KAPALI BMW Marka Araç Alırken Neye Dikkat Edilir?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

OnurPDR

Senkromeççi
33
31
Marka
BMW
Aklımda BMW 5.20 serisi var (2004-2005-2006-2007). Bu modellerden araç seçerken yakıtın hangisi olmasını tavsiye edersiniz, 5.20d Dizel mi 5.20i Benzin olan mı daha çok tutuluyor, bu yaştaki arabayı alırken yakıt türünde neye dikkat etmem gerekiyor? Yani kısaca 15-20 yaş arası, 2000 motoru olan araçta hangi yakıt türü öne çıkıyor?

(Baktığım araçlar 75 Bin TL ve 90 Bin TL arası araçlar, lütfen bu konu haricinde cevap yazmayınız, başka araç önerisi istemiyorum, sadece soruma cevap verilirse sevinirim.)
 
Tamam hadi hepinizi dinliyorum akıl akıldan üstündür, c180 için ne diyosunuz bakalım

Hocam 90 bin tlniz var gidin tertemiz bir 316i standart alın 50 bin kmde falan rahat rahat binin burada bulunan tüm otopark ailesi size bunu söylemeye çalışıyor , yüksekten uçarsanız yere düşününüz de o kadar hızlı olur diyoruz :) Kolay gelsin
 
Tamam hadi hepinizi dinliyorum akıl akıldan üstündür, c180 için ne diyosunuz bakalım
Biz 5.20 almayın demiyoruz yanlış anlaşılmasın yani ben demiyorum en azından. Temizini bulursanız daha düşük km tabii ki alın yani.
C180 kullanıcıları 5 serisine göre biraz daha temiz olarak biliyorum ki muhtemelen bahsettiğiniz w204 kasadan bahsediyorsunuz. Ve en sevdiğim kasasıdır c serisinin. Ama 5 ile c aynı sınıfta değil 5 e sınıfı iken c d segmenti oluyor doğal olarak bazı konularda eksisi olacaktır..
 
  • Beğeni
Tepkiler: OnurPDR
Tamam hadi hepinizi dinliyorum akıl akıldan üstündür, c180 için ne diyosunuz bakalım

Marka ve model bazında değerlendirmek çok yanlış. Sonuçta bunlar premium otomobiller. Bmw'yi kimsenin eleştirdiği yok, kaldı ki forumda çok fazla Bmw kullanıcısı arkadaşımız var. Alacağınız bir otomobili detaylıca değerlendirmeniz, incelemeniz veya yetkili kişilere göstermeniz gerekir. İçimizde çok temiz gördüğü otomobili almaya niyetlenip, kazalı olduğunu veya bir sürü problemi olduğunu görüp keyfi kaçan çok arkadaşımız var.
75-90k arasında E60 almaya niyetliyseniz arama kriterlerinizi filtrelemenizi ve dizel motorlara pek fazla bulaşmamanızı tavsiye ederim. Max 150-180 bin aralığında, min ve max model yılı yazarak nispeten temiz otomobillere ulaşırsınız.
 
Son düzenleme:
Hocam 90 bin tlniz var gidin tertemiz bir 316i standart alın 50 bin kmde falan rahat rahat binin burada bulunan tüm otopark ailesi size bunu söylemeye çalışıyor , yüksekten uçarsanız yere düşününüz de o kadar hızlı olur diyoruz :) Kolay gelsin
Ben arkadaşların önerilerini tabiki anlıyorum, ama bir anda yorumlar benim hor kullanılmış veya façalı arabalar alacağıma çevrildi :) Ben tabikide temiz bir araç almak isterim ve bmw'de o kasayı seviyorum M Sport olanları. Bu yüzden ona odaklandım. Yoksa perti, ağır hasarı olan araç alaacak değilim, 20 bin tl'ye araç alırken bile herşeyini soruyorsun ustaya gösteriyorsun, 90 binlik araç alırken bunlar yapılmaz mı sizce :) bir anda sanki direk aracı alıp geleceğim gibi yorumlar yapıldı :D
 
Son düzenleme:
Hocam 90 bin tlniz var gidin tertemiz bir 316i standart alın 50 bin kmde falan rahat rahat binin burada bulunan tüm otopark ailesi size bunu söylemeye çalışıyor , yüksekten uçarsanız yere düşününüz de o kadar hızlı olur diyoruz :) Kolay gelsin
Bu konudaki önerilerinizi dikkate alacağım, 3.16 veya 3.20d serisinde 75-90 Bin TL arasında hangi serilerini önerirsiniz, full olanlar hangileri geçiyor acaba?
 
Ben arkadaşların önerilerini tabiki anlıyorum, ama bir anda yorumlar benim hor kullanılmış veya façalı arabalar alacağıma çevrildi :) Ben tabikide temiz bir araç almak isterim ve bmw'de o kasayı seviyorum M Sport olanları. Bu yüzden ona odaklandım. Yoksa perti, ağır hasarı olan araç alaacak değilim, 20 bin tl'ye araç alırken bile herşeyini soruyorsun ustaya gösteriyorsun, 90 binlik araç alırken bunlar yapılmaz mı sizce :) bir anda sanki direk aracı alıp geleceğim gibi yorumlar yapıldı :D
Burada kimse size hor kullanılmış veya façalı arabalar alacaksınız demiyor. Demez de zaten. Sadece 5 serisinin daha çok böyle kullanıldığı temizini bulmanın sizin fiyat bandınız da Km'ye bağlı olarak zor olduğunu ve bakım/ekstra sorunlarda maaliyetinin yüksek olacağını söylüyoruz. Kimse direkt gidip alırsınız demiyor..
 
90 bin'e premium alınır neden alınmasın ancak çıkabilecek masraflar da göz önünde bulundurulmalı. Her araç masraf açar ancak premium aracın premium masrafı olur. Bu yüzden herkes cesaret edemiyor bu araçları almaya ve piyasaları bu yüzden düşük. 100 bin TL altında fiyatı olan A6 Quattro ve Touareg kullandık ve kullanmaya devam ediyoruz, henüz bir masraf açmadılar ancak bu tarz araçlar masraf açtıklarında da hazırlıklı olmak lazım. Mümkün olduğunca temiz bir araç denk getirmelisiniz ki başınız ağrımasın.
 
90 bin'e premium alınır neden alınmasın ancak çıkabilecek masraflar da göz önünde bulundurulmalı. Her araç masraf açar ancak premium aracın premium masrafı olur. Bu yüzden herkes cesaret edemiyor bu araçları almaya ve piyasaları bu yüzden düşük. 100 bin TL altında fiyatı olan A6 Quattro ve Touareg kullandık ve kullanmaya devam ediyoruz, henüz bir masraf açmadılar ancak bu tarz araçlar masraf açtıklarında da hazırlıklı olmak lazım. Mümkün olduğunca temiz bir araç denk getirmelisiniz ki başınız ağrımasın.
Kesinlikle haklısınız hocam, alacağım aracın öncelikle temiz olmasına dikkat ediyorum sonra özellikle alman markalarının açacağı masraflar, bmw, mercedes, audi gibi markaların bakımlarının, en ufak bir sorunun bana bir araç fiyatından zarar açacağının farkındayım. Yazdıklarınızda haklısınız.
 
Öncelikle 90 liraya E60 alacaksanız bi 20-30 lirada adam etmek için uğraşırsınız.(kupon, temiz bir araç değil ise)
O fiyat bandına, illa premium bir araç istiyorsanız. Mercedes C/BMW 3 bakın derim en azından daha temizleri bulunur.
dipnot: Ankara ve Konya'dan arkadan itiş araba bakarken çok dikkatli olunhatatat
 
Son düzenleme:
Yahu arkadaşlar 4 sayfa yazı okudum, sonucu göremedim.Neyi paylaşamıyoruz anlayamıyorum.
1-BMW aracına apaçilerin bindiği doğrudur, temizinin olmadığı da doğrudur.Yalnız her BMW binicisi ya da her BMW alıcısı apaçi değildir.
2-90.000₺ ya da premium alınır, 0 km Egea almak da bir seçenektir 300.000 de 520 d almakta he hangisini uygularsanız derseniz şöyle derim, ben memur/işçi çocuğuyum benim için bir araç 70-80 bin ₺ dan fazla ise neden o kadar para verdiğimi sorgulamamam gerekir bu sebepten de sırf sıfır fantezim yerine gelecek diye bir herhangi bir boş-beleş(egea sahipleri yanlış anlamasın hedef göstermiyorum) araç tercihinde bulunmak istemem.
3-Konuya gelecek olursak da ben de BMW leri seven fakat apaçilere ifrit olan birisi olarak boş paket 116i tercih ederdim.
 
Son düzenleme:
Zorlama bir tercih olur.Turbosu, dizel motordan kaynaklı filtreleri,pistonları,enjektörleri,mazot pompası düşündürür.Ne kadar tork konvertörlü sağlam bir şanzıman olsa da 300.000 gibi km lerde ona da baktırmak gerekir.Fren hidrolik sıvısı,disklerine baktırmak gerekir.Arkaya giden şaftına diferansiyel sıvılarına kaçak vs var mı baktırmak gerekir. eh bir de ekstra kronik sorunlu motor zinciriyle alakalı.Bunlara baktırdıktan sonra forumda garaj başlığında 530d sahibi bir abimiz var nickini unuttum onun gibi temiz alınan bir arabada bile kabarık bir bakım kalemi listesi önünüze çıkması muhtemel.
Sıfır almak direk o kadar paranız varken mantıklı.Ama 150.000 tl m var arabama 50.000 tl harcarım mis gibi 5 serisine binerim diyorsanız mantıklı.Ama tüm param 90.000 tl o parayı 12 yaşında yanlayan ellere düşmüş marka modelden alıyorsanız alınmaması gerekir üstte saydığım masraf kalemleri sebebiyle
 
Son düzenleme:
BMW alırken ilk dikkat edeceğiniz şey, eğer bulabiliyorsanız ilk sahibinden almaktır. Birazda aracına meraklı biri ise zaten aracı anlatır, her sorunuza cevap verir. 90.000₺'ye çok güzel 5 serisi bulunur. Ancak sıkı sıkıya takip etmek gerekir, biraz şans, biraz denk gelme olayı ile çok temizi de alınır.

Genel geçer önyargıları bir kenara atalım arkadaşlar. 4 sayfa yazı yazılmış, konuştuğunuz kitle %10 - 15. Ya cafelerin önünden çok geçiyorsunuz, ya sıkı bir instagram kullanıcısısınız ki bu algının oluşmasında kendisinin yeri çok büyük ya da trafikte 2 tane keko boş boş yanlayınca dikkatinizi çekiyor, basıyorsunuz genellemeyi. Trafikte binlerce BMW var, akıllı uslu gidenler anlaşılan dikkatinizi çekmiyor.

Bende BMW sahibiyim. 1 serisi aracım 100.700 km'de. Hiçbir şekilde ekstra olarak donanımsal, yazılımsal müdahalem olmadı. Servislerini geciktirmedim. Daha diferansiyelinden ses bile gelmiyor. Cafelerde oturup nargile içmediğim için sanırım...

Bulunur efendim bulunur. 90.000₺'ye çok güzel BMW bulunur. İşin ustası & uzmanı bir ustaya gösterirsiniz, nereye bakacağını bilir, aracı alın diye tavsiye eder yine bulunur.

3 - 5 tane sonradan görme yüzünden 4 sayfa parmaklarınızı yormuşsunuz. Biz ne BMW'ler bulduk, hala sapasağlam.... Örnek: 2015 yılında 2002 BMW E39 525i Individual 51.000 km'de 42.000₺'ye alındı. Sahipleri yaşlı bir çiftti. Adam bugün bildiğiniz en büyük Türk bankalarından birinin yönetiminden emekliydi ve aracını sadece Ankara'dan Bodrum'a gidip gelmek için ve Bodrum içinde kullanmak için almış, o kadar. Şehiriçi aracı E87 1 serisi idi. İnsanların garajlarında ne BMW'ler yatıyor tertemiz, bir bilseniz... Aklınız almaz..
 
Son düzenleme:
Açık sözlülüğümü bağışlayın ama bu modelde bmw almak için bilginiz yetersiz görünüyor yazdiklariniz kadariyla. Kaldı ki bu yazdığınız forumda da bmw konusunda çok bilgili insanlar az var görebildiğim kadarıyla. Biraz duygusal yaklaşıyor çoğu arkadaş bence.
Neyse, demem o ki, yakınınız olan veya her lafina güvenebileceğiniz bir bmw ustanız yoksa olmadık masraf cikaracak bir araç alabilirsiniz, dikkat edin. Burada size yapılan uyarılar sırf bunun içindir. Bana 3 5 bine çözeriz dedikleri işler için 40bin lira liste çıkardılar. Allahtan Ankarada sağlam ustam vardı da güvenli bir şekilde yolunu bulduk çoğu şeyin.
O yüzden mutlaka bmw alacağım diyorsanız önce bir süre bmw forumlarını gezinin. (Bmw modelleri üzerine olan yabancı forumlar) Motor kodlarını, model kodlarını, olasi problemleri ve masraflarını öğrenin. Bilginiz arttıkça hangi seri, hangi motor, hangi sene gibi konular kafanızda netleşecektir diye düşünüyorum.
 
Açık sözlülüğümü bağışlayın ama bu modelde bmw almak için bilginiz yetersiz görünüyor yazdiklariniz kadariyla. Kaldı ki bu yazdığınız forumda da bmw konusunda çok bilgili insanlar az var görebildiğim kadarıyla. Biraz duygusal yaklaşıyor çoğu arkadaş bence.
Neyse, demem o ki, yakınınız olan veya her lafina güvenebileceğiniz bir bmw ustanız yoksa olmadık masraf cikaracak bir araç alabilirsiniz, dikkat edin. Burada size yapılan uyarılar sırf bunun içindir. Bana 3 5 bine çözeriz dedikleri işler için 40bin lira liste çıkardılar. Allahtan Ankarada sağlam ustam vardı da güvenli bir şekilde yolunu bulduk çoğu şeyin.
O yüzden mutlaka bmw alacağım diyorsanız önce bir süre bmw forumlarını gezinin. (Bmw modelleri üzerine olan yabancı forumlar) Motor kodlarını, model kodlarını, olasi problemleri ve masraflarını öğrenin. Bilginiz arttıkça hangi seri, hangi motor, hangi sene gibi konular kafanızda netleşecektir diye düşünüyorum.
Araç teknik bilgilerinden ziyade farklı şeyler üzerine odaklanıyorlar, bu şekilde yazdıkları hiçbirşeye dikkat etmedim, teknik bilgi istedim her zaman üstüne basa basa belirttim, önyargısız teknik bilgi lazım bana diye, ama arkadaşlar bmw e60 kasasını kötülemekten başka birşey yapmadılar eski mesajları okursanız anlarsınız, emeğine sağlık üstad, önerilerini dikkate alacağım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: ShadoWalkn
90 bin lik arabaya apaçi mi biner ya ? :)

826e8efa1bfed4f372d8fde3b1a0ac40.jpg


73b9dff4ba48348409f1a935dd8f47d3.jpg


CX1Ss5PWMAAU7CG.jpg
 
520d alacaksınız sanırım. 2007de makyajlandı bu araçlar. 520d özelinden konuşursak hem şanzıman hem motoru değişti. M47 motor m57 ile degisti. M57ler epeyce sorun çıkarttı diye biliyorum. Bahsedilen zincir sorunundan çokça motoru değişen 520d var. Eski m47 motor tavsiye ederim bu yüzden.
Hatta ararsanız makyaj sonrası ama eski m47 motorlu araçlar da bulunuyor tek tük. Şanzıman joystick olmuyor sadece.
2007'ye kadar M57, sonrasında ise N47 kullanıldı. N47'lerde zincir önde ve değiştirmesi daha kolay. (M57 ise , 2.5 litre Dizel. 525d için kullanılan motor)

Bu zincir meselesi M57 ve N47'nin 177 beygirlik versiyonlarında var genellikle. N47'nin 184'lük versiyonlarının da ilk örneklerinde bu problemin yaşandığını duydum fakat, 2013 ihtibarıyla üretilenlerde bir sorun olduğunu duymadım.
Triger zinciri ilk başta ses yapmaya başlıyor (100-150 bin km) arası, sonrasında ise eğer bu ses umursanmazsa kopabiliyor. Koparsa iş büyür, blok çatlar vs. Değiştirilirse sıkıntı olmadan devam edilir.

E60'ların bu zincir problemi dışında aşırı baş ağrıtabilecek problemlerini ben duymadım, eğer bilen varsa dinlemek isterim.

Bunun dışında, kimse size E60 apaçi arabası dememiş, apaçilerin gücü onlara yetiyor dikkat edin almadan önce demiş. Gerçekten de haklılar fakat bu demek değildir ki E60 bir apaçi arabası. Sizin de şu ''Maddi gücünüz yetmeyecek arabaya laf etmeyin'' lafınız ayıp olmuş. Burada kimin ne kadar kazandığı umurumuzda olmamalı. Bütçe söylenir, ona göre araç tavsiyesi verilir olur biter.

BMW kullanıcısı olarak, bu genellemelere karşıyım. Belli ''nispeten daha kolay ulaşılabilen'' otomobiller birilerinin ellerine düştüler diye, bütün BMW kullanıcılarını apaçi yapmak bana göre pek mantıklı değil. Dendiği gibi, bütün BMW kullanıcılarının sadece %10'u böyle. Bunların da hepsi sağolsun İnstagram sayfalarında reklam yapmayı seviyorlar, sonuç olarak herkes de BMW'leri (özellikle F30 320i'leri) apaçi otomobili olarak görüyor.
 
BMW alırken ilk dikkat edeceğiniz şey, eğer bulabiliyorsanız ilk sahibinden almaktır. Birazda aracına meraklı biri ise zaten aracı anlatır, her sorunuza cevap verir. 90.000₺'ye çok güzel 5 serisi bulunur. Ancak sıkı sıkıya takip etmek gerekir, biraz şans, biraz denk gelme olayı ile çok temizi de alınır.

Genel geçer önyargıları bir kenara atalım arkadaşlar. 4 sayfa yazı yazılmış, konuştuğunuz kitle %10 - 15. Ya cafelerin önünden çok geçiyorsunuz, ya sıkı bir instagram kullanıcısısınız ki bu algının oluşmasında kendisinin yeri çok büyük ya da trafikte 2 tane keko boş boş yanlayınca dikkatinizi çekiyor, basıyorsunuz genellemeyi. Trafikte binlerce BMW var, akıllı uslu gidenler anlaşılan dikkatinizi çekmiyor.

Bende BMW sahibiyim. 1 serisi aracım 100.700 km'de. Hiçbir şekilde ekstra olarak donanımsal, yazılımsal müdahalem olmadı. Servislerini geciktirmedim. Daha diferansiyelinden ses bile gelmiyor. Cafelerde oturup nargile içmediğim için sanırım...

Bulunur efendim bulunur. 90.000₺'ye çok güzel BMW bulunur. İşin ustası & uzmanı bir ustaya gösterirsiniz, nereye bakacağını bilir, aracı alın diye tavsiye eder yine bulunur.

3 - 5 tane sonradan görme yüzünden 4 sayfa parmaklarınızı yormuşsunuz. Biz ne BMW'ler bulduk, hala sapasağlam.... Örnek: 2015 yılında 2002 BMW E39 525i Individual 51.000 km'de 42.000₺'ye alındı. Sahipleri yaşlı bir çiftti. Adam bugün bildiğiniz en büyük Türk bankalarından birinin yönetiminden emekliydi ve aracını sadece Ankara'dan Bodrum'a gidip gelmek için ve Bodrum içinde kullanmak için almış, o kadar. Şehiriçi aracı E87 1 serisi idi. İnsanların garajlarında ne BMW'ler yatıyor tertemiz, bir bilseniz... Aklınız almaz..
Genelleme yapmak her bmw sahibini ilgilendirmez. Eger alinan varsa net apacilik yapmistir bana gore.
Mesela ben mazda kullanirken ya iste onun motoru cok kotu berbat arabayi alan salaktir gibi laflarida gordum okudum ben bu forumda. Ne yaptim gulup gectim genellemeye kendimi dahil etmedim. Herkesin bildigi ettigi tecrubesi farklidir. Ha ne oldu sonrasinda laf edenler segman cikardi ben motora yag su koyup devam ettim.sayet tam tersi durum olsaydi bile ben kendimden eminsem milletin genellemesi beni ilgilendirmez acikcasi kendi keyfime bakarim.

Bu tur genellemelerde haksiz veya haklilik durumu yoktur. Ben genede diyorum anadolu yakasinda oturuyorum ve burada golf 320 cupra leon tarzi arabalarla apacilik yapan asiri fazla kisi var. Bu baslikta veya baska yerde yazmis olabilirim sahsen apaci eline dusmus 2 ve 4 serisi bana gore cok cok daha az. Ben o tur modelleri tercih ederdim diye belirttim.
Bazi markalar genellemeye tabi tutulmak zorunda kalinabiliyor adi cikmis bi kere. Bu sadece bmw icin degil mesela mazda rx8 de oyle 350z de oyle. Bunlarin opulmemis temizlerini bulmak mesela her ne kadar segment farkida olsa mazda mx5 bulmaktan 10 kat daha zordur mesela. Ama simdi buraya tertemiz efendi kullanan rx8 sahibi gelse durum degisir mi ? Kesinlikle hayir.genellemeleri az kisi sayisi onleyemez cunku.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: NeR0N ve Toprak
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...