Arkadaşlar aracım 120.000 km de 2012 şanzuman 1.200 ila 2.000 devir arası vuruntu yapıyor ama başka hiçbir devirde yapmıyo acaba sebebi nedir daha önce başına gelen yada bilgisi olan varsa yardımcı olabilir mi ?
Valla kimse servise gitmeyip çözümü bu tarz forumlarda aradığı için öyle gözüküyor da olabilir. Şaka gibi yani.Bmw de bunca sorun cikmasi garip gercekten.
Borusan korkutuyor ama bazen simdi de yani genede banada garip geldiValla kimse servise gitmeyip çözümü bu tarz forumlarda aradığı için öyle gözüküyor da olabilir. Şaka gibi yani.
2 yildir 1.16i F20 Bmw kullanicisiyim, 20bin kmde aldim, 45bin km oldu, aldigim zaman 5 yasindaydi, toplamda 1700TL masraf ettim, onlar da kronik sikintilarmis, su flansi degisimi, hava filtre hortumu degisimi, vanos valf degisimi.Bmw de bunca sorun cikmasi garip gercekten.
Konunun çözümü aşağı yukarı belli oldu.
Yakıt.
Öncelikle belirtmeliyim ki bu bahsedilen şey ne şanzımandan ne motordan ne bujiden ne bobinden.
Geçen hafta Bursa Teknik Oto'daydım. Borusan Oto'dan, Teknik Oto'dan, Etkili Servis Ataşehir'den duyduklarım bu yönde. Aynı şikayetlerden gelen bir grup N13'ün yanısıra N20B16'nın da geldiği (F10 520i) olduğu söylendi. Keza bu durum belirli bir ili ya da bölgeyi kapsayan bir durum değil.
İstanbul'daki Ali'de aynı şeyden şikayetçi, Ankara'daki Ahmet'te, Kayseri'deki Mehmet'te, Bursa'da ki Veli'de... Sorun Aralık ayı ortasında gelen ilk soğuk hava dalgası ile ortaya çıktı. Hava ısındıkça bu sorun ya çok azaldı ya da tamamen geçti.
Araçlar defalarca incelenmiş, diagnozlardan tutun ateşleme sistemine ait her parça ve sistem kontrol edilip, incelenip, denenmiş. Bu şikayet ile gelen araçlardan hiçbirinde spesifik bir arıza bulunmadığı gibi akaryakıt ve/veya akaryakıt istasyonu değiştirince sorunun ortadan kalktığı görülmüş. Bunun 2 sebebi olabilir;
1) Bu dönem içerisinde Tüpraş'ın ürettiği benzin ya gerçekten çok düşük kaliteliydi ve bu dönem içerisinde zaten tamamı tüketildi ve bitti.
2) Ya da benzine solvent karıştırılan benzin istasyonlarına denk geldik ki özellikle Kasım 2018'de ülke çapında birçok farklı noktada solvent ile inceltilmiş akaryakıt satışı yapan istasyonların adı çok sık geçmişti.
Sonuç olarak akaryakıta hekzan, solvent, toluen ve ksilen gibi maddelerin katılmasının erken ateşlemeye sebep olduğunu biliyoruz. Üstelik bunların içinde özellikle hekzan uçucu olduğu için bir depo ile araca daha az kilometre yaptırıyor.
Doğru tespit. Opet'ten alınan yakıtta N13 resmen ölüyor. Eco Pro'da da iyice ölüyor.Aslinda PO, shell, opet vs farketmiyor, sirketlere ozel renklendiriciler var, yakitlar ayni yerden deniyor ama ben PO dan aliyorum benzini ve Opet veya shell ile kiyaslarsam kesinlikle performans olarak farkediyor. Bolgelere gore degisir mi bilmem ama gecen Opetten almak zorunda kaldim, araba cekisten dusuyor sanki eco-pro modu gibi davraniyor. 20km menzile kadar tuketip hemen PO ya dondum. Aninda etkisini hissediyorum. Bi deneyim derim.
Würth Enjektör Temizleyici denediniz mi?Arkadaşlar yakıtı vs de değiştirdim. Sorun devam ediyor. Egr valfini. Asıl denerim? Cİdden yoruldum saçma sapan 4000 lira para harcadım sorun sürüyor
Sizin aracınızda yazılım var mıydı? Net olarak biliyor musunuz olup olmadığını ? Bu tarz sıkıntıları olan arkadaşlar yazılımları sildirince sorunları düzelmişti.Arkadaşlar yakıtı vs de değiştirdim. Sorun devam ediyor. Egr valfini. Asıl denerim? Cİdden yoruldum saçma sapan 4000 lira para harcadım sorun sürüyor
Sizin aracınızda yazılım var mıydı? Net olarak biliyor musunuz olup olmadığını ? Bu tarz sıkıntıları olan arkadaşlar yazılımları sildirince sorunları düzelmişti.
Geçmiş olsun, üzüldüm adınıza.Kayseri’deki Mehmet benim aracımım herseye degişdim benzin pompası bobin buji enjektör düzelmedi sibop dediler üst kapak acildı yapıldı yine düzelmedi aracın beynıne hiç arıza düşmüyor
Dostum aynı sorun benim 2012 118i de var şanzıman yağ sogutucu patlamış şanzıman yağına su karışmış.. Şanzımanın içi temizlendi yeni yağ karter takıldı bugun adaptasyonu yapıp teslim edicem usta bakalım düzelecek mi. Benim aracın vites geçişlerinde vuruntu falan yoktu.Merhaba benimde 2016 Bmw 3.18 aracımda Vites d konumundayken durunca 6 -7 sn sonra vuruntu oluyor ancak vitesi S moda alınca böyle bi problem olmuyor neyden kaynaklanır böyle bişey başına gelen varmı acaba?
D'deyken tork konvertör bir süre sonra şanzımanla motoru ayırıyor, S'teyken her an kalkılabilir diye ayırmıyor. Problem değil o.Merhaba benimde 2016 Bmw 3.18 aracımda Vites d konumundayken durunca 6 -7 sn sonra vuruntu oluyor ancak vitesi S moda alınca böyle bi problem olmuyor neyden kaynaklanır böyle bişey başına gelen varmı acaba?
Bu hafif vuruntu normal mi o zaman sportta ve Manuel modda yapmıyorD'deyken tork konvertör bir süre sonra şanzımanla motoru ayırıyor, S'teyken her an kalkılabilir diye ayırmıyor. Problem değil o.