Çok İyi Olduğu Halde Ülkemizde Yeterince Rağbet Görmeyen Otomobiller

Eski kasa Yerli üretimdi ve sapasağlam tam ticariydi fiyatı da uygundu. Yeni kasa ise Binekti Aileye yönelikti ikisi farklı yani. Courier ise bence kesinlikle ticaret için alınmaz küçücük arabaydı alan neden aldı anlayamadım. Eski Connect ile Courier ın kıyası mantıklı değil.
Karadenizde 2013 Model 50.000 civarı sıfır gibi Connect ler hala daha Aşırı rağbet görüyor. Gerçekten ticaret yapmak fındık vs yüklemek köye gitmek için ederinin çok üstünde verip alan bir çok kişi var. Tam bir Dağa taşa vur arabasıydı ben hala daha severim
Biz de gidip Berlingo aldık ama çalışanın altına verdiğimiz için alırken uygun fiyatlı ve bakımı vs daha uygun olduğu için aldık.
O sebeple direk muadili Binek amaçlı alan Caddy kullanıcısıydı. Konfor Yol tutuş Donanım vb Aile aracı olarak alan için Sınıfının en iyisiydi ve Caddy ile aynı paraydı. Caddy almak için algıdan başka sebep yoktu. Bildiğin Focus ve Cmax in ÖTV si düşük Aile versiyonuydu
Doğru. Caddy'i sırf VW üretiyor diye sattığını düşünüyorum. Ülkemiz insanı mpv'leri pek sevmez. Yeni Connect hem fiyat hem de tüketici sebebiyle nasibini aldı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Tuncay19
Özellikle premium stationlar: Mercedes, Volvo, Audi ve özellikle Jaguar başta olmak üzere. Maalesef otopark sorunu, gereksiz bir ticariymiş gibi bir algıları olması bunun nedeni. Yine Subaru Levorg. Ve son olarak Mazda. Hemen her modeli çok yakışıklı, çok dolu, fiyatları uygun ve sorunsuz araçlar. Neden tutmuyor anlamıyorum. Yeni Mazda 3 ve CX3’ün peynir ekmek gibi satması lazım normalde.
 
Passat ve SuperB'in SW olanları sedandan 2mm daha kısa, genişlikleri eşit. Sorun boyut değil, fiyat belki olabilir.

O nedenle zaten bagaj alanı da hemen hemen aynı oluyor sedanla sw'ların. SW versiyonlar bence daha şık, arkada daha yüksek bir baş mesafesi ve daha büyük cam var dolayısıyla daha ferah bir ortam sunuyorlar. Yine yükleme eşiğinin düz olması nedeniyle daha kullanışlı bir bagajları var. Ancak fiyatları bir tık da olsa daha pahalı. passat'ta bu 'bir tık' 20bin TL ediyor artık ama 350bin verecek adam için 20bin bir tık oluyor artık maalesef :D
 
O nedenle zaten bagaj alanı da hemen hemen aynı oluyor sedanla sw'ların. SW versiyonlar bence daha şık, arkada daha yüksek bir baş mesafesi ve daha büyük cam var dolayısıyla daha ferah bir ortam sunuyorlar. Yine yükleme eşiğinin düz olması nedeniyle daha kullanışlı bir bagajları var. Ancak fiyatları bir tık da olsa daha pahalı. passat'ta bu 'bir tık' 20bin TL ediyor artık ama 350bin verecek adam için 20bin bir tık oluyor artık maalesef :D
Passat 1.4tsi Comfortline Manuel 125.000 civarı olduğu dönemde SW lara bakıyordum o zaman SW 5-6.000tl farkediyordu ki sunduğu avantajlar karşısında hiçbir şey değildi yine Satmadı bence Fiyatla alakası Yok
 
  • Beğeni
Tepkiler: mcb ve Alper45
Passat 1.4tsi Comfortline Manuel 125.000 civarı olduğu dönemde SW lara bakıyordum o zaman SW 5-6.000tl farkediyordu ki sunduğu avantajlar karşısında hiçbir şey değildi yine Satmadı bence Fiyatla alakası Yok
Türkiye’de çünkü SW ticari araba olarak görülüyor. Tofaş Kartal’dan beridir bu böyle maalesef. Zamanında pick-up gibi kullanıldığı için hala inşaatçı arabası algısı var ve kimse almıyor. Bir de tabii arkası çok atardı Kartal’ın. Güvensiz bir algısı da var. Hele premium’da kimse tercih etmiyor. Artık bir de öyle bir hale geldi ki beğense bile satarken zorlanırım diye almayan da çok maalesef. Mesela Mazda’nın başına gelen tam olarak bu. Bu da aslında pazarın darlığından kaynaklı. Alım ve satım şu ankinin 5-6 katı olsa her araç satılır ikinci elde o zaman daha çeşitli araçlar görürüz belki ama şu anki durumda uzunca bir süre daha zor görünüyor.
 
Türkiye’de çünkü SW ticari araba olarak görülüyor. Tofaş Kartal’dan beridir bu böyle maalesef. Zamanında pick-up gibi kullanıldığı için hala inşaatçı arabası algısı var ve kimse almıyor. Bir de tabii arkası çok atardı Kartal’ın. Güvensiz bir algısı da var. Hele premium’da kimse tercih etmiyor. Artık bir de öyle bir hale geldi ki beğense bile satarken zorlanırım diye almayan da çok maalesef. Mesela Mazda’nın başına gelen tam olarak bu. Bu da aslında pazarın darlığından kaynaklı. Alım ve satım şu ankinin 5-6 katı olsa her araç satılır ikinci elde o zaman daha çeşitli araçlar görürüz belki ama şu anki durumda uzunca bir süre daha zor görünüyor.
Benim anlayamadığım bugünki parayla 350 verip satmayı düşünmek garip değil mi? Madem bu kadar düşündün Ev al Arsa Al sonuç olarak arabaya verilen para çöpe atılmış para gibidir illaki kaybedeceksin eskiyecek vs.
 
  • Beğeni
Tepkiler: cingoz debriyaj
Son videolardan sonra hiç zannetmiyorum :D

Benzin TV, Otopark.com :) , 3-4 yıldır takip ettiğim araçlar 36-46 Compactlar , eskiden sedanlardan ucuzdu, şimdi yer yer sedanları geçiyor fiyat olarak.

Güzel arabalar güle güle bininiz :).
Teşekkür ederim :) Compact'lar gerçekten çok keyifli ve bana göre tatlı araçlar, sedanların ve couplerin hepsine tüp ve karpuz jant takılıp soğuk press ile basıldığı için artık düzgün e36 da kalmadı neredeyse :confused:
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina
Benim anlayamadığım bugünki parayla 350 verip satmayı düşünmek garip değil mi? Madem bu kadar düşündün Ev al Arsa Al sonuç olarak arabaya verilen para çöpe atılmış para gibidir illaki kaybedeceksin eskiyecek vs.
Arabaya para verdi diye insanlar parasından vazgeçmiyor herhalde.
Kendimden örnek verirsem, paramın yetebileceği en yüksek değerli arabayı alırım elimden geldiğince.
Bu demek değildir ki o arabayı aldık, başımız beynimiz rahat, borcumuz yok, riskimiz yok vs.
Ama insan o kadar çalışıp çabaladıktan sonra hem güzel bir araba kullanmak istiyor. Bir yandan da ihtiyaç duyduğunda kolayca satarak parasını kullanmak istiyor.
 
Arabaya para verdi diye insanlar parasından vazgeçmiyor herhalde.
Kendimden örnek verirsem, paramın yetebileceği en yüksek değerli arabayı alırım elimden geldiğince.
Bu demek değildir ki o arabayı aldık, başımız beynimiz rahat, borcumuz yok, riskimiz yok vs.
Ama insan o kadar çalışıp çabaladıktan sonra hem güzel bir araba kullanmak istiyor. Bir yandan da ihtiyaç duyduğunda kolayca satarak parasını kullanmak istiyor.
350 veriyorsam SW istiyorsam çok sıkışırsam 20-30 neyse aşağı yazar satarım diye düşünür yine alırdım.
Ayrıca arabaya verilen para bence vazgeçilmiş paradır. Ev parası verip Araba alınır 10 yıl geçer artık Çeyrek Ev ancak alınır durum hep böyle oldu ve olacak.
350 verip araba alacak adam keyifle istediği otomobili sırf 2.elde 20-30 daha düşüğe satılma ihtimali var diye almıyorsa kusura bakmayın ama YAZIK
 
  • Beğeni
Tepkiler: diablo
Şimdi ki aracımdan sonra arabam kesinlikle Station Wagon olacak. Volvo v60, Ds 5 veya Subaru Levorg

O kadar para verip de kendi zevkim yerine 2. elini düşünüp polo gibi araçlar alamam. Varsın 10.000 TL düşüğe gitsin
 
  • Beğeni
Tepkiler: g.c. ve mcb
Benim anlayamadığım bugünki parayla 350 verip satmayı düşünmek garip değil mi? Madem bu kadar düşündün Ev al Arsa Al sonuç olarak arabaya verilen para çöpe atılmış para gibidir illaki kaybedeceksin eskiyecek vs.
bence de öyle de türkiye’de ikinci eldeki durumunu düşünmeden araç alan 10bin insan ancak vardır 81 milyon içinde. dolayısıyla biz beğenelim ya da beğenmeyelim ikinci eli kaybettiren araç tutmuyor türkiye’de.
 
Şimdi ki aracımdan sonra arabam kesinlikle Station Wagon olacak. Volvo v60, Ds 5 veya Subaru Levorg

O kadar para verip de kendi zevkim yerine 2. elini düşünüp polo gibi araçlar alamam. Varsın 10.000 TL düşüğe gitsin
Volvo da Subaru da çok yakışıklı araçlar SW olarak da DS5’i anlamadım. O SW değil zira HB. Bu arada bunlara ek olarak CLA’nın yeni SW’si olan shooting brake modeli de aşırı güzel görünüyor bence. Audi’lerin de A4 ya da A6 yine çok şık. Bu araçlar arasında marka olarak en son tercihim olsa da Audi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: diablo
@mcb güzel açıklamış.
Toros, Kartal alanlar ticari araçlara yöneldi. Steyşın araçlar aile aracı olarak şehirlerde zaten pek tercih edilmiyordu. Boyutla alâkalı değil algıyla alâkalı.

O nedenle şu an HTA’lar algı olarak en düşük konumda şu an :) Ancak yine de çok tercih ediliyor çünkü bu pahalı piyasada SUV gibi olsun ama çok geniş olsun derdindeki herkes algısına falan bakmadan alıp geçiyor.