BMW F20 kullanıcısı olarak motor şanzımandan bahsedeyim. İşletme maliyeti en uygun premium olabilir N13+ZF 8hp kombinasyonu. Şanzımanın yağı zaten değişmiyor (bence değişmesi lazım ama yok değişmiyor, 4-5 farklı borusan öztorun koçtürk e sordum.). Onun dışında motor parçaları olarak sanayide yaptırırım derseniz Peugeot ile ortak parçalar olduğundan yine uygun. Zincirli olduğu için triger masrafınız olmaz. 2012 F20 mi 125 bin e getirip sattım ve turbo hortumunun yırtılması dışında bir sorun yaşamadım. Ama hep yetkili servisteyim arada sırada contada terleme var ilerde su sızdırmaya başlayabilir önerisiyle 6€+170₺ işçilikle bi kaç conta tedbir amaçlı değişti. Ancak finans olarak en yıpratıcı olan şey ön disk ve papuç değişimi. 3400₺ ye değişti şimdi ki aldığım F20 nin (makyajsız 2014). Mercedes e gelecek olursak kesinlikle ama kesinlikle Mengerler Mercedes gibi bir markanın ağırlığını taşıyamıyor. Ayrıca her ne kadar sabit kur densede bir önceki kasa A serisinin bakımı 1780₺ ye yaptırdı (dizeldi ancak dizel bakımı pahalı olmasına rağmen 1.5 dci motordan bahsediyoruz) bir arkadaşım. 2015 E serisi (aynı motor şanzıman olduğu için söylüyorum ve ayrıca C’den üst segment olduğu için daha pahalı fiyat veriyor olabilirler) buji+rutin bakım maliyeti 2850 ₺. Ayrıca herşey araba değil, arabayı götürdüğünüzde aldığınız hizmet ve yardımcı oluş şekli bakımından Borusan=100xMengerler benim için. Bu konuda görüşlerim böyle
ZF states:
ZF 5-, 6-, 8- and 9-speed as well as the ZF 4HP20 automatic transmissions are filled maintenance-free with specially developed partially synthetic ATF oils. Maintenance-free fills are intended for normal operating conditions. Especially driving at very high operating temperatures can result in accelerated aging or increased wear of ATF oils. It is recommended, in the event of severe operating conditions, such as:
- frequent highway driving in top speed range,
- offensive, sporty driving style,
- frequent trailer operation,
being above average, oil purification (oil change) on automatic transmissions is recommended between 80,000 km and 120,000 km, or 8 years, depending on the load.
özetle belirtilen özel durumlar hariç zf'nin şanzıman yağı değişmiyor, mercedes bakım ve parça fiyatları konusunda kesinlikle katılıyorum hatta bakım açısından vw-auididen de ucuz benim ameliyat hemşiremin jetta'sının yıllık bakımı benimkinden pahalıydı mesela
Süslü bir VW alıp mercedes bakım fiyatı ödemek istemem şahsen