BMW E46 Compact 3.16ti

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan mete25
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
zıncırı ne kadara degıstınız acaba bide nerede hocam
Hocam ben tek zincir değiştirmedim, aslında zincir değişmek gibi amacım da yoktu. Bu N40,N42,N45,N46 motorlarındaki kronik supap lastiği sorunu vardı. Onları değiştirmekti amacım. Ustam da bana zinciri de değiştirmem gerektiğini söyleyince değiştirdim. O yüzden sadece zincir değişim işçiliği ne kadar bilmiyorum. Zincir setini febi marka aldım megaparça sitesinden 3600 tlye. İşte Supap lastiği, krank keçesi, zinciri, külbütör kapağı contasına işçilik olarak 15.000 TL verdim. Yaptırdığım yer de Tuzla Işık BMW performans. Üst kapak sökülmeden Supap lastiği değiştiren bulduğum tek yer.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mete25
@Emyr Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim. Subap lastikleriyle alakalı geçen aylarda yine bu forum üzerinde aşağıdaki yazıyı paylaşmıştım. Arayınca üst kapak revizyonunu tabiri caizse müşteriye kitlemeden subap lastiği değiştiren servis bulunabiliyormuş demek ki😅
IMG_20240824_212729.jpg
 
Ben de bulabilmek için çok uğraştım ya Mete hocam. Kime sorsam yapmıyor. Kendini en usta ilan eden adam bile yapamam demişti. Yaptırdıktan sonra bile inanmıyorlar :D Subap lastiği gerçekten çok önemli. Subap lastikleri ile eş zamanlı yağ da değiştirmiştim zaten ister istemez değişiyor. Şuan 3.5 bin km oldu. Arabaya yağı nasıl koyduysam hala aynı seviyede. Bu motor sahipleri kesin değişmeli bence.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mete25
İstanbulda olsanız gözünüz kapalı arabanızı emanet edeceğiniz bir ustam var ama izmir içinde bir soruşturayım.
 
Arkadaşlar vites değişimlerinde motor devrinin sonraki viteste olması gereken devre çok geç inmesi sebebiyle sorun yaşıyorum. Özellikle motor ısındıktan sonra bu daha belirgin oluyor. Motor soğukken veya klima açıkken o kadar uzun sürmüyor.

Örneğin vitesi 1 den 2 ye çekeceğim. Özellikle 1. Viteste devir çevirdiysem devrin tekrar 2. Viteste olması gereken hizasına düşmesi çok zaman alıyor. Özellikle yokuş çıkıyorsam araç hızını çok kaybetmiş oluyor.

Eğer devrin düşmesini beklemeden ayağımı debriyajdan çekersem kavramayı sıyırmış oluyorum. Yani aracın volanı çok çok ağır hissettiriyor ve ataletini kaybetmiyor.

Dün 3. Viteste devir çevirdikten sonra yeterince hızlandığımı düşündüğümden 5 e takayım dedim ve debriyajdan ayağımı yine erken çekmiş olacağım ki kavramayı yaktım. Pedalın yarısı aşırı yumuşak yarısı aşırı sert oldu. Araç kavrama yapmayıp silkelemeye başladı. Hemen kenara çekip 1 2 saat aracımı soğuttuktan sonra pedal ve kavrama çok şükür ki eski haline geldi.

Açıkçası kavramanın bu kadar ısınabileceğini tahmin etmiyordum. Olaydan sonra düzgünce rev-matching yapmak için vites değişimlerinde yeterince bekleyerek aracımı sürmeye daha özen göstermeye başladım.

Konuyla alakalı bilgisi ve tecrübesi olan arkadaşlardan fikirlerini duymak isterim.
 
Son düzenleme:
Arkadaşlar vites değişimlerinde motor devrinin sonraki viteste olması gereken devre çok geç inmesi sebebiyle sorun yaşıyorum. Özellikle motor ısındıktan sonra bu daha belirgin oluyor. Motor soğukken veya klima açıkken o kadar uzun sürmüyor.

Örneğin vitesi 1 den 2 ye çekeceğim. Özellikle 1. Viteste devir çevirdiysem devrin tekrar 2. Viteste olması gereken hizasına düşmesi çok zaman alıyor. Özellikle yokuş çıkıyorsam araç hızını çok kaybetmiş oluyor.

Eğer devrin düşmesini beklemeden ayağımı debriyajdan çekersem kavramayı sıyırmış oluyorum. Yani aracın volanı çok çok ağır hissettiriyor ve ataletini kaybetmiyor.

Dün 3. Viteste devir çevirdikten sonra yeterince hızlandığımı düşündüğümden 5 e takayım dedim ve debriyajdan ayağımı yine erken çekmiş olacağım ki kavramayı yaktım. Pedalın yarısı aşırı yumuşak yarısı aşırı sert oldu. Araç kavrama yapmayıp silkelemeye başladı. Hemen kenara çekip 1 2 saat aracımı soğuttuktan sonra pedal ve kavrama çok şükür ki eski haline geldi.

Açıkçası kavramanın bu kadar ısınabileceğini tahmin etmiyordum. Olaydan sonra düzgünce rev-matching yapmak için vites değişimlerinde yeterince bekleyerek aracımı sürmeye daha özen göstermeye başladım.

Konuyla alakalı bilgisi ve tecrübesi olan arkadaşlardan fikirlerini duymak isterim.
Bana gaz kelebeği konum sensörü ya da rölanti motoru gibi geldi, normalde ayağınızı çektiğinizde kelebek tamamen kapanıp motorun ek bir yerleden hava alması engellenir. Bu durum yaşanıyorken mümkünse gaz kelebeğinin konumuna bakın tam kapanıyor mu ? Ek olarak gaz kelebeğiniz telliyse telin durumunu kontrol edin, tel fazla gevşek ya da sıkı olabilir.
 
Son düzenleme:
Bana gaz kelebeği konum sensörü ya da rölanti motoru gibi geldi, normalde ayağınızı çektiğinizde kelebek tamamen kapanıp motorun ek bir yerleden hava alması engellenir. Bu durum yaşanıyorken mümkünse gaz kelebeğinin konumuna bakın tam kapanıyor mu ? Ek olarak gaz kelebeğiniz telliyse telin durumunu kontrol edin, tel fazla gevşek ya da sıkı olabilir.
Cevabınız için teşekkür ederim.

Yabancı E46 forumlarında da benimkiyle benzer yakınmalar okudum. Bazı kullanıcılar emisyon normları gereği yanmamış gaz atılmaması için vesaire şeklinde açıklamış bu olayı. Bir arıza gibi değil de aracın yapısı buymuş gibi yorumladım ben daha çok. Yakın bir zamanda video çekip ekleyeyim ben en iyisi o zaman daha net yorumlarız.

Önceki aracımda da bu durum benzer şekildeydi. Eski bmw araçlarda böyledir belki hep bilemiyorum ama performanslı kullanım için balata sıyırmak mecburiyetinde kalıyorum.

O aracın videosu var buraya ekliyorum. 6000 devir çevirip vites değişimi için 2 saniye beklemek abes oluyor.

 
Son düzenleme:
Mete hocam nasıl oluyor tam olarak hangi devirden hangi devire düşünce rahatsız oluyorsunuz? Tam olarak açıklarsanız ben de kendi aracımda o şekilde deneyim videosunu göndereyim size. N40B16A motor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mete25
Ben videodaki araçta sıkıntı görmedim hatta araç 6 silindir büyük ihtimalle volan ataleti daha yüksek olacaktır. Aracınız önceden böyle değildi de şimdi yavaşladı ise devir düşmesi, o zaman bir sorun aranabilir. Ancak hep böyle ise kullanım alışkanlıklarınız ile alakalı olabilir. E46 biraz yavaş vites değiştirme ister genel olarak. 5 yıl 60 bin km 2005 E46 318i manuel kullandım bu bahsettiğiniz sıyırma olayını ancak çok hızlı vites değiştirmeye çalıştığımda yaşıyordum ve bana normal geliyordu.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mete25
@BavarianEngineer Aracı alalı 2 yıl kadar oldu ve aldığımdan beridir bu şekilde. Dolayısıyla bana da arızaymış gibi gelmedi. Sizin gibi diğer manuel E46 kullanıcılarının yorumlarını duymak için biraz da durumu dile getirdim çünkü çevremde kullanıp deneyebileceğim başka bir araç bulunmamakta.

@BavarianEngineer @Emyr @M.Shadows Daha iyi anlaşılabilmesi için bugün bir video çekip yükledim. İzlemenizi rica edeceğim.

Bu arada benim aracımın motor kodu da sizinkiyle aynı N40B16A kodlu motor Emir Hocam.

 
@BavarianEngineer Aracı alalı 2 yıl kadar oldu ve aldığımdan beridir bu şekilde. Dolayısıyla bana da arızaymış gibi gelmedi. Sizin gibi diğer manuel E46 kullanıcılarının yorumlarını duymak için biraz da durumu dile getirdim çünkü çevremde kullanıp deneyebileceğim başka bir araç bulunmamakta.

@BavarianEngineer @Emyr @M.Shadows Daha iyi anlaşılabilmesi için bugün bir video çekip yükledim. İzlemenizi rica edeceğim.

Bu arada benim aracımın motor kodu da sizinkiyle aynı N40B16A kodlu motor Emir Hocam.

Abi yarın bu tarz video çekip yükleyeceğim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mete25
@BavarianEngineer Aracı alalı 2 yıl kadar oldu ve aldığımdan beridir bu şekilde. Dolayısıyla bana da arızaymış gibi gelmedi. Sizin gibi diğer manuel E46 kullanıcılarının yorumlarını duymak için biraz da durumu dile getirdim çünkü çevremde kullanıp deneyebileceğim başka bir araç bulunmamakta.

@BavarianEngineer @Emyr @M.Shadows Daha iyi anlaşılabilmesi için bugün bir video çekip yükledim. İzlemenizi rica edeceğim.

Bu arada benim aracımın motor kodu da sizinkiyle aynı N40B16A kodlu motor Emir Hocam.

Mete Hocam Videoyu çektim buyrun. Yanlışlıkla zoomlu çekmişim ama sanırım devir saati istediğiniz gibi okunabiliyor. Birebir aynı sizin aracınızla.
 
  • Beğeni
Tepkiler: cerberra ve mete25
@BavarianEngineer Aracı alalı 2 yıl kadar oldu ve aldığımdan beridir bu şekilde. Dolayısıyla bana da arızaymış gibi gelmedi. Sizin gibi diğer manuel E46 kullanıcılarının yorumlarını duymak için biraz da durumu dile getirdim çünkü çevremde kullanıp deneyebileceğim başka bir araç bulunmamakta.

@BavarianEngineer @Emyr @M.Shadows Daha iyi anlaşılabilmesi için bugün bir video çekip yükledim. İzlemenizi rica edeceğim.

Bu arada benim aracımın motor kodu da sizinkiyle aynı N40B16A kodlu motor Emir Hocam.


Mete Hocam Videoyu çektim buyrun. Yanlışlıkla zoomlu çekmişim ama sanırım devir saati istediğiniz gibi okunabiliyor. Birebir aynı sizin aracınızla.

İki videodan da anlaşıldığı üzere, herhangi bir sorun aramaya gerek olmadığını düşünüyorum hocam. Belli ki motorun karakteri bu şekilde. Benzer bir durum 1.0 atmosferik Polo ve Ibizalarda da var mesela, hatta otopark'ın polo testinde buna değiniyorlar bile,Ibiza da ben de denemiştim. Kullanım alışkanlığını değiştirmek lazım başka yolu yok. Mesela eski Sprinter'larda da Om611 kodlu motorlarında motor soğukken devir çok keskin bir şekilde debriyaja basıldığı anda anında düşer, dikkat edilmezse vuruntuya neden olur.

Tabii bazen de yukarıya yazmış olduğum durumlardan dolayı normal olmayabiliyor ama sizin aracınızın motorunda bu durum bence normal.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mete25 ve Emyr
Rev hang. Emisyonlar nedeniyle özellikle elektrikli gaz kelebekli araçlarda oluyor. Devrin ve yükün çok ani değişmesi, emisyon kontrolünü zorlaştırıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mete25
İki videodan da anlaşıldığı üzere, herhangi bir sorun aramaya gerek olmadığını düşünüyorum hocam. Belli ki motorun karakteri bu şekilde. Benzer bir durum 1.0 atmosferik Polo ve Ibizalarda da var mesela, hatta otopark'ın polo testinde buna değiniyorlar bile,Ibiza da ben de denemiştim. Kullanım alışkanlığını değiştirmek lazım başka yolu yok. Mesela eski Sprinter'larda da Om611 kodlu motorlarında motor soğukken devir çok keskin bir şekilde debriyaja basıldığı anda anında düşer, dikkat edilmezse vuruntuya neden olur.

Tabii bazen de yukarıya yazmış olduğum durumlardan dolayı normal olmayabiliyor ama sizin aracınızın motorunda bu durum bence normal.
Mete Hocam Videoyu çektim buyrun. Yanlışlıkla zoomlu çekmişim ama sanırım devir saati istediğiniz gibi okunabiliyor. Birebir aynı sizin aracınızla.
Rev hang. Emisyonlar nedeniyle özellikle elektrikli gaz kelebekli araçlarda oluyor. Devrin ve yükün çok ani değişmesi, emisyon kontrolünü zorlaştırıyor.

@M.Shadows Bahsettiğiniz videoyu bulup izledim. Bahsettikleri problem benim tarifimle aynı. Sonuç olarak sanırım ECU aracın gaz kelebeğini bir miktar açık bıraktırıyor. Sürüş zevkine ve rahatlığına olumsuz etkisi var. Diğer yandan bir arıza olmaması da sevindirici.

@Emyr Zahmet edip video çektiniz çok teşekkür ederim. Sayenizde aynı aracın karakteristiğini görme ve karşılaştırma fırsatımız oldu.

@Otto Çevrimi Benim için başta durumu tarif etmek zor oldu. Rev Hang tabiri güzelmiş. Aracın beynine bağlanıp on-off şeklinde ayarlama imkanı varsa kesinlikle kapatmak isterdim. Google' da aratınca ise What Is 'Rev Hang' And Why Do Petrolheads Hate It? başlığı çıkıyor. Böylece petrolhead olduğumuz tescillenmiş oldu. hatatat
 
Garaj başlığımdan tekrar merhaba. Buraya bazı güncellemeler eklemek istedim.

Birkaç ay önce @uygarefee nin de önerdiği üzere direksiyon simidinin temizliğini ve bakımını yapmıştım. İç mekanın son haliyle herhangi bir fotoğrafını henüz paylaşmamıştım. Bununla birlikte aracın ölçüleriyle tam uyumlu bsg marka paspas takımı sipariş edip halılarımın üzerine serdim. E46 Compact' ın iç kabini sedan versiyonu ile birebir aynı olduğundan dolayı ne önde, ne de arka tarafta herhangi bir ölçü problemi yaşanmadı. Fotoğrafta paspaslarımın kirli olması görselliği biraz bozmuş durumda maalesef.

WhatsApp Image 2024-10-07 at 21.36.56.jpeg


Aracı aldığım tarihten bugüne kadar yaptığım işlemlerin defterini tutuyordum. Bunu dijitale aktararak daha düzenli bir bakım cetveli oluşturmak istedim. Bazı aksiliklerden dolayı birden çok kez termostat, antifiriz vesaire değiştirmek durumunda kalmıştım. Bunları gerekli görmediğimden listeme eklemedim. Bakım cetvelinin daha anlaşılabilir ve düzenli olması adına listeyi farklı renkler kullanarak parçalara ayırdım. Bunlardan Yeşil olağan-periyodik bakım işlemlerini, Sarı önleyici bakım-tedbir-keyfi diyebileceğimiz işlemleri, Kırmızı ise zaruri olan-gerekli görülmesi üzerine yapılan işlemleri ifade etmekte. Bugüne kadar yapılmış işlemlerin tamamını aşağıdan inceleyebilirsiniz.

Ekran görüntüsü 2024-10-04 214319.png


Sırada çok hafif yalpalama hareketi ve ses yaptığını gözlemlediğim v kayışı gergi bilyası değişimi olacak gibi görünüyor. Muhtemelen ilk kez ben değiştirmiş olacağım. Bunun haricinde aracı aldığımdan beri soğuk havalarda ilk çalıştırmada nazlanarak rolanti devrine yükselme gibi bir huyu var aracımın. Bu kış daha zorlu kış şartlarına maruz kalacağından aracın bu soğuklara ne şekilde tepki vereceğini takip ediyor olacağım. Bu konuda araca faydalı olabileceğini düşündüğümden dolayı 1 set bobin takımı alıp değiştirebilirim belki. İleri tarihlerde önerilerinizi almak adına bununla da alakalı bir video atarım.
 
Son düzenleme:
Mete Hocam Kullandığınız Rislone Gear Reapir ürününün şuan için diferansiyeldeki etkisi hala aynı mı? Ben de kullanmayı düşünüyorum. Halen daha memnun musunuz?