Güncel BMW'ler arasında tasarımı en güzel olan model olabilir.
Satın almaya çok niyetlenip içine sığamayınca vazgeçtiğim bir araçtır kendisi2001 Monte Carlo Rallisi, totalde 14.üncü ve 15.inci kendi klasmanında ise 1. ve 2. olarak bitiren Saxo'lardan bir tane okkalı yıldız çıktı.
Evet, S.Loeb-D.Elana ikilisi milenyumun başında henüz yeni yeni palazlanırken geçmişten gelen en son cadde versiyonuyla akrabalığı olan ''down to earth'' modeller düşünülerek yarışılan S1600 kategorisinin yetiştirdiği yıldızlardan birisi oldu. PSATU5 üniteden 1600cc de atmosferik olarak 220bg ve 200nm torku ön tekerlere aktarırken 950 kg civarında bir ağırlığı vardı.
Kafanızda netleşmesi açısından şöyle söyleyeyim bundan 10 yıl önce 1991'de Clio 16S Ralli aracı ile 2000cc atmosferik 2wd kategorisinde 200bg alıyordu. R11 Turbo Ralli aracıyla ise 1980'lerin ortasında turbo besleme ile ancak 1.4 hacimden 180ps alıyordu.
Bu açıdan bugün bile hala daha sıfırı üretilen o yıllardan kalma yarışmış 1600cc motorların olması beni mutlu ediyor. (bkz. K4M'de onlardan birisi ve sıfır sandık motor olarak halen satılmakta)
Ama ismi ''Saxo'' ''ekü-ükü'' bel altı muhabbeti yapanları cidden oturup çapraz sorguya almak lazım. İsminden dolayı araç tutmayacak kadar da garip bir milletiz. Neyse ki en azından böylelikle bazı araçlar diğer rakiplerine nazaran ucuza alınabiliyor.
Özellikle eski fransız küçük araçları öyledir hocam üzüldüm adınıza. Adamlar kendilerine göre minaytür araba üretiyor sanki. Sizin boy tahmini 1.88 üstüdür ondan sığamamışsınızdır. Alman araçları bu konuda ilaç, en küçüğünden en büyük aracına kadar derin bir oturma alanı mevcut.Satın almaya çok niyetlenip içine sığamayınca vazgeçtiğim bir araçtır kendisi