BMW 116i Sport Line

İmaj'da sadece BMW orjinal parçacısı.

Fiyatta büyük fark olacağını sanmıyorum. Hadi oynasın oynasın 20 - 30₺ oynasın, genelde yine 500₺'lik durum.

Arızayı sildirdim sonrasında tekrarlamadı ama bu yaptırmayacağım anlamına gelmiyor. İzliyorum bakalım.
 
İmaj'da sadece BMW orjinal parçacısı.

Fiyatta büyük fark olacağını sanmıyorum. Hadi oynasın oynasın 20 - 30₺ oynasın, genelde yine 500₺'lik durum.

Arızayı sildirdim sonrasında tekrarlamadı ama bu yaptırmayacağım anlamına gelmiyor. İzliyorum bakalım.

Parcacilarda fiyatlar degisken olabildigi gibi cok yakinda olabiliyor. Mesela gecenler on balata degistirdim(orijinal), Celik oto 400 lira derken bir arka sokaktaki akan bmw 300 lira dedi ve aldim ya da akan bmw silecek takiminda 120 liradan asagi inmezken ayni takimi celikten 100 liraya aldim, tek bir yere bagli kalmamanin iyi oldugunu dusunuyorum sahsen.
 
Yine arıza verdi. Cooler Temp değeri 1 dakika içinde +80 ile +100 arası gidip geliyor yoldayken. Turboyu kapatıp güvenli moda almıyor kendini. Çok önemli bir durum değil demek ki.

Durup rolantide beklerken +99 derecede sabit kalıyor.

Borusan'a sordum sadece parça için 470₺ dediler. Artı antifiriz vs işçilikle en iyi 700₺'leri bulur.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DuzboruDownpipe
Yine arıza verdi. Cooler Temp değeri 1 dakika içinde +80 ile +100 arası gidip geliyor yoldayken.

Durup rolantide beklerken +99 derecede sabit kalıyor.

Borusan'a sordum sadece parça için 470₺ dediler. Artı antifiriz vs işçilikle en iyi 700₺'leri bulur.

Yeni bir arıza mı?Yoksa önceden yazdığınız arıza mı?
Geçmiş olsun tekrardan
Tapatalk kullanılarak Tapatalk aracılığıyla gönderildi
 
Yok yeni bir arıza. Zaten hep bahsedilen bir şeydi bu. 5. senesine girecek bir otomobilde normal.

Diğer F20'lerde çok daha erken olan bir şey motoru genellikle devirli kullananlar daha erken km'lerde değiştiriyor bu boruları.

Klasik işte ya. Soğutma sistemi borusunun yaz kış, sürekli +100 dereceler, kışın eksili derecelere inmesi, genleşmesi büzüşmesi, zamanla yıpranması.

İlave su pompası olarak geçiyor parça kodu karşılığında. Boruya bağlanan, boru ile satılan bir parça yani pompa + boru gibi bir şey.
 
Son düzenleme:
Ha birde mesela turboya giren o-ring değişmedi benim sakin kullandığım için. Basa basa kullansam sürekli orası da gidecek yine uyarı verecek.

BMW alınacaksa makyajlı kasa (LCI) alınmalı. Mesela bu parça 2013'de bir kere, 2014'de bir kere revizyon görmüş. Yani 2011 Ağustos'ta ilk üretimde kullanılan parçayı da dahil edersek 3 kere revizyon görmüş bir parça. Neden revizyon görüyor? Sorun çıkarttığı için.

Ama işte BMW'nin bu huyunu seviyorum. Diagnoza bağlıyorsun program sana atıyorum bir soketin üstündeki metal pinlerden hangisinin ilgili tarafla iletişim kuramadığına kadar söylüyor. Soketi bi çıkartıyorsun o pin ya da pinlerden hangisiyse artık bakıyorsun ya paslanmış ya oksitlenmiş.

Sorun bulma konusunda BMW'nin diagnozu ve sorun takip eden sensörleri üstüne tanımam.
 
Bagaja bir şey eklemeye gerek yok aslında.

Ön koltuk altlarında birer tane hoparlör yeri var. Yine ön kapı cam köşelerinde tweeter yeri hazırlıkları var. Bagajda da sub yeri var. Yanlız o hoparlörleri ekleyince teybide değiştirmek gerekiyor çünkü şu haliyle teybin çıkış gücü yetmiyor.

Bunlar olunca zaten BMW HIFI'a dönüşmüş oluyor.

Zaten bu orjinal çözüm, Borusan fiyatları da gereksiz. Onun dışında bir şey yaptırmayı düşünmedim.

Runflat lastiklerin yol sesini arttırdığını söyleyemeyiz. Yanakları sert olduğu için çukurlarda daha sert hissettiriyor. Onun dışında kullandığım lastikler ses yapmıyor. Sadece kış lastikleri yolda hafif su birikintisi varsa ses yapıyor. Onun dışında zaten yumuşak hamurlu lastikler kullanıyorum, bir şikayetim yok.

Güncel A3 ve Golf kullanmadığım için bir karşılaştırma yapmam doğru olmaz.

RunFlat lastikler sert çukura maruz kaldığı durumda, eğer lastik basıncı yaklaşık 1bar'lık kayıp derecesine varıyorsa, o sertliği hissedersiniz. Aksi durumda lastik içindeki koruma yanakları size önyargı oluşturmuş, bildiğiniz sıradan lastikten öte değildir. Koruma yanakları, lastiğin 0 barda, saate 80km/H'ye kadar, size sanki max 1,5 bar hava basıncı varmış gibi lastik karkasını homojen bir şekilde dengede tutuyor. Kısacası aracın süspansyon/amortisör yapısıyla alakalıdır. BMW'de serttir bu da normal bir durum...
 
Son düzenleme:
Uzlar 365₺ dedi, İmaj 350₺ dedi.

Bir önceki kasa seri sonu 2011 model 116i 'de benzer bir sıkıntı ben de yaşadım, ana soğutma suyunda yağ oluşumları vardı; gittik geldik 3 ay sonra ZF şanzımanın soğutma radyatörü benzeri bir parçada kaçak tespit edildi. Parçanın değişimi toplam borular işçilik vs 1500€ dediler. Uğraşmadım aracı 10.000TL değeri altında sattım.
 
RunFlat lastikler sert çukura maruz kaldığı durumda, eğer lastik basıncı yaklaşık 1bar'lık kayıp derecesine varıyorsa, o sertliği hissedersiniz. Aksi durumda lastik içindeki koruma yanakları size önyargı oluşturmuş, bildiğiniz sıradan lastikten öte değildir. Koruma yanakları, lastiğin 0 barda, saate 80km/H'ye kadar, size sanki max 1,5 bar hava basıncı varmış gibi lastik karkasını homojen bir şekilde dengede tutuyor. Kısacası aracın süspansyon/amortisör yapısıyla alakalıdır. BMW'de serttir bu da normal bir durum...
Lastikler herhangi bir ön yargı oluşturmadı. RFT'lerinde kendi içinde yumuşak olanı sert olanı var. Michelin Primacy 3 ZP gayet konforlu bir RFT iken Goodyear EfficientGrip ROF taş kadar sert bir RFT. 1 PSI'lık değişiklik söz konusu değilken hissedilen bir durum bu zaten. Amortisör ayarı dediğiniz zaten bu amortisörler RFT lastik sertliği + Doğu Avrupa üretimi sertliği ile geliyor ülkemize.

Diğer konuya gelince ZF6'daki o olay ile bunun bir alakası yok.
 
Lastikler herhangi bir ön yargı oluşturmadı. RFT'lerinde kendi içinde yumuşak olanı sert olanı var. Michelin Primacy 3 ZP gayet konforlu bir RFT iken Goodyear EfficientGrip ROF taş kadar sert bir RFT. 1 PSI'lık değişiklik söz konusu değilken hissedilen bir durum bu zaten. Amortisör ayarı dediğiniz zaten bu amortisörler RFT lastik sertliği + Doğu Avrupa üretimi sertliği ile geliyor ülkemize.

Diğer konuya gelince ZF6'daki o olay ile bunun bir alakası yok.

20 yıllık otomotiv ana ve yan sanayi lojistik işindeyim; Doğu Avrupa pazarına giren BMW araçların amortisör yapıları veya ayarları Batı Avrupa gidenlerden farklı olduğunu ilk defa duyuyorum...
 
20 yıllık otomotiv ana ve yan sanayi lojistik işindeyim; Doğu Avrupa pazarına giren BMW araçların amortisör yapıları veya ayarları Batı Avrupa gidenlerden farklı olduğunu ilk defa duyuyorum...
EU Package ve Ukraine Package adı altında üretilen BMW'lerde bu farklılık mevcuttur. Ukraine Pack. BMW'ler Doğu Avrupa Rusya gibi ülkelere satılır. BMW çizelgesinde 1. sınıf ülkeden 4. sınıf ülkeye kadar bir skala var (yol durumu bazında) biz onların gözünde 3. sınıf ülkeyiz. O yüzden Ukraine Pack ile gelir araçlar. Tabii bu ezelden beri olan bir sistem değil son 5 6 senelik bir iş.

Amortisör yapılarında değişiklik yok, sertlik ayarı farklılığı vardır.

Araştırırsanız ya da Borusan'a sorarsanız öğrenirsiniz.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Bedirhan
EU Package ve Ukraine Package adı altında üretilen BMW'lerde bu farklılık mevcuttur. Ukraine Pack. BMW'ler Doğu Avrupa Rusya gibi ülkelere satılır. BMW çizelgesinde 1. sınıf ülkeden 4. sınıf ülkeye kadar bir skala var (yol durumu bazında) biz onların gözünde 3. sınıf ülkeyiz. O yüzden Ukraine Pack ile gelir araçlar. Tabii bu ezelden beri olan bir sistem değil son 5 6 senelik bir iş.

Amortisör yapılarında değişiklik yok, sertlik ayarı farklılığı vardır.

Araştırırsanız ya da Borusan'a sorarsanız öğrenirsiniz.

1- Amortisör sertlik ayarı derseniz hala yanlış söylüyorsunuz.
2- Bahsettiğiniz konu; ithalatçı firmanın market anlamında (Türkiye’deki koşul “yüksek vergidir”, diğer ülkelerde “iklimdir”) donanım kademelerinde yapmış olduğu düzenlemedir. Örneğin sizin aracın paketinde servotronik yoktur, kremayer vardır, kuzey ülkelerde koltuk ısıtma vardır, Yunanistan’da dikiz aynada ısıtma yoktur... Bu örnekleri sıralayabiliriz. Audi ve Mercedes gibi firmalarda konu aynıdır. Diğer markalarda örnek PSA, Renault, VW, Opel gibi üreticiler A-B segment araçlarında arka aksların fren yapılarında kampana kullanmaktadır (bu devirde kampana mı kalmış, maliyet ötv etkeni)… Borusan standart paketinde ful opsiyon 5 serisinde headup yok ve ekran 6” ama grey markette bu aracı büyük ekran ve headupla alabilirsiniz, Audi B8-B9 kasa A4’lerde monocrom ekranla satış yapmıştır. Yine örnek; 2007 yılında seri sonu sıfır aldığım (Doğuş) Audi A4 (B7)’ümde Webasto vardı, araç Kanada, Rusya pazarından Türkiye’ye kaydırılmış.
3- Otomobil üreticileri “ırkçı” değildir, hmmm Türkiye’de yollar bozuk amortisör ayarlarını daha yumuşak yapalım diye tedarikçi firmasına sipariş vermez. Türk erkekleri güçlüdür kremayer direksiyonla satalım demez. Irak savaştan yeni çıktı “daha da en yumuşağından” amortisörlü araç satmaz. Kaldı ki BMW şu anda hangi markayı kullanıyor bilmiyorum ama, KYB veya Touratech veya Monroe bu tedarikçilerin buffer stoklarında Mozambik amortisörü, Türkiye amortisörü, Japonya amortisörü diye bir stokları yok. Yalnızca aynı aracın motor yapısı veya uygun şasi numarasına göre amortisör üretir ve satar. BMW ise bu amortisörü işletme defterinde gelen emir doğrultusunda montajını aracına yapar, aracın genel testi yapılır sonra dağıtım (lojistik arealara) platformlarına aracı gönderir.
4- Lastik konusu: Goodyear taş gibi ne demek?! Siz hiç premium lastik marka üreticinin internet sitelerinde “biz en yumuşak lastiği biz üretiriz” “biz en sert lastiği üretiriz” diye bir ibare açıklama var mıdır? Nasıl anlıyorsunuz lastiğin sert olup olmadığını gerçekten merak ediyorum?
Lastiğim gom yapısındaki yere temas eden kısım yapısında yumuşaklık veya sertlik vardır. Yumuşak gomlu lastik daha iyi yol tutar ama ömrü kısadır (bakınız Pirelli Pzero Formula1). Bu hassas lastikleri ancak profesyonel amaçla kullanım için üretilmiştir... Siz lastiğin sertliğini yanak esneme sinden olduğu zannediyorsanız orada hata yapıyorsunuz. Pnömatiğin üzerine binen kuvvet X üzeri 5’dir. Varsayalım ki lastiğin (pnömatik) yanak yapısı sert olsun (ki öyle bir lastik yok, tüm lastikler esnektir, dolgulu lastikler hariç) en ufak bir çukurda aracın ne jantı ne amortisörü hatta şasinin birleşim noktasını kırar parçalar.
Lastik endüstrisi kavutçuğun ham maddesini bir pazardan alır ve her firma oradan o hammaddeyi alır ve farklı şekilde işler. Şöyle düşünün POAŞ’ın dizeli ile Shell dizeli aynıdır, ÖzMahmutPetrol deki satılan da aynıdır. Çünkü hepsi aynı rafineden yakıt almaktadır. Yalnızca tankerin içerisine ulusal markör ve akaryakıt firmasının karışımı katılır buda toplam bir tanker için 2 litre gibidir. Lastik hammaddesi aynı şekildedir Allah’ın ağacının kavutçuğudur, o kadar basit. Üretici firmalar yukarıdaki akaryakıt usulü gibi hamuruna bir takım bileşenler katar ve lastiği üretir. Asıl fonksiyon tabandaki desendir bu işin sırrı yere temas eden kısımdır, şu anda karkas teknolojisi ise radyaldır (R).
Özet “RFT lastik” her markada “taş gibi” lastik denilmesi son derece yanlıştır.
Uzun oldu, samimiyetimle :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor ve inzfatih
Diğer konulara girmeyeceğim ama lastiklerle ilgili şöyle bir yorum yapmak istiyorum, bir yanlış anlaşılma var zira:

İki çeşit rft lastik teknolojisi var, birincisi yanak destekli, ikincisi jant destekli. Yanak destekli lastikler herhangi bir lastik inmesi durumunda arabanın gövdesini taşıması ve janta herhangi bir kuvvet gelmemesi yönünde geliştiriliyor. Jant destekliler ise jantı çevreleyen ve koruyan bir tabakaya sahip. İki çeşidin de ortalama bir runflat olmayan lastiğe göre "sert" olacağı aşikardır, zira lastiğin kendi damping ve spring katsayıları bu iki rft lastik biçimi de jantı korumak için geliştirildiğinden ve buna göre korumalara sahip olduğundan standart lastik çeşitlerine göre büyüktür.

Geliştirilen ve kullanılan teknolojiye göreyse standart lastiğe yakın bir "yumuşaklık" kazanılabilir. Burada bahsedilen yumuşaklık/sertlik mevzusu lastiğin malzemesiyle alakasız yani.
 
  • Beğeni
Tepkiler: OzcanSAHAN
Aslında bu konuda açıklamalar teoriden öteye gidemiyor, o kadar değişik ve mantıklı aciklamalar okuyorum ki kafam karisiyor, gecende birisi kis lastigi yaz lastiginden serttir diyip aciklama yapilti, mantiksiz degildi ama ben hep kis in yazdan yumusak oldugu konusunda emindim cunku her lastik degisimlerimizde kis lastigine geciste ciddi konfor artisi oluyor. Birde bugune kadar okudugun yorumlar dogrultusunda goodyear in continental dan yumusak oldugunu sanardim, lakin 2 aracimizin jantlarini degistirene kadar. Benim aracimda 225/45 r17 ts850 vardi, anneminkinde 205/60 r16 goodyear ug9, inanmazsiniz iki arabadaki bu setleri degistirince benim arabamda bi sertlik farki olmadi, annemin aracinda da olmadi. Sadece cok sert cukurlarda ug9 bi tik onde.
 
Son düzenleme:
Hamuru daha yumuşak olabilir ama kış lastiğinin daha konforlu olduğu kısmı bence safsata. Pirelli Cinturato P7 yaz lastiklerim, Goodyear Ultragrip Performance da kış lastiklerim. Ben lastikleri değiştirince aradaki bariz ses farkı dışında konforda bir değişiklik hissetmiyorum mesela.
 
  • Beğeni
Tepkiler: OzcanSAHAN
Diğer konulara girmeyeceğim ama lastiklerle ilgili şöyle bir yorum yapmak istiyorum, bir yanlış anlaşılma var zira:

İki çeşit rft lastik teknolojisi var, birincisi yanak destekli, ikincisi jant destekli. Yanak destekli lastikler herhangi bir lastik inmesi durumunda arabanın gövdesini taşıması ve janta herhangi bir kuvvet gelmemesi yönünde geliştiriliyor. Jant destekliler ise jantı çevreleyen ve koruyan bir tabakaya sahip. İki çeşidin de ortalama bir runflat olmayan lastiğe göre "sert" olacağı aşikardır, zira lastiğin kendi damping ve spring katsayıları bu iki rft lastik biçimi de jantı korumak için geliştirildiğinden ve buna göre korumalara sahip olduğundan standart lastik çeşitlerine göre büyüktür.

Geliştirilen ve kullanılan teknolojiye göreyse standart lastiğe yakın bir "yumuşaklık" kazanılabilir. Burada bahsedilen yumuşaklık/sertlik mevzusu lastiğin malzemesiyle alakasız yani.

Lastik yani pnömatik; karkas yapısını bozmadan esnemek ve tabanı yolu kavramak için yapılmış mükemmel bir teknolojidir. Otomobili var eden ve vazgeçemediğimiz temel ekipmanlardan biridir. 1 asırdan fazladır kullanılıyor. Markalara göre mühendisleri aşağı yukarı hepsi aynısını üretiyor. Michelin'deki arge mühendisi karısına kızıp Continental'a geçmiştir, Continental'daki diğer mühendis patronuna kızıp Brigestone'a geçmiştir vs vs. Şunu söylemek istiyorum teknoloji aynıdır mantık aynıdır. CocaCola'nın formülü gibi saklı gizli bir şey yok.

RunFlat lastik içinde basınç varken normal bir esneme yapar diğerlerinde göre biraz sert olur ancak bunu ben, sen ve onun anlaması mümkün değildir. Bunu anlamak için öyle bir çukura gireceksin ki sönümleme noktasında anlarsın, bu aşamada lastik ya yarılır veya havası kaçar... Son olarak patlak runflat lastikle hiç yol aldınız mı? Benim başıma çok geldi; lastik bildiğiniz lastik görevlerini yalnızca düşük hızlarda yapıyor, çukura tümseklere kaldırımlara çıkıp girebilirsiniz. Sert olduğu durumu düşünün içindeki yanak koruma doğalıyla lastiği keser...

Pazarda bulabileceğin RunFlat teknolojili lastikler aşağıda sıraladım. Jant korumalı sistemi anlamadım ama kullanılan teknoloji diğer markalarda aynısı veya benzerdir, sadece apelasyonları farklıdır, geri kalan kısımları bildiğimiz kara lastik.

ROF (Run On Flat) : Goodyear/Dunlop.
EMT (Extended Mobility Technology) : Goodyear. Üretimi yok eski adı
SST (Self Supporting Tyre) : Goodyear/Dunlop.
SSR (Self Supporting Runflat) : Continental.
ZP (Zero Pressure) : Michelin.
R/F (Run/Flat) : Pirelli.
Euforia : Pirelli (Pzero Runflat).
EXT (Extended Terme) : Sadece Mercedes’e özgü.
ZPS: Yokohama
VRFC: Vredestein
TRF : Toyo
XRP: Kumho
Not: Aşağıdaki modellerde vardır
BSR (Bridgestone Support Ring) : Yalnızca Toyota RAV4 için lastiğin sökülmesi ancak servislerde mümkündür. Yüzük şeklinde bir koruması vardır. Bizde yok.
Spacity ve Pax System: : Michelin’nin Scénic için ürettiği 20” ‘lik lastik. Sökme zorluğu vardır. Jantları özeldir. Renault Mais bu aracı daha ithal edemedi. Zira Renault Scenic 20" lik standart lastikle tüketiciye sunulmuştur.
 
Son düzenleme:
Hamuru daha yumuşak olabilir ama kış lastiğinin daha konforlu olduğu kısmı bence safsata. Pirelli Cinturato P7 yaz lastiklerim, Goodyear Ultragrip Performance da kış lastiklerim. Ben lastikleri değiştirince aradaki bariz ses farkı dışında konforda bir değişiklik hissetmiyorum mesela.

Doğru tespit. Çünkü her iki lastiğin desenleri oluşturduğu ses armonisi birbirlerinden farklıdır.