Bir tür Yakıt Problemi-Hesaplaması

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan RYAN7R
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
@Cenk
Dizel arabalar vukuatli. Olaya bak. Adamin videosunu izliyordum beklenenen oldu. Yemişim ben dizeli.. :) adam ne guzel 94 km ile gidiyordu.
İyi de youtube'dan arıza örnekleri seçeceksek dayanıklı olan atmosferik araçlarda bile çekilmiş bir arıza videosu koyabiliriz. Bundan örnek olmaz ki. Ona bakarsan bende 1.6 tdci motorun ticari taksi olarak 368 bin km'ye kadar motora anahtar değmemiş halde kullanıldığını söylerim ki bu da sağlıklı bir örnekleme olmaz. Bu opel sahibi aracını nasıl kullandı, neler yaptı, ne şartlarda kullandı bunların hiç birini bilmeden dpf ışığı yaktı mevzusuna bağlamanın bir manası yok. Ona bakarsan toplamda 140 bin km'dir dizel motor deneyimine sahip biri olarak dpf konusunda hiç sorun yaşamadım. Ee şimdi bu da örnek değil :D Hangi motora sahip aracın varsa onun ne şartlarda nasıl sağlıklı çalıştığını bileceksin, ona göre de kullanacaksın olay budur. Bunu yaptığın takdirde araç ekstra bir motor arızası vermiyorsa o motor dayanıklı demektir.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca ve by
Şanzıman ve motor gücü açısından verimlilik sağlayan bazı modellerde bu doğru. Benim kullandığım 100 km'lik bu güzergahın içinde tırmanma ve inişler de olduğu gibi araçta 3 kişi vardı. Haliyle ben aracı oldukça zorladım. Bunun neticesinde bana geri dönüşü 2 litre tüketim oldu. Ama benim 1.6 tdci aracın verimlilik ve güç açısından dengi zaten 1.0 - 1.2 turbo benzinliler. Abimin 1.2 tsi jetta'sını böyle kullandığım zaman tüketim direkt fırlıyor. Neticede benim 1.6 tdci araçta manuel yerine dsg yahut zf olsaydı muhtemelen +2 litre tüketim 1 yahut 1,5 litre civarına inerdi. Sonuçta her araç aynı verimlilikte olmuyor :D

Hah iste guzel bir noktaya degindin. Ben senin kadar rahat hasirtt diye gaza basamiyorum :D
Dizelin guzelligi de o..Ayak terbiyesine pek gerek olmuyor. Ama benzinlide ayak terbiyesi yapmazsan eyvah eyvah
 
3. senaryo: Uzun yol(Bornova-Çeşme 100km) 150-190 : Dizel araba 6,5 Benzinli araba 9,8.
4.senaryo: Yük altında(4 kişi+ indili çıktılı rota 25 km): Dizel araba 5,9 Benzinli araba 12,0.
Mevzu tam olarak budur. Anlatmak istediğim de en başından beri bu. Sakin kullanınca hemen hemen her araba benzer tüketim değerlerinde kalıyor eyvallah. Fakat mevzu araçları zorlamaya geldiğinde işler değişebiliyor ( istisnalar muhakkak var ). Haliyle çoğunlukla bu 2 senaryoda araç kullanan, kullanmayı seven, alışkanlık haline getiren kişi dizel almalı. Ama tabii 15-30-45 bin tl fiyat farkıyla değil :D

Benim tüketim konusunda ki bir diğer takıntım da şudur. Litresi 7 liraya yaklaşan yakıtla aracı basarak zorladığım vakit 10-12-13 litreleri görecek bir tüketim elde edeceksem o araç en az +180 hp'lik bir performans gücü sağlamalı bana. Yani kısacası bastığımda yüksek tüketim olarak bana geri dönüşü olacaksa o arabanın güçlü bir araç olmasını isterim.

Ben o yüzden dizel tercih ettim. Basıyorum yeterince gidiyor, çok bir performans vermiyor ama benden daha güçlü araçların olduğu akışta beni sekteye uğratmadığı gibi çok yakıtta tüketmiyor. En azından tüketimden yırtıyorum.
 
Hah iste guzel bir noktaya degindin. Ben senin kadar rahat hasirtt diye gaza basamiyorum :D
Dizelin guzelligi de o..Ayak terbiyesine pek gerek olmuyor. Ama benzinlide ayak terbiyesi yapmazsan eyvah eyvah
İşte bende ayak terbiyesi yok. Yokuş gördüğüm vakit dipliyorum gazı. Viraj + inişli çıkışlı yokuş gördüğüm vakit alt vitese geçip daha da dipliyorum gazı. Bırakın turbo benzinliyi, ben atmosferik araca 14 - 15 litre ortalama tüketim yaktırıyordum :D Ben bazen sakin sakin ortadan süzülerek gidiyorum ama dengem yok. Kafam atıyor aralıksız yapıştırıyorum 200 km boyunca misal :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca ve by
İşte bende ayak terbiyesi yok. Yokuş gördüğüm vakit dipliyorum gazı. Viraj + inişli çıkışlı yokuş gördüğüm vakit alt vitese geçip daha da dipliyorum gazı. Bırakın turbo benzinliyi, ben atmosferik araca 14 - 15 litre ortalama tüketim yaktırıyordum :D Ben bazen sakin sakin ortadan süzülerek gidiyorum ama dengem yok. Kafam atıyor aralıksız yapıştırıyorum 200 km boyunca misal :D

Seni cok iyi anliyorum. Ortalama 10 yildir sirket arabasi kullanan biri olarak dizeldeki o rahatligi benzine gecince biraktim. Biraz zor oldu acikcasi ama mecbur kaliyorsun :)
Insan o gaza istedigi gibi basma ozgurlugunu ozlemiyor degil.
Yalniz her dizelde bu durum ayni degil. Hele kasa buyuk motor kucukse gaza abansan da gitmiyor. Focus kullandim gaz tepkisi harika, Egea’nin guzel (ehh), yeni Mercedes A tipki benzinli gibi. 2 gundur Skoda Superb kullaniyorum araba iyi hos ama kagni gibi. Gaza basinca da gitmiyor. Ayni durumu Passat’ta da yasamistim. Hos bu biraz da motorun kasaya gore yetersiz olmasiyla da alakali ancak kendi aracimda oyle bir sorun yasamiyorum mesela..
 
Son düzenleme:
Bu dpf olayı da ilginç doğrusu. Eniştemin 2010 da sıfır alınmış doblosu var 200bin km ye yakın ve şantiyeden şantiyeye koşturulan, inşaattaki makineler için alınan katkısız dandirik mazotu 120-130bin kmdir aralıksız kullanan periyodik bakımı olması gerekenden 2-3 kat uzun dönemler arasında yapılmış bir 1.3 Multijet 75hp. Bu araba bu kadar bakımsız olduğu halde bir kere bile büyük-küçük herhangi bir arıza vermedi. Ben de bunu örnek gösterebilirim eğer siz böyle örneklerle gelirseniz. Ekonomi kasacak adam dizel almasın zaten kasmadan ekonomi yapmak isteyenin motoru dizel. Öyle 1500-2000 devirde kendinizi kasa kasa giderseniz tıkanıyo demekki bu zımbırtı. Biz de yıllarca kullandık eniştemde de sıfırından beri böyle kullanılan bi araba var ama bu arabaların kullanım aralığı 2300-3200 devir arası olduğundan demekki bişeycikler olmuyo
 
Seni cok iyi anliyorum. Ortalama 10 yildir sirket arabasi kullanan biri olarak dizeldeki o rahatligi benzine gecince biraktim. Biraz zor oldu acikcasi ama mecbur kaliyorsun :)
Insan o gaza istedigi gibi basma ozgurlugunu ozlemiyor degil.
Yalniz her dizelde bu durum ayni degil. Hele kasa buyuk motor kucukse gaza abansan da gitmiyor. Focus kullandim gaz tepkisi harika, Egea’nin guzel (ehh), yeni Mercedes A tipki benzinli gibi. 2 gundur Skoda Superb kullaniyorum araba iyi hos ama kagni gibi. Gaza basinca da gitmiyor. Ayni durumu Passat’ta da yasamistim. Hos bu biraz da motorun kasaya gore yetersiz olmasiyla da alakali ancak kendi aracimda oyle bir sorun yasamiyorum mesela..
İşte dizelin bir diğer sorunu da budur. Her dizel motor ve ayrıca her dizel motor + otomobil modeli aynı kıvamda ve başarıda değil. Bazı dizel araçlar var ki çoğu şartta neden aldığını sürekli sorgulatır.

Dizel araç seçerken fiyattan bağımsız olarak bazı spesifik özelliklere dikkat etmek gerekiyor. Örneğin, alacağın araçta ki o motorun tutumluluk potansiyeli var mı ? Her dizel tutumlu olmayabiliyor. Arızaları, dayanıklılığı ne seviyede ? Motoru halletin sırada otomobilin kasası var. Kasa ağırlığı ne kadar ve alacağın dizelin tork gücüyle o kasanın ağırlığı uyumlu mu ? Manuel'i geçtim, otomatik alacaksan işler hepten karışıyor. Otomatik şanzımanın dizelle uyumu nedir, belki motor başarılıdır ama şanzıman sekteye uğratıyordur hem tüketim hem verimlilik anlamında. Yani çok kıstas var. Benzinli araçlarda da durum buna yakın ama dizelin gürültüsüne, titreşimine ve satın alım + yürütme maliyetine katlanıp alıyorsan bunları biraz daha iyi irdelemek gerekiyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
Şimdi dizel vs. benzinli karşılaştırmasını tek başına maliyete göre yapmak büyük saçmalık. Çünkü senaryolara göre değişir. Sürekli otoyol sürüşleriyle uzun yol yapan birisi olsam kesinlikle dizel alırım. 1.2 atmosferik benzinli arabamda TEM otoyolunda 12lt ortalama tüketim yakaladığımdan beri benzinli motorların atmosferik olduğunda bile ekonomik tehlikesinin yüksek olduğunu anladım. aracım 1.3cdti olsa muhtemelen 7 lt'yi bile görmezdi o kullanıma. Bugün 100km yolda çeyrek depo benzin harcadım. Yolun çoğunda rampa veya yüksek tempo ile araba yük altındaydı, tüketim fırladı. Motorun sıkılarak kullanıldığı (veya kullanılmak zorunda kalındığı) senaryolarda dizel motor tercih edilesidir. Ama Konya gibi düz ayak şehirlerde sakin kullanma lüksü olanların dizeli tercih etmesine gerek olmadığı doğrudur.
 
Bana gore ikinci elde ve dusuk sinifta mantikli cunku sene basinda 1.3 cdti corsa aldik 1.2 veya 1.4 benzinli arasinda benzer kondisyondaki arabalarda tas catlasin 2 3 bin tl farkediyordu(arac fiyati icin yaklasik %5 lik bir fark) . O arada ki farka bence degiyor.

Ama sifirda veya daha yeni ve ust segment araclar icin bence degmez mesela vag'in 1.0 tsi motoru fiyat farkindan dolayi daha karli olur bence.

Dusuk segmenti ele alip degerlendirecegim;
1 sene oncesinde s.icinde getz vardi. 1.4 ort hiz max 20 araba 4. Vitesi gormuyordu ve 10 litre civarinda yakiyordu. Gidisi sessizligi guzeldi.

Yil basinda corsa 1.3 cdti ye gectik. Ayni kosullarda 6 litre yakiyor. Evet 1.3 dizel yurumuyor sesi kaba hatta bence sehir ici kucuk dizel motor zorlandigi icin nispeten buyuk hacimde ki(1.5 dci yada 1.6 tdi) lerle benzer hatta bazen fazla yakiyor. (1.5dci benzer kullanimda clio ile 5.5)

2 3 bin tl az verip benzinli 1.4l corsa almis olsaydik ne olurdu. Arkadasimin ablasinda var ve arac cok benzer kosullarda kulaniliyor 10.8 l yakiyor.(daha bu aksam muhabbeti dondu :))Yani yine getz ile benzer bi tuketim.

Yani yaklasik olarak 4 litreye yakin fark var 100 kilometrede
Getz veya 1.4 corsa ile suan ki kosullarda 10x6.9=69 tl
Corsa ile 6x6.3=37.8 tl ye geliyor. Yani 100km de yaklasik olarak 31 tl farkediyor.
Yilda 7000 km yaptigini dusunursek
70x69=4830tl benzinli arac
70x38=2660tl dizel arac
Yilda 4830-2660=2170 tl lik bir fark oluyor ki aldigimiz zamana gore bizim kullanimimizda neredeyse 1 yilda benzin dizel farkini cikarmis oluyor.
Bakim maliyetlerine girmek gerekirse de internetten baktigimda 1.4l luk motorda parca fiyati ( hava filtresi yağ filtresi polen filtresi ) 135 tl iken 1.3 cdti'nin bakim parca fiyati 366 tl (ekstradan mazot filtresi var) iscilik ve yag fiyatlarinin cok fark etmeyecegini tahmin ediyorum.
Bakim tarafinda da yaklasik 200 tl lik bir fark oldugunu dusundugumuzde dizel benim ekonomik durumuma gore daha mantikli.

Bence benzin dizel arasinda ki fark arac sinifindan fiyatindan ve kullanimdan kullanima cok degisiyor. O yuzden ezbere benzinli veya dizel arac iyi, ekonomik demek dogru degil. Bu durum aslinda tamamen kullaniciya bagli.
 
@Cenk
Dizel arabalar vukuatli. Olaya bak. Adamin videosunu izliyordum beklenenen oldu. Yemişim ben dizeli.. :) adam ne guzel 94 km ile gidiyordu.
Ben yaklasık her gun 1kmlik yola arabayla gidiyordum, kışın hatta araba ısınmıyordu asla bana hiç dpf vermedi hala. 30 bin kmdir bir kere bile öyle bir hata almadım cdti'da. Ama j kasalar bu konuda sıkıntılı, ve 1.6 cdti 120 130 kmde daha az yakıyor :D
 
Ben yaklasık her gun 1kmlik yola arabayla gidiyordum, kışın hatta araba ısınmıyordu asla bana hiç dpf vermedi hala. 30 bin kmdir bir kere bile öyle bir hata almadım cdti'da. Ama j kasalar bu konuda sıkıntılı, ve 1.6 cdti 120 130 kmde daha az yakıyor :D

Hacı iyi güzel hızlı gidince az yakıyorda, bizim orda 120 lık yol yokki. ben saate 90 km hızla gidebilmek için işe birbucuksaat erken geliyorum.. Sen İstanbul'da yaşamıyon heralde :)
 
Bende aynı yolu dizel benzin kıyaslama yapıcam
1.0 polo dsg araba tepeleme dolu 119 km sabit hızla klima açık 4.9 yakıt tüketimi.
1.6 hdi 301 klima kapalı araba boş 5.1 yakıt tüketimi ankara gidiş gelişi 1550 kmlik yol sürekli depo fullediği için kalibreye gerek yok.pejoyla 150 ile gittiği Yolda 6 litre tüketmişti .150 ile gitsem polo 7.5 yakardı.
 
Hacı iyi güzel hızlı gidince az yakıyorda, bizim orda 120 lık yol yokki. ben saate 90 km hızla gidebilmek için işe birbucuksaat erken geliyorum.. Sen İstanbul'da yaşamıyon heralde :)
Yok Edirnede yaşıyorum benimde burda 120 ile gidebilceğim yer yok, ben dpf için örnek vermiştim. O 94 ile gittiğinde daha az yakıyor diye düşünüyor ben 94 ile gidince 4.0 yakıyor 1.3 cdi h kasa :D j kasa 136lık olanlar 120 üstü hız için güzel anlamında demiştim.
 
Zaten sıfır otomobil alırken artık dizel almak mantıksız. Geçen Honda Civic 9 ileri zf şanzımanlı dizel testinde, atmosferik tüplü versiyonuyla arasında 49 bin lira fark var diyorlardı. Yahu 49 bin liralık farkı araba eskiyene kadar zaten amorti edemezsin yakıtla :D O sebeple günümüz şartlarında sıfır araç alımında dizel yerine benzinli almak daha mantıklı zaten. Ama misal ben 2015'de focus'u alırken 1.6 tdci motor ile 1.6 atmosferik motor arasında 10 bin liradan biraz daha az fark vardı. Öyle bir farkta benzinli zaten almazdım ki almadım da. Ama günümüzde bu fark çok açıldı.

Ama şimdi şöyle bir durum da var. 2.0 dizel 190 hp'lik bmw'ye bakıyorsun, 2 bin devirde son viteste 170 falan yapıyor. Düşünsene 2 bin devirde 170'le gidiyorsun, muhtemelen de 5 litre civarı yakıt tüketiyorsun muazzam bir şey. Şehir içinde benim 1.6 tdci ile aynı ortalama tüketime sahip. Öyle bir dizel motora can kurban :D Anlayacağın dizelden dizele de fark var. Hele senin B serisinde ki dci motor zaten düşük hacimli dizeller arasında medeni olması açısından en kötü örneklerden biri hocam. Yakıtı geçtim, hemen hemen çoğu dizellerden daha gürültülü ve titreşimli.

2.0 turbo benzinli bmw ile 170 yapsan gene cok yakacagini sanmiyorum, gene devir bandi dusuk olacaktir, bendeki arac biraz farkli 6 silindir falan ama 170le gittigimde 7. vites 1500 devir falan cevirir tahminen.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Bende aynı yolu dizel benzin kıyaslama yapıcam
1.0 polo dsg araba tepeleme dolu 119 km sabit hızla klima açık 4.9 yakıt tüketimi.
1.6 hdi 301 klima kapalı araba boş 5.1 yakıt tüketimi ankara gidiş gelişi 1550 kmlik yol sürekli depo fullediği için kalibreye gerek yok.pejoyla 150 ile gittiği Yolda 6 litre tüketmişti .150 ile gitsem polo 7.5 yakardı.
Polo kaç km verisi bu?
 
2.0 turbo benzinli bmw ile 170 yapsan gene cok yakacagini sanmiyorum, gene devir bandi dusuk olacaktir, bendeki arac biraz farkli 6 silindir falan ama 170le gittigimde 7. vites 1500 devir falan cevirir tahminen.
Kesinlikle.. Yeni nesil araçlarda, özellikle premium modellerde 2 litre hacme çıktığında yenilenen bu şanzıman sistemleriyle yüksek hızlarda devir oldukça aşağı iniyor. Aslında otomobile yakıtı fazla yaktıran yüksek hız değil, çevirilen yüksek devirdir. Bunu özellikle son yıllarda 8-9-10 ileri şanzımanlarda çok daha iyi gözlemliyorum. Son viteslerde hız - devir ilişkisi eski nesil şanzımanlara göre oldukça ters oranlı. Haliyle hız yüksek olsa da araç pek zorlanmadığı devirlerde seyrettiği için tüketim düşük oluyor. Bayılıyorum şu şanzıman sistemlerine :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: inzfatih
Polo kaç km verisi bu?
Mayıs ayında alınan polo bugün 6800 kmde ağustosta ise polo ile malatyadan adana izmir marmaris antalya adana malatya turu sonra malatya ankara ankara malatya turu yaptık.arabanın ortalaması 6800 km de 5.2.bu yolculuklarda ilk 500 km malatya adana 90 la full dolu klima açık ama 24 derece autoda arka koltuklar dahil tıka basa dolu(iki bisiklet arabanın içinde mesela 4.4.
adanadan izmir 1080 km 109 km sabit hızla 4.7
119 km sabit hızla 4.9 tüketti.
Eşimi almaya giderken 7 km 70 km hız sınır olan yolda dur kalksız 3.4-3.7 arası tüketiyorum hepsinin fotosu var.ama adana şehir içi klima açık 9 litre tüketti hemde 23 kmlik bir yol boyunca
 
Mayıs ayında alınan polo bugün 6800 kmde ağustosta ise polo ile malatyadan adana izmir marmaris antalya adana malatya turu sonra malatya ankara ankara malatya turu yaptık.arabanın ortalaması 6800 km de 5.2.bu yolculuklarda ilk 500 km malatya adana 90 la full dolu klima açık ama 24 derece autoda arka koltuklar dahil tıka basa dolu(iki bisiklet arabanın içinde mesela 4.4.
adanadan izmir 1080 km 109 km sabit hızla 4.7
119 km sabit hızla 4.9 tüketti.
Eşimi almaya giderken 7 km 70 km hız sınır olan yolda dur kalksız 3.4-3.7 arası tüketiyorum hepsinin fotosu var.ama adana şehir içi klima açık 9 litre tüketti hemde 23 kmlik bir yol boyunca
Uzun yol verileri çok güzel ama adana şehir içi 9 litre biraz garip geldi o kadar güzel uzun yol verilerinden sonra. uzun yolda ortalama 5 litre yakan arabanın aslında şehir içi de en fazl 7-7.5 yakması beklenir, veya benim mi beklemtim çok iyimser bilemiyorum
 
Uzun yol verileri çok güzel ama adana şehir içi 9 litre biraz garip geldi o kadar güzel uzun yol verilerinden sonra. uzun yolda ortalama 5 litre yakan arabanın aslında şehir içi de en fazl 7-7.5 yakması beklenir, veya benim mi beklemtim çok iyimser bilemiyorum
43 derece olduğu için klima en fullde çalıştı ekstrem bir trafiğe girmedik ama ortalama 28 km hızla gittim.ve yine araba tamamen doluydu boşaltmaya üşenmiştim
 
Uzun yol verileri çok güzel ama adana şehir içi 9 litre biraz garip geldi o kadar güzel uzun yol verilerinden sonra. uzun yolda ortalama 5 litre yakan arabanın aslında şehir içi de en fazl 7-7.5 yakması beklenir, veya benim mi beklemtim çok iyimser bilemiyorum
Ya zaten otoparktaki test olsun diğer test kanalları(carviser doğankabak vs) hepside 8 litre yakıt tükettiler testlerinde söylüyorlar ve tek başlarına klima açık değilken çünkü geçen sene ekim kasım gibi yaptı herkes testihavalar serinde klimaya ihtiyaç duymadılar.çok devirli kullanan bir arkadaşım var bu poloyu istanbulda 11.5 ortalaması var.yanlış hatırlamıyorsam hatta doğan kabak yüksek devirde aşırı aşırı yaktığını söylemişti
 
  • Beğeni
Tepkiler: rosel
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...