Dizel motor gerçekten Uzun ömürlü mü?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Canım abim benim atmosferikten kastım mpi benzinli motorlar, onu konuşuyoduk biz :D

BLL-L21 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Hadi beee.. İnsan bir belirtir yahu :') Ama aynı yapıda büyük hacimli benzinli motorlar için de verdiğim örnekteki durumlar geçerli. Eskiden askeriyede kullanılan büyük kamyonlar da benzinle çalışıyordu.
 
  • Beğeni
Tepkiler: tpexxxx ve yaso
Hadi beee.. İnsan bir belirtir yahu :') Ama aynı yapıda büyük hacimli benzinli motorlar için de verdiğim örnekteki durumlar geçerli. Eskiden askeriyede kullanılan büyük kamyonlar da benzinle çalışıyordu.
Konu ordan gidiyo diye belirtmedim kısaca özetleyim. 1.0 civarı hacimlere çok vites koyarak yürütürüz demişti istanbullu abim onu konuşuyorduk, ben de öyle verimli olmaz demiştim

BLL-L21 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Hadi beee.. İnsan bir belirtir yahu :') Ama aynı yapıda büyük hacimli benzinli motorlar için de verdiğim örnekteki durumlar geçerli. Eskiden askeriyede kullanılan büyük kamyonlar da benzinle çalışıyordu.
Dün akşam 65 tonluk tank 600 bg 1950 torklu motor ile rahat rahat çektiğini bu yüzden 1600 kiloluk c4 picasso ya 1.6 mpi+7 ileri dsg kombinasyonu ile 1.6 hdi mcp kombinasyonu gibi 6 lt yakabileceğini gördük. Yani neyi nasıl belirtelim sen söyle hocam :)

edit 65 tonmuş :)
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams ve bt
Dün akşam 6.5 tonluk tank 600 bg 1950 torklu motor ile rahat rahat çektiğini bu yüzden 1600 kiloluk c4 picasso ya 1.6 mpi+7 ileri dsg kombinasyonu ile 1.6 hdi mcp kombinasyonu gibi 6 lt yakabileceğini gördük. Yani neyi nasıl belirtelim sen söyle hocam :)
65 ton* :)

BLL-L21 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV
Dün akşam 6.5 tonluk tank 600 bg 1950 torklu motor ile rahat rahat çektiğini bu yüzden 1600 kiloluk c4 picasso ya 1.6 mpi+7 ileri dsg kombinasyonu ile 1.6 hdi mcp kombinasyonu gibi 6 lt yakabileceğini gördük. Yani neyi nasıl belirtelim sen söyle hocam :)

65 ton 650 beygir 1950 newton torklu 8 ileri vitesli tank.

 
Ali Abi bu konuda haklı bence.

Az yakıt tüketimi olabilir ama zamanla egr dpf enjektör arızası sebebiyle dökülen paralar..

Egr dpf yakıt ve hava sistemini temizlemek için kullanılan temizlik ürünlerinin fabrikada üretiminden tutun parçaları temizlerken oluşturduğumuz kimyasal atıklara kadar cebimize ve doğaya zarar...

Bir de ülkemizde dizel motorlara yapılan modifikasyon ve ölümcül egzoz dumanı gerçeği var.

Dizel motoru torku dışında savunamam. Tank mank tır kamyon kullansın da arabalar kullanmasın. 1600 kiloluk arabayı benzinli atmosferik motor gayet güzel yürütür.
 
Ali Abi bu konuda haklı bence.

Az yakıt tüketimi olabilir ama zamanla egr dpf enjektör arızası sebebiyle dökülen paralar..

Egr dpf yakıt ve hava sistemini temizlemek için kullanılan temizlik ürünlerinin fabrikada üretiminden tutun parçaları temizlerken oluşturduğumuz kimyasal atıklara kadar cebimize ve doğaya zarar...

Bir de ülkemizde dizel motorlara yapılan modifikasyon ve ölümcül egzoz dumanı gerçeği var.

Dizel motoru torku dışında savunamam. Tank mank tır kamyon kullansın da arabalar kullanmasın. 1600 kiloluk arabayı benzinli atmosferik motor gayet güzel yürütür.

Yürütür de 100 km de 36 lira değilde 70 lira harcar. Önemli olan 36 lira ile yürütebilmesi.
 
@İstanbulluu olduğu için hiç şaşırmam :D
Dizel uzun ömürlümü muhabbetinde toplam yürütme maliyetine ordan benzinli karşılaştırmasına ordan turbo mu atmsoferikmiye falan derken tanklarda bulduk bi anda kendimizi. Gece konuşurken normal gelmişti baya da şimdi bakınca haklısınız şaşırmakta:D

BLL-L21 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
65 ton 650 beygir 1950 newton torklu 8 ileri vitesli tank.

Dizel uzun ömürlümü muhabbetinde toplam yürütme maliyetine ordan benzinli karşılaştırmasına ordan turbo mu atmsoferikmiye falan derken tanklarda bulduk bi anda kendimizi. Gece konuşurken normal gelmişti baya da şimdi bakınca haklısınız şaşırmakta:D

BLL-L21 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Şunu görünce pek normal gibi gelmiyor :D :D
 
Bizde 1.0 tsi polo ve 1.6 hdi 301 var.
Şehir içinde(sadece ışık için dur kalk yaptığımızda) 301 4.5-5 yaktığı yerde polo 6 yakıyor ama
şehir dışı 130 la klima açık pejo 5.5 yakarken polo 4.9 yakıyor.
aşırı dur kalk trafikte ise 301 6 yakarken polo 8.5 yakıyor.en azından turbo alırken aklınızda bulunsun.

Yaa işte iyi ölçüp tartmak lazım.
Sadece yakıtla bitmiyor ki iş.
Bakımı, vergisi göz önüne alınmalı bilemiyorum hele bi önümüzü görelim satma aşamasına geleyim tekrar düşünürüm de şu durumda kıpramam zaten. Ne olup bitti hatta olacağı belli değil..
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
Hocam mesela dizel için o kadar fark vereceğime benzinli motora lpg farkı veririm ben.
Dizel için verilen fark satarken de geri alınıyor büyük oranda. Ayrıca dizelin fazladan bakım masrafı herkesin gözünü korkutuyor ama lpg de hiç masum değil

BLL-L21 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Dizel için verilen fark satarken de geri alınıyor büyük oranda. Ayrıca dizelin fazladan bakım masrafı herkesin gözünü korkutuyor ama lpg de hiç masum değil

BLL-L21 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Tabi ki öyle fakat ben sıfır araba alırken satarken ne olacağını değil, o esnada ne kadar param olduğuna ve boşline dizel yerine dolu bir benzinli almak isterim. Lpgde yaşayabileceğimiz sorunlar supaplar 10 yılda bir lpg tankı değişimi belli aralıklarla lpg filtresi değişimi ve bunlar maddi olarak gayet kabul edilebilir harcamalar. Dizelde fazladan bakım masrafı yok aslında yine hava yağ polen yakıt filtresi ve yağ değişimi oluyor fakat dpf egr katalitik konvertör sensör enjektör pompa turbo gibi riskler var. Arıza riskleri lpgli ile aynı olasılıkta diyebiliriz fakat dizelde turbo enjektör demek 2. el otomobil fiyatı demek
 
Tabi ki öyle fakat ben sıfır araba alırken satarken ne olacağını değil, o esnada ne kadar param olduğuna ve boşline dizel yerine dolu bir benzinli almak isterim. Lpgde yaşayabileceğimiz sorunlar supaplar 10 yılda bir lpg tankı değişimi belli aralıklarla lpg filtresi değişimi ve bunlar maddi olarak gayet kabul edilebilir harcamalar. Dizelde fazladan bakım masrafı yok aslında yine hava yağ polen yakıt filtresi ve yağ değişimi oluyor fakat dpf egr katalitik konvertör sensör enjektör pompa turbo gibi riskler var. Arıza riskleri lpgli ile aynı olasılıkta diyebiliriz fakat dizelde turbo enjektör demek 2. el otomobil fiyatı demek
Yeni araç alıp kendiniz lpg taktırırsanız veya fabrikasyon lpg li alırsanız dediğiniz doğru ama bizim gibi 20 yıllık bir lpg li araç alırsanız lpg nin yıprattığı motor çok üzüyo. Biz çok pişmanız 3 4 bin daha verip 1.9tdi almadığımıza mesela. Yakıt, gidiş ve maaliyet olarak çok daha makul oluyor 1.9tdi lar 1.8 turbosuza göre

BLL-L21 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca ve yaso
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...