Basık araç kullanmak

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,020
7
51,352
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Bütün kronik arızalarını sayabilirim ve heran ufak tefek masraflar yapmaya hazırlıklı olun :)
bismillah direksiyon kutusuyla başlar. ortalama 500TL maliyeti var. her yıl tekrar aynı masrafı yapma ihtimali ceptedir. gerisi yavaş yavaş gelir, sürprizi bozmayayım. :)
 

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
28
Ankara
Marka
Yok
Arkadaşlar merhaba, kendi aracıma bende ilk başta spor süspansiyon alma taraftarıydım çünkü yayların sadece görselliğe kattığı konusunda bilgi okumuştum her yerde, çoğu bilgi gibi bu da yanlış çıktı, aracıma 2. el eibach 25mm lik spor yay aldım, konfor %10 düşerken yol tutuş bariz bir şekilde arttı, lastikler arttık yere daha iyi yapışıyordu, gövde salınımı ciddi derecede düştü, günlük kullanımda eğri büğrü geçmek gibi gereksiz hareketlerde yapmıyorum, kısacası çok memnunum, 250 liraya çok iyi performans aldım. Arkadaşım Swift Sport'una Vogtland coilover aldı, zaten hayvani yol tutan otomobil kelimelerin kifayetsiz kaldığı derecede yol tutmaya başladı lakin ön takımda sıkıntılar yaşadı kısa sürede ama sorunun kaynağının kendi dikkatsiz kullanım tarzından olduğunu söyledi. Ayrıca kendi aracıma kule gergisi aldım, gene 2. el, CNC tezgahında yapılmış, 120 lira civarına aldım. Yaydan hemen sonra taktığım için tutuş açısından ne fark oldu bilemem ama eskiden viraj içinde gaza oturduğumda önden açan aracım artık kilit varmış gibi içeri giriyor. Tek çözemediğim sorun aniden arkadan kopmalar, sway bar buldum, 1200 lira dediler, bırak arkadanda kopuversin dedim :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan

kerpetenemir

Emir Kerpeten
Panpa
9 Eyl 2016
1,332
2,965
3,770
27
İstanbul
Marka
Opel
bismillah direksiyon kutusuyla başlar. ortalama 500TL maliyeti var. her yıl tekrar aynı masrafı yapma ihtimali ceptedir. gerisi yavaş yavaş gelir, sürprizi bozmayayım. :)

Direksiyon kutusu sismak 300tl Direksiyon kutusu kronik arıza diyip korkmayın sadece ses yapıyo bi zararı değişmesende olur bozuk yolda ses yapıyo bide 160 170den sonra biraz titriyo , 1.7 en çok elektronikten kronik arızalı
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,020
7
51,352
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Direksiyon kutusu sismak 300tl Direksiyon kutusu kronik arıza diyip korkmayın sadece ses yapıyo bi zararı değişmesende olur bozuk yolda ses yapıyo bide 160 170den sonra biraz titriyo , 1.7 en çok elektronikten kronik arızalı
hah denk geldi sorayım, sismak hakkında sadece kocaeli as oto'dan bir bilgi alabildim. Sismak orjinal GM direksiyon kutusundan sağlam mıdır?
bu arada ben ilk direksiyon kutusu onarımımda durum vahim bir hal almıştı. çok ince duran tıkırtı yapan boşluk, milimetrik kontroller gerektiren sıkı virajlarda başımı ağrıtmaya başlamıştı. şu anda yine tıkırtı var ama acele etmiyorum, durumu dediğin düzeyde.

elektronik işi de hassas. en çok o sebepten ses sistemine dokunmuyorum, kasetçalarla devam. krikonun çantasından krank devir sensörü çıktığında işkillenmiştim zaten :) , zamanla öğrendim elektronik hassasiyetini.
 

kerpetenemir

Emir Kerpeten
Panpa
9 Eyl 2016
1,332
2,965
3,770
27
İstanbul
Marka
Opel
hah denk geldi sorayım, sismak hakkında sadece kocaeli as oto'dan bir bilgi alabildim. Sismak orjinal GM direksiyon kutusundan sağlam mıdır?
bu arada ben ilk direksiyon kutusu onarımımda durum vahim bir hal almıştı. çok ince duran tıkırtı yapan boşluk, milimetrik kontroller gerektiren sıkı virajlarda başımı ağrıtmaya başlamıştı. şu anda yine tıkırtı var ama acele etmiyorum, durumu dediğin düzeyde.

elektronik işi de hassas. en çok o sebepten ses sistemine dokunmuyorum, kasetçalarla devam. krikonun çantasından krank devir sensörü çıktığında işkillenmiştim zaten :) , zamanla öğrendim elektronik hassasiyetini.

Krank devir sensörü hep taşı yanında :) elektronik derken teyp o kısıma girmiyo araba okadar teknolojik değil teyp tesisatını ben kendim çektim :) sismak genelde fp olarak iyi olduğu için gm yerine tercih ediliyo aynı performansı veriyo
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,020
7
51,352
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Krank devir sensörü hep taşı yanında :) elektronik derken teyp o kısıma girmiyo araba okadar teknolojik değil teyp tesisatını ben kendim çektim :) sismak genelde fp olarak iyi olduğu için gm yerine tercih ediliyo aynı performansı veriyo
teyp tabii ki araç elektroniğine girmiyor. ama araçta iyi bir audio yatırımı olduğunda direk olarak yüksek akım çekmesinden kaynaklı voltaj dalgalanmaları devreye giriyor. temiz iş yapılmamışsa bak nasıl elektroniğe salça oluyor :D far açıkken marş basmayan adamım ben.
Sismak direksiyon kutusunu listeme aldım. ;)
 

kerpetenemir

Emir Kerpeten
Panpa
9 Eyl 2016
1,332
2,965
3,770
27
İstanbul
Marka
Opel
teyp tabii ki araç elektroniğine girmiyor. ama araçta iyi bir audio yatırımı olduğunda direk olarak yüksek akım çekmesinden kaynaklı voltaj dalgalanmaları devreye giriyor. temiz iş yapılmamışsa bak nasıl elektroniğe salça oluyor :D far açıkken marş basmayan adamım ben.
Sismak direksiyon kutusunu listeme aldım. ;)
tesisat çekerken aküden çıkan artı kablosuna boşuna sigorta takmıyorlar :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt

TolgaRCZ

Asfalt Kurutucu
10 Kas 2016
13
7
595
Tekirdağ
Aracım 206+, 5cm eibach kullanıyorum. Arkalar torsiyonlu olduğu için henüz indirmedik. Yaza doğru önler tam oturunca indireceğim kısmetse. Arabayı normalde de çok dikkatli kullandığım için pek bir sorun yaşamıyorum. Ama 5 kişi binince doğal olarak zaman zaman çamurluğa sürtebiliyor. Konfor mükemmel seviyede. Ancak eibach yayın tam olarak 5cm değil de, max 3 cm bastığını söyleyebilirim benim arabamda. Bunda 1.4 motor olmasının da payı vardır tabi ki...
 
  • Beğeni
Tepkiler: kerpetenemir

kerpetenemir

Emir Kerpeten
Panpa
9 Eyl 2016
1,332
2,965
3,770
27
İstanbul
Marka
Opel
Aracım 206+, 5cm eibach kullanıyorum. Arkalar torsiyonlu olduğu için henüz indirmedik. Yaza doğru önler tam oturunca indireceğim kısmetse. Arabayı normalde de çok dikkatli kullandığım için pek bir sorun yaşamıyorum. Ama 5 kişi binince doğal olarak zaman zaman çamurluğa sürtebiliyor. Konfor mükemmel seviyede. Ancak eibach yayın tam olarak 5cm değil de, max 3 cm bastığını söyleyebilirim benim arabamda. Bunda 1.4 motor olmasının da payı vardır tabi ki...

Benim yaylar 10cm presliydi :)
 

deneme123123

Asfalt Kurutucu
26 Eyl 2016
27
14
595
Türkiye
Öncelikle selamun aleyküm. Basık araç kullanmak veya modifikasyonlu araç kullanmaya " herkes" için apaçilik demeniz ön yargılı davranmanız bence doğru değil. Bende bir modifiye hastasıyım fakat şükürler olsunki apaçiliğimiz yok. Ha şöylede bir şey var apaçilik yapan çok 70 TL'ye veya bedavaya yay kestiripde semtte herkese laf atma çabaları olan kendi arabasını üstün gören çok şahsiyet var ona bir şey diyemem. Fakat benim ehliyetim yok ama arabalara ilgiliyimdir ve benim tanıdığım abilerim kullandığı arabaları ucuz olsunda bide modifiyeli olsun demiyor. Para biriktiriyor, çalışıp çabalıyor en iyilerinden takmaya çalışıyor ve tanıdığım böyle iyi yürekli abilerimde vardır. Bu iş tamamen arabaya olan sevgiyle ilgilidir benim görüşümce gösteriş yapmak istiyenler yay kestirir bide en ucuzundan 1 ses sistemi bu kadar ama arabasını gerçekten seven insan en iyisini yapmaya çalışır en iyisini takmaya çalışır arabasına. Saygılar.
14642927_194762870960485_2002983470_n.jpg
 
  • Beğeni
Tepkiler: Goktug

yaso

TORNACI
8 Eyl 2016
3,204
11,547
5,320
Antalya
Marka
Ford
Arkadaşın doğan slx i kaptırdık geçen yıkamaya giderken. Sadece 2 bakla kesikti yaylardan, arabayı ve sahibini tanımasam leylek gibi derdim ama 2 baklası yoktu helezonların. Çevirmeye girdik neyse rahatız falan, önde yerle bir slx ler civicler falan bağlıyolar hepsini. Abi bizim arabayı da bağladılar lan sinirlermiz bozuldu kahkaha atıyoruz şıpıdık terlik şort mort kaldık orda. Sebebi de kasisten falan geçerken lastik çamurluğa sürtse kaza yapsak sağlığımız tehlikeye girermiş. Sırf bu yüzden ne kadar çok istesem de benim arabayı düşüremiyorum cesaretim yok..
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: kerpetenemir

Goktug

Profesör
Destekçi
9 Eyl 2016
512
562
1,770
24
Her apaçi ruhlu otomobil sürücüsünün aklındadır 1. araç nasıl basılır 2. basık araç nasıl kullanılır.

Aracın şasisini yere yaklaştırmak , ağırlık merkezini aşşağı alıp yol tutuşu arttırmak için yapılan bu profesyonel işlemi bir gün sanayideki osman usta lan dur şu yayı keselim bakalım noluyor diyerek kesmesiyle yeni bir moda PISTIRILMIŞ araçlar gün yüzüne çıktı . Bir süre önce bende pıstırılmış araç kullanıyordum size tecrübeleri aktarmak istiyorum , aracımı sanayide toplarken aklımda hiç amartisör milini ve yayı kontrol etmek aklıma hiç gelmedi motor yokken araç baya yüksek duruyordu , motoru yerleştirdik traversi taktık lifti indirmeye başladık sonuç SİGARA PAKETİ GİRMİYOR .
1. Araç nasıl basılır :
Bi kaç tercihimiz var , kısa spor yay takmak (önerilen) , soğuk/sıcak pres (tavsiye edilmez) , coilover (biraz bütçe istiyen) , air (pahalı) , yay kesmek (?!?!?!?)

Spor yay , kaliteli marka olduğu zaman çok işe yarar 2,5luk , 3,5luk , 5lik , bide tam emin olmamak kaydıyla 8lik var diye biliyorum. Yol tutuşum artsın birazda görüntü güzel olsun derseniz 2,5luk ve 3,5luk tavsiye edilir , 5cmlik yayın üretilme amacı ise insanlar yayını kesip ölmesin :D unutmayın arabanın yere yakınlığı bi yere kadar yol tutuşa pozitif etki eder.

Sıcak/soğuk pres , uygun bütçelerle yapılan hiç önerilmeyen işlemdir , orjinal helezon yayımızı ısıtarak pres makinasında şeklini değiştirmeye denir , soğuk preste iste buzluğa atıp pıstırmıyolar sadece ısıl bi işlem yok yani yayı olduğu gibi presleyip bekliyorlar , yayın kimyası değiştiği için yol tutuşa hiç bir faydası yok , tamamen zararlı konforsuz , tehlikeli derecede sekme yapar .

Coilover , amartisörü cıvata olarak düşünün iki tarafındada somun var hayal edelim aralarındada yay var üstteki somun sabit alttaki somunu sıkarsak yay kısalıyor ve araç basık duruyor , somunu gevşetirsek yay uzuyo ve araç yükseliyo , coiloverın güvenliği yada yol tutuşa etkisini bilmiyorum , kullanan ve bilen arkadaşlardan öğrenmek isterim yorum yapın

Air , süspansiyon sisteminde, metal helezon yaylar yerine, basıncı değiştirilebilir hava körüklerinin kullanıldığı, bu sayede yüksekliği değiştirilebilen; amortisör sertliği ayarlanabilen, bir elektronik kontrol ünitesiyle kumanda edilen elektro-pnömatik süspansiyon sistemidir. Pahalıdır ve görüntü olarak en güzelidir . Aracı park ettikten sonra kompresörde hava kalmaması için aracı en son kademeye kadar indirip bırakılır , üniversitede kızların baya dikkatini çekiyor adı gibi havalı :D

Yay kesmek , abi bunun için bişey yazmicam sadece yapmayın .

2. Basık araç nasıl kullanılır

İstanbul içinde basık araç çok zor kullanılır , tümseklerden çapraz geçmek gerekir , çapraz geçmenin sebebi ise şasiyi tümseye paralel sokarak ilk önce tekerleği tümseğe çıkarmaktır , bütün olay bundan ibaret , basık aracı sürmesi ilk bi kaç hafta sinir bozucu olsada sonra söküldüğü zaman kendini özleten bişeydir .

Buraya kadar okuduysanız teşekkür ederim.
Opelci abiii opelci adamın hali başka bilgili. Bu bilgiler inşallah gruptakilere faydalı olur. Özellikle tr de çok yapılan ya kesmek sıcak soğuk pres yapmak gibi can ve mal güvenliğini tehlikeye atan olaylar hakkında bilinçlendirilmeli. Bilinçli modifiye araca fayda sağlar. Bilinçsiz modifiye hem canı hem cebi yakar. (kamu spotu) :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: kerpetenemir

kerpetenemir

Emir Kerpeten
Panpa
9 Eyl 2016
1,332
2,965
3,770
27
İstanbul
Marka
Opel
Opelci abiii opelci adamın hali başka bilgili. Bu bilgiler inşallah gruptakilere faydalı olur. Özellikle tr de çok yapılan ya kesmek sıcak soğuk pres yapmak gibi can ve mal güvenliğini tehlikeye atan olaylar hakkında bilinçlendirilmeli. Bilinçli modifiye araca fayda sağlar. Bilinçsiz modifiye hem canı hem cebi yakar. (kamu spotu) :)

Aracımda presli yayda kullandım kesik yayda ve bunları kendim istemedim aldığımda presli yay vardı sonra yükseltmek zorunda kalınca biriyle takas etmiştim hiç kontrol etmedim oda kesikmiş , kesik yay ile 160 ile virajın içindeki çukura girince 160la giden arabanın kesiciye girme sesini duyduktan sonra hemen orjinal yaylara döndüm :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Goktug ve bt

Goktug

Profesör
Destekçi
9 Eyl 2016
512
562
1,770
24
Aracımda presli yayda kullandım kesik yayda ve bunları kendim istemedim aldığımda presli yay vardı sonra yükseltmek zorunda kalınca biriyle takas etmiştim hiç kontrol etmedim oda kesikmiş , kesik yay ile 160 ile virajın içindeki çukura girince 160la giden arabanın kesiciye girme sesini duyduktan sonra hemen orjinal yaylara döndüm :)
Tecrübeliyim diyosun yani :)) O sesi düşündüm içim parçalandı şu an hatatatata ciğeri parçalanmıştır garibimin
 
  • Beğeni
Tepkiler: kerpetenemir
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım