Benim gibi acemi sürücülere yardım.

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
6,864
26,224
5,720
Ankara
Marka
Skoda
Aynaları kafanızı çevirmeden göreceğiniz şekilde ayarlayın ve araca hakimmiş gibi hissetmek için koltuğu iyice ileri alanlardan olmayın. Rahatınız bozulmayacak kadar mümkün olduğunca geride durursanız görüş açınız daha geniş olur. Ve ne tür bi yolda giderseniz gidin önünüzdekine değil daima daha ileriye bakın. Bugün yolda orta şeritte kaza olmuş önümde 2 araç vardı benim farkettiğim kazayı benim önümdeki farketmedi sadece kendi önündekiyle ilgilendiği için. Ve tedirginlik zamanla gider benim 7 aydır ehliyetim var ilk aldığım zamankiyle uzaktan yakından alakam yok şuan ayda 100km anca sürdüğüm halde
 
  • Beğeni
Tepkiler: yunuscelik29

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,040
7
51,377
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Bir sürü şey var da, ben de çok temel şeylerden birini yazayım. Trafikte ne hareket yaparsanız yapın ani hareketlerden kaçının. Ani hareketler yapmayın ki, eğer hatalı bir hareket yapmışsanız siz veya diğer araç tarafından telafisi mümkün olsun. Şerit mi değiştirilecek, sinyal verip şerit ihlal edilir, çıkılacak şeride önce o taraftaki tekerlekler hafifçe basar, kademe kademe yavaş yavaş çıkış yapılır. Eğer kör noktada araç varsa veya ayna kontrolü unutulduysa, şeritte kalan açıklıktan geçip kurtarır veya korna çalıp geriye girmenizi sağlar. Aynı durum sapaklardan girerken, dörtyol kavşak dönüşlerinde filan da geçerli. Hatta park manevralarında da çok önemli. Her hareketi aheste yapmaya alıştırın. Ustalaşınca hızlı hareketleri düşünmeye başlarsınız:)
 
Son düzenleme:

babayimben

Enes
Panpa
4 Eki 2018
843
1,751
2,520
47
İstanbul
Marka
Mercedes
kendi kullanım ve tecrübelerime dayanarak, özellikle İstanbul trafiğine sonradan katılmış biri olarak İstanbul özelinde şunları tavsiye ederim;
- Aşırı hız, aşırı şerit değiştirme ve öndeki aracı çok yakından takip kazaya davetiye çıkarmaktır.
- Karşıdakilerin hata yapma olasılığını düşünerek araç kullanmak, örneğin TEM'de bir çıkışa yaklaşırken her daim solunuzdan birinin çıkışı unutma ve son anda dalma olasılığını düşünerek araç kullanmak.
- Araçtan ve yoldan hiç kopmamak - bunun için sık sık ayna kullanılmasını tavsiye ederim, aynalardan etrafını kontrol eden sürücü, kör noktadan gelen araç olsa dahi, aracı daha kör noktaya girmeden fark edebilir
 
  • Beğeni
Tepkiler: mustafa.e

lozlevent

Levent
Profesör
9 Mar 2017
582
844
1,820
Marka
Ford
Ufak tefek derleme yapabilirim kendimce;
- Şerit değiştirirken önce aynaya sonra dikiz aynasına sonra tekrar aynaya bakmanı tavsiye ederim. Ben e-5 te iken şeridi değiştirirken 2-3 kez yapıyorum bu dediğimi. Çünkü e-5 ve tem yollarında genelde makas atanlar daha çok oluyor, aklında olsun. Hatta "qanqa e-5 te makaslayak" diyen tayfalar çok var.
- Otoyolda 130 a çıkıyorum demişsin. Yeteri kadar tecrübe edinmeden 90-100 bandını geçmeni tavsiye etmem. Önüne çıkan birisi olur, köpek atlar vs. ne yapacağını kestiremezsin.
- Trafikteki her hareketinde kararlı olmalısın. Ancak bu dediğim bir araç sollarken, sol şeritten hızla gelen aracın önüne geçmek kararlılık değildir.
- Dört yollarda, ışıklı, ışıksız kavşaklarda, sokak aralarında her an araba gelecekmiş gibi düşünmen gerekir. Kırmızıda çok geçen, dört yollarda frene basmadan geçen çok insan var.
- Uykulu araç kullanmamak olası durumları önler.
- Ani ve fevri hareketlerde bulunmak karşındakine hata yapma ihtimali doğurur.
- Şerit değiştirirken aynaları kontrol ettikten sonra omzunun üstünden geçeceğin şeride bakabilirsin. Araç yanında olur ve kör noktanda olabilir.
- Mümkün olduğunca az kavga et :) İstanbul trafiğinde kimseye dalaşma. Yanlışı yapan yaptığıyla kalsın, sakin kalmalısın.
 

mustafa.e

Panpa
Beta Programı
8 Eyl 2016
2,884
8,361
4,570
25
İstanbul
Marka
Volkswagen
Herkes oldukça güzel noktalara değinmiş ben de ufak bi şey ekleyeyim. Acemiyken yapılması zor ve biraz tehlikeli olabilir ama omuz kontrol önerebilirim. Çok kısa bir süre içinde omzun üstünden aynanın kör noktasına atılan bir bakış bu omuz kontrol. 1 saniye bile sürmeyecek kadar kısa olması makbuldür. Maksat kör nokta herhangi bir cisim var mı onu görebilmek. İstanbul dışında çok kullanmak zorunda kalmıyorum ama tem ve e5 gibi yollarda zaruriyet halini alıyor. Rahatsız insanlar var çünkü trafikte. Geçen sene, gece tem'de sağdan ikinci şeritte 90-100 civarı hızla giderken sağımda tam kör noktamda bir clio benimle birlikte 1-2km gitti ve sürekli kontrol ettim ne yapmaya çalışıyor diye izledim. Bu arada ben aynı devam ediyorum ailem arabada kapışma vs yok yani. İlerde sağ şeritte ilerleyen kamyona yaklaşırken hızlanıp bana makas attı ve gitti rahatsız arkadaş. Gece gece koca tem'de neyin kafasını yaşıyordu bilmiyorum :D özetleyecek olursam kör nokta önemli dikkat etmek lazım :D
 

yunuscelik29

Yunus Çelik
Profesör
8 Eyl 2016
1,376
987
1,970
25
İstanbul
Marka
Volkswagen
Arkadaşlar hepinizden Allah razı olsun,1-2 gün dediklerinizi yaparak şuan çok daha rahat,ve pürüzsüz sürüş yapıyorum omuz kontrolünüde emin olmadığım zamanlarda bir kaç kez denedim onuda alışkanlık edinmeye çalışıyorum,zaten istanbulda genelde trafik olduğu için 80-90da orta veya sağ şeritte ilerliyorum trafiği aksatmayacak kadar hızda gidiyorum.
Hayatımda birkere 130a 128 felandı bu hıza çıktım oda nasıl olduğunu görmek içindi sonra direk hızı düşürmüştüm zaten.
 

yunuscelik29

Yunus Çelik
Profesör
8 Eyl 2016
1,376
987
1,970
25
İstanbul
Marka
Volkswagen
Ufak tefek derleme yapabilirim kendimce;
- Şerit değiştirirken önce aynaya sonra dikiz aynasına sonra tekrar aynaya bakmanı tavsiye ederim. Ben e-5 te iken şeridi değiştirirken 2-3 kez yapıyorum bu dediğimi. Çünkü e-5 ve tem yollarında genelde makas atanlar daha çok oluyor, aklında olsun. Hatta "qanqa e-5 te makaslayak" diyen tayfalar çok var.
- Otoyolda 130 a çıkıyorum demişsin. Yeteri kadar tecrübe edinmeden 90-100 bandını geçmeni tavsiye etmem. Önüne çıkan birisi olur, köpek atlar vs. ne yapacağını kestiremezsin.
- Trafikteki her hareketinde kararlı olmalısın. Ancak bu dediğim bir araç sollarken, sol şeritten hızla gelen aracın önüne geçmek kararlılık değildir.
- Dört yollarda, ışıklı, ışıksız kavşaklarda, sokak aralarında her an araba gelecekmiş gibi düşünmen gerekir. Kırmızıda çok geçen, dört yollarda frene basmadan geçen çok insan var.
- Uykulu araç kullanmamak olası durumları önler.
- Ani ve fevri hareketlerde bulunmak karşındakine hata yapma ihtimali doğurur.
- Şerit değiştirirken aynaları kontrol ettikten sonra omzunun üstünden geçeceğin şeride bakabilirsin. Araç yanında olur ve kör noktanda olabilir.
- Mümkün olduğunca az kavga et :) İstanbul trafiğinde kimseye dalaşma. Yanlışı yapan yaptığıyla kalsın, sakin kalmalısın.
Valla ben herzaman banane benden uzak kalsın kafasındayım yolda çok veririm yeter ki trafikte kavga olmasın tartışma olmasın.Birkeresinde tek yönlü yolda ilerliyorum hızımda 30-35 civarıydı tek yönlü olmasına rağmen karşıma birden araç çıktı orda adama abi tek yön burası diye uyarmıştım başkada yok,umarım trafik canavarına dönüşmem :D
 

lozlevent

Levent
Profesör
9 Mar 2017
582
844
1,820
Marka
Ford
Valla ben herzaman banane benden uzak kalsın kafasındayım yolda çok veririm yeter ki trafikte kavga olmasın tartışma olmasın.Birkeresinde tek yönlü yolda ilerliyorum hızımda 30-35 civarıydı tek yönlü olmasına rağmen karşıma birden araç çıktı orda adama abi tek yön burası diye uyarmıştım başkada yok,umarım trafik canavarına dönüşmem :D
Trafiğe çıkmadan önce hemen hemen herkes senin gibidir. O direksiyona oturunca değişir işler :D:D
 

mustafa.e

Panpa
Beta Programı
8 Eyl 2016
2,884
8,361
4,570
25
İstanbul
Marka
Volkswagen
Arkadaşlar hepinizden Allah razı olsun,1-2 gün dediklerinizi yaparak şuan çok daha rahat,ve pürüzsüz sürüş yapıyorum omuz kontrolünüde emin olmadığım zamanlarda bir kaç kez denedim onuda alışkanlık edinmeye çalışıyorum,zaten istanbulda genelde trafik olduğu için 80-90da orta veya sağ şeritte ilerliyorum trafiği aksatmayacak kadar hızda gidiyorum.
Hayatımda birkere 130a 128 felandı bu hıza çıktım oda nasıl olduğunu görmek içindi sonra direk hızı düşürmüştüm zaten.
Ayrıca tavsiye edeceğim bir kaç video var. Her ne kadar motosiklet üzerine videolar olsalar da çoğu arabada da kullanılabiliyor , en azından ben kullanıyorum :D
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım