Basık araç kullanmak

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

remuss

Elit Apaçi
12 Eyl 2016
59
25
970
arkadaşlar şöyle bir durum var. spor yaylar sonradan eklenen viraj cubukları vs. tamam benimde hoşuma gidiyor daha engin araçlar bir astra j kullanıcısı olarak ama şunu unutmamak lazım. süspansiyon sistemi hayati bir sistem ve bu araçlara bunlar tasarlanırken hem deneyimden hemde fabrikaları dışında yapılamayacak ciddi mühendislik çalışmaları sonucunda ayarlanarak uygulanıyor. virajda seken kontorl kaybeden normal duz yolda bile zıplayarak giden onlarca araçla karışılaşıyoruz hergün.. bir yerde canımızı emanet ettiğimiz makinalarda bunlarla sanayide ahmet usta nın mehmet ustanın yanında oynatılmasını pek doğru bulmuyorum.. görünüş için konfor kaybını düşünüyorsunuz ama bence hem kendinizin hemde cevrenizin güvenliğini de düşünmek lazım
Doğru söylüyorsun o dediğinin çözümüde marka yay veya coil almak yani atıyorum astra j 2013-2015 makyajlı için 3.5 eibach gibi, yani tamamen fabrikada j kasanın orj yayları ve şasisine göre yapılanlar. Açıkcası ben kw eibach vogt. hr gibi markaların kesinlikle sıkıntı çıkaracagını sanmıyorum ancak dediğinin bi doğru yanıda şu gerçekten spor yay türkiye asvaltına pek uygun değil virajda yoldaki ufak bi bozukluk aracı ciddi anlamda sektirebiliyor çünkü enn yumuşak yay markasının yayları dahi orjinale göre sert. Araç alçaldıkça zaten otomatikman sert olacak. Ahmet usta mehmet usta konusunda haklısın ancak yılllllllaaardır bu işin içindeler ve çok şükür korkunç bi kaza duymadık bunlardan ötürü olan, belki vardı biz duymadık ama haklısın tabiki..
 

ferhanakkan

Asfalt Kurutucu
14 Eyl 2016
46
31
595
29
İstanbul
Arkadaşlar size en iyi önerim uzun araştırmalarım ve bir abimizin mx-5 aracına yaptırığı değişken sertlik ayarlı coiller http://www.ebay.com/itm/GSA50-1USS2...ash=item3d1dcd4f1f:g:oAsAAOSwIBBUY8PL&vxp=mtr bu bir örnek olabilir. Ekstra olarak motorlarını alıyorsunuz yaklaşık 900 dolara geliyor. İstediğiniz an sertliği istediğiniz gibi oluyor. Araştırmanızı tavsiye ederim. Hem güvenli hem şık ve cidden işlevsel
 

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,719
1
6,482
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Geçen yıldı, otobanda sakin sakin giderken bi e36 kasa ve dolu bir bmw bana didindi. Araba en az 328 falandı zaten, yani benim onunla baş edebilmem mümkün değildi. "hadi kardeş, bi sie git" şeklinde yoluma bakıyordum. Bu mal önüme geçti, hızımız da 150 falan. Otobanda viyadük geçişlerinde köprü ile düz yolların birleşme noktalarında hafif bi kavis olur hani. İşte tam olarak o kavise gelmişiz ve bu mal o hızda hemen önümde frene asıldı. Yani neredeyse arkadan yapıştıracaktım arkadaşa.
Uzun lafın kısası, ülkemizin yolları arabayı pıstırmaya falan hiç müsait değil. Hee, sadece pistte kullanmalık araç hazırlarsın, o vakit eyvallah. Ama standart arabalara yay falan bence haram.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve Ugur

Ugur

Panpa
Destekçi
Beta Programı
10 Eyl 2016
2,295
6,325
4,270
.
Geçen yıldı, otobanda sakin sakin giderken bi e36 kasa ve dolu bir bmw bana didindi. Araba en az 328 falandı zaten, yani benim onunla baş edebilmem mümkün değildi. "hadi kardeş, bi sie git" şeklinde yoluma bakıyordum. Bu mal önüme geçti, hızımız da 150 falan. Otobanda viyadük geçişlerinde köprü ile düz yolların birleşme noktalarında hafif bi kavis olur hani. İşte tam olarak o kavise gelmişiz ve bu mal o hızda hemen önümde frene asıldı. Yani neredeyse arkadan yapıştıracaktım arkadaşa.
Uzun lafın kısası, ülkemizin yolları arabayı pıstırmaya falan hiç müsait değil. Hee, sadece pistte kullanmalık araç hazırlarsın, o vakit eyvallah. Ama standart arabalara yay falan bence haram.
Ben de öyle düşünüyorum hocam , veya şu ayarlanabilenler var galiba , sertliği falan ayarlananı diyorum air demiyorum , ondan takılsa bir nebze daha iyi olur bence .
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan

kerpetenemir

Emir Kerpeten
Panpa
9 Eyl 2016
1,332
2,965
3,770
27
İstanbul
Marka
Opel
Geçen yıldı, otobanda sakin sakin giderken bi e36 kasa ve dolu bir bmw bana didindi. Araba en az 328 falandı zaten, yani benim onunla baş edebilmem mümkün değildi. "hadi kardeş, bi sie git" şeklinde yoluma bakıyordum. Bu mal önüme geçti, hızımız da 150 falan. Otobanda viyadük geçişlerinde köprü ile düz yolların birleşme noktalarında hafif bi kavis olur hani. İşte tam olarak o kavise gelmişiz ve bu mal o hızda hemen önümde frene asıldı. Yani neredeyse arkadan yapıştıracaktım arkadaşa.
Uzun lafın kısası, ülkemizin yolları arabayı pıstırmaya falan hiç müsait değil. Hee, sadece pistte kullanmalık araç hazırlarsın, o vakit eyvallah. Ama standart arabalara yay falan bence haram.

Rahmi abi ben direk inşaat demiriyle girişti süspansiyona bir milim oynamıyor süspansiyon
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur ve stan

remuss

Elit Apaçi
12 Eyl 2016
59
25
970
Stanın dediği gibi bu durumlar bilinçsiz kullanıcılar tarafından çok yaşanıyor. Misal eğer araban cidden alçaksa ona göre kullanacaksın bilmediğin otobanda ver alla ver basmayacaksın ben bursada yaşıyorum 1 senedir aracım basık inan nerde kasis nerde çukur nerde eğim herşeyi adım gibi ezberlemişim yoluna göre basıyorum yoluna göre orta şeritten tıs tıs, misal hiç bilmediğim mahallere ilk girdiğide en az 2-3 defa altını vuruyor araç geceyse eğer. Gerçekten ya ezberliycen ona göre kullanıcan yani mahalle araları yolların iyi olmadığı yerlerde eskisi gibi basa basa zevkini cıkarmıycaksın yada 2.günden tamponu ön takımı eline alacaksın ve mecburen bu sevdadan vazgeçeceksin :) Dediği gibi tr yollarında işkence bu iş gerçekten sevmen lazım katlanmak için.
Ama tabiki paran varsa en temizi air :)
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur

kerpetenemir

Emir Kerpeten
Panpa
9 Eyl 2016
1,332
2,965
3,770
27
İstanbul
Marka
Opel
Stanın dediği gibi bu durumlar bilinçsiz kullanıcılar tarafından çok yaşanıyor. Misal eğer araban cidden alçaksa ona göre kullanacaksın bilmediğin otobanda ver alla ver basmayacaksın ben bursada yaşıyorum 1 senedir aracım basık inan nerde kasis nerde çukur nerde eğim herşeyi adım gibi ezberlemişim yoluna göre basıyorum yoluna göre orta şeritten tıs tıs, misal hiç bilmediğim mahallere ilk girdiğide en az 2-3 defa altını vuruyor araç geceyse eğer. Gerçekten ya ezberliycen ona göre kullanıcan yani mahalle araları yolların iyi olmadığı yerlerde eskisi gibi basa basa zevkini cıkarmıycaksın yada 2.günden tamponu ön takımı eline alacaksın ve mecburen bu sevdadan vazgeçeceksin :) Dediği gibi tr yollarında işkence bu iş gerçekten sevmen lazım katlanmak için.
Ama tabiki paran varsa en temizi air :)

valla dostum benim dipbasıkken hiç sorun yaşamamıştım ben ya , ama benim araca öne arka yay takmışlardı ondan ötürü olabilir çok basıktı ve bir gram sekme yoktu lipi sürtüyodum sürekli okadar altınıda bi kere vurdum
 

assettocorsaa

Profesör
11 Eyl 2016
685
1,268
2,270
Bu konuda "Sorun yaşamamak" çok göreceli bir kavram. Sorun yaşamamak için aracı kim bilir nasıl dikkatli kullandın. 100'le gidebileceğin yerde 40'la gittin. Virajlarda lastik çamurluğa sürtmedi çünkü limitin çok altında döndün. Aklın sürekli tamponda, çamurlukta. Gözün yerlerde mayın taraması yapıyor..... Böyle araç kullanacağıma hiç kullanmam daha iyi.
 
Son düzenleme:

kerpetenemir

Emir Kerpeten
Panpa
9 Eyl 2016
1,332
2,965
3,770
27
İstanbul
Marka
Opel
Bu konuda "Sorun yaşamamak" çok göreceli bir kavram. Sorun yaşamamak için aracı kim bilir nasıl dikkatli kullandın. 100'le gidebileceğin yerde 40'la gittin. Virajlarda lastik çamurluğa sürtmedi çünkü limitin çok altında döndün. Aklın sürekli tamponda, çamurlukta. Gözün yerlerde mayın taraması yapıyor..... Böyle araç kullanacağıma hiç kullanmam daha iyi.

valla dip basıkken ölümüne viraja giriyodum çok güzel tutuyodu lastiklerim 185/50/14 tü çamurluğa sürtme diye bir olay yoktu , astra h lip saolsun tamponuda hiç düşünmüyodum zevkliydi yahu özledim
 

Ekli dosyalar

  • WhatsApp-Image-20160705.jpeg
    WhatsApp-Image-20160705.jpeg
    107.1 KB · Görüntüleme: 635

remuss

Elit Apaçi
12 Eyl 2016
59
25
970
valla dostum benim dipbasıkken hiç sorun yaşamamıştım ben ya , ama benim araca öne arka yay takmışlardı ondan ötürü olabilir çok basıktı ve bir gram sekme yoktu lipi sürtüyodum sürekli okadar altınıda bi kere vurdum
Dostum şöyle bişey var sekme dediğim şey kesinlikle hissedilir bir sekme elbette yok 500 tl veryirouz 4 tane yaya olmasın bi zahmet :D ancak dediğim gibi aracın limitlerini zorlayan biriysen bu gibi araçlarda virajlardaki ufak girintili çıkıntılı yerlerde (çok ufak dahi olsa) aracın o ufak ufak sekmesi insanı çok ciddi tereddüt ettiriyor, sekme hiç olmaması mümkün değil sonuçta adı üstünde SPOR yani sert gergin, bu sayede yol tutuşunu artıyor, yollar mis gibi olsa ancak yayın nimetlerinden gerçekten faydalanabiliriz bence.Ben spor yayı taktığımda ilk fark ettiğim ''ulan tutuş harbi artmış ha '' oldu ancak ilk 1 hafta inan neler atlattım 2. hafta çok düşük hızlada olsa yarım bi spin attım, alışamamıştım çünkü daha aracın karakteri resmen 360 derece değişti, eskiden aracın nerede kopacağını az cok tahmin edebiliyorsun şöyle kafadan kayarken kaaaay kaaayyyy kaaayyydıııı kaydı oluyor spor yayda virajda 70 le girdin 71 iyi 72 iyi 73 74 çat birden çok ciddi kopuyor alışmak zaman aldı ve ben hala eskiden 70 le girdiğim yere 60 65 le giriyorum :D ki yaylarım vogtland bana göre yayda 1 numaradır araçta spor yay olduğunu her an hissettirir, yumuşak değil sert gergin ancak konforu çok iyi ve sekme yok, sert ve konfor üstüne birde sekmiyor mühendisliğe bak :D sürtme konusuna gelince valla nasıl sürtmüyosun bilmiyorum benim sağ solda marşpiyeller var onlar bile sürtüyor arada, bendede lip vardı eskiden söktüm ön ek yaptırdım o çok sürtüyor sürtmesi dert değil çıkıyor felan dert, yollar düzgündür dicem istanbulda hiç zannetmiyorum :D Bursada gerçekten kötü

Bu arada lipi sürtüyorum demişsin şimdi gördüm düzelteyim :D işte lipte sıkıntı olmuyor ancak body kit felan varsa ön ekte 1 sürter 2 sürter 3 ya kırılıyor ya çıkıyor o yüzden sıkıntı oluyor, ezlipte cupra lipte elbetteki sıkıntı olmaz. Tamponda hiçbişey olmasa bu sefer tampon sürtüp boyanın çıkma ihtimali var :D
 
Son düzenleme:

kerpetenemir

Emir Kerpeten
Panpa
9 Eyl 2016
1,332
2,965
3,770
27
İstanbul
Marka
Opel
Dostum şöyle bişey var sekme dediğim şey kesinlikle hissedilir bir sekme elbette yok 500 tl veryirouz 4 tane yaya olmasın bi zahmet :D ancak dediğim gibi aracın limitlerini zorlayan biriysen bu gibi araçlarda virajlardaki ufak girintili çıkıntılı yerlerde (çok ufak dahi olsa) aracın o ufak ufak sekmesi insanı çok ciddi tereddüt ettiriyor, sekme hiç olmaması mümkün değil sonuçta adı üstünde SPOR yani sert gergin, bu sayede yol tutuşunu artıyor, yollar mis gibi olsa ancak yayın nimetlerinden gerçekten faydalanabiliriz bence.Ben spor yayı taktığımda ilk fark ettiğim ''ulan tutuş harbi artmış ha '' oldu ancak ilk 1 hafta inan neler atlattım 2. hafta çok düşük hızlada olsa yarım bi spin attım, alışamamıştım çünkü daha aracın karakteri resmen 360 derece değişti, eskiden aracın nerede kopacağını az cok tahmin edebiliyorsun şöyle kafadan kayarken kaaaay kaaayyyy kaaayyydıııı kaydı oluyor spor yayda virajda 70 le girdin 71 iyi 72 iyi 73 74 çat birden çok ciddi kopuyor alışmak zaman aldı ve ben hala eskiden 70 le girdiğim yere 60 65 le giriyorum :D ki yaylarım vogtland bana göre yayda 1 numaradır araçta spor yay olduğunu her an hissettirir, yumuşak değil sert gergin ancak konforu çok iyi ve sekme yok, sert ve konfor üstüne birde sekmiyor mühendisliğe bak :D sürtme konusuna gelince valla nasıl sürtmüyosun bilmiyorum benim sağ solda marşpiyeller var onlar bile sürtüyor arada, bendede lip vardı eskiden söktüm ön ek yaptırdım o çok sürtüyor sürtmesi dert değil çıkıyor felan dert, yollar düzgündür dicem istanbulda hiç zannetmiyorum :D Bursada gerçekten kötü

Bu arada lipi sürtüyorum demişsin şimdi gördüm düzelteyim :D işte lipte sıkıntı olmuyor ancak body kit felan varsa ön ekte 1 sürter 2 sürter 3 ya kırılıyor ya çıkıyor o yüzden sıkıntı oluyor, ezlipte cupra lipte elbetteki sıkıntı olmaz. Tamponda hiçbişey olmasa bu sefer tampon sürtüp boyanın çıkma ihtimali var :D

valla arkaları orjinali ile değiştim dünya varmış önlerede coil yapıcam :D
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,044
7
51,390
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
La olm bu millet ne ayak ya? varsa Nissan GT-R , Toyota GT86 , Honda NSX gibi aracın git onu modifiye et, anlarım. Ama 99 model corsayı , passatı , poloyu , clio ve hatta şahini doğanı neden modifiye edersin. Bu araçlar aile aracı olarak üretilmiş , bi tarafınızdan uydurup yok yay kesmeler , yok egzoz takmalar vs . bu modifiyeye harcanan paralarla bi araba fabrikası kurardık.
o fabrikayı kurardın ama bir tane bile o arabalar gibisini üretemezdin.
 
  • Beğeni
Tepkiler: ra247yzf ve Ugur

Patri

Profesör
22 Eyl 2016
258
440
1,395
4 yıldır aracımda eibach pro kit takılı. Türkiye dışında aracımla başka ülkelerede gittim. bu kış yayları söküp satmayı düşünüyorum. Tek başına yay alırsanız yol tutuşunu çoğu şartta yükseltmek yerine düşürürsünüz.Her şartta daha iyi tutuş için Spor amartisörle kullanmanız gerekir. Bozulan konfora zaten hiç girmeyeceğim.. Aracın ağırlık merkezi yere yaklaşıyor, pürüzsüz düzgün asfaltta gaz kesmeden çoğu viraja korkmadan giriyorsunuz ama azıcık bozulmuş asfaltta, viyadük eklerinde, boğaziçi köprüsünde vs zıplaya zıplaya gitmeside var. Aracın ön takımının daha çabuk yıpranması da yanında bonus :) aracı alçaltmak isteyen arkadaşlara kaliteli markaların coil overlarını öneririm.Ya da spor yay alıyorsanız koni turuncu yada sarı amartisörlerden birisini alın. yoksa bu işe hiç girmeyin.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: kerpetenemir

Buluts

Profesör
20 Eyl 2016
198
330
1,385
Manisa
Her apaçi ruhlu otomobil sürücüsünün aklındadır 1. araç nasıl basılır 2. basık araç nasıl kullanılır.

Aracın şasisini yere yaklaştırmak , ağırlık merkezini aşşağı alıp yol tutuşu arttırmak için yapılan bu profesyonel işlemi bir gün sanayideki osman usta lan dur şu yayı keselim bakalım noluyor diyerek kesmesiyle yeni bir moda PISTIRILMIŞ araçlar gün yüzüne çıktı . Bir süre önce bende pıstırılmış araç kullanıyordum size tecrübeleri aktarmak istiyorum , aracımı sanayide toplarken aklımda hiç amartisör milini ve yayı kontrol etmek aklıma hiç gelmedi motor yokken araç baya yüksek duruyordu , motoru yerleştirdik traversi taktık lifti indirmeye başladık sonuç SİGARA PAKETİ GİRMİYOR .
1. Araç nasıl basılır :
Bi kaç tercihimiz var , kısa spor yay takmak (önerilen) , soğuk/sıcak pres (tavsiye edilmez) , coilover (biraz bütçe istiyen) , air (pahalı) , yay kesmek (?!?!?!?)

Spor yay , kaliteli marka olduğu zaman çok işe yarar 2,5luk , 3,5luk , 5lik , bide tam emin olmamak kaydıyla 8lik var diye biliyorum. Yol tutuşum artsın birazda görüntü güzel olsun derseniz 2,5luk ve 3,5luk tavsiye edilir , 5cmlik yayın üretilme amacı ise insanlar yayını kesip ölmesin :D unutmayın arabanın yere yakınlığı bi yere kadar yol tutuşa pozitif etki eder.

Sıcak/soğuk pres , uygun bütçelerle yapılan hiç önerilmeyen işlemdir , orjinal helezon yayımızı ısıtarak pres makinasında şeklini değiştirmeye denir , soğuk preste iste buzluğa atıp pıstırmıyolar sadece ısıl bi işlem yok yani yayı olduğu gibi presleyip bekliyorlar , yayın kimyası değiştiği için yol tutuşa hiç bir faydası yok , tamamen zararlı konforsuz , tehlikeli derecede sekme yapar .

Coilover , amartisörü cıvata olarak düşünün iki tarafındada somun var hayal edelim aralarındada yay var üstteki somun sabit alttaki somunu sıkarsak yay kısalıyor ve araç basık duruyor , somunu gevşetirsek yay uzuyo ve araç yükseliyo , coiloverın güvenliği yada yol tutuşa etkisini bilmiyorum , kullanan ve bilen arkadaşlardan öğrenmek isterim yorum yapın

Air , süspansiyon sisteminde, metal helezon yaylar yerine, basıncı değiştirilebilir hava körüklerinin kullanıldığı, bu sayede yüksekliği değiştirilebilen; amortisör sertliği ayarlanabilen, bir elektronik kontrol ünitesiyle kumanda edilen elektro-pnömatik süspansiyon sistemidir. Pahalıdır ve görüntü olarak en güzelidir . Aracı park ettikten sonra kompresörde hava kalmaması için aracı en son kademeye kadar indirip bırakılır , üniversitede kızların baya dikkatini çekiyor adı gibi havalı :D

Yay kesmek , abi bunun için bişey yazmicam sadece yapmayın .

2. Basık araç nasıl kullanılır

İstanbul içinde basık araç çok zor kullanılır , tümseklerden çapraz geçmek gerekir , çapraz geçmenin sebebi ise şasiyi tümseye paralel sokarak ilk önce tekerleği tümseğe çıkarmaktır , bütün olay bundan ibaret , basık aracı sürmesi ilk bi kaç hafta sinir bozucu olsada sonra söküldüğü zaman kendini özleten bişeydir .

Buraya kadar okuduysanız teşekkür ederim.
Uzun süredir sizinle tanışmak istiyordum sohbet kapatıldı bayram girdi vs tanışamadım aslında 1.7 dti ile ilgili sorularım vardı basık araç ile ilgili sorularım vardı ve çok düzgün yardımcı olabilecek cevaplar vermeniz bu yorumları keyifle yaptığınızın belirtisi sanırım kafa yapımız bire bir denilebilir çünkü sizi uzun süredir takip ediyorum (1.7 dti yapım aşamasını anlatmaya başladığınızdan beri diyelim) ama şuan yardımcı olabildiğim kadar olurum buyrun sorularınızı sorun deseniz sorum yok hepsinin cevabını araştırdım buldum sanırım ama artık daha da sık sitede güncel olabileceğimi düşünüyorum daha çok sohbet ederiz inşallah
 
  • Beğeni
Tepkiler: kerpetenemir

kerpetenemir

Emir Kerpeten
Panpa
9 Eyl 2016
1,332
2,965
3,770
27
İstanbul
Marka
Opel
Uzun süredir sizinle tanışmak istiyordum sohbet kapatıldı bayram girdi vs tanışamadım aslında 1.7 dti ile ilgili sorularım vardı basık araç ile ilgili sorularım vardı ve çok düzgün yardımcı olabilecek cevaplar vermeniz bu yorumları keyifle yaptığınızın belirtisi sanırım kafa yapımız bire bir denilebilir çünkü sizi uzun süredir takip ediyorum (1.7 dti yapım aşamasını anlatmaya başladığınızdan beri diyelim) ama şuan yardımcı olabildiğim kadar olurum buyrun sorularınızı sorun deseniz sorum yok hepsinin cevabını araştırdım buldum sanırım ama artık daha da sık sitede güncel olabileceğimi düşünüyorum daha çok sohbet ederiz inşallah

Dostum ben hala kararsızım ya bugün debriyajım sıyırmaya başladı prizdirekten ses geliyo falan canım sıkılıdı biraz ama yinede seviyorum 1.7yi işte kısıtlı bütçe ile biraz üzüyo bi 1500-2000 liram falan olsa kafam çok rahat olucak ama yok :)
 

Buluts

Profesör
20 Eyl 2016
198
330
1,385
Manisa
Dostum ben hala kararsızım ya bugün debriyajım sıyırmaya başladı prizdirekten ses geliyo falan canım sıkılıdı biraz ama yinede seviyorum 1.7yi işte kısıtlı bütçe ile biraz üzüyo bi 1500-2000 liram falan olsa kafam çok rahat olucak ama yok :)
İnşallah istediğiniz gibi yapabilirsiniz diyeyim o zaman Konuyu tamamen değiştirmeyelim şimdi belki bugün belki yarın 1.7 dti ile ilgili başlık açarım ve orada merak ettiğim konuları sorarım zaten siz de dti ile bütünleşmiş biri olarak birkaç yorum bırakırsınız artık:)
 
  • Beğeni
Tepkiler: kerpetenemir

kerpetenemir

Emir Kerpeten
Panpa
9 Eyl 2016
1,332
2,965
3,770
27
İstanbul
Marka
Opel
İnşallah istediğiniz gibi yapabilirsiniz diyeyim o zaman Konuyu tamamen değiştirmeyelim şimdi belki bugün belki yarın 1.7 dti ile ilgili başlık açarım ve orada merak ettiğim konuları sorarım zaten siz de dti ile bütünleşmiş biri olarak birkaç yorum bırakırsınız artık:)

Bütün kronik arızalarını sayabilirim ve heran ufak tefek masraflar yapmaya hazırlıklı olun :)
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım