Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

fatihdedeoglu

Taklacı Güvercin
7
Arkadaşlar aracım 120.000 km de 2012 şanzuman 1.200 ila 2.000 devir arası vuruntu yapıyor ama başka hiçbir devirde yapmıyo acaba sebebi nedir daha önce başına gelen yada bilgisi olan varsa yardımcı olabilir mi ?
 
Şanzıman yağına baktırmalısınız. Muhtemelen sıkıntısı budur şanzımanın :) dsg olsa dicem ki mekatronik değişimi gerekebilir ama ZF8 şanzıman olduğu için aklıma şanzıman yağı geliyor. ZF8 bildiğim kadarıyla tork konvertörlü olduğundan mekatronik ve baskı balata yok :)
 
Aracım 2013 f30 320i ed. Bendede aynı durum var.
Düşük devirlerde gaza çok az basarken silkeleme yapıyor. (Sanki gaza basıp çekiyormuş gibi hissettiriyor). Özellikle katalizörsüz downpipe taktıktan sonra biraz daha arttı gibi.
Hatta geçen gün yokuş aşağı 3000 devir gibi kompresyona bindirdiğimde de hafifçe silkeleme yaptı.
Haftada bir hata kodlarını kontrol ediyorum hiçbir arıza kaydetmemiş.
Manyetik vanos valf arızasının başka belirtileri varmı acaba?
 
Aracım 2013 f30 320i ed. Bendede aynı durum var.
Düşük devirlerde gaza çok az basarken silkeleme yapıyor. (Sanki gaza basıp çekiyormuş gibi hissettiriyor). Özellikle katalizörsüz downpipe taktıktan sonra biraz daha arttı gibi.
Hatta geçen gün yokuş aşağı 3000 devir gibi kompresyona bindirdiğimde de hafifçe silkeleme yaptı.
Haftada bir hata kodlarını kontrol ediyorum hiçbir arıza kaydetmemiş.
Manyetik vanos valf arızasının başka belirtileri varmı acaba?
Ummadığınız bir anda Motor ve Tahrik uyarısı verir. Motoru korumaya alır, turboyu devre dışı bırakır. Sağa çekip aracı stop edersiniz, tekrar çalıştırdığınızda uyarıları siler, hiçbir şey olmamış gibi yolunuza devam edersiniz. Ancak bu olmadıysa tam diagnoz denetimi yapılmalı yetkili serviste.
 
Diğer arkadaşların problemlerinin sebebi buji/bobin olabilir ama benim için sanmıyorum, NGK iridyum buji kullanıyorum zaten. Kafamda birkaç sebep var, müsait zamanda deneyeceğim, çözersem yazarım buraya. Zaten çok aşırı bir durum yok bende, benden başkası kullansa farkedeceğini samıyorum..
 
Çözüm bulan oldu mu? Buji bobin değiştim. Akü değiştim. Şark dinamosu ve kayış değiştim. 2000 devire kadar aralıkda ciddi vuruyor eco pro ve comfort modda sportta çok sıkıntı olmuyor devir yükseldiği için
 
Sigorta ya da beyindeki ateşlemeyle ilgili ünitelerde sıkıntı olabilir, daha önce duydum buji bobin değişip çözemeyen bu sorunları
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...