C Sınıfı Araçların 2018 Yılı İlk 3 Aylık Satış Rakamları

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan AcilStop
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Ben bu sıfır araba alan insanları anlamıyorum. Bizim toplum anlamadığını kabul edip ya borca harca girip ya da gücünün yettiği kadar araba almayı anladığım kadarıyla tercih ediyor. Satışların bu kadar yüksek olması markaları da şımartıyor. Neyse, ikinci elden devam.
Sıfır araç almanın mantığı genelde para biriktirmek oluyor. Milletimiz kenara para koyma konusunda çok iyi olmadığı için ödeyebileceğini düşündüğü miktarda kredi çekip hem yeni arabaya sahip oluyor hemde birikim elde etmiş oluyor. Kimse gidip durduk yere kenara 1000 TL gibi bir para atamazken araç kredisi için zorunlu ödüyor bu taraftan düşününce kara geçmiş oluyor. 3 yılda 30k para biriktiremeyeceğinden araba alıp kredisini ödüyor, biniyor 3-4 yılın sonunda onu satıp aynı mantıkla aracı yükseltiyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: AlperErdem ve g.c.
Sıfır araç almanın mantığı genelde para biriktirmek oluyor. Milletimiz kenara para koyma konusunda çok iyi olmadığı için ödeyebileceğini düşündüğü miktarda kredi çekip hem yeni arabaya sahip oluyor hemde birikim elde etmiş oluyor. Kimse gidip durduk yere kenara 1000 TL gibi bir para atamazken araç kredisi için zorunlu ödüyor bu taraftan düşününce kara geçmiş oluyor. 3 yılda 30k para biriktiremeyeceğinden araba alıp kredisini ödüyor, biniyor 3-4 yılın sonunda onu satıp aynı mantıkla aracı yükseltiyor.

e ikinci el araba içinde kredi çekebilir? elbette markaların sıfır faizli kampanyalarını göz ardı edersek.
 
Egeanın sınıfı biraz aldatıcı da... bu Leon u o kadar gömmeyin ya :)
2013 ye 0km olarak aldığımda herkesin dibini düşürüyordu ...

Filo satışları büyük etken lakin Golf Hale'n çok ciddi satıyor... o da bira filo ya girdi gerçi.. Sektörde VW Golf, Mercedes cla ve BMW 1 gayet olağan şirket aracı olmaya başladı ... ben bir kaç farklı şirkette duydum .. belki bu da satışları yüksek göstermiş olabilir

Artık her araba şirket aracı potansiyeli var. Bize c4 cactus verdiler mesela. Şu foruma sorsam kimsenin aklına gelmezdi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
e ikinci el araba içinde kredi çekebilir? elbette markaların sıfır faizli kampanyalarını göz ardı edersek.
Bankalardaki faiz yüksekliği dediğiniz gibi bunun sebebi. Sıfır faiz olmasa bile markalar daha iyi faiz oranları sunuyor ve banka kadar uğraştırmıyorlar. Ek olarak ikinci ele olan güvensizlik, iyice yaşlanıp değer kaybeder fikride etkiliyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
Geçen gün Renault bayiine gittiğimde 1 günde 20 tane megane sedan filo siparişi verildiğini söyledi ordaki eleman. Varsın sayıyı siz düşünün artık. Filolar olmasa satışlar çok durgun Türkiye'de.
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
Ben bu sıfır araba alan insanları anlamıyorum. Bizim toplum anlamadığını kabul edip ya borca harca girip ya da gücünün yettiği kadar araba almayı anladığım kadarıyla tercih ediyor. Satışların bu kadar yüksek olması markaları da şımartıyor. Neyse, ikinci elden devam.

Aslında biraz arz - talep meselesi. Araba bir çok insan için ihtiyaç. herkes ikinci el tercih eder kimse “0” araç almazsa ikinci ele olan arz sabitken talep hızlı bir şekilde artar. Fiyatlar da aynı paralelde artar. Bu noktadan sonra da “0” araba daha makul hale gelir. Şu an “0” araba fiyatı ile ikinci el fiyatları arasında uçurum olduğunu düşünmüyorum. Tabi ki 2018 model ile 2015 model arasında fark var ama arada da 3 yaş var.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R ve sputnik
Artık her araba şirket aracı potansiyeli var. Bize c4 cactus verdiler mesela. Şu foruma sorsam kimsenin aklına gelmezdi.
İstanbul'da her yerde beyaz sedan focus var, siyah passat var. Zonguldak'ta da her yerde midline beyaz golf var şirket aracı olarak. Cidden neredeyse tüm araçları şirket aracı olarak kullanmaya başladılar.
 
İstanbul'da her yerde beyaz sedan focus var, siyah passat var. Zonguldak'ta da her yerde midline beyaz golf var şirket aracı olarak. Cidden neredeyse tüm araçları şirket aracı olarak kullanmaya başladılar.

Keşke bize de passat,focus filan verselerdi gidip c4 cactus verdiler hemde full ama beyaz renk yani illa şirket olduğu belli olacak :D arabanın 4.5-5 lt tüketim ve iyi denebilecek yalıtım dışında bir artısı yok :(
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Keşke bize de passat,focus filan verselerdi gidip c4 cactus verdiler hemde full ama beyaz renk yani illa şirket olduğu belli olacak :D arabanın 4.5-5 lt tüketim ve iyi denebilecek yalıtım dışında bir artısı yok :(
Benim c4'un de durumu ayniydi seni iyi anliyorum. Ama en azindan farkli bir araba deneyimlemis oluyorsunuz iste oradan bakmak lazim :D
 
Ben bu sıfır araba alan insanları anlamıyorum. Bizim toplum anlamadığını kabul edip ya borca harca girip ya da gücünün yettiği kadar araba almayı anladığım kadarıyla tercih ediyor. Satışların bu kadar yüksek olması markaları da şımartıyor. Neyse, ikinci elden devam.

Bende alırsam sıfır araba alıcam, ama tutupda donanıma para verip opsiyon listesini doldurmuyacağım. Baz paket alırsam alırım. Ne gerek var ıvıra zıvıra.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Hiçbiriniz de sormamış bu mart ayında ne oldu, euro 3 TL'ye mi indi de istisnasız tüm araçlar neredeyse 2-3 katı satış hacmine ulaştı diye. Benim bildiğim sadece Corollada ciddi bir kampanya var (ki o da satışlarına yansımış) geri kalan modeller yine aynı fiyatlarda. Hal böyleyken ODD verileri TÜİK verileri gibi mi tutuluyor diye soramadan edemedim. Çünkü benim çevremde son 1 ayda sıfır araç alan adam yok.
Ocak ve şubat aylarında, işletmelerde bir yıl önceki bütçeler değerlendirilir, yeni yıl iş planları ve bütçeleri şekillendirilir, personel maaşları düzenlenir. Hatta bu doğrultuda mart ayı civarlarında işe alımlar da hızlanır. Filo sözleşmeleri de tercihen yeni bütçe belirlendikten sonra yapılıyordur.
Özetle bu artan satışlar tamamen filolar üzerinden olmuştur diyebiliriz.
toledo c segmenti mi :)
Bir zamanlar öyleydi :')
upload_2018-4-5_19-28-32.png
 
Ocak ve şubat aylarında, işletmelerde bir yıl önceki bütçeler değerlendirilir, yeni yıl iş planları ve bütçeleri şekillendirilir, personel maaşları düzenlenir. Hatta bu doğrultuda mart ayı civarlarında işe alımlar da hızlanır. Filo sözleşmeleri de tercihen yeni bütçe belirlendikten sonra yapılıyordur.
Özetle bu artan satışlar tamamen filolar üzerinden olmuştur diyebiliriz.

Bir zamanlar öyleydi :')
Ekli dosyayı görüntüle 12345

Bizde de mk1 leon vardı çok hoşuma gider çok güzel arabalar :)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
6j ibizanın iç kalitesi leondan kat ve kat daha iyi knk, mekanik olsun trim olsun konfor olsun

valla bişey diyim mi, bence de öyle, ablamın arabada 1 tane bile trim sesi yok, 5 yıldır da biniyor. Yumuşak plastik koycaz diye malzemeleri ve işçiliği dandik yapıyorlar, yapmayın kardeşim, adam gibi yapın, göze hoş gözüksün, sert plastik olsun.
 
valla bişey diyim mi, bence de öyle, ablamın arabada 1 tane bile trim sesi yok, 5 yıldır da biniyor. Yumuşak plastik koycaz diye malzemeleri ve işçiliği dandik yapıyorlar, yapmayın kardeşim, adam gibi yapın, göze hoş gözüksün, sert plastik olsun.
Leonda virajda bir çukura denk gel anında arkası atıyor ibizada böyle bişey yok + konfor olarak leonda daha iyi, leonun kapı döşemeleri gösterge arka koltuk VS hep ses yapar öter ibizada hiç böyle bir şikayet yok kaya gibi iç mekanı var şanzıman olarak hafif olduğu için çok daha sorunsuz vallahi dolu leon yerine temiz 6j ibiza çok daha mantıklı bana göre
 
Megane başlı başına segment oluşturmuş o satış adeti nedir öyle ya :D

Filo satışlarına deyinilmiş genelde. Bir modelin filo satışlarında çokça tercih edilmesinin sebebi ne olabilir sizce? Hep merak etmişimdir. Ucuzluk desen megane emsali dizellere göre ucuz değil. Parça fiyatı deseniz sınıf ortalamasında ucuz kategorisine girmiyor, Bana ilginç geliyor doğrusu. Benim şirketim var. Şirketime araç alacağım. Gidip firmalardan fiyat alıyorum. Türkiye üretimli araçlar tercihim. Egea var megane var corolla var civic var. Bunlardan hangisini neden seçmeliyim kriterim ne olmalıdır?
Her yıl bahsedilen konular bunlar ve her yıl megane açık ara fazla satıyor. Sebep ne acaba? Filo olabilir diyelim evet ama neden filoların tercihi?
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
Megane başlı başına segment oluşturmuş o satış adeti nedir öyle ya :D

Filo satışlarına deyinilmiş genelde. Bir modelin filo satışlarında çokça tercih edilmesinin sebebi ne olabilir sizce? Hep merak etmişimdir. Ucuzluk desen megane emsali dizellere göre ucuz değil. Parça fiyatı deseniz sınıf ortalamasında ucuz kategorisine girmiyor, Bana ilginç geliyor doğrusu. Benim şirketim var. Şirketime araç alacağım. Gidip firmalardan fiyat alıyorum. Türkiye üretimli araçlar tercihim. Egea var megane var corolla var civic var. Bunlardan hangisini neden seçmeliyim kriterim ne olmalıdır?
Her yıl bahsedilen konular bunlar ve her yıl megane açık ara fazla satıyor. Sebep ne acaba? Filo olabilir diyelim evet ama neden filoların tercihi?
Şirketlerin hangi filo kiralamayı, nasıl seçtiği konusunda bir kaç kriter burada yer alıyor. Şirketlerin bu talepleri doğrultusunda da filolar hangi markaları alacağına dair analizler yapıp seçimlerini gerçekleştiriyorlar.

Bir markanın filo için seçilmesinde ki kriterleri ana başlıklar halinde sıralarsak; Fiyat, güvenilirlik, satış sonrası servis, markanın her segmentte ve şirketlerin her kademesindeki çalışanlarına hitap edebilecek modellerinin olması, araçların ikinci el değeri..
https://www.capital.com.tr/sektorler/otomotiv/otomobilde-filo-coskusu
 
Son düzenleme:
Megane başlı başına segment oluşturmuş o satış adeti nedir öyle ya :D

Filo satışlarına deyinilmiş genelde. Bir modelin filo satışlarında çokça tercih edilmesinin sebebi ne olabilir sizce? Hep merak etmişimdir. Ucuzluk desen megane emsali dizellere göre ucuz değil. Parça fiyatı deseniz sınıf ortalamasında ucuz kategorisine girmiyor, Bana ilginç geliyor doğrusu. Benim şirketim var. Şirketime araç alacağım. Gidip firmalardan fiyat alıyorum. Türkiye üretimli araçlar tercihim. Egea var megane var corolla var civic var. Bunlardan hangisini neden seçmeliyim kriterim ne olmalıdır?
Her yıl bahsedilen konular bunlar ve her yıl megane açık ara fazla satıyor. Sebep ne acaba? Filo olabilir diyelim evet ama neden filoların tercihi?

Kesin olarak bilmemekle birlikte filo araçlarına fiyatta ve bakım paketlerinde çeşitli kolaylıklar sağlayan markalar tercih ediliyordur. Her araçtan istedikleri adette temin edebileceklerini zannetmiyorum. Renault ve Fiat gibi üretiminin büyük bir kısmını filo satışlarına ayıran markalar hem adetli araç tedariki konusunda sorun yaşamıyor hem de rekabetçi fiyatlar veriyorlardır.

Geçen haftalarda Honda Türkiye'den dizel Civic'leri filo satışına vermeyecekleri yönünde açıklama geldi. Bunun gibi nedenlerle istenilen her marka ve model filo aracı satın alınamıyordur.

Bahsi geçen haber: Tsumura: Filoya verirsek diğerleri satamaz
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...