Arkadaşlar aracım 120.000 km de 2012 şanzuman 1.200 ila 2.000 devir arası vuruntu yapıyor ama başka hiçbir devirde yapmıyo acaba sebebi nedir daha önce başına gelen yada bilgisi olan varsa yardımcı olabilir mi ?
Valla ben de öyle düşünüyorum da konu çok saptıMüdahale etmiyorum tartışma güzel ama bu konuyu Google’dan çok bulan oluyor benzer arızalarla karşılaşıp. İnsanlar okuya okuya sıkılacak
3 büyük Alman, vw ve Opel de normal segmentte bayağı iyilerHangi almanin ?
Hangi almanin ?
Opel fransiz pejonun. Ornegin opelin jipinin karoseri 3008.Valla ben de öyle düşünüyorum da konu çok saptı
3 büyük Alman, vw ve Opel de normal segmentte bayağı iyiler
Valla miletin dedikleri beni bitiriyor. Ben olsam 2 hava yastikli arabaya kafami kesseler gecmemValla hocam bende C4 vardı. Polo kullandım ve direk satmaya karar verdim. Polo almadım ama verdiği kalite hissi benim arabanın net üstündeydi. Zaten kalitesi de üstündeydi.
burada son model Auris olan bir arkadaşım arabaya 1 yıl dayanabildi. Çok saçma sapan sorunlardan sonra elinden çıkarıp Polo ya geçti. Segment düşme diye direttim ama dinlemedi.
Sürüş,konfor ve kalitesi HİSSİ bakın özellikle hissi diyorum. Araba kalitesiz bile olsan almanlar bunu çok güzel gizliyorlar. Zaten bu hislerden ötürü millet 2000 model olsun ama Alman olsun diyor.
Valla hocam bende C4 vardı. Polo kullandım ve direk satmaya karar verdim. Polo almadım ama verdiği kalite hissi benim arabanın net üstündeydi. Zaten kalitesi de üstündeydi.
Evet, Porsche 911'in eski kasalarında da , yollarda kullanılan Mercedes'teki 5g-tronic kullanılmıyordu zaten
Mercedes-Benz 5G-Tronic transmission - Wikipedia
en.wikipedia.org
İşte Alman var, alman var. Yapacak bir şey yok.
Şu M5'lerdeki yatak problemi konusunda büyük bir çelişki mevcut. Şimdi kol yataklarının yağ açıklığı oldukça dar tasarlanmış. Artık verimi mi arttırmak istemişler, bilemiyorum. Ama bu kadar dar toleransta çalışan yataklara gidip 10w60 yağ öneriyor BMW. Zaten çok sıkı olan yataklardan, 60 kalınlıkta yağ rahatça geçemiyor doğal olarak. Sonra gelsin erkenden aşınmalar.İşte demek ki kalite kontrol departmanı , işini doğru yapmadı. Bunca testten geçen bir aracın "seri üretim" versiyonunda böyle bir şey çıkması çok yanlış. Yüzlerce, binlerce km yol yapılmıştır. Hiç mi farkına varmadılar ? Varmadılarsa test yanlış. Vardılar da sallamadılar mı (dsg gibi) ? O zaman kullanıcı da sormalı, beni sallamayan firmayı ben niye sallayayım diye.
Bmw o konuda akıllanmadı, hala daha triger zincirlerini volan tarafına koyuyor. Sorun sadece zincir de değil, arkadan çeker motor yapısında triger zincirini volan tarafına koymak demek, zincir değişimi için şanzıman inecek belki motor da sarkıtılacak demek..
"ALMAN" firmasında çalışıyorum. İki günde bir o mühendislerle toplantıya giriyoruz. Gözünüzde büyütüyorsunuz, başka bir şey değil. İşlerini iyi yapıyorlar, fakat kafalar basma kalıp. Bir şeyin yanlış oldğunu anlatmaya kalkarsan akla karayı seçersin. Ayrıca "BMW" de aşırı dayanıklı denemez.
Taş gibi dayanıklı ve spor alman arabası mı arıyorsunuz ? Porsche'de iş çıkışı nürburgring'de gazlayıp cıvata söktürmeden evinize gidersiniz. Arka arkaya 20 kere launch controlle kalkın, şanzıman gık demez. "Aa pardon, hor kullanmışız arabayı al sana yağ soğutucu" demez yani.
50 kere launch control yapıyor şanzıman. 50 kere. M serisi ile denemelerini tavsiye ederim Bmw bu konuda yanından dahi geçemez. Katı disiplin aranıyorsa Japonlara bakılmalı. Toyota'nın niye tek tük problemler haricinde genel kronik sorunları yok sorusunun cevabı orada saklı.
Ben öyle araçlar duydum. Ayrıca kronik arıza var, kronik arıza var. Lcd ekran solması ile yağ soğutucu patlaması bir değil.
Yatakları erkenden biten E46 M3'ler, kol yataklarının değişimini periyodik bakım olarak gören E60 M5'ler üretti bu firma. Triger zinciri, yağ soğutucusu falan bunların yanında melek kalır. Z3 M Coupe kullanan tanıdığım da vardı. Silecek su tankının arka koltuğu ıslattığı bir araba düşünün. Recall var bu konuda.
Ben de tam da bundan bahsediyorum zaten. Nasıl ki araziye giren Amarok patates oluyor da L200 ceketini siler gibi çıkıp gidiyorsa fark bu işte. Aynı koşullarda zorlanma, birisi çabuk pes ediyor. Mesele düz yolda kullanılan L200 vs arazide kullanılan L200 değil. Aynı segmentte iki aracın dayanım kıyası. Siz hiç yağ soğutucusu patlatan 9g tronic gördünüz mü mesela ? Rakibin yapabiliyorsa sen de yapacaksın kardeşim. İki kere iki dört. 5g-tronic denen şanzıman 1000 Nm'ye dayanıyor. Adam gidip 250 Nm tork veren araca takıyor. Zamanında triger zinciri dediğimizde "kuvvetli motorlar, olur öyle" dediler. Onlardan 8-10 hp daha kuvvetli K24 accord'lar 300-350 bin km aynı zincirle tık demeden gidiyordu, gıkını çıkarmadı kimse.
Kıssadan hisse; bir firmanın yaptığına "yanlış" diyebilmek, kimseyi küçültmez. Diretmeye de gerek yok. Bende Opel var, dayanıklı dersem elim ayağım yamulur. Zaten Opel de benim babamın oğlu değil. Eksiğini görürsem eleştiririm, kullanıcıya yıkmam. O en kolayı. Ben niye milyon dolar kazanan firmaları aklamaya çalışayım ? Banane kardeşim, az yesinler de adam gibi iş yapsınlar.
Yok pardon o öyle değildi. "Yazılım atıyorlar gardeşim, yanlıyorlar her yerde, ondan böyle oluyor hep."
Direksiyon salıyor derken şu; hissiyat kayboluyor, yani arabanın tepkisini limit aşınca (kayma başlayınca) direksiyondan anlayamamaya başlıyorsun, limitler dahilinde direksiyon hissiyatı iyidir. Bu tabii ki iyi bir şey değil, aksine çabalayıp geliştirilmesi gereken bir hadise. Bak mesela o bahsettiğin değişken oranlı direksiyon sistemi de (ki bu da elektrik destekli) standart 116i'lerde de opsiyon ve o hissiyatsızlık olmuyor. Bence bir test et, ön yargıyla yaklaşıyor gibisin hocam. Tamam çok eksiği olabilir, ama sürüş zevki hepsinin önüne geçiyor F2x kasalarda bence.Yani arabaya asina adam nedir nasil olmali bilmiyorumda bana gore arabanin limitleri asildigi takdirde direksiyonuna kadar kendini salan araba elektronik ekipmanlarla kendini dizginliyor demektir. Yani forumun cogunlugununda istanbul park vb yerlerde sure kovalamadigini dusunursek bu bircogumuz icin gecerli degil. Bilegi iyi olan biri tipki sinan kocun en son golf r testinde 4 cekerin limitini sonuna kadar kullandigi an gibi direksiyonun bocaladigi yerde artik tecrube devreye girer. Sahsen ben ust limitlerde arkadan araba yavas yavas acilsa bile direksiyondan hissedemezsem patlamaya musayit biriyim. Tam tersi sekilde davranabilmem icin daha cok ekmek yemem lazim diye dusunuyorum ki yeni sofor degilim farkli arabalara biniyorum.ama pist tecrubem yok denecek kadar az tabiki.
Bmw fani degilim cokda bilgim yok acikcasi netten baktigim kadariyla farklilik olarak direksiyon sistem uniteleri farkliymis ayrica. (Elektrik destekli 116 ) ama yinede evet alt yapilarinda ufak farkliliklar harici ayni olmalari sasirtici. Buradan test editorlerine sorarim o zaman neden bindiklerinde 1 serisinden cok farkli muamele goruyor
Peki.İşte demek ki kalite kontrol departmanı , işini doğru yapmadı. Bunca testten geçen bir aracın "seri üretim" versiyonunda böyle bir şey çıkması çok yanlış. Yüzlerce, binlerce km yol yapılmıştır. Hiç mi farkına varmadılar ? Varmadılarsa test yanlış. Vardılar da sallamadılar mı (dsg gibi) ? O zaman kullanıcı da sormalı, beni sallamayan firmayı ben niye sallayayım diye.
Bmw o konuda akıllanmadı, hala daha triger zincirlerini volan tarafına koyuyor. Sorun sadece zincir de değil, arkadan çeker motor yapısında triger zincirini volan tarafına koymak demek, zincir değişimi için şanzıman inecek belki motor da sarkıtılacak demek..
"ALMAN" firmasında çalışıyorum. İki günde bir o mühendislerle toplantıya giriyoruz. Gözünüzde büyütüyorsunuz, başka bir şey değil. İşlerini iyi yapıyorlar, fakat kafalar basma kalıp. Bir şeyin yanlış oldğunu anlatmaya kalkarsan akla karayı seçersin. Ayrıca "BMW" de aşırı dayanıklı denemez.
Taş gibi dayanıklı ve spor alman arabası mı arıyorsunuz ? Porsche'de iş çıkışı nürburgring'de gazlayıp cıvata söktürmeden evinize gidersiniz. Arka arkaya 20 kere launch controlle kalkın, şanzıman gık demez. "Aa pardon, hor kullanmışız arabayı al sana yağ soğutucu" demez yani.
50 kere launch control yapıyor şanzıman. 50 kere. M serisi ile denemelerini tavsiye ederim Bmw bu konuda yanından dahi geçemez. Katı disiplin aranıyorsa Japonlara bakılmalı. Toyota'nın niye tek tük problemler haricinde genel kronik sorunları yok sorusunun cevabı orada saklı.
Ben öyle araçlar duydum. Ayrıca kronik arıza var, kronik arıza var. Lcd ekran solması ile yağ soğutucu patlaması bir değil.
Yatakları erkenden biten E46 M3'ler, kol yataklarının değişimini periyodik bakım olarak gören E60 M5'ler üretti bu firma. Triger zinciri, yağ soğutucusu falan bunların yanında melek kalır. Z3 M Coupe kullanan tanıdığım da vardı. Silecek su tankının arka koltuğu ıslattığı bir araba düşünün. Recall var bu konuda.
Ben de tam da bundan bahsediyorum zaten. Nasıl ki araziye giren Amarok patates oluyor da L200 ceketini siler gibi çıkıp gidiyorsa fark bu işte. Aynı koşullarda zorlanma, birisi çabuk pes ediyor. Mesele düz yolda kullanılan L200 vs arazide kullanılan L200 değil. Aynı segmentte iki aracın dayanım kıyası. Siz hiç yağ soğutucusu patlatan 9g tronic gördünüz mü mesela ? Rakibin yapabiliyorsa sen de yapacaksın kardeşim. İki kere iki dört. 5g-tronic denen şanzıman 1000 Nm'ye dayanıyor. Adam gidip 250 Nm tork veren araca takıyor. Zamanında triger zinciri dediğimizde "kuvvetli motorlar, olur öyle" dediler. Onlardan 8-10 hp daha kuvvetli K24 accord'lar 300-350 bin km aynı zincirle tık demeden gidiyordu, gıkını çıkarmadı kimse.
Kıssadan hisse; bir firmanın yaptığına "yanlış" diyebilmek, kimseyi küçültmez. Diretmeye de gerek yok. Bende Opel var, dayanıklı dersem elim ayağım yamulur. Zaten Opel de benim babamın oğlu değil. Eksiğini görürsem eleştiririm, kullanıcıya yıkmam. O en kolayı. Ben niye milyon dolar kazanan firmaları aklamaya çalışayım ? Banane kardeşim, az yesinler de adam gibi iş yapsınlar.
Yok pardon o öyle değildi. "Yazılım atıyorlar gardeşim, yanlıyorlar her yerde, ondan böyle oluyor hep."
Anlatmak istediklerimi bmw sahibi olduğunuz için benden çok daha bilgili anlattınız, teşekkür ederimPeki.
O zaman bir de "mühendis" kafanla şu açıdan bak: Nasıl kullanıldığını, bakım yapıldığını bilmediğimiz, 2012'den beri piyasada olan arabanın bu tarz sorununu ilk defa bu forumda görmüş olmamız nasıl kronik sorun yaftası yapıştırtabilir?
Bu arabanın sorunlarını söyleyeyim sana, kullanmış biri olarak; soğutma sistemiyle ilgili plastik parçalarında ilk araçlarda ciddi problemler vardı, aksiyon alındı. Kapı fitilleri düzgün kayganlığı sağlayamadığı için özellikle yaz aylarında gıcır gıcır öter. Egzozun yanlış konumlandırılmasından dolayı araç sıcakken su birikintisinden geçince ses yapar, bir süre sonra keser.
Yanlışa yanlış diyebiliyoruz çok şükür, kullandığım arabayı biliyorum çünkü, gördüğümü duyduğumu yazmıyorum. Bir soruna kronik diyebilmem için biraz bekleyip başka zamanlarda aynı hatanın fazla kullanıcıda çıkmasını görmüş olmam gerekiyor.
Videosunu attığın Porsche'nin PDK şanzımanı da ZF üretimi bu arada.
Peki.
O zaman bir de "mühendis" kafanla şu açıdan bak: Nasıl kullanıldığını, bakım yapıldığını bilmediğimiz, 2012'den beri piyasada olan arabanın bu tarz sorununu ilk defa bu forumda görmüş olmamız nasıl kronik sorun yaftası yapıştırtabilir?
Bu arabanın sorunlarını söyleyeyim sana, kullanmış biri olarak; soğutma sistemiyle ilgili plastik parçalarında ilk araçlarda ciddi problemler vardı, aksiyon alındı. Kapı fitilleri düzgün kayganlığı sağlayamadığı için özellikle yaz aylarında gıcır gıcır öter. Egzozun yanlış konumlandırılmasından dolayı araç sıcakken su birikintisinden geçince ses yapar, bir süre sonra keser.
Yanlışa yanlış diyebiliyoruz çok şükür, kullandığım arabayı biliyorum çünkü, gördüğümü duyduğumu yazmıyorum. Bir soruna kronik diyebilmem için biraz bekleyip başka zamanlarda aynı hatanın fazla kullanıcıda çıkmasını görmüş olmam gerekiyor.
Videosunu attığın Porsche'nin PDK şanzımanı da ZF üretimi bu arada.
Akşam akşam hiç güleceğim yoktu zf in mi suçu? E ozaman hiçbir marka hiçbir nerdeyse hiçbir arızadan suçlu değil hep tedarikçiler suçlu, tedarikçi kullanmayan marka hiç yok çünkü.BMW firması ile zf firmasını karıştırıyor olabilir misiniz? Çünkü arıza yapan şey BMW mühendisliğinden ziyade zf firmasının tedarikçi olarak sağladığı şanzımanın sorunu.
Bu maliyeti kısma olayına da katılmıyorum. Alt yapıdaki kaliteyi yükseltince, sürüş asistanlarını geliştirince maliyet tam tersine yükseliyor. Eskiden çıkan 4 ileri 5 ileri şanzımanda sanki hiç sorun çıkmıyormuş gibi konuşmuşsunuz. Her arabada, her şartlarda sorun çıkartabilir, potansiyel her zaman vardır.
Diğer taraftan, BMW’ler genelde çok hor kullanılır, yani arıza çıkarması da normaldir aslında. Başlığı açan arkadaşımızın arabasının durumunu bilmiyorum ama diyelim ki çok düzgün kullanıldı ama arıza çıkardı, bu da normal bir durum. Toyota gibi sorumsuzluk ile kendini kanıtlamış ve çabalayan bir markada bile sorunlar çıkıyor. Normal yani, yukarıda da denildiği gibi kul yapımı ürünler bunlar, sıfır sıkıntılı hiçbir ürün göremezsiniz zaten.
Akşam akşam hiç güleceğim yoktu zf in mi suçu? E ozaman hiçbir marka hiçbir nerdeyse hiçbir arızadan suçlu değil hep tedarikçiler suçlu, tedarikçi kullanmayan marka hiç yok çünkü.
Akşam akşam hiç güleceğim yoktu zf in mi suçu? E ozaman hiçbir marka hiçbir nerdeyse hiçbir arızadan suçlu değil hep tedarikçiler suçlu, tedarikçi kullanmayan marka hiç yok çünkü.
Anlatmak istediğim işte tam olarak buydu.Anladığım kadarıyla oradan demek istenilen eğer böyle bir hata bilerek yapılmışsa bunu Bmw değil Zf in tasarım hatası! sonucunda olmuş bir hata. Şimdi diyeceksiniz ki bu şanzıman bozulunca biz Bmw nin servisine para veriyoruz diye ama aynı zaman da revizyona gidilecekse ZF in yedek parçası veya komple şanzıman yenilenecekse Zf gidip o şanzıman alınacak yani Bmw üzerinden Zf de kazanıyor.
Bende 2. adaptasyonu yaptırdım ancak sonuç çok iyi değil. Bazı düzelen şeyler var bazı bozulan şeyler var. Öncelikle R ye çok sert geçerdi. Şuanda 10 kere R ye takıyorsam sadece 1 tanesi küt diye geçiyoro nun haricinde pamuk gibi.
Ancak benim 2 rahatsız eden sorunum var.
1. si araç kalkışlarda hep titreyerek kalkıyor. Hatta şöyle oluyor. Işıkta durdum 1-2 saniye sonra hareket ediyorsam sorun yok ama ışıkta durdum 4-5 saniye sonra tık diye bir ses geliyor(Şanzumanı ayırıyor bu sırada galiba) tekrar kalkarken tiryerek kalkıyor bu çok sinir bozucu ve geçmedi.
2. si ise hafif meğilli yollarda dikkatimi çekti özellikle. 1500 devir bandında giderken pedaldan sürekli böyle tepme gibi birşey yapıyor araba sank vites değiştirmek istiyor ama değiştiemiyor gibi. Sürekl tut çek tut çek yapıyor hafif hafif.
Tekrar götüreceğim 10 bin lira para verdim hala eskisi gibi değil.