BMW E46 Compact 3.16ti

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan mete25
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Katılıyorum hocam, dönemin havasını çok güzel yansıtıyor. Biraz kobra takibi vibe'ı alıyorum bu kombinasyondan :)



Teşekkür ederim hocam. Yanılmıyorsam daha bile iyi. :) Online katalog üzerinde gördüğüm kadarıyla 6.1 kg geliyor. Benim lastikten ayrı ölçme fırsatım olmadı ancak 2 farklı siteden parça kodu ile teyit ettiğim üzere doğru olduğunu düşünüyorum.

Diğer jantlara göre daha hafif olması sanıyorum ki forged alaşım olmasından ileri geliyor. Zira orijinal ekipman ve aynı ölçülerde olan diğer jantlara kıyasla 2 kg kadar avantajlı kalıyor.



Madem hafifliğe oynuyorum lastiklerle de işi tamamlayalım dedim. Kış için sakladığım 17'' takım ise teker başına yaklaşık olarak 19 kg geliyor. :rolleyes: Asıl şoku o zaman yaşayacağım gibi.

Yine iyiymiş Omeganın 16 jantları yanlış hatırlamıyorsam 23 kg civarına yakın bir şey geliyordu yazlık lastiklerle :D
 
  • Wow
Tepkiler: mete25
Katılıyorum hocam, dönemin havasını çok güzel yansıtıyor. Biraz kobra takibi vibe'ı alıyorum bu kombinasyondan :)



Teşekkür ederim hocam. Yanılmıyorsam daha bile iyi. :) Online katalog üzerinde gördüğüm kadarıyla 6.1 kg geliyor. Benim lastikten ayrı ölçme fırsatım olmadı ancak 2 farklı siteden parça kodu ile teyit ettiğim üzere doğru olduğunu düşünüyorum.

Diğer jantlara göre daha hafif olması sanıyorum ki forged alaşım olmasından ileri geliyor. Zira orijinal ekipman ve aynı ölçülerde olan diğer jantlara kıyasla 2 kg kadar avantajlı kalıyor.



Madem hafifliğe oynuyorum lastiklerle de işi tamamlayalım dedim. Kış için sakladığım 17'' takım ise teker başına yaklaşık olarak 19 kg geliyor. :rolleyes: Asıl şoku o zaman yaşayacağım gibi.
15" için 6,1 kg, 16" için 7,39 kg diye bir yer daha buldum. Tam anlayamadım, sizin ki kaç inç ti?
 
  • Beğeni
Tepkiler: mete25
hocam merhabalar 2004 model 3.18ti 136000 km n46b20 aracı sızınde yaptıgınız gıbı kapsamlı bı bakıma sokmayı dusunuyorum sanzıman yagı ve dıfrensıyal yagının ne kadar gıttıgını lıtre bazında soyleyebılır mısınız bıde onerdıgınız bujı bobın nedır acaba sımdıden tesekkurler
 
Merhabalar @ahmetc9n,

Manuel şanzıman için 2 litre, diferansiyel için 1 litre yağa ihtiyacınız var. İkisinden de bir miktar artacak. Yeterli olduğu zaman artan kısım zaten doldurma ağzından akmaya başlayacaktır.

Kendi aracıma yaklaşık 10 bin km kadar önce NGK Laser Platinium buji taktırdım. Şimdiye kadar herhangi bir problem yaşamadım. Size de önerebilirim.

Bugüne kadar aracımda bobin değişikliği yapmadım. Dolayısıyla önerebileceğim bir marka bulunmuyor.

Parça alışverişlerimi onlineyedekparça ve megaparça üzerinden yapıyorum. Megaparça sitesinde şuan Delphi Bremi Hella Bosch seçenekleri mevcut. Bremi bir tık daha ucuz pozisyonda. Bunlar arasından araştırılıp birisi seçilebilir.
 
Merhabalar @ahmetc9n,

Manuel şanzıman için 2 litre, diferansiyel için 1 litre yağa ihtiyacınız var. İkisinden de bir miktar artacak. Yeterli olduğu zaman artan kısım zaten doldurma ağzından akmaya başlayacaktır.

Kendi aracıma yaklaşık 10 bin km kadar önce NGK Laser Platinium buji taktırdım. Şimdiye kadar herhangi bir problem yaşamadım. Size de önerebilirim.

Bugüne kadar aracımda bobin değişikliği yapmadım. Dolayısıyla önerebileceğim bir marka bulunmuyor.

Parça alışverişlerimi onlineyedekparça ve megaparça üzerinden yapıyorum. Megaparça sitesinde şuan Delphi Bremi Hella Bosch seçenekleri mevcut. Bremi bir tık daha ucuz pozisyonda. Bunlar arasından araştırılıp birisi seçilebilir.
tesekkur ederım hocam verdıgınız bılgıler ıcın sormak ıstedıgım bır ıkı soru daha var sıze 1. arac rolantı halındeyken devir bazen 500 600 lere kadar dusuyor sankı arac stop edıcekmıs gıbı ama etmıyor 2. sorum bazen 80 90 km hızlardan sonra dıreksıyonda tıtreme oluyor bazen de daha yuksek hızlarda olmuyor rot balans yaptırdım ama ara ara devam edıyor sımdılık merak ettıklerım bu kadar cevabınızı merakla beklıyorum.
 
tesekkur ederım hocam verdıgınız bılgıler ıcın sormak ıstedıgım bır ıkı soru daha var sıze 1. arac rolantı halındeyken devir bazen 500 600 lere kadar dusuyor sankı arac stop edıcekmıs gıbı ama etmıyor 2. sorum bazen 80 90 km hızlardan sonra dıreksıyonda tıtreme oluyor bazen de daha yuksek hızlarda olmuyor rot balans yaptırdım ama ara ara devam edıyor sımdılık merak ettıklerım bu kadar cevabınızı merakla beklıyorum.

Merhabalar tekrardan,

Aracınız hava alıyor gibi görünüyor. Hava emiş borularının kontrol edilmesi gerekiyor. Borular sağlamsa hava debimetresi kaynaklı yapıyor da olabilir. Tabiki bunlar sadece birer tahmin. OBD cihazıyla hata kodlarını taratmadan kesinlikle aracınıza herhangi bir işlem yaptırmayın. Tarama sonrası çıkan kodlar ile doğru teşhis ve tamir rahatlıkla yapılabilir.

Değişik hızlarda tekrarlayan titreme şikayetiniz varsa öncelikle tekerlerinizi balansa götürmenizi tavsiye ederim. Eğer balans cihazına yansıyan bir problem yok ise lastikleriniz kusurlu olabilir. Farklı bir takım takma imkanınız varsa test edebilirsiniz.

Şaftınızda herhangi bir balans problemi oluştuysa bu da kasayı sallar. Ancak bu daha sonraki ihtimal olarak düşünülebilir.
 
WhatsApp Image 2024-06-01 at 22.33.41.jpeg


Gönüllü geri çağırma programı kapsamında ön sürücü ve yolcu airbag değişim işlemimiz yapıldı. Ricam üzerine sağ üst köşesi çatlak olan plakalığımız da yenisiyle değişti. Süreçten bahsedecek olursak;

Borusan Oto Esenboğa bayisini telefon ile arayarak randevu oluşturduk. İlk randevuya gittiğimde gerekli kontroller yapılıp parça siparişi geçildi. Parça Türkiye'de bulunmadığından dolayı Almanya'dan tedarik edildi. Yaklaşık 3 hafta sonra parçaların ellerine ulaştığını bildirmeleri üzerine tekrar randevulaşıp değişim işlemini gerçekleştirdik. Toplam süreç aşağı yukarı 1 ayı buldu. Genel olarak memnun kaldığımı söyleyebilirim.
 
Son düzenleme:
Ekli dosyayı görüntüle 46514

Gönüllü geri çağırma programı kapsamında ön sürücü ve yolcu airbag değişim işlemimiz yapıldı. Ricam üzerinde sağ üst köşesi çatlak olan plakalığımız da yenisiyle değişti. Süreçten bahsedecek olursak;

Borusan Oto Esenboğa bayisini telefon ile arayarak randevu oluşturduk. İlk randevuya gittiğimde gerekli kontroller yapılıp parça siparişi geçildi. Parça Türkiye'de bulunmadığından dolayı Almanya'dan tedarik edildi. Yaklaşık 3 hafta sonra parçaların ellerine ulaştığını bildirmeleri üzerine tekrar randevulaşıp değişim işlemini gerçekleştirdik. Toplam süreç aşağı yukarı 1 ayı buldu. Genel olarak memnun kaldığımı söyleyebilirim.
20 yaşında bir araç için hayati işlem.
Bizdeki hiçbir distribütörün kolay kolay yapmayacağı birşey.
Böyle Çin rekabetine can kurban 😅
 
Ekli dosyayı görüntüle 46514

Gönüllü geri çağırma programı kapsamında ön sürücü ve yolcu airbag değişim işlemimiz yapıldı. Ricam üzerinde sağ üst köşesi çatlak olan plakalığımız da yenisiyle değişti. Süreçten bahsedecek olursak;

Borusan Oto Esenboğa bayisini telefon ile arayarak randevu oluşturduk. İlk randevuya gittiğimde gerekli kontroller yapılıp parça siparişi geçildi. Parça Türkiye'de bulunmadığından dolayı Almanya'dan tedarik edildi. Yaklaşık 3 hafta sonra parçaların ellerine ulaştığını bildirmeleri üzerine tekrar randevulaşıp değişim işlemini gerçekleştirdik. Toplam süreç aşağı yukarı 1 ayı buldu. Genel olarak memnun kaldığımı söyleyebilirim.
0 airbag kapağına 0 direksiyon derisi de yakışır bence, araç ilk günkü gibi hissettirir diye düşünüyorum. Airbag değişimi 20 yaşındaki otomobil için oldukça güzel bir hareket olmuş.
 
Son düzenleme:
0 airbag kapağına 0 direksiyon derisi de yakışır bence, araç ilk günkü gibi hissettirir diye düşünüyorum. Airbag değişimi 20 yaşındaki otomobil için oldukça güzel bir hareket olmuş.

Direksiyondaki ton farkının zamanla ortadan kalkabileceğini düşünüyorum. Ben de bu süre zarfında daha çok önem atfettiğim diğer problemlere eğilebilirim. Direksiyon derimin şuan göbek ile olan ton farkı dışında gözüme çarpan herhangi bir kusru bulunmuyor. Bunun yanında bir süredir aklımda tavan döşemesi restorasyonu var. Belki tamponları boyatmak isteyebilirim. Dolayısıyla bütçemi bu tarz işlemler için saklıyorum :)
 
Son düzenleme:
Direksiyondaki ton farkının zamanla ortadan kalkabilecini düşünüyorum. Ben de bu süre zarfında daha çok önem atfettiğim diğer problemlere eğilebilirim. Direksiyon derimin şuan göbek ile olan ton farkı dışında gözüme çarpan herhangi bir kusru bulunmuyor. Bunun yanında bir süredir aklımda tavan döşemesi restorasyonu var. Belki tamponları boyatmak isteyebilirim. Dolayısıyla bütçemi bu tarz işlemler için saklıyorum :)
Deri bakım ürünleri kullanılarak direksiyonun derisi airbag kapağının rengine yakınlaşabilir. Ayrıca dokunduğunuzda daha steril olduğunu hissedersiniz. Aşırı bir aşınma yoksa deri bakım ürünü ve deri temizleme fırçası ile görüntü matlaştırılabilir.

Würth, Auto Glym, Sonax gibi markaların ürünleri bu konuda güzel iş yapıyor
 
  • Beğeni
Tepkiler: mete25
Merhabalar tekrardan,

Aracınız hava alıyor gibi görünüyor. Hava emiş borularının kontrol edilmesi gerekiyor. Borular sağlamsa hava debimetresi kaynaklı yapıyor da olabilir. Tabiki bunlar sadece birer tahmin. OBD cihazıyla hata kodlarını taratmadan kesinlikle aracınıza herhangi bir işlem yaptırmayın. Tarama sonrası çıkan kodlar ile doğru teşhis ve tamir rahatlıkla yapılabilir.

Değişik hızlarda tekrarlayan titreme şikayetiniz varsa öncelikle tekerlerinizi balansa götürmenizi tavsiye ederim. Eğer balans cihazına yansıyan bir problem yok ise lastikleriniz kusurlu olabilir. Farklı bir takım takma imkanınız varsa test edebilirsiniz.

Şaftınızda herhangi bir balans problemi oluştuysa bu da kasayı sallar. Ancak bu daha sonraki ihtimal olarak düşünülebilir.
arabayı aldıktan sonra ilk defa detaylı bı temızlıgını yaptım dun gece motor bolumunu temızlerken radyoter kapagını duzgun kapatamamısım kısa bı yolculuk yaptıktan sonra durunca araba radyatorde ne varsa bolsalttı kapaktan ıdarelık su koydum eve gelene kadar sadece su var su an arabada onerebılecegınız bı antıfırz var mı tessekur ederım
 
arabayı aldıktan sonra ilk defa detaylı bı temızlıgını yaptım dun gece motor bolumunu temızlerken radyoter kapagını duzgun kapatamamısım kısa bı yolculuk yaptıktan sonra durunca araba radyatorde ne varsa bolsalttı kapaktan ıdarelık su koydum eve gelene kadar sadece su var su an arabada onerebılecegınız bı antıfırz var mı tessekur ederım

Merhabalar @ahmetc9n,

Geçmiş olsun, aslında önceki mesajlarımı okursanız sorduğunuz ve aklınıza takılabilecek diğer sorulara da cevap bulabilirsiniz. Bu konu başlığı altında aracıma yaptığım güncellemeleri ve edindiğim tecrübeleri forumdaşlarla ve diğer compact sahipleriyle paylaşmaya çalışıyorum. Kendi aracınızla alakalı sorularınızı bu forum üzerinden yeni konu başlığı açarak veyahut bana özel mesaj ile iletebilirsiniz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: HaniBanaDemiş
Merhabalar @ahmetc9n,

Geçmiş olsun, aslında önceki mesajlarımı okursanız sorduğunuz ve aklınıza takılabilecek diğer sorulara da cevap bulabilirsiniz. Bu konu başlığı altında aracıma yaptığım güncellemeleri ve edindiğim tecrübeleri forumdaşlarla ve diğer compact sahipleriyle paylaşmaya çalışıyorum. Kendi aracınızla alakalı sorularınızı bu forum üzerinden yeni konu başlığı açarak veyahut bana özel mesaj ile iletebilirsiniz.
kusuruma bakmayın hocam forumda bıraz yenıyım ozelden mesaj atmayı bulamadıgım ıcın burdan soruyorum en basından berı :)
 
183.xxx binde çok sevdiğim tertemiz bir e46ım var fakat diferansiyel boşluğu beni öldürüyor :D Sizin de aracınızı çok beğendim. Arabanıza da gösterdiğiniz özen çok harika. Benim aracım da aynı motor N40. Ben de elimden geldiğince sorusu olanlara yardımcı olmayı isterim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mete25
183.xxx binde çok sevdiğim tertemiz bir e46ım var fakat diferansiyel boşluğu beni öldürüyor :D Sizin de aracınızı çok beğendim. Arabanıza da gösterdiğiniz özen çok harika. Benim aracım da aynı motor N40. Ben de elimden geldiğince sorusu olanlara yardımcı olmayı isterim.

Teşekkür ederim.

En son mobil 75w90 ve rislone ile doğru oranda karışım yaparak (750 ml mobil 150 ml rislone) diferansiyeli tekrar doldurdum. Şuan sonuçtan çok memnunum. Tek dezavantajı yanılmıyorsam etkisini tam olarak gösterebilmesi için biraz sürüş yapıp diferansiyeli ısıtmak gerekiyor.

Duyduğuma göre manuel vitesli e46larda genelde bu boşluk duyulurmuş. Aracımı test eden bir şaftçı usta da şikayetime rağmen diferansiyelimin diğer e46lara kıyasla iyi durumda olduğunu söylemişti. Aslında 12-15 bin liraya temiz bir diferansiyel bulup değiştirerek sorun daha kökten çözüme kavuşturulabilir.

Diğer bir konu bizim araçlarımızda el freni belli bir yaştan sonra genellikle bakım istiyor ancak pek önemsenmiyor. Eğer arka tekerlerinizi frenleyen (el freni sürtünmesi) gibi bir problem varsa bu boşluk hissi daha belirgin bir hal alarak ekstra rahatsız edici olabiliyor.
 
Aynı yorumları bende aldım Mete hocam. Ustam bana bu boşluğun normal kabul edilebileceğini hatta çıkma alacağın diferansiyellerde bile bu boşluk olabileceğini söyledi, sesleri kafama takmamam gerekiyormuş :D Ben de dün değiştirdim Mobil 75w90 yağ ile ama çıkan yağ daha kalın bir yağ gibiydi. Rengi falan da çok kötü değildi. Artık kafaya takmamam gerek gerçekten öğrenci halimle daha fazla para harcayamıyorum :D geçenlerde subap lastiklerini ve zincir değişimini sağladım o beni ekonomik olarak yordu :D Benim de aracım bu.
 

Ekli dosyalar

  • SAM_4502.JPG
    SAM_4502.JPG
    5.8 MB · Görüntüleme: 0
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak ve mete25
Aynı yorumları bende aldım Mete hocam. Ustam bana bu boşluğun normal kabul edilebileceğini hatta çıkma alacağın diferansiyellerde bile bu boşluk olabileceğini söyledi, sesleri kafama takmamam gerekiyormuş :D Ben de dün değiştirdim Mobil 75w90 yağ ile ama çıkan yağ daha kalın bir yağ gibiydi. Rengi falan da çok kötü değildi. Artık kafaya takmamam gerek gerçekten öğrenci halimle daha fazla para harcayamıyorum :D geçenlerde subap lastiklerini ve zincir değişimini sağladım o beni ekonomik olarak yordu :D Benim de aracım bu.
zıncırı ne kadara degıstınız acaba bide nerede hocam