EU Package ve Ukraine Package adı altında üretilen BMW'lerde bu farklılık mevcuttur. Ukraine Pack. BMW'ler Doğu Avrupa Rusya gibi ülkelere satılır. BMW çizelgesinde 1. sınıf ülkeden 4. sınıf ülkeye kadar bir skala var (yol durumu bazında) biz onların gözünde 3. sınıf ülkeyiz. O yüzden Ukraine Pack ile gelir araçlar. Tabii bu ezelden beri olan bir sistem değil son 5 6 senelik bir iş.
Amortisör yapılarında değişiklik yok, sertlik ayarı farklılığı vardır.
Araştırırsanız ya da Borusan'a sorarsanız öğrenirsiniz.
1- Amortisör sertlik ayarı derseniz hala yanlış söylüyorsunuz.
2- Bahsettiğiniz konu; ithalatçı firmanın market anlamında (Türkiye’deki koşul “yüksek vergidir”, diğer ülkelerde “iklimdir”) donanım kademelerinde yapmış olduğu düzenlemedir. Örneğin sizin aracın paketinde servotronik yoktur, kremayer vardır, kuzey ülkelerde koltuk ısıtma vardır, Yunanistan’da dikiz aynada ısıtma yoktur... Bu örnekleri sıralayabiliriz. Audi ve Mercedes gibi firmalarda konu aynıdır. Diğer markalarda örnek PSA, Renault, VW, Opel gibi üreticiler A-B segment araçlarında arka aksların fren yapılarında kampana kullanmaktadır (bu devirde kampana mı kalmış, maliyet ötv etkeni)… Borusan standart paketinde ful opsiyon 5 serisinde headup yok ve ekran 6” ama grey markette bu aracı büyük ekran ve headupla alabilirsiniz, Audi B8-B9 kasa A4’lerde monocrom ekranla satış yapmıştır. Yine örnek; 2007 yılında seri sonu sıfır aldığım (Doğuş) Audi A4 (B7)’ümde Webasto vardı, araç Kanada, Rusya pazarından Türkiye’ye kaydırılmış.
3- Otomobil üreticileri “ırkçı” değildir, hmmm Türkiye’de yollar bozuk amortisör ayarlarını daha yumuşak yapalım diye tedarikçi firmasına sipariş vermez. Türk erkekleri güçlüdür kremayer direksiyonla satalım demez. Irak savaştan yeni çıktı “daha da en yumuşağından” amortisörlü araç satmaz. Kaldı ki BMW şu anda hangi markayı kullanıyor bilmiyorum ama, KYB veya Touratech veya Monroe bu tedarikçilerin buffer stoklarında Mozambik amortisörü, Türkiye amortisörü, Japonya amortisörü diye bir stokları yok. Yalnızca aynı aracın motor yapısı veya uygun şasi numarasına göre amortisör üretir ve satar. BMW ise bu amortisörü işletme defterinde gelen emir doğrultusunda montajını aracına yapar, aracın genel testi yapılır sonra dağıtım (lojistik arealara) platformlarına aracı gönderir.
4- Lastik konusu: Goodyear taş gibi ne demek?! Siz hiç premium lastik marka üreticinin internet sitelerinde “biz en yumuşak lastiği biz üretiriz” “biz en sert lastiği üretiriz” diye bir ibare açıklama var mıdır? Nasıl anlıyorsunuz lastiğin sert olup olmadığını gerçekten merak ediyorum?
Lastiğim gom yapısındaki yere temas eden kısım yapısında yumuşaklık veya sertlik vardır. Yumuşak gomlu lastik daha iyi yol tutar ama ömrü kısadır (bakınız Pirelli Pzero Formula1). Bu hassas lastikleri ancak profesyonel amaçla kullanım için üretilmiştir... Siz lastiğin sertliğini yanak esneme sinden olduğu zannediyorsanız orada hata yapıyorsunuz. Pnömatiğin üzerine binen kuvvet X üzeri 5’dir. Varsayalım ki lastiğin (pnömatik) yanak yapısı sert olsun (ki öyle bir lastik yok, tüm lastikler esnektir, dolgulu lastikler hariç) en ufak bir çukurda aracın ne jantı ne amortisörü hatta şasinin birleşim noktasını kırar parçalar.
Lastik endüstrisi kavutçuğun ham maddesini bir pazardan alır ve her firma oradan o hammaddeyi alır ve farklı şekilde işler. Şöyle düşünün POAŞ’ın dizeli ile Shell dizeli aynıdır, ÖzMahmutPetrol deki satılan da aynıdır. Çünkü hepsi aynı rafineden yakıt almaktadır. Yalnızca tankerin içerisine ulusal markör ve akaryakıt firmasının karışımı katılır buda toplam bir tanker için 2 litre gibidir. Lastik hammaddesi aynı şekildedir Allah’ın ağacının kavutçuğudur, o kadar basit. Üretici firmalar yukarıdaki akaryakıt usulü gibi hamuruna bir takım bileşenler katar ve lastiği üretir. Asıl fonksiyon tabandaki desendir bu işin sırrı yere temas eden kısımdır, şu anda karkas teknolojisi ise radyaldır (R).
Özet “RFT lastik” her markada “taş gibi” lastik denilmesi son derece yanlıştır.
Uzun oldu, samimiyetimle
…