Arkadaşlar öncelikle hepinize merhabalar ;
Konuyu açan değerli arkadaşım ile aynı sorunu 2015 model 3.20 ied benzinli aracımda yaşıyorum.
Bundan yaklaşık 2 ay önce arabada 1500 / 2000 devir arası hafif bir silkeleme hissettim, fakat önemsemedim. Hemen bir kaç gün sonrasında da, araç motor çok sıcak uyarısı verdi. Soğutma suyuna baktığımda yağ karıştığını gördüm. Ancak bu karışan motor yağı değil, şanzıman yağıydı. Şanzıman yağ soğutucumuz arızalanmıştı ve bu parçayı değiştirdik.
Ardından şanzuman yağını tamamen boşaltıp (alttan) yeniden şanzıman yağı koyduk. Herhangi bir şekilde adaptasyon vb işlemi yapmadık.
Bu arızadan 10 gün sonra da, bu sefer yine soğutma suyuna aşırı şekilde yağ karıştı. Hatta aracı çalıştırdığımda bir hayli sallama yaptı, bunu da o şekilde farkettim. Bu kez motor yağ soğutucusunun arızalı olduğu kanaatine vardık ve bu parçayı değiştirdik.
(Yaklaşık 1,5 aydır kullanıyorum ve soğutma suyunda herhangi bir değişiklik yok. Yani şu anda yağ karışması gibi bir durum söz konusu değil.)
Ancak aradan geçen süre içerisinde, aracım 1500 - 2000 devir arasında daha çok silkelemeye başladı. Yani şöyle ki, araç 1400 devirde iken gaza hafif basınca araç kendini toparlayana kadar sanki gaz yemiyormuş gibi ileri - geri silkeleme yapmaya devam ediyor. Ama gaza biraz abanırsam hiç o takıntıyı yapmadan araç devrini alıp uzayıp gidiyor.
İlk yağ soğutucu arızası olduğunda bujileri Bosch iridium ile değiştirmiştim. Bugün baktığımzda bujilerden birinin çatlak olabileceğini düşünerek 4 tane daha yeni Bosch iridium buji alıp araca taktık. Ayrıca yine bugün 4 tane Delphi bobin alarak denedim, herhangi bir şekilde fayda etmedi. Yani bobin ve bujilerden kaynaklı bir problem olmadığı kanaatine vardık.
Araç hiç arıza ışığı yakmadı ve şu anda bilgisayara bağladığımızda da herhangi bir arıza kaydı görünmüyor. (Sıradan cihazlar, yetkili servis cihazı değil.)
Araştırdığım kadarı ile
https://otopark.com/forum/threads/bmw-f30-316i-sanziman-problemi.4327/ yani şu sayfadan edindiğim bilgiye göre, şanzıman yağ soğutucu arızasında şanzıman yağına karışan suyun, yağ değişmiş olsa bile bir miktarı orada kalabiliyormuş. Bu nedenle 2. ve 3. kez şanzıman yağı değişimi yapılıp, adaptasyon yapılınca düzeliyormuş. En azından verdiğim bağlantıda bu şekilde anlatılıyor.
Şimdi yarın için Bostancı - Kosifler'den bu sorun için randevu aldım. Başta konu sahibi arkadaşımız ve diğer arkadaşların tecrübelerine dayanarak, sorunun neden olabileceği konusunda bilgisi olan arkadaşların beni aydınlatma fırsatları olursa gerçekten çok memnun olurum. Şu sebepten olabilir diye vereceğiniz tüm önerileri değerlendireceğim.
Herkese kazasız, belasız sürüşler dilerim.