karakterini kazanmasını ve başarılı satış rakamları ile bulunduğu ekonomik sıkıntıdan kurtarıp Alfa'ya yeniden gelecek hazırlamasıyla...
159, kalite algısı ve sürüşü ile Alfa'nın premium segmente dönmesini simgelemesiyle...
Giulia, Alfa'nın yeniden arkadan çekişe dönüşü ve kalite algısı ile Alfa'nın yerinin kalıcı olarak premium segment olduğunu göstermesiyle.
 
Son düzenleme:
Şu tarz Coupe otomobilleri(Capri-Manta-924 etc...) öldürmesinde katkıda bulunmuş bunların üretiminden 10 yıl sonrasının pratik sedanlarından bir araca binmek bana bir nebzede olsun şu an sıklıkla her fırsatta bol bol eleştirdiğim D-sedanları öldüren SUV'ler binmek gibi hissettirdi. Peki neden oldu acaba? Muhtemelen bugünkü pratik araç, iç hacim gibi kaygılara cevap vermek adına keyfine düşkün ''nispeten uygun'' Coupe'ları banttan çıkarmak zorunda kaldılar.

Halbuki o dönemlerin fiyat listelerine bakılırsa Avrupa için ulaşılabilir seçenek üretmek için çok uğraşmışlar. Bunun en iyi örneği Porsche 924 2.0, 2.0 VW motorunu Porsche'un revize etmesiyle yaklaşık 125 bg gücünde bir ulaşılabilir bir Coupe çıkmış piyasaya. Hatta bu güçle şu an kullandığım araç arasında performans farkı ağırlık farkı şanzıman-diferansiyel oranı farkı ya da ne bileyim alt takım olarak çok devrimsel bir fark yok. Ateşleme ve enjeksiyon sistemi bile aynı teknoloji paralelinde :D .

porsche_924_2.0_9.jpeg


porsche_924_4.jpg


porsche_924_38.jpg




porsche_924_coupe_4.jpeg


Bilerek boş modellerin fotosunu koydum. Bu dönemi de tarihin tozlu rafları arasında anıyoruz.Capri-Manta-GTV gibi 70'ler sonu 80'ler başı Coupe'ları da buradan analım. Her fırsatta forumda derim uygun spor araç üretilmeli, ucuz olmalı vs vs diye demekki bir dönemler o reçeteyi denemişler, ilk başta başarılı olsa da zamana yenik düşmüş çözümler VW motoru konulan Porsche'un marka değerinden bir şey eksiltiyor mu sizce? Bence eksiltmiyor aksine insanları markaya daha fazla çekiyor.
 
Son düzenleme:
Şu tarz Coupe otomobilleri(Capri-Manta-924 etc...) öldürmesinde katkıda bulunmuş bunların üretiminden 10 yıl sonrasının pratik sedanlarından bir araca binmek bana bir nebzede olsun şu an sıklıkla her fırsatta bol bol eleştirdiğim D-sedanları öldüren SUV'ler binmek gibi hissettirdi. Peki neden oldu acaba? Muhtemelen bugünkü pratik araç, iç hacim gibi kaygılara cevap vermek adına keyfine düşkün ''nispeten uygun'' Coupe'ları banttan çıkarmak zorunda kaldılar.

Halbuki o dönemlerin fiyat listelerine bakılırsa Avrupa için ulaşılabilir seçenek üretmek için çok uğraşmışlar. Bunun en iyi örneği Porsche 924 2.0, 2.0 VW motorunu Porsche'un revize etmesiyle yaklaşık 125 bg gücünde bir ulaşılabilir bir Coupe çıkmış piyasaya. Hatta bu güçle şu an kullandığım araç arasında performans farkı ağırlık farkı şanzıman-diferansiyel oranı farkı ya da ne bileyim alt takım olarak çok devrimsel bir fark yok. Ateşleme ve enjeksiyon sistemi bile aynı teknoloji paralelinde :D .

porsche_924_2.0_9.jpeg


porsche_924_4.jpg


porsche_924_38.jpg




porsche_924_coupe_4.jpeg


Bilerek boş modellerin fotosunu koydum. Bu dönemi de tarihin tozlu rafları arasında anıyoruz.Capri-Manta-GTV gibi 70'ler sonu 80'ler başı Coupe'ları da buradan analım. Her fırsatta forumda derim uygun spor araç üretilmeli, ucuz olmalı vs vs diye demekki bir dönemler o reçeteyi denemişler, ilk başta başarılı olsa da zamana yenik düşmüş çözümler VW motoru konulan Porsche'un marka değerinden bir şey eksiltiyor mu sizce? Bence eksiltmiyor aksine insanları markaya daha fazla çekiyor.

Henüz daha BMW 3 serisi Mercedes 190 gibi kompakt salonların( D segmenti) çıkmadığı yıllarda sedan-salon- otomobillerin sportif temsilcilerinden sayılan E28'e dikkat çekmek istiyorum.

bmw_528i.jpeg


-bir fotoğraf en fazla bu kadar batı alman olabilirdi herhalde :D -


Yine Porsche 924 gibi BMW E28'de şu an kullandığım aracın paralelinde bir teknoloji kullanıyor. Arka süspansiyonların dizaynı yapısından tutun, enjeksiyon ateşleme sistemi, aracın beyni, motorun yapısı hatta ve hatta farklı segmentte olmalarına rağmen fiziksel olarak uzunluk genişlik ve dingil mesafesi bile neredeyse aynı.

bmw_m5_2378.jpeg

Peki bu araçları niye mikroskop altına aldım? Şundan dolayı efendim, o dönemde çıkmış kompakt sedanların(baby benz-190- ve diğerleri gibi) örnek alacağı sedan otomobil kavramı için bu tip BMW E28 gibi araçlar etkili oldu çünkü piyasada henüz D sedan yoktu. Mesela sürücüye dönük kokpit, ortada konumlandırılmış cam açma kapatma butonları, kapı tutamaçları, arka yaşam alanı neredeyse kullandığım araç ile aynı.
bmw_525e_4.jpg


M5'in şu fotoğrafına bakacak olursak muhtemelen sürüşü de çok benzer hissiyatlar verir. Bu örnek otomobilin 1981'den 87'ye kadar çıktığını ve kendi aracımın makyajlı yani ilk sedan versiyonunun da 87 de banda indiğini düşünürsek bu yorumlarda çok da ileri gitmiş olmam sanırım.

bmw_525e_96.jpg



Yaklaşık 10 yıl ve daha öncesinden öncesinden banda düşmüş hem Porsche 924 hem de BMW E28'e baktığımda yorumlamalarda bir tık daha anlaşılır çıkarımlarda bulunduğumu düşünüyorum.
 
Son düzenleme:
Ford Cortina spor sedan kabul edecek kadar performansa sahip değil. Öte yandan Lotus Cortina modeli de spor sedan'ın öncülerinden kabul edilse de 2 kapılı olduğu için eleniyor, Giulia Ti ise doğrudan spor sedan olarak amaçlanmış 4 kapı homologe bir model.

İyi de bu araçların hiçbirinin 1980'lerin ortasında çıkmış spor sedanlarla aynı fikiri paylaşması dışında bir ortak noktası yok ki. Yani şimdi ben bunların krom kapı çıtaları tıpkı W201 Mercedes gibi motoru da aynı E30 gibi desem komik olurdu herhalde :D .



O mesajda bahsetmek istediğim D segmentinin çıkışıyla alakalı bir durum değildi, bahsetmek istediğim 10 yıl sonrasında çıkan D segmenti aracı hangi araçtan esinlenilmiş olabileceği konusunda bir yorum yani ana fikrinde o var :D. Detaya takılmazsak bu çıkıyor. Ha burada tam o yıllarda ''premium'' D spor sedanlar çıktı. Öncesinde olan Cortina-Taunus-Alfetta-Guila ya da başka artık hangi araç denk geliyorsa ''premium'' sınıfta değillerdi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: furkano
İyi de bu araçların hiçbirinin 1980'lerin ortasında çıkmış spor sedanlarla aynı fikiri paylaşması dışında bir ortak noktası yok ki. Yani şimdi ben bunların krom kapı çıtaları tıpkı W201 Mercedes gibi motoru da aynı E30 gibi desem komik olurdu herhalde :D .



O mesajda bahsetmek istediğim D segmentinin çıkışıyla alakalı bir durum değildi, bahsetmek istediğim 10 yıl sonrasında çıkan D segmenti aracı hangi araçtan esinlenilmiş olabileceği konusunda bir yorum yani ana fikrinde o var :D. Detaya takılmazsak bu çıkıyor. Ha burada tam o yıllarda ''premium'' D spor sedanlar çıktı. Öncesinde olan Cortina-Taunus-Alfetta-Guila ya da başka artık hangi araç denk geliyorsa ''premium'' sınıfta değillerdi.
Öncelikle Giulia da Alfetta da premiumdu. Alfa ve Fiat arasındaki anlaşmaya göre Alfa compact araç üretmiyordu, Fiat da premium ve spor araba çıkarmıyordu. Anlaşma sonradan bozuldu.

Ortada esinlenecek bir durum yok zaten spor sedan'ın ne olup olmadığını Alfa çizmişti zaten. Sonrasında çıkanlar da çıtayı ona göre yükseltti. Şimdi bu araçları öncü kabul etmeyeceksek Golf GTI, Cooper S gibi 60'larda 70'lerde çıkmış araçları da hot hatch kabul etmeyelim çünkü onlar nerede Delta Integrale, Escort RS nerede :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: furkano ve diablo
Öncelikle Giulia da Alfetta da premiumdu. Alfa ve Fiat arasındaki anlaşmaya göre Alfa compact araç üretmiyordu, Fiat da premium ve spor araba çıkarmıyordu. Anlaşma sonradan bozuldu.

Ortada esinlenecek bir durum yok zaten spor sedan'ın ne olup olmadığını Alfa çizmişti zaten. Sonrasında çıkanlar da çıtayı ona göre yükseltti. Şimdi bu araçları öncü kabul etmeyeceksek Golf GTI, Cooper S gibi 60'larda 70'lerde çıkmış araçları da hot hatch kabul etmeyelim çünkü onlar nerede Delta Integrale, Escort RS nerede :D

Ne bileyim fotoğraflarda hiç Premium gibi durmuyor o yılların Alfa'ları öyleyse de gözüm takılmamış, canlı canlı görmek gerek yine Mercedes-BMW gözümüzün önünde canlı canlı gördüğümüz araçlar olduğundan onları örnekliyorum .

Cooper S'e baktığımızda cidden şuan ki Cooper'larla dahi ortak noktasını söylemek çok güç bırak Delta ile Escort'u. Dolayısıyla zaman değiştikçe esinlenme noktaları farklılaşıyor yani Golf GTi, Cooper S'den sonra çıkmasına rağmen kendinden sonraki hothatchleri belirlemede daha baskın oldu. Aynı şekilde Focus RS'i planlarken çıkış noktaları Cooper S değil Escort RS veya Delta olmuştur herhalde demek istediğim konu buydu yani senin demek istediğini de ben anladım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: furkano