Çok İyi Olduğu Halde Ülkemizde Yeterince Rağbet Görmeyen Otomobiller

BMW F30 ve F31'in uzunluğu birebir aynı, Skoda Octavia'nın sedanıyla wagonunun uzunluğu birebir aynı, Skoda Superb'in wagonu sedanından 5 milimetre daha kısa, Passat Variant sedandan 2mm daha kısa, Volvo S60 ile V60 uzunlukları birebir aynı. Daha saymaya gerek yok ama sanılanın aksine station wagonlar çok daha uzun otomobiller değil, şehiriçi kullanıcısı için büyük sıkıntı derken kastınız buysa.

Katılıyorum cokta uzun değiller ama iste yer bulmak biraz. Sıkıntı olur okadar bazı yerlerde
 
BMW F30 ve F31'in uzunluğu birebir aynı, Skoda Octavia'nın sedanıyla wagonunun uzunluğu birebir aynı, Skoda Superb'in wagonu sedanından 5 milimetre daha kısa, Passat Variant sedandan 2mm daha kısa, Volvo S60 ile V60 uzunlukları birebir aynı. Daha saymaya gerek yok ama sanılanın aksine station wagonlar çok daha uzun otomobiller değil, şehiriçi kullanıcısı için büyük sıkıntı derken kastınız buysa.
Gerçekten uzunluklarına bakmadan yanlış algı kurbanı olarak yazmıştım.Verilere de şaşırdım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Kim? ve kenblock
Ben de Subaru Levorg olarak eklemek istiyorum. Boxer motor, sürekli simetrik dört tekerden çekiş sistemi, 170 beygir 250 Nm tork turbo benzinli motoru ve sunduğu donanımlar hele eyesight olanlar
 
Aracı kullanmadım, içine dahi binmedim ama, 1.0 EcoBoost B-Max'in de bu listede olduğunu düşünüyorum.
Manuelini 1 hafta kadar Almanya'da kiralık kullandım, 3 kişi bagaj dolu çok dikkat etmeden Stuttgart-Frankfurt-Nürburg-Köln-Düsseldorf (aralarda ufak şehir-kasabalara da girdik) 6.5 yaktı, multimedyası ve navigasyonu süper çalışıyor ve içi de baya geniş, tam aile arabası.
 
Aracı kullanmadım, içine dahi binmedim ama, 1.0 EcoBoost B-Max'in de bu listede olduğunu düşünüyorum.
Uygun fiyatli genis aile araci isteyen gitti courier aldi. Halbuki fiesta temelli, surgulu kapili ama binek olarak yapilan b max'e kimse donup bakmadi. Ozellikle b sutunsuz yapisiyla engelli vatandaslara daha fazla hitap edecegini dusunuyordum. Sanirim insanlar tasarimini begenmedi. Zaten ilgi olmayinca da kalkti uretimden.
 
Uygun fiyatli genis aile araci isteyen gitti courier aldi. Halbuki fiesta temelli, surgulu kapili ama binek olarak yapilan b max'e kimse donup bakmadi. Ozellikle b sutunsuz yapisiyla engelli vatandaslara daha fazla hitap edecegini dusunuyordum. Sanirim insanlar tasarimini begenmedi. Zaten ilgi olmayinca da kalkti uretimden.
Sürgülü kapı diyince hatırladım, benim yukarıda bahsettiğim araba C-Max'miş :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Alper45
Uygun fiyatli genis aile araci isteyen gitti courier aldi. Halbuki fiesta temelli, surgulu kapili ama binek olarak yapilan b max'e kimse donup bakmadi. Ozellikle b sutunsuz yapisiyla engelli vatandaslara daha fazla hitap edecegini dusunuyordum. Sanirim insanlar tasarimini begenmedi. Zaten ilgi olmayinca da kalkti uretimden.
Bizim insanımız farklı tasarım sevmiyor maalesef. B sütunu olmaması insanlara garip geldi. Bi ara çok satan Zafira vardı o da geriye açılan kapı yapınca patladı :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bilal
Sürgülü kapı diyince hatırladım, benim yukarıda bahsettiğim araba C-Max'miş :)
C max yine tuttu. Yani mpv'lerin de pek sevilmedigi dusunuldugunde son kasa c max haric oncekiler tutmustu. B max'in b sutunsuz hali pek ilgi cekmedi. Dizel otomatik de olmayinca yalan oldu.
 
Bizim insanımız farklı tasarım sevmiyor maalesef. B sütunu olmaması insanlara garip geldi. Bi ara çok satan Zafira vardı o da geriye açılan kapı yapınca patladı :)
Bindigimde bana da garip geldi. Ama aile kullanimi icin courier tercih edilecegine b max alinabilirdi. Degisik isler iste. Bizim millet biraz enteresan.
 
  • Beğeni
Tepkiler: ahmet.sahin
Uygun fiyatli genis aile araci isteyen gitti courier aldi. Halbuki fiesta temelli, surgulu kapili ama binek olarak yapilan b max'e kimse donup bakmadi. Ozellikle b sutunsuz yapisiyla engelli vatandaslara daha fazla hitap edecegini dusunuyordum. Sanirim insanlar tasarimini begenmedi. Zaten ilgi olmayinca da kalkti uretimden.
Fiyat farkı var Hocam. Türkiyedeki ÖTV oranlarını düşününce 1 kendine 1 Devlete almak istemeyen için Courier ve Connect çok daha mantıklıydı bence. C Max almak isteyen komşumuza ısrarla Tourneo Connect övüp aldırmıştım 30.000TL fiyat farkı vardı ve o zaman temiz 2.el 5 yaşında B segmenti parasıydı.
Tabi Courier konforlu vs değil B max daha iyi katılıyorum ama özellikle C max ve Connect kıyasında 2015 sonrası Connect'in C max den eksiği yoktu
 
Toplumumuzun büyük çoğunluğu kendi fikrini kendi düşüncesini yaşayamayan mankurtlaşmış beyinlere sahip insanlarla dolu maalesef. Zaman zaman kendimi de bu durumdaymış gibi hissediyorum. Sözde müslüman ülkeyizya daha arabaya bakarken satış senaryoları kuruyoruz, döviz kuruna şöyle bir göz gezdiriyoruz, ben bundan kaç para kaldırırım 3-5 bişelerini yaparım bi detailing sonra şu paraya atarım internete mantığıyla kolay yoldan para kazanma derdindeyiz bu müslümanlıktan kırılmamız yüzünden. Paraya adeta tapan bir yapıda olduğumuz sürece logan çakması symbol bile lüks bize.
 
Fiyat farkı var Hocam. Türkiyedeki ÖTV oranlarını düşününce 1 kendine 1 Devlete almak istemeyen için Courier ve Connect çok daha mantıklıydı bence. C Max almak isteyen komşumuza ısrarla Tourneo Connect övüp aldırmıştım 30.000TL fiyat farkı vardı ve o zaman temiz 2.el 5 yaşında B segmenti parasıydı.
Tabi Courier konforlu vs değil B max daha iyi katılıyorum ama özellikle C max ve Connect kıyasında 2015 sonrası Connect'in C max den eksiği yoktu
C max ve connect focus temelli oldugu icin surusleri binek gibiydi. Gerci courier ve b max de fiesta temelliydi ama courier daha cok ticari kisim dusunulerek uretildigi icin b max'e gore daha konforsuzdu haliyle arada fiyat farki olmasi normal. Ama b max ilk ciktigi zamanlar fiyati normal seviyedeydi. Ben galeride incelemistim. İlerleyen surecte tabi b max'in fiyati da firladi dedigin gibi. Ama ilk zamanlar da pek tutmamisti.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Tuncay19
C max ve connect focus temelli oldugu icin surusleri binek gibiydi. Gerci courier ve b max de fiesta temelliydi ama courier daha cok ticari kisim dusunulerek uretildigi icin b max'e gore daha konforsuzdu haliyle arada fiyat farki olmasi normal. Ama b max ilk ciktigi zamanlar fiyati normal seviyedeydi. Ben galeride incelemistim. İlerleyen surecte tabi b max'in fiyati da firladi dedigin gibi. Ama ilk zamanlar da pek tutmamisti.
Turkiyede pek sevilmiyor MPV tipi otomobiller lakin aslında tam ülkesiyiz farkında değiliz. Parayı çok yanlış yerlere gömüyoruz. 20 yıl sonra Tofaş Şahin Toros gibi çocuklarımıza Clio megane ve Passat hurdalığı bırakacağız.
Halbuki benim gözlemime göre SW ve MPV lerin değeri yaşlandıkça artıyor. Satılırken Aynı fiyata satılan aracın 2.elde SW versiyonu yavaş ama daha pahalı satılıyor
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina ve Cenk
Courier ilk çıktığı zamanlar uygundu şimdi pahalı. Ama, Yeni Connect hep pahalıydı ve şimdi de pahalı.
Pahalı Evet lakin CMax ile kıyaslayınca uygun. Ve Hakediyor mu derseniz sınıfının en iyisi olduğunu, Caddy ile kıyaslayınca hak ettiğini düşünüyorum. Paradan ziyade algıdan satılmadı. İnsanlar Caddy aldılar çok daha kaliteli ve sağlam Connect i almadılar
 
Son düzenleme:
Pahalı Evet lakin CMax ile kıyaslayınca uygun. Ve Hakediyor mu derseniz sınıfının en iyisi olduğunu, Caddy ile kıyaslayınca hak ettiğini düşünüyorum. Paradan ziyade algıdan satılmadı. İnsanlar Caddy aldılar çok daha kaliteli ve sağlam Connect i almadılar
Ben, algıdan dolayı satamadığını düşünmüyorum. Eski kasaları peynir ekmek gibi satıyordu. Gidip Doblo, Partner vb. Parasına Courier koyup Connect'i de bunların üstünde fiyatlandırırsan kim tercih etsin ki? Ticari amaçla kullananlar için de diğer bazı rakiplerine göre pek uygun durmuyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: GMEMD
Ben, algıdan dolayı satamadığını düşünmüyorum. Eski kasaları peynir ekmek gibi satıyordu. Gidip Doblo, Partner vb. Parasına Courier koyup Connect'i de bunların üstünde fiyatlandırırsan kim tercih etsin ki? Ticari amaçla kullananlar için de diğer bazı rakiplerine göre pek uygun durmuyor.
Eski kasa Yerli üretimdi ve sapasağlam tam ticariydi fiyatı da uygundu. Yeni kasa ise Binekti Aileye yönelikti ikisi farklı yani. Courier ise bence kesinlikle ticaret için alınmaz küçücük arabaydı alan neden aldı anlayamadım. Eski Connect ile Courier ın kıyası mantıklı değil.
Karadenizde 2013 Model 50.000 civarı sıfır gibi Connect ler hala daha Aşırı rağbet görüyor. Gerçekten ticaret yapmak fındık vs yüklemek köye gitmek için ederinin çok üstünde verip alan bir çok kişi var. Tam bir Dağa taşa vur arabasıydı ben hala daha severim
Biz de gidip Berlingo aldık ama çalışanın altına verdiğimiz için alırken uygun fiyatlı ve bakımı vs daha uygun olduğu için aldık.
O sebeple direk muadili Binek amaçlı alan Caddy kullanıcısıydı. Konfor Yol tutuş Donanım vb Aile aracı olarak alan için Sınıfının en iyisiydi ve Caddy ile aynı paraydı. Caddy almak için algıdan başka sebep yoktu. Bildiğin Focus ve Cmax in ÖTV si düşük Aile versiyonuydu
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Akın