Başarılı Araç Fotoğrafları

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Mt.Akina
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
2022-bmw-alpina-b8-gran-coupe-105-1616522806.jpg

2022-bmw-alpina-b8-gran-coupe-106-1616522805.jpg

2022-bmw-alpina-b8-gran-coupe-109-1616522803.jpg

2022-bmw-alpina-b8-gran-coupe-110-1616522803.jpg

2022-bmw-alpina-b8-gran-coupe-113-1616522810.jpg

Güncel BMW'ler arasında tasarımı en güzel olan model olabilir.
 
40-tdch18-00853-copyright-mathieu-bonnevie-1920.jpg




240-tdch18-03624-copyright-mathieu-bonnevie-1920.jpg


255-tdch18-04418-copyright-mathieu-bonnevie-1920.jpg


294-tdch18-03878-copyright-mathieu-bonnevie-1920.jpg


313-tdch18-04002-copyright-mathieu-bonnevie-1920.jpg


359-tdch18-05109-copyright-mathieu-bonnevie-1920.jpg


405-tdch18-06057-copyright-mathieu-bonnevie-1920.jpg



2018 yılında yapılmış bir Historic etkinliği, Fransa'nın ünlü rallilerinden olan Tour de Corse'de çekilmiş birbirinden güzel fotoğraflar ve kaynağının linki.

Linkte daha fazlası da var. Ben sayfa kasmasın diye bunları koydum. Buram buram ralli kokacaksınız.

 
Tour de Corse - 1987- 618km- 7:22:30
Podyumdaki 1. - BMW M3 E30- Beguin Bernard-L.J.Jacques

bmw-m3-e30-tour-de-corse-1987.jpg

Tour de Corse -1988 - 627km- 7:12:04

Podyumdaki 1. - Ford Sierra RS Cosworth - Didier Auriol - Ocelli Bernard


Didier-Auriol-TDC-2018.jpg


İnsanların giyim tarzı beni neden gülümsetiyor, çözemedim, kot ceketler, bol jeanler, bol ve illaki ''adidas'' eşofman üstleri. Eee tabii bir de güzel ve doğal görünümlü paspal kızlar.😅 Şu etapta çayıra çimene yatanları veya kıyıda köşe takılan hanımefendileri kasdediyorum, video'nun başındaki kokonaları değil.😁



Tour de Corse - 1989 -629km-7:12:39

Podyumdaki 1.- Lancia Delta Integrale Auriol Didier-Ocelli Bernard

4339ade2311d6bac98cb5b5ef7037197.jpg






İlginçtir, 4 çekerin istenen başarıyı vermekte zorlandığı ralliderden biridir, Tour de Corse rallisi( Fransa Korsika Rallisi). Çünkü tamamı genellikle kuru veya hafif ıslak asfalt ve onlarca dar ve sık virajlı olan bu rallide ara ara AWD sisteminin ağırlığından dolayı rwd ve fwd seçenekler daha hızlı olmuştur. 1987'de başlayıp 1990'a kadar bu istisnai duruma ara veren Lancia oldu, fakat daha sonrasında rwd'yi ralli de öldürmüş ve çakıla gömmüş olan awd araçlar tarihin bir kere daha tekerrür edip bu sefer de rwd'nin aksine fwd seçeneklerin yine Tour de Corse'de parlamasının önüne geçemeyecekti. 1.liği 96'da Megane Maxi ve 99'da Xsara göğüslerken 98'de de 306 Maxi 2. olmuştur. Öyle ki artık FIA bunu engellemek için düzenlemeye gitmiştir bu düzenleme ile birlikte bir daha 2 çeker araçları 4 çekerlerle asfaltta aşık atarken göremeyecektik.

Dip not. 10000(#On bin) viraj rallisi olarak da bilinir. Fransa'nın Korsika adasında Napoleon'nun doğduğu yerde şenlenen burası her zaman asfalt ustası pilot ve yine asfalt ustası otomobillerin parladığı birkaç uluslararası asfalt rallilerden biri oldu.


Üçünün youtube'dan VHS kayıtlarını izlerseniz(1989'da iyi bir kayıt var, ekliyorum), düz yolda devirlenirken Lancia'nın sesini, virajdan yan yan çıkarken E30'un ciğerli S14 motorunun çığlığını ve son olarak viraj girişinde gazdan ayağını çeken pilotun ıslık çaldırdığı Sierra'nın koca turbosunun sesini unutamayacaksınız.

1989 için olanını bırakıyorum. Güzel bir VHS kaydı, İspanyolca olsa da etap sıralamasına göre dizmişler, ne olup bittiğini az çok anlıyorsunuz izleyebilirsiniz, zevk alacağınızı düşünüyorum.


*Uygun bir konu bulamadım bu kısma yazdım mesajı yöneticiler belki taşımak isteyebilir. Ben 90'lar çocuğu olarak bu döneme rastlayamadım rastlayan ve takip eden insanların yazılarını okumak beni de mutlu eder, fikir beyan etmek isteyen olursa konuşuruz.

İyi geceler.
 
Son düzenleme:
2001 Monte Carlo Rallisi, totalde 14.üncü ve 15.inci kendi klasmanında ise 1. ve 2. olarak bitiren Saxo'lardan bir tane okkalı yıldız çıktı. :)

Evet, S.Loeb-D.Elana ikilisi milenyumun başında henüz yeni yeni palazlanırken geçmişten gelen en son cadde versiyonuyla akrabalığı olan ''down to earth'' modeller düşünülerek yarışılan S1600 kategorisinin yetiştirdiği yıldızlardan birisi oldu. PSATU5 üniteden 1600cc de atmosferik olarak 220bg ve 200nm torku ön tekerlere aktarırken 950 kg civarında bir ağırlığı vardı.

Kafanızda netleşmesi açısından şöyle söyleyeyim bundan 10 yıl önce 1991'de Clio 16S Ralli aracı ile 2000cc atmosferik 2wd kategorisinde 200bg alıyordu. R11 Turbo Ralli aracıyla ise 1980'lerin ortasında turbo besleme ile ancak 1.4 hacimden 180ps alıyordu.

Bu açıdan bugün bile hala daha sıfırı üretilen o yıllardan kalma yarışmış 1600cc motorların olması beni mutlu ediyor. (bkz. K4M'de onlardan birisi ve sıfır sandık motor olarak halen satılmakta)




0ec7a2936b017b9ce644de48870f4ccf.jpg



Daniel-Elena-2001-Citroen-Saxo.jpg



Ama ismi ''Saxo'' ''ekü-ükü'' bel altı muhabbeti yapanları cidden oturup çapraz sorguya almak lazım. İsminden dolayı araç tutmayacak kadar da garip bir milletiz. Neyse ki en azından böylelikle bazı araçlar diğer rakiplerine nazaran ucuza alınabiliyor.
 
Son düzenleme:
2001 Monte Carlo Rallisi, totalde 14.üncü ve 15.inci kendi klasmanında ise 1. ve 2. olarak bitiren Saxo'lardan bir tane okkalı yıldız çıktı. :)

Evet, S.Loeb-D.Elana ikilisi milenyumun başında henüz yeni yeni palazlanırken geçmişten gelen en son cadde versiyonuyla akrabalığı olan ''down to earth'' modeller düşünülerek yarışılan S1600 kategorisinin yetiştirdiği yıldızlardan birisi oldu. PSATU5 üniteden 1600cc de atmosferik olarak 220bg ve 200nm torku ön tekerlere aktarırken 950 kg civarında bir ağırlığı vardı.

Kafanızda netleşmesi açısından şöyle söyleyeyim bundan 10 yıl önce 1991'de Clio 16S Ralli aracı ile 2000cc atmosferik 2wd kategorisinde 200bg alıyordu. R11 Turbo Ralli aracıyla ise 1980'lerin ortasında turbo besleme ile ancak 1.4 hacimden 180ps alıyordu.

Bu açıdan bugün bile hala daha sıfırı üretilen o yıllardan kalma yarışmış 1600cc motorların olması beni mutlu ediyor. (bkz. K4M'de onlardan birisi ve sıfır sandık motor olarak halen satılmakta)




0ec7a2936b017b9ce644de48870f4ccf.jpg



Daniel-Elena-2001-Citroen-Saxo.jpg



Ama ismi ''Saxo'' ''ekü-ükü'' bel altı muhabbeti yapanları cidden oturup çapraz sorguya almak lazım. İsminden dolayı araç tutmayacak kadar da garip bir milletiz. Neyse ki en azından böylelikle bazı araçlar diğer rakiplerine nazaran ucuza alınabiliyor.
Satın almaya çok niyetlenip içine sığamayınca vazgeçtiğim bir araçtır kendisi :(
 
  • Üzgün
Tepkiler: Mt.Akina
Satın almaya çok niyetlenip içine sığamayınca vazgeçtiğim bir araçtır kendisi :(
Özellikle eski fransız küçük araçları öyledir hocam üzüldüm adınıza. Adamlar kendilerine göre minaytür araba üretiyor sanki. Sizin boy tahmini 1.88 üstüdür ondan sığamamışsınızdır. Alman araçları bu konuda ilaç, en küçüğünden en büyük aracına kadar derin bir oturma alanı mevcut.
 
  • Beğeni
Tepkiler: barankaratas
156-Blu-Cosmo.jpg


İkinci bir 156 alacak olsaydım kesinlikle olmasını istediğim kombinasyonlardan biri.
Renk: Blu Cosmo, 156'ya en yakışan ve en nadir renklerden.
Sportpack donanım paketi: Bu donanımda spor süspansiyon bulunuyor, standart 156'ya göre daha alçak, marşpiyeller farklı vs.
Jantlar 16" Speedline üretimi Teledial.
Farlar GTA'lardaki gibi mercekli yapılmış.
İç mekanda Momo üretimi deri koltuklar bulunuyor.

V6-Busso.jpg

Ve en önemlisi kaputun altında 2.5 V6 Busso bulunuyor ve 6 ileri manuel şanzımana sahip.

Bonus:
156-snow.jpg
 
2022 GT-R Nismo dün tanıtıldı. Peki 2020-2021 modellerinden farkı ne? R34 V-Spec II N1'den ilham alınan boyasız karbon kaput, Stealth Grey isimli bir renk ve kırmızı şeritli jantlar. Evet, güç vs. hepsi aynı. Peki fiyat? Henüz açıklanmadı ama güncel Nismo 180.000£'den başladığını düşünürsek, bu büyük ihtimalle 200.000 bandına yaklaşır. Peki o parayı verir miyim? GT3 RS varken zor.

2022 Nismo.jpg

2022 Nismo 7.jpg

2022 Nismo 2.jpg

2022 Nismo 3.jpg

2022 Nismo 4.jpg

2022 Nismo 6.jpg

2022 Nismo 5.jpg

2022 Gold.jpg

Yanındaki ise McDonald's için yapılmış bir R35. Ona hiç girmiyorum zaten.