C Sınıfı Araçların 2018 Yılı İlk 3 Aylık Satış Rakamları

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan AcilStop
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Örnek vereyim, filolarda araç başına 250 TL fark bile önemli oluyor, eniştem şirketine 30 adet araç alacaktı, 301 lineadan(sallıyorum şu an) 500 lira fazla fiyat vermiş araç başına, gidip linea almıştı 30 tane. Renault'da anladığım kadarıyla en uygun fiyatı veren. O dandikliğin başka açıklaması olamaz :D Yani hangi markaya hayatta binmezsin dersen(bunu çok zor söylerim) o marka Renault dur.
 
  • Beğeni
Tepkiler: AcilStop
Kesin olarak bilmemekle birlikte filo araçlarına fiyatta ve bakım paketlerinde çeşitli kolaylıklar sağlayan markalar tercih ediliyordur. Her araçtan istedikleri adette temin edebileceklerini zannetmiyorum. Renault ve Fiat gibi üretiminin büyük bir kısmını filo satışlarına ayıran markalar hem adetli araç tedariki konusunda sorun yaşamıyor hem de rekabetçi fiyatlar veriyorlardır.

Geçen haftalarda Honda Türkiye'den dizel Civic'leri filo satışına vermeyecekleri yönünde açıklama geldi. Bunun gibi nedenlerle istenilen her marka ve model filo aracı satın alınamıyordur.

Bahsi geçen haber: Tsumura: Filoya verirsek diğerleri satamaz

Şirketlerin hangi filo kiralamayı, nasıl seçtiği konusunda bir kaç kriter burada yer alıyor. Şirketlerin bu talepleri doğrultusunda da filolar hangi markaları alacağına dair analizler yapıp seçimlerini gerçekleştiriyorlar.

Bir markanın filo için seçilmesinde ki kriterleri ana başlıklar halinde sıralarsak; Fiyat, güvenilirlik, satış sonrası servis, markanın her segmentte ve şirketlerin her kademesindeki çalışanlarına hitap edebilecek modellerinin olması, araçların ikinci el değeri..
https://www.capital.com.tr/sektorler/otomotiv/otomobilde-filo-coskusu

Anladığım kadarıyla isteselerde veremezler çünkü servis sayıları ve yedek parça tedariği konularında yeterli değiller gibi. Bu anlamda fiat ve reno öne çıkıyor. Bu açıdan düşünmemiştim.
 
Anladığım kadarıyla isteselerde veremezler çünkü servis sayıları ve yedek parça tedariği konularında yeterli değiller gibi. Bu anlamda fiat ve reno öne çıkıyor. Bu açıdan düşünmemiştim.
Fiat, Türkiye'de ki üretim fabrikasında şuan üretim bandından 50 saniyenin altında süreyle bir otomobil çıkarabilecek kapasitede. Filo satışlarına ağırlık veren, vermek isteyen, bu pastadan pay kapmak isteyen otomotiv şirketlerinin muhakkak büyük yatırımlar yapması gerekiyor. Üretim hacmini genişletmesi gerekiyor. Diğer unsurların yanında bu otomotiv şirketlerinin modellerinin filo araçları için seçilmesi tesadüf değil yani. Ciddi yatırım gerekiyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: AcilStop
Megane sedan bildiğin peynir ekmek gibi satılıyor. Halbuki çoğu şirket aracı olarak. Benim daha çok gördüğüm ise Clio oluyor yollarda o fazla değil.
 
Bu satış rakamlarının filo satışlarından arındırılmış hali yok mudur?
 
Megane sedan filodan, eski astra ve corolla da tüp takılabilen modellerden işi götürüyor :) listeden anlaşıldığı üzere hyundai yeni i30’dan kayaya çıkmış durumda
 
Yanlış hatırlamıyorsam filo satışlarıdan arındırılmış şekildeki listelerde sedan grubunda Civic, HB grubunda da Leon başı çekiyordu. Leon'u ne kadar eleştirsek de zamanın Scirocco'cuları şimdi Leon'cu oldu, öyle bir kitlesi var o arabanın.

Megane Sedan ise büyük ölçüde filo, bizim şirketin sahaya giden tüm arabaları Megane Sedan, kıdemli yöneticiler A3 Sedan alıyor. Direktörler ise C220'ye biniyor. En tepedekiler ise Volvo XC90.

Golf'te de filo satışları büyük etken olmaya başladı artık.. Golf çıktığı gibi yollarda baya görürdük ama şu anda filo aracı olmayan Golf'ü tek tük görüyorum... O fiyata çıkabilen VAG'cılar A3'e yöneliyorlar.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...