Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

fatihdedeoglu

Taklacı Güvercin
7
Arkadaşlar aracım 120.000 km de 2012 şanzuman 1.200 ila 2.000 devir arası vuruntu yapıyor ama başka hiçbir devirde yapmıyo acaba sebebi nedir daha önce başına gelen yada bilgisi olan varsa yardımcı olabilir mi ?
 
Bu sorun muhtemelen egr valfinden ve dış ortam koşullarından (hava sıcaklığı, rakım (hava basıncı), nem) kaynaklanıyor.

Antalyada, neredeyse bindiğim bütün yeni nesil arabalarda 2000 devir altında sabit gazla ilerlerken, güç artışı isteyip gaz pedalına biraz daha basınca kesiklik oluşuyor. Tekleme gibi, silkeleme gibi.

@MAYFA AYUU nun 0 aldığı a3 te geçende aynı şeyi yaşadık.

Nevşehirde yaşayan kuzenim yıllardır sorun yaşamadığı arabasıyla Antalyaya geldiğinde bu; alt devirde kesiklik sorununu yaşadı. Nevşehire geri döndüğünde sorun düzeldi.

Bunun gibi atmosferik-turbo beslemeli-dizel farketmeksizin kendi arabam dahil, ara sıra kesiklikler yaşandığına birçok kez şahit oldum.

Önemli bir not,1 sene süreyle egr valfi iptal şekilde (yazılımsal iptal) kullanırken bu sorunu yaz kış farketmeksizin bir kez bile yaşamadım. Ta ki geçenlerde tekrar aktif edene kadar.
 
Bmw de bunca sorun cikmasi garip gercekten.
2 yildir 1.16i F20 Bmw kullanicisiyim, 20bin kmde aldim, 45bin km oldu, aldigim zaman 5 yasindaydi, toplamda 1700TL masraf ettim, onlar da kronik sikintilarmis, su flansi degisimi, hava filtre hortumu degisimi, vanos valf degisimi.

Gozlemledigim kadariyla Bmw yi masrafli hale getiren ilk olarak yazilim. Daha sonra kullanim ve disaridan yapilan mudahaleler. Cok sevmiyor kurcalanmayi. F21 ve F30 kullanan arkadaslarim da yazilimsiz hic sorunsuz kullaniyor. 2015 yilinda sifir almislardi.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Konunun çözümü aşağı yukarı belli oldu.

Yakıt.

Öncelikle belirtmeliyim ki bu bahsedilen şey ne şanzımandan ne motordan ne bujiden ne bobinden.

Geçen hafta Bursa Teknik Oto'daydım. Borusan Oto'dan, Teknik Oto'dan, Etkili Servis Ataşehir'den duyduklarım bu yönde. Aynı şikayetlerden gelen bir grup N13'ün yanısıra N20B16'nın da geldiği (F10 520i) olduğu söylendi. Keza bu durum belirli bir ili ya da bölgeyi kapsayan bir durum değil.

İstanbul'daki Ali'de aynı şeyden şikayetçi, Ankara'daki Ahmet'te, Kayseri'deki Mehmet'te, Bursa'da ki Veli'de... Sorun Aralık ayı ortasında gelen ilk soğuk hava dalgası ile ortaya çıktı. Hava ısındıkça bu sorun ya çok azaldı ya da tamamen geçti.

Araçlar defalarca incelenmiş, diagnozlardan tutun ateşleme sistemine ait her parça ve sistem kontrol edilip, incelenip, denenmiş. Bu şikayet ile gelen araçlardan hiçbirinde spesifik bir arıza bulunmadığı gibi akaryakıt ve/veya akaryakıt istasyonu değiştirince sorunun ortadan kalktığı görülmüş. Bunun 2 sebebi olabilir;

1) Bu dönem içerisinde Tüpraş'ın ürettiği benzin ya gerçekten çok düşük kalitedeydi ve bu süreç içerisinde zaten tamamı tüketildi ve bitti.

2) Ya da benzine solvent karıştırılan benzin istasyonlarına denk geldik ki özellikle Kasım 2018'de ülke çapında birçok farklı noktada solvent ile inceltilmiş akaryakıt satışı yapan istasyonların adı çok sık geçmişti.

Sonuç olarak akaryakıta hekzan, solvent, toluen ve ksilen gibi maddelerin katılmasının erken ateşlemeye sebep olduğunu biliyoruz. Üstelik bunların içinde özellikle hekzan uçucu olduğu için bir depo ile araca daha az kilometre yaptırıyor.
 
Son düzenleme:
Konunun çözümü aşağı yukarı belli oldu.

Yakıt.

Öncelikle belirtmeliyim ki bu bahsedilen şey ne şanzımandan ne motordan ne bujiden ne bobinden.

Geçen hafta Bursa Teknik Oto'daydım. Borusan Oto'dan, Teknik Oto'dan, Etkili Servis Ataşehir'den duyduklarım bu yönde. Aynı şikayetlerden gelen bir grup N13'ün yanısıra N20B16'nın da geldiği (F10 520i) olduğu söylendi. Keza bu durum belirli bir ili ya da bölgeyi kapsayan bir durum değil.

İstanbul'daki Ali'de aynı şeyden şikayetçi, Ankara'daki Ahmet'te, Kayseri'deki Mehmet'te, Bursa'da ki Veli'de... Sorun Aralık ayı ortasında gelen ilk soğuk hava dalgası ile ortaya çıktı. Hava ısındıkça bu sorun ya çok azaldı ya da tamamen geçti.

Araçlar defalarca incelenmiş, diagnozlardan tutun ateşleme sistemine ait her parça ve sistem kontrol edilip, incelenip, denenmiş. Bu şikayet ile gelen araçlardan hiçbirinde spesifik bir arıza bulunmadığı gibi akaryakıt ve/veya akaryakıt istasyonu değiştirince sorunun ortadan kalktığı görülmüş. Bunun 2 sebebi olabilir;

1) Bu dönem içerisinde Tüpraş'ın ürettiği benzin ya gerçekten çok düşük kaliteliydi ve bu dönem içerisinde zaten tamamı tüketildi ve bitti.

2) Ya da benzine solvent karıştırılan benzin istasyonlarına denk geldik ki özellikle Kasım 2018'de ülke çapında birçok farklı noktada solvent ile inceltilmiş akaryakıt satışı yapan istasyonların adı çok sık geçmişti.

Sonuç olarak akaryakıta hekzan, solvent, toluen ve ksilen gibi maddelerin katılmasının erken ateşlemeye sebep olduğunu biliyoruz. Üstelik bunların içinde özellikle hekzan uçucu olduğu için bir depo ile araca daha az kilometre yaptırıyor.

Aslinda PO, shell, opet vs farketmiyor, sirketlere ozel renklendiriciler var, yakitlar ayni yerden deniyor ama ben PO dan aliyorum benzini ve Opet veya shell ile kiyaslarsam kesinlikle performans olarak farkediyor. Bolgelere gore degisir mi bilmem ama gecen Opetten almak zorunda kaldim, araba cekisten dusuyor sanki eco-pro modu gibi davraniyor. 20km menzile kadar tuketip hemen PO ya dondum. Aninda etkisini hissediyorum. Bi deneyim derim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ege
Aslinda PO, shell, opet vs farketmiyor, sirketlere ozel renklendiriciler var, yakitlar ayni yerden deniyor ama ben PO dan aliyorum benzini ve Opet veya shell ile kiyaslarsam kesinlikle performans olarak farkediyor. Bolgelere gore degisir mi bilmem ama gecen Opetten almak zorunda kaldim, araba cekisten dusuyor sanki eco-pro modu gibi davraniyor. 20km menzile kadar tuketip hemen PO ya dondum. Aninda etkisini hissediyorum. Bi deneyim derim.
Doğru tespit. Opet'ten alınan yakıtta N13 resmen ölüyor. Eco Pro'da da iyice ölüyor.

PO deneyesim var benimde..
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Ege
Arkadaşlar yakıtı vs de değiştirdim. Sorun devam ediyor. Egr valfini. Asıl denerim? Cİdden yoruldum saçma sapan 4000 lira para harcadım sorun sürüyor
 
Kayseri’deki Mehmet benim aracımım herseye degişdim benzin pompası bobin buji enjektör düzelmedi sibop dediler üst kapak acildı yapıldı yine düzelmedi aracın beynıne hiç arıza düşmüyor
 
Merhaba benimde 2016 Bmw 3.18 aracımda Vites d konumundayken durunca 6 -7 sn sonra vuruntu oluyor ancak vitesi S moda alınca böyle bi problem olmuyor neyden kaynaklanır böyle bişey başına gelen varmı acaba?
 
Merhaba benimde 2016 Bmw 3.18 aracımda Vites d konumundayken durunca 6 -7 sn sonra vuruntu oluyor ancak vitesi S moda alınca böyle bi problem olmuyor neyden kaynaklanır böyle bişey başına gelen varmı acaba?
Dostum aynı sorun benim 2012 118i de var şanzıman yağ sogutucu patlamış şanzıman yağına su karışmış.. Şanzımanın içi temizlendi yeni yağ karter takıldı bugun adaptasyonu yapıp teslim edicem usta bakalım düzelecek mi. Benim aracın vites geçişlerinde vuruntu falan yoktu.
 
Merhaba benimde 2016 Bmw 3.18 aracımda Vites d konumundayken durunca 6 -7 sn sonra vuruntu oluyor ancak vitesi S moda alınca böyle bi problem olmuyor neyden kaynaklanır böyle bişey başına gelen varmı acaba?
D'deyken tork konvertör bir süre sonra şanzımanla motoru ayırıyor, S'teyken her an kalkılabilir diye ayırmıyor. Problem değil o.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...