Başarılı Araç Fotoğrafları

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Mt.Akina
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Race-of-Champions-1984.jpeg
 
Şu araçları "görsel anlamda" pistlere hiç yakıştıramıyorum.
Motorsporlarındaki modeller ile insanların bindiği normal standart araçların olabildiğince realistik bir şekilde ortak noktada harmanlaması benim hoşuma gidiyor. Özellikle Group B dağıldıktan sonra Group A otomobillerinde olabildiğince cadde versiyonuna sadık yarış modelleri çıkarıldı.

Açıkçası kendi adıma konuşacak olursam, ralli de veya pistte yarışan bir modelin en küçük bir civatasını bir detayını da kendi aracımda görmek beni ayrıca mutlu eder mesela bu dönemler de de muhtemelen böyle düşünen insanlar olduğu için bu organizasyonlar yapılmış ve motorsporları reklam amaçlı kullanılmış.İyi ki de yapılmış bir daha nasıl getireceğiz onlarca F1 yıldızını bir araya.
 
Motorsporlarındaki modeller ile insanların bindiği normal standart araçların olabildiğince realistik bir şekilde ortak noktada harmanlaması benim hoşuma gidiyor. Özellikle Group B dağıldıktan sonra Group A otomobillerinde olabildiğince cadde versiyonuna sadık yarış modelleri çıkarıldı.

Açıkçası kendi adıma konuşacak olursam, ralli de veya pistte yarışan bir modelin en küçük bir civatasını bir detayını da kendi aracımda görmek beni ayrıca mutlu eder mesela bu dönemler de de muhtemelen böyle düşünen insanlar olduğu için bu organizasyonlar yapılmış ve motorsporları reklam amaçlı kullanılmış.İyi ki de yapılmış bir daha nasıl getireceğiz onlarca F1 yıldızını bir araya.

Bunlara katılıyorum.
Benim yazdığım mesaj Mercedes'in bu tasarım dili odaklı "görsel anlamda" bir yorumdu. O tasarım dilindeki araçların yeri orası değildi, ait hissettirmiyordu. :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: g.c. ve Mt.Akina
Bunlara katılıyorum.
Benim yazdığım mesaj Mercedes'in bu tasarım dili odaklı "görsel anlamda" bir yorumdu. O tasarım dilindeki araçların yeri orası değildi, ait hissettirmiyordu. :D
Haa sori sori hatatat, o anlamdan bahsediyorsan evet objektif bakmak gerekirse pistlere uzak bir tasarım dili var. :D

Edit: mesela şu model de aşırı uzak duruyor pist sahnelerinden. ''Red Pig'' lakaplı arkadaş. Belki de Mercedes hep uslu bir marka olarak gözümüze geldiği için yakıştıramıyor da olabiliriz, yaş ortalaması en yaşlı olan markalardan birisi yanılmıyorsam.

rp_-_mercedes_50th_amg_silverstone-252.jpg
 
Son düzenleme:
ford_escort_mexico_8.jpeg


60'lı yılların teknolojisi, arkalarda makas yaylar, taş çatlasın 90-100 bg motor, düşük limit, kaygan zemin, hafif-siklet, küçük proporsiyon hepsini birbirine katınca eğlencenin bir formülü çıkıyor. İstenen şeylerin bu kadar basit denklemde dahi alınması insan modern otomobilin nereye gittiğini sorgulamaya itiyor.
 
Son düzenleme:
Bugün ilk nesil bir siyah Lexus LX gördüm. Süren kişinin bıraktığı izlenim, aracın durumu ve plakası ilk sahibi olduğunu söylüyordu. Muhtemelen yanılmıyorumdur. Bu kasa LX'e daha önce denk geldiğimi hatırlamıyorum.

1200px-Lexus-LX-450_01.jpg
1996-1997_Lexus_LX_450_profile.jpg
1996-1997_Lexus_LX_450_01.jpg

O zamanlarda Lexus almak (bugün bile pek bilinmiyor), o günden bugüne kadar kullanmak... Muazzam.
 
Son düzenleme:
Farklı bir seriyi başlatayım, devamını getirecek motivasyonum olur mu bilmiyorum giriş yapayım.

Direk o rallinin SS'lerindeki orijinal fotoğrafları paylaşılmıştır.

Kasım 1990 46. Lombard RAC Rally
Group A
#1.Sıra

C.Sainz-L.Moya Celica GT-4 (ST165) - 5.43.16 =
Bu dönemlerde Toyota ekibi Celica ile, Lancia'nın üst üste aldığı şampiyonalarda artık kendisi de hak iddia ediyordu. Lancia eskisi kadar kolay kazanamasa da ST 185 Celica'lar, Ecort RS Cosworth'ler, Impreza'lar ve Evo'lar çıkana kadar yine liderlik tahtından tepeden bakıyordu. ST165 Celica'lar bu anlamda henüz Japonların Ralli'de yeni yeni diş çıkarmaya başladığı ana denk geliyor zamanla 90'ların ortasında diğer Japon markalarında devreye girmesiyle artık Lancia gibi klasik şampiyonların esamesi okunmayacaktı. C.Sainz içinse güzel istikrarlı ve çizgide bir başarıdır bu ralli ile 1990 sezonunu sürücüler klasmanında birinci olarak kapatır, Group A WRC'de artık sadece Delta Integrale yoktur.

open-uri20120929-23359-1awf2kw.jpg


#3.Sıra

M.Biasion- S.Tiziano Delta Integrale 16V - 5.47.22 =Lancia'da başarılar elde eden dönemin gözde pilotlarından birisi M.Biasion'u Lancia'yı dehlerken görebilirsiniz.Bu ralli sonucunda da Lancia bir kez daha 1990'da markalar klasmanında birinciliği göğüsler.

16v+%252810%2529.jpg


#6.Sıra

Colin McRae-Derek Ringer / Sierra RS Cosworth 4x4 - 5.53.17 =Gelelim fasulyenin faydalarına, Birleşik Krallı ralli fanları açısından kendi evleri olarak gördüğü Lombard RAC'de bir Britanya'lı ekibin parlaması şarttı, ve de öyle oldu. Yerel şampiyonada Sierra üstünde birincilikleri olan J.McRae'nin oğlu C.McRae genç yetenek olarak bu yeniyetme henüz WRC'sezonunun başına yetişmemiş ve ancak gelecek sezona yetişecek araçlardan birisine yani babasının bindiği aracın 4X4 Sapphire-Sedan versiyonuna geçer. O yıllarda kaza yapmasıyla ve aracı hırpalamasıyla meşhur C.Mcrae Sierra 4x4'ı da tanınmayacak hale getirerek, kendisi için gelecek vaadeddiğini gösteren 6. Sıra'da ralliyi tamamlar. Kariyerindeki kilometre taşlarından birisidir.

mcrae-derek-ringer-car-ford-sierra-cosworth-4x4-location-scunthorpe-picture-id649826022
 
Son düzenleme: