Çok İyi Olduğu Halde Ülkemizde Yeterince Rağbet Görmeyen Otomobiller

Jaguar xe ve mondeo direkt aklima gelenler. Hele jaguar gibi hem konforu hem surus zevki ust duzey bir araba nasil tutmaz aklim almiyor.
ben jaguar xe yazacaktım alsında :) Cidden nasıl satılmıyor anlamış değilim passat parasına jaguar :) Mondeo konusunda da gelecek olursak kullanan en iyisi olduğunu söylüyor
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Stationwagon şehiriçi kullanıcısı için büyük sıkıntı.Hele hele konu İstanbul ve Ankara ise.Mondeo konusunda kesinlikle katılıyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bilal
ben jaguar xe yazacaktım alsında :) Cidden nasıl satılmıyor anlamış değilim passat parasına jaguar :) Mondeo konusunda da gelecek olursak kullanan en iyisi olduğunu söylüyor
Piyasada bir suru 320d var. Jaguar'in satmamasi icin hic bir sebep yoktu. Zf sanziman, 180'lik motor, arkadan tahrik ne ararsan var. Ustelik cok zevkli ve konforlu surusu var daha ne olsun. Ama bizim millet otomobil konusunda tutucu.

Mondeo'nun eksikleri var. Ama bu kadar az satilmasi icin sebep degildi. Zamaninda son kasa bile cok uygun fiyatliydi. Hele 2 3 sene once 2.elde highline golf parasina 1.5 ecoboost otomatik titanium mondeo alinabiliyordu. 2.eli bile satmadi.
 
Genel olarak herkesin önerip kimsenin almadığı otomobillerdir. (Mazda 6, Ford Galaxy, Exeo vb. )

Bence bu tip araçların genelde talep görmeme nedeni genelde ülkemiz vergi sistemine uymayan motor hacimleri, yedek parça kaygısı, ihtiyaç olduğunda satabilir miyim düşüncesi ve bacanağın bazzatı :D
 
subaru levorg
2017'de octavia alırken bakmıştım 120-130 civarındaydı şuan 180'lere falan gelmiş. Bence güncel ikinci el piyasası düşünüldüğünde hala ucuz ama gel gör ki insanımız almıyor.
Screenshot_1.png

(ODD'den aldığım 2019 yılı markalara göre araç satış sayısı)
Keşke yollarda daha çok görebilsek
 
Genel olarak herkesin önerip kimsenin almadığı otomobillerdir. (Mazda 6, Ford Galaxy, Exeo vb. )

Bence bu tip araçların genelde talep görmeme nedeni genelde ülkemiz vergi sistemine uymayan motor hacimleri, yedek parça kaygısı, ihtiyaç olduğunda satabilir miyim düşüncesi ve bacanağın bazzatı :D
Böyle arabalara binmek
Güven
Özveri
Tecrübe ... ister
 
Ben pek paylaşmıyorum böyle arabaları, elde kalan nadideler benim için.

Ve şöyle arabalardır;

Bugün birine bakarken dedim ki "sol sinyali kırık, kırık olmasa tam olsa alınabilir." Böyle ufak detaylar bile o arabayı almada etken olabiliyor çünkü bulamazsınız. :D
 
Şimdi şöyle söyleyeyim. Mazda 6 sahibiyiz. O yüzden birinci elden konuşabilirim.

Piyasa arabası olan çoğu araçtan fazla özellik sunuyor. Araban temiz olduğu sürece her türlü alıcısı çıkıyor.

Yedek parçası ise şöyle. Az arıza çıkaran ve çok satılmayan bir model olduğu için parça stok tutulmuyor. Yani dükkana girip her istediğiniz parçayı alıp direkt çıkamıyorsunuz. (Genel parçalar hep hazır) Fakat şöyle bir olay var. Parçası yok değil. Sipariş veriyorsun. İki-üç güne geliyor. Yetkili servisten termostat aldım. Kutusu artık beklemekten yıpranmıştı. Devirdaim, arka salıncaklar, buji ve buji kabloları vs. İki güne elinde. Kaporta parçası da bulunmuyor değil. O da bulunuyor. O da aynı şekilde. İlla orijinal kullanmak zorunda da değilsin. Yan sanayi opsiyonu da var.

Model yılı eskidikçe yan sanayi ihtimali artıyor. Bir kaç tane kasası ve bir kaç parçası var sadece, onlar sıkıntılı işte. Balon kasa mazda 626 diye geçer mesela. Yuvarlak hatlı. Trim sıkıntı. 323'lerin açılır kapanır farları, pahalı vs vs.

Motor mondeo 2.0 ile oldukça benzer. Şanzıman zaten direkt 4 ileri ford otomatik şanzımanı. Parçaların kodları değişiyor iki marka arasında. Fakat parçalar aslında aynı. Sanayici de çakal. Aynı parça fordda 150 lira, iş mazdaya gelince "ağbi bunun parçası yoh" . Al sana 300 lira. Ne güzel İstanbul be..

Asıl avantaj: Kullanıcı kitlesi. Böyle arabalara , "birinden arabayı türlü yalanla koparayım, iki ay bineyim, bakım falan hak getire, sonra gene türlü yalanlarla birine çakarım" cı mezar görevlileri binmiyor. Bundan "ekmek" yiyemez çünkü. Apaçinin de bu araçla işi yok. Haliyle bakımlı ve temiz kullanılmış araç bulma şansı yüksek. İlla ırzına geçilmiş olanlar oluyor ama bir e46 aramak mı, mazda 6 aramak mı ? Yani.. İlanlara bakıyorsun. 200k'dan aşağı çok az var. Alan biniyor aga.
 
Stationwagon şehiriçi kullanıcısı için büyük sıkıntı.Hele hele konu İstanbul ve Ankara ise.Mondeo konusunda kesinlikle katılıyorum.
BMW F30 ve F31'in uzunluğu birebir aynı, Skoda Octavia'nın sedanıyla wagonunun uzunluğu birebir aynı, Skoda Superb'in wagonu sedanından 5 milimetre daha kısa, Passat Variant sedandan 2mm daha kısa, Volvo S60 ile V60 uzunlukları birebir aynı. Daha saymaya gerek yok ama sanılanın aksine station wagonlar çok daha uzun otomobiller değil, şehiriçi kullanıcısı için büyük sıkıntı derken kastınız buysa.