BMW E46 Compact 3.16ti

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan mete25
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Bimmer'lar olarak Compact serisinin de içinden geçtiniz he 😁

Üvey evlatken daha güzeldiler sanki..
Sizin aracınızı tenzih ediyorum tabii ki ama herkes arabasını müzelik sanıyor.

E36 compact bir türlü hoşuma gitmese de E46 Compact'ları hep sevmişimdir.

Konuyu görünce öylesine yazasım geldi.

BMW_316ti_Compact_M-Sportpaket_(E46)_Facelift_front-2_20100627.jpg


BMW_316ti_Compact_M-Sportpaket_(E46)_Facelift_rear-1_20100627.jpg
 
  • Beğeni
Tepkiler: mete25
Termostat değişimi sonrasında soğutma sıvısı sıcaklığının uzun yokuş aşağı inişlerinde düşmesi problemi ise aynen devam etmekte. Bu konuda başka neyin kontrol edilmesi gerektiği konusunda fikirlerinize ihtiyacım var. Fotoğraf şu şekildeEkli dosyayı görüntüle 42319

Hararet müşürüne baktırmışıydınız ?
Sıralama termostat, hararet müşürü, gösterge sistemi şeklinde olmalıdır diye biliyorum bu durumlarda.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mete25
Hararet müşürüne baktırmışıydınız ?
Sıralama termostat, hararet müşürü, gösterge sistemi şeklinde olmalıdır diye biliyorum bu durumlarda.
Hocam ibre alakasız seviyeleri göstermiyor sadece yokuş aşağı inerken yokuşun uzunluğuna bağlı olarak sıcaklık düşüyor. Düz yolda ise normal seviyeye tekrar geliyor. İlk çalıştırmada aracın ısınma süresi de çok iyi ama iki termostatın da hatalı olup birebir aynı davranışı göstermesi bana pek mantıklı gelmedi. İbrede de olağan dışı bir davranış görmediğim için müşür değildir gibi geliyor bana. Yine de müşürden olabilir mi? Fikirlerinizi bekliyorum.
 
usta ankara da mı, ankara'da ise adını söyler misin?

ustamdan (dönmez bmw) ben her ne kadar memnun olsam da acil durumlar ya da eş/dost için gidilmemesi gereken yerleri bilmek önemli diye düşünüyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mete25
usta ankara da mı, ankara'da ise adını söyler misin?

ustamdan (dönmez bmw) ben her ne kadar memnun olsam da acil durumlar ya da eş/dost için gidilmemesi gereken yerleri bilmek önemli diye düşünüyorum.
Hocam evet usta ankarada ama memnun kalmadığımdan dolayı aleni olarak ismini vermek istemedim. Ben yeri size özelden mesaj atayım. Eğer ankarada olup da kazara yolum düşmesin diyen başkaları varsa onlar için de memnuniyetle özelden cevaplayabilirim :D

Bu arada balata değişiminden sonra kayda değer yol yaptım balatalarda henüz herhangi bir ötme sesi yok. Bu süre zarfında disklerimin de ısındığı zaman direksiyonda titreme yaptığını netleştirmiş oldum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alkın
Hocam ibre alakasız seviyeleri göstermiyor sadece yokuş aşağı inerken yokuşun uzunluğuna bağlı olarak sıcaklık düşüyor. Düz yolda ise normal seviyeye tekrar geliyor. İlk çalıştırmada aracın ısınma süresi de çok iyi ama iki termostatın da hatalı olup birebir aynı davranışı göstermesi bana pek mantıklı gelmedi. İbrede de olağan dışı bir davranış görmediğim için müşür değildir gibi geliyor bana. Yine de müşürden olabilir mi? Fikirlerinizi bekliyorum.

Hararet müşürü sadece ibreye bilgi vermez diye biliyorum, motor beynine de bilgi verdiğinden, termostatı erken açtırıyor ya da yokuş aşağı inerken kapalı kalması gerekirken açtırıyor olabilir, bu sadece ön görü yorum yaptım hiç alakası olmayabilir.
Bir de aklıma şuan fan müşürü geldi, fan sürekli açık olduğundan suyu soğutuyor olabilir mi ?
 
  • Beğeni
Tepkiler: mete25
Hararet müşürü sadece ibreye bilgi vermez diye biliyorum, motor beynine de bilgi verdiğinden, termostatı erken açtırıyor ya da yokuş aşağı inerken kapalı kalması gerekirken açtırıyor olabilir, bu sadece ön görü yorum yaptım hiç alakası olmayabilir.
Bir de aklıma şuan fan müşürü geldi, fan sürekli açık olduğundan suyu soğutuyor olabilir mi ?
Bugün ustama durumu anlattığımda termostat sağlıklı çalışmıyor gibi görünüyor dedi. Öte yandan fan açık mı kalıyor sorusu benim de aklıma gelmişti. Daha öncesinde fan sürekli surette dönüyor mu diye kontrol etmiştim ancak yokuş aşağı inerken, derece düştüğü zaman fan açık mı diye bir gün tekrar kontrol edeceğim. Tekrar termostat değiştirmek istemiyorum. Hararet müşürünü pahalı bir parça olmadığından bir sonraki sanayiye gidişimde değiştirmeyi deneyebilirim.
 
Son öneri üzerine fan açık pozisyonda mı kalıyor diye tekrar kontrol ettim ancak fan aktif değildi. Son gelişmeleri aktarmak üzere başlığa tekrar uğradım.
Arkadaşım, almış olduğu obd cihazını kendi aracına bağlayamadı. Benim de aslında satın almam gereken ve ertelediğim bir ihtiyaç olduğundan iade etmesine müsade etmeyip kendim için satın aldım. Böylece soğutma suyu sıcaklığını da görüntüleyip daha ayrıntılı bilgi sahibi olabilecektim.
Cihaz aşağıdaki fotoğraftaki elm327 cihazı, android telefonumdan torque pro uygulaması ile birlikte bluetooth üzerinden bağlanarak kullanıyorum.
IMG-20230622-WA0007.jpg

Araca bağladıktan sonra ilk olarak hata kodlarını tarattım kalıcı olmayan 2 hata götüntüledim:
IMG-20230622-WA0011.jpg


Birisi hava debimetresiyle alakalı, diğeri tork konvertörü aşırı ısınması ancak ancak aracım manuel vites, bu hata nasıl alındı bilmiyorum, belki baskı balata çok ısındığında alınmış olabilir. Bunları sildikten sonra tekrar etmediğinden ve sürüş esnasında bir problem yaşamadığımdan kafaya takmıyoruz. Gelelim soğutma sıvısı sıcaklığından alınan değerlere.
Aracımın ibresinin 75° de orta seviyeye sabitlendiğini obd cihazı sayesinde öğrenmiş oldum. Dahası yokuş çıkmadıkça veya düşük hızlarda seyretmedikçe soğutma sıvısı 75° seviyelerinde seyrediyor. Yokuş çıktığımda ise 88° seviyelerine kadar çıktığını ancak tekrar bahsettiğim seviyelere geri çekildiğini gördüm. Bu sebeple ibre düşmesi yaşadığım durumların muhtemelen 60 lı dereceleri gördüğüm manasına gelmekte. Bu da problemin düşündüğümden daha ciddi olduğunu gösterir nitelikte.
Katalitik konvertörümün tıkanmaması, yüksek yakıt tüketimleriyle karşı karşıya kalmamak ve motorun ömründen yememek için aracı hararet müşürü ve termostattan başayarak tekrar kontrole sokmaya karar verdim.
Bu konuda magnetti marelli marka termostatı aldığım megaparca.com, durumu anlatmam neticesinde 14 günlük süre geçmesine rağmen iade kabul edeceklerini bildirdiklerinden bu tutumlarını takdir ettiğimi burdan belirtmek istiyorum.
 
Son düzenleme:
Düşük soğutma suyu sıcaklığı güncellemesi.

Cuma günü hararet müşüründen başlamak üzere gerekli kontrollerin yapılması için ustama doğru yola çıktım. Yolda da OBDII cihazını bağlayarak sıcaklık verilerini okudum. Aldığım verilere göre araç yaklaşık 70-75 derecede termostat açıyor ve daha fazla ısınmıyor, yokuş aşağı indiğimde ise sıcaklık kolayca düşüyordu. Rolantide sabit durduğunda ise 90 derecede hafif fan açıyordu.

Ustama durumu anlattığımda hararet müşürü için emme manifoldunun sökülmesi gerektiğini ve uzun süreceğinden aracın kalması gerektiğini, ancak problemin termostat kaynaklı gibi durduğunu söyledi. Ben zaten bu problem için termostat değiştirip bir sonuç alamadığımdan termostat değişimi ile alakalı olmadığını düşünüyordum. Ancak hararet müşürüne ulaşım zor olduğundan çözüleceğinden pek umutlu olmayarak termostat değişimini deneyelim dedim. Bu sırada @alkın 'ın da ufak bir işinin olması vesilesiyle şans eseri karşılaşıp biraz sohbet etme fırsatı bulduk.
WhatsApp Image 2023-06-23 at 22.52.39.jpeg
WhatsApp Image 2023-06-23 at 22.52.38.jpeg


Mahle Behr marka termostat ile değişimi sağladık. Ancak ne usta ne de ben ürünün orijinalliği konusunda pek ikna olmadık. Ankara' da birden çok parçacıya sormamıza rağmen alternatif bulamadık. Termostat direk kutunun içinden, herhangi bir ambalaj olmaksızın made in italy olarak çıkıyordu. Bir önceki taktırdığım da, bu da 95 lik termostat.

Değişim sonrası tekrar OBDII ye bağlanıp yola çıktım ve araç 95 dereceye kadar seri bir şekilde ısınıp bu seviyede termostat açtı. Yol boyunca aldığım sıcaklık verisi 95-100 derece arası oldu. Bu termostat ile araç 100 derecede fan açıyor ancak bir tık daha şiddetli. Bugün ise gerektiği şekilde radyatörün havasını alıp takviyesini yaptım. Böylelikle daha sağlıklı ve stabil bir sıcaklık elde ederek fan açma sıklığını azaltabilicem diye umuyorum. Açıkcası sorunun bu şekilde çözülmesi beni oldukça şaşırttı. Ayrıca gerekli sıcaklığa ulaştığından araçtan biraz daha performans aldığımı hissediyorum. Belki de bana öyle gelmiştir bilemiyorum. Önceki termostatın iadesini ise en kısa sürede tamamlayacağım. Aşağıda iade edilecek termostat ile yeni takılan termostatın kutusunu görebilirsiniz.
WhatsApp Image 2023-06-25 at 16.37.03.jpeg
 
abi foruma yeni girebildim.

seninle tanışmak ve e46 compact'ı incelemek benim için çok büyük bir zevkti.

bizim beyaz buzdolabı ile de güzel pozlar vermişler.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mete25
Güncelleme 3.0.1 : Yeni jant takımı

Her 6 ayda bir lastikçiye giderek acaba bijonlar doğru şekilde torklandı mı? araç lift noktalarından kaldırıldı mı? balans ayarı doğru yapıldı mı? gibi kaygıları yaşayıp üstüne bir de güzel paralar ödemek yerine, önceki aracımda da yaptığım gibi iki ayrı jant-lastik takımı yapıp kendi garajımda kendim değiştirmeyi daha sağlıklı buluyorum. Bunun yanında aracın üzerindeki 195/65/15 ebadındaki lastiklerin aracın ağırlığına ve viraj kabiliyetine oranla yetersiz kaldığını düşündüğümden hem aracı yormayacak hem de tutuş performansını arttıracağını düşündüğüm 205/55/16 ebadını kullanmak üzere aşağıda fotoğraflarını görebileceğiniz kozmetik olarak durumu pek de iyi olmayan 16'' Style 136 makyajlı sedan e46 jantlarını piyasaya göre oldukça uygun bir fiyata satın aldım. Bu jantlar aynı zamanda compact ile birlikte fabrikasyon alınabiliyor sanıyordum ancak bundan emin değilim. Jant seçimi aşamasında ise aklımda finale kalan 3 model vardı. Style 50, Style 73 ve Style 136. Önce bunlardan bahsedeceğim.
Aslında kalbim piyasada oldukça nadir bulunan ve aynı zamanda aracımın katalog jantı olan 17'' Style 73 jantlardan yanaydı. Sonrasında satıcısının aldığım jant takımının 3 katından fazla fiyat çekmesi ve 205/50/17 ebadında istediğim lastik modelini bulma konusunda sıkıntı yaşayacağımdan dolayı bu modelden vazgeçmek durumunda kaldım.
Image00012.jpg


Diğer seçenek olan Style 50 16'' E39 kasa jantları ise ET20 offset değeri ile orijinal değerden oldukça uzaktı. Bir yandan style 136 alıp sıradan bir görüntü elde etmek istemiyordum, öte yandan daha önce hiç örneğini görmediğim Style 50 jantların ne kadar dışarıda kalacağını ve yakışıp yakışmayacağını kestiremiyordum. Yurtıdışındaki compactlarda gördüğüm ET47 17'' olan Style 50 modelleri araç üzerinde oldukça şık duruyordu ancak bu jantları Türkiyede hiç görmedim. Sonrasında ise bmwstylerims.com/will-these-wheels-fit-my-bmw/ sitesinde yaptığım hesaplamalarda güncel kurulum olan 6.5 J ET42 jantların, 7.0 J ET47 jantlarla birebir aynı noktada porya ile kesiştiğini gördüm. Böylelikle E39 jantı takma fikrinden bir nebze daha uzaklaşmış bulundum.
cSq6zxd.jpeg


Aslında jant takımını almamın üzerinden 1-2 ay geçti ancak ilk etapta bu jantları kışlık lastikler ile kullanacağımdan burayı güncelleme işini erteliyordum. Jantlar ile birlikte bir takım jant göbeği ve 4 adet yeni sibop aldım. Elimde uzun süredir depoda bekleyen bir takım 195/55/16 yokohama w drive lastikler bulunuyordu. Jantların üzerinde bulunan çiziklere de rötuşlarımı yapıp lastikleri jantlarına taktırdım. Biliyorum 205/55/16 kullanmak amacıyla bu jantları almıştım ancak mevsim ortasında yeni bir yazlık takımı almak yerine önümüzdeki kış için kışlıkları takıp 1 yıl idare edebileceğimi düşündüğümden bu ebadı kullanacağım.
Jantları aldıktan sonraki uzun bir temizleme-rötuşlama aşamasından sonra güzel bir kondisyona getirdiğime inanıyorum. Sonrasında araç üstünde görmeye sabırsızlandığımdan sadece 1 tekeri fotoğraf almak üzere taktım. Fotoğrafları beğenilerinize sunuyorum.

WhatsApp Image 2023-07-17 at 20.52.59.jpeg
WhatsApp Image 2023-07-17 at 20.52.13.jpeg
WhatsApp Image 2023-07-17 at 20.52.12 (1).jpeg
WhatsApp Image 2023-07-17 at 20.52.11.jpeg
WhatsApp Image 2023-07-17 at 20.52.12.jpeg
 
Öncelikle hayırlı olsun güle güle kullanın. Şahsi fikrim tabi ki ancak ben jantları beğenmedim. Compact'ın kendi kişiselliğini bozmayan daha güzel jantlar var ama tabi ki bütçe meselesi, içinde bulunduğumuz Türkiye'de önce her şey maddiyat olmak zorunda. Hatta bu şartlarda otomobil yürütmek için sosyal hayatta bir çok şeyden vazgeçiyoruz, size hak veriyorum. Yine de OEM jant tercih etmeniz isabetli olmuş, keyifli sürüşler dilerim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: AaronG ve mete25
Teşekkür ederim @Alperen06 hocam. Özellikle markanın algısından dolayı jantların sırıtıp aracı apaçi işi göstermemesi için jantların bmw üretimi olması benim için önemliydi. Verimlilik-konfor noktasında da araca yarayan 16 inch jantlar olcaktı. Açıkcası onlarca jant modeli inceledim ancak ben benim aracın ciddi manada jant seçen bir tasarıma sahip olduğunu düşünüyorum ve seçim yaparken de çok zorlandım. Ayrıca sevdiğim birçok jant modelini compact'ın tasarımıyla örtüşmediğini düşündüğümden elemiş bulundum. Yalnızca araca kendi dokunuşumu katmak ve alışılmışın dışına çıkmak noktasında Style 73 ler bana daha çok hitap etmişti. Ancak kar-zarar endeksinde bir jant takımına 3 takım parası ödemek de pek içime sinmedi. İkinci sırada ise aracın tasarımına oldukça güzel ayak uydurduğunu düşündüğüm (Style 73 leri henüz hiç görmemişken M paket olmayan compactlar için favori jantım olan) Style 136 lar vardı ve nitekim tercihimi de bu modelden yana yaptım. Dolayısıyla maddiyatın, ancak onlarca jant arasından finale bıraktığım 2 model arasında yaptığım seçimde etkisinin olduğunu söyleyebilirim :)

WhatsApp Image 2023-07-24 at 22.28.44.jpeg

Henüz takmadığım için internetten fotoğraf aramak durumunda kaldım:D

Bu arada sizin Compact için yakıştırdığınız jant modellerini görmeyi çok isterim. İnsan konunun üzerine bu kadar kafa yorunca dışarıdan bir gözün fikirlerini daha çok merak ediyor.


En dip not: Jant güncellemesinde bahsetmeyi unuttuğum ağırlık meselesi şöyle;

195/65/15 ebadındaki mevcut kara jant lastik takımım takribi 15.0 kg gelirken Style 136 takımım 195/55/16 kışlık lastiklerle birlikte takribi 17.5 kg geldi. Bu ağırğı gelecek yaz T005 ler ile muhtemelen 17 kg seviyelerine indirebileceğimi düşünüyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: AaronG ve Bedirhan
Günümüz şartlarında kesinlikle doğru ve mantıklı bir karar ama bana hitap etmedi. Zaten aldığınız jant e46 kasanın makyaj ile gelen standart versiyon jantı. Hatta araçlarda çoğunlukla stepne dahil gelirdi. Kötü kesinlikle olamaz.
Ben olsam 225/50/16 lastik kombinasyonu ile style 88 ya da style 102 tercih ederdim. Aracın üretim yılına ve ebatlarına uyacak şekilde. Biraz daha retro bir hava katmak istersem de style 32 ya da style 47 düşünürdüm.
Şayet bunları bulamazsam da style 73 ü tercih edebilirdim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: AaronG ve mete25
Selamlar tekrardan, yoğunluktan biraz uzak kaldım.
Ben de Compact'ı aldığımdan beri jant arayışındayım, hala bakıyorum.
Aracımın fabrikadan çıktığı hali aşağıdaki gibiymiş, Win decoderden aldığım fotoğraf, jant kapaklı çıkmış benim japanrot kırmızı (kim dijital klimalı, yağmur-far sensörlü, fonksiyonel spor direksiyonlu, hız sabitleyicili, kararan dikiz aynalı, hi-fi müzik sistemli bir aracı jant kapaklı sipariş eder bilemiyorum):
1691149173701.png

Aracı satın aldığımdaki ve hala mevcut jantları da makyajlı 3 kasa E90 style 282 jantı:
1691149486881.jpeg



Bir E46 fanı olarak e46'lara yakıştırdığım orj jant modelleri vardı. Ama sonradan gördüm ki, her jant modeli her E46 kasa tipine yakışmıyor.
Mesela, E46 sedana yakıştırdığım style 44'yı
1691149705152.png
compact'a pek yakıştıramıyorum.

Tam tersi durumda mevcut, meşhur style 68'i(nam-ı diğer M2)
1691149967434.png
ya da style 32'yi
1691149993395.png
her kasa tipine yakıştırıyorum. Ama deli paralar istiyorlar özellikle style 32'lere.

Herhalde Bmw'lere ön arka farklı ofsetli jantları yakıştırmayan da yoktur, en güzel örneklerden 2 si de yukarıdaki 2'li. Ama beni düşündüren aracımın 2 litre olmasına rağmen ön arka farklı jant genişliklerini doldurabilecek lastiklerin taban genişliklerinin aracımı yoracağı, yakıt tüketimini arttıracağıdır.
Örneğin style 68 için ön arka kombin:
ön: 7,5j için 225/45/17
arka: 8,5j için 245/40/17.
En son 245 tabanı E60 520d' de kullanmıştım, baya bi geniş :)

Jant konusunda yazmaya devam edeceğim...
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: mete25 ve Alper45
Günümüz şartlarında kesinlikle doğru ve mantıklı bir karar ama bana hitap etmedi. Zaten aldığınız jant e46 kasanın makyaj ile gelen standart versiyon jantı. Hatta araçlarda çoğunlukla stepne dahil gelirdi. Kötü kesinlikle olamaz.
Ben olsam 225/50/16 lastik kombinasyonu ile style 88 ya da style 102 tercih ederdim. Aracın üretim yılına ve ebatlarına uyacak şekilde. Biraz daha retro bir hava katmak istersem de style 32 ya da style 47 düşünürdüm.
Şayet bunları bulamazsam da style 73 ü tercih edebilirdim.
Ekran görüntüsü 2023-08-05 011204.png


Tasarımın style 88 ile de güzel tamamlandığını düşünüyorum. Yanlış hatırlamıyorsam benim jantları aldığım dönemde 1 takım il dışında vardı ancak kargo gönderimi vs uğraşmak istememiştim. Ankara sınırları içerisinde bir takım bulsaydım bu modeli de düşünebilirdim.
 
Selamlar tekrardan, yoğunluktan biraz uzak kaldım.
Ben de Compact'ı aldığımdan beri jant arayışındayım, hala bakıyorum.
Aracımın fabrikadan çıktığı hali aşağıdaki gibiymiş, Win decoderden aldığım fotoğraf, jant kapaklı çıkmış benim japanrot kırmızı (kim dijital klimalı, yağmur-far sensörlü, fonksiyonel spor direksiyonlu, hız sabitleyicili, kararan dikiz aynalı, hi-fi müzik sistemli bir aracı jant kapaklı sipariş eder bilemiyorum):
Ekli dosyayı görüntüle 42887
Aracı satın aldığımdaki ve hala mevcut jantları da makyajlı 3 kasa E90 style 282 jantı:
Ekli dosyayı görüntüle 42888


Bir E46 fanı olarak e46'lara yakıştırdığım orj jant modelleri vardı. Ama sonradan gördüm ki, her jant modeli her E46 kasa tipine yakışmıyor.
Mesela, E46 sedana yakıştırdığım style 44'yı Ekli dosyayı görüntüle 42891 compact'a pek yakıştıramıyorum.

Tam tersi durumda mevcut, meşhur style 68'i(nam-ı diğer M2) Ekli dosyayı görüntüle 42892 ya da style 32'yi Ekli dosyayı görüntüle 42893 her kasa tipine yakıştırıyorum. Ama deli paralar istiyorlar özellikle style 32'lere.

Herhalde Bmw'lere ön arka farklı ofsetli jantları yakıştırmayan da yoktur, en güzel örneklerden 2 si de yukarıdaki 2'li. Ama beni düşündüren aracımın 2 litre olmasına rağmen ön arka farklı jant genişliklerini doldurabilecek lastiklerin taban genişliklerinin aracımı yoracağı, yakıt tüketimini arttıracağıdır.
Örneğin style 68 için ön arka kombin:
ön: 7,5j için 225/45/17
arka: 8,5j için 245/40/17.
En son 245 tabanı E60 520d' de kullanmıştım, baya bi geniş :)

Jant konusunda yazmaya devam edeceğim...
Aracınızın maşallahı var, boyası, birleşim çizgileri, kelebek cam fitilleri vs. pırıl pırıl duruyor.🧿

Ankara'ya yolunuz düşerse tanışmayı ve aracınızı yakından görmeyi çok isterim.

2 litrelik makinenin 225/45/17 ebadıyla güzel yürüyebileceğini düşünüyorum. Ön-arka farklı ebat işine girmeyi fabrikadan o şekilde çıkmadıkça çok tercih etmezdim yerinizde olsam. Alt satırdaki videoda görünen style 44 kombinasyonunu sizin aksinize ben araç üzerinde fena bulmuyorum. 7.5J ve 225 taban düşünseydim tercihim belki bu modelden yana olabilirdi.

Öte yandan style 32 ler de bu kasada benim gözüme pek hitap etmiyor. Bana daha çok E36 ya oturan bir model olarak geliyor. Uzun süredir ilanda olan bir aracın üzerinde var örnek görsel olması açısından ekliyorum.
Ekran görüntüsü 2023-08-05 014413.png


Bir de rica etsem fotoğraflı sorgulama yapan Vin Decoder sitesini paylaşabilir misiniz?
 
  • Beğeni
Tepkiler: AaronG
Aracınızın maşallahı var, boyası, birleşim çizgileri, kelebek cam fitilleri vs. pırıl pırıl duruyor.🧿

Ankara'ya yolunuz düşerse tanışmayı ve aracınızı yakından görmeyi çok isterim.

2 litrelik makinenin 225/45/17 ebadıyla güzel yürüyebileceğini düşünüyorum. Ön-arka farklı ebat işine girmeyi fabrikadan o şekilde çıkmadıkça çok tercih etmezdim yerinizde olsam. Alt satırdaki videoda görünen style 44 kombinasyonunu sizin aksinize ben araç üzerinde fena bulmuyorum. 7.5J ve 225 taban düşünseydim tercihim belki bu modelden yana olabilirdi.

Öte yandan style 32 ler de bu kasada benim gözüme pek hitap etmiyor. Bana daha çok E36 ya oturan bir model olarak geliyor. Uzun süredir ilanda olan bir aracın üzerinde var örnek görsel olması açısından ekliyorum.
Ekli dosyayı görüntüle 42895

Bir de rica etsem fotoğraflı sorgulama yapan Vin Decoder sitesini paylaşabilir misiniz?
Çok teşekkürler, orjinal bir araç nasip oldu çok şükür. Bu sıcaklarda dışarı çıkarmaya bile kıyamıyorum, garajda duruyor. Bir şansı da evin 2. aracı olması.
Donanım ve fotoğraflarına Bimmer.work sitesinden bakabilirsin.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: mete25
Küresel ısınmayla birlikte bu yıl epey bunaltıcı bir yaz geçirmekteyiz. Tüm dünya ülkeleri olarak gerçek anlamda bir çözüm üretilmedikçe gelecek yıllarda da baharların kaybolduğu, yaz, kış mevsimlerinde derecelerin aşırı uçlarda gezdiği, sel-kuraklık-kıtlık gibi felaketlerin daha geniş kitleleri etkileyeceği yıllarla yüzleşeceğimiz gerçeği sebebiyle bireysel olarak elimizden geldiğince tasarruf yapmamız gerektiğini yazımdan önce, konuyla alakalı olduğundan hatırlatmak istedim.

Sıcakların iyice bastırmasıyla beraber gündüzleri güneşin altında yolculuk yapmak artık keyifli olmaktan oldukça uzaklaşmıştı. Aracımın geniş ve şeffaf camlarından içeri giren güneş ışınları içeriyi dayanılmaz sıcaklıklara ulaştırıyor, klimayı açsam dahi güneşin vücuduma vurduğu bölgeler rahatsızlık vermeye devam ediyordu. Klimayı kapattığım anda ise kabin sıcaklığı hızla yükselerek tekrar eski seviyeye geliyordu.

Cam filmi yaptırmak benim için artık bir zorunluluk haline gelmişti. Aslında koyu cam filmi ve bmw ikilisi ile kötü bir algı yarattığımın ve çevirmelere kombine bilet kazanacağımın farkındaydım ancak cam yüzeylerinin geniş ve aracın omuz çizgisinin aşağıda olmasının yanında camların çok açık renk ve oldukça şeffaf olması sebebiyle sıcaklık faktörünün yanında içerisi normalden daha fazla görünüyordu. Genelde tek olduğum araçta içerisi göründüğü için kimi zaman zorbalıklara maruz kaldığımı hissediyordum. Tüm bu sebeplerle beraber arkadaşımın da kısa süre önce uygulama yaptırdığı dükkana aracımı götürdüm.

Üst düzey cam filmlerine istenen fiyatlar hayli yükselmişti. İçeriye giren sıcaklığı kesmemesi ve zamanla renk açılması gibi problemlerle karşı karşı kalmamak için ucuz filmlere de yanaşmadım. Fiyat/performans dengesi gözeterek yeni yaptıran arkadaşımın aracında incelediğim ve onun başka bir arkadaşının 2 yıl önce uygulatmış olduğu filmde karar kıldım.

Uygulama ve Sonrası:

WhatsApp Image 2023-08-21 at 15.43.36.jpeg


Filmin ısı kesiciliğini başarılı buldum. Klimayı açtığım zaman içerisi huzurla yolculuk yapılabilecek bir sıcaklığa ulaşıyor ve klimayı kapatınca aracın ısınması vakit alıyor. Uygulama işçiliğini pek başarılı bulduğumu söyleyemem. Bölgesel olarak ufak baloncuklar mevcut. 3. stop lambasının önüne ise talebim doğrultusunda film çekilmedi. 3. stop lambasının dikkat çekici bir ışık vermeye devam etmesi gerektiğini düşünüyorum. Ancak 3. stop çevresi üstünkörü bir şekilde kesildiğinden istediğim gibi simetrik olmadı. Aracı garaja getirerek son şeklini kendim verdim. Aracın içinden bakıldığında ise ise görüntüyü bir miktar karanlık buldum. Buna alışmam gerekecek. Nihayetinde sonuçtan memnun kaldığımı söyleyebilirim.

WhatsApp Image 2023-08-21 at 15.43.41.jpeg
 
Son düzenleme:
Küresel ısınmayla birlikte bu yıl epey bunaltıcı bir yaz geçirmekteyiz. Tüm dünya ülkeleri olarak gerçek anlamda bir çözüm üretilmedikçe gelecek yıllarda da baharların kaybolduğu, yaz, kış mevsimlerinde derecelerin aşırı uçlarda gezdiği, sel-kuraklık-kıtlık gibi felaketlerin daha geniş kitleleri etkileyeceği yıllarla yüzleşeceğimiz gerçeği sebebiyle bireysel olarak elimizden geldiğince tasarruf yapmamız gerektiğini yazımdan önce, konuyla alakalı olduğundan hatırlatmak istedim.

Sıcakların iyice bastırmasıyla beraber gündüzleri güneşin altında yolculuk yapmak artık keyifli olmaktan oldukça uzaklaşmıştı. Aracımın geniş ve şeffaf camlarından içeri giren güneş ışınları içeriyi dayanılmaz sıcaklıklara ulaştırıyor, klimayı açsam dahi güneşin vücuduma vurduğu bölgeler rahatsızlık vermeye devam ediyordu. Klimayı kapattığım anda ise kabin sıcaklığı hızla yükselerek tekrar eski seviyeye geliyordu.

Cam filmi yaptırmak benim için artık bir zorunluluk haline gelmişti. Aslında koyu cam filmi ve bmw ikilisi ile kötü bir algı yarattığımın ve çevirmelere kombine bilet kazanacağımın farkındaydım ancak cam yüzeylerinin geniş ve aracın omuz çizgisinin aşağıda olmasının yanında camların çok açık renk ve oldukça şeffaf olması sebebiyle sıcaklık faktörünün yanında içerisi normalden daha fazla görünüyordu. Genelde tek olduğum araçta içerisi göründüğü için kimi zaman zorbalıklara maruz kaldığımı hissediyordum. Tüm bu sebeplerle beraber arkadaşımın da kısa süre önce uygulama yaptırdığı dükkana aracımı götürdüm.

Üst düzey cam filmlerine istenen fiyatlar hayli yükselmişti. İçeriye giren sıcaklığı kesmemesi ve zamanla renk açılması gibi problemlerle karşı karşı kalmamak için ucuz filmlere de yanaşmadım. Fiyat/performans dengesi gözeterek yeni yaptıran arkadaşımın aracında incelediğim ve onun başka bir arkadaşının 2 yıl önce uygulatmış olduğu filmde karar kıldım.

Uygulama ve Sonrası:

Ekli dosyayı görüntüle 43084

Filmin ısı kesiciliğini başarılı buldum. Klimayı açtığım zaman içerisi huzurla yolculuk yapılabilecek bir sıcaklığa ulaşıyor ve klimayı kapatınca aracın ısınması vakit alıyor. Uygulama işçiliğini pek başarılı bulduğumu söyleyemem. Bölgesel olarak ufak baloncuklar mevcut. 3. stop lambasının önüne ise talebim doğrultusunda film çekilmedi. 3. stop lambasının dikkat çekici bir ışık vermeye devam etmesi gerektiğini düşünüyorum. Ancak 3. stop çevresi üstünkörü bir şekilde kesildiğinden istediğim gibi simetrik olmadı. Aracı garaja getirerek son şeklini kendim verdim. Aracın içinden bakıldığında ise ise görüntüyü bir miktar karanlık buldum. Buna alışmam gerekecek. Nihayetinde sonuçtan memnun kaldığımı söyleyebilirim.

Ekli dosyayı görüntüle 43081
Sıklıkla gece vakti karanlıkta bol köpekli karşılama seramonisi içerisinde geri manevra yapmak zorunda kaldığım için ben daha açık renk kaplatmıştım (1numara). Park manevralarında gece görüntüsü can sıkabiliyor. Hatta kapı camlarım ön camlara yapılan filmlerden yapıldı. Renksize yakın.
Ama ısı koruması konusunda hayat kurtardığı bir gerçek. Güle güle serinlikler içerisinde kullanın.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mete25