Satın alım maliyetleri arasında ciddi fark olduğu vakit dizel alınmaz. Peşin verdiğin o farkı ( ki bazı fiyat farkları 30-40 bin liralara çıkıyor ) yakıtla çıkaramazsın. Araba eskir hala çıkaramazsın. O yüzden böyle bir durumda dizel alınmaz.
Ayağına hakim olmasını bilen, uzun yolda 100-120 orta şeritten sıkılmadan gidebilen ne kadar çok yol yapıyorsa yapsın yine dizel almasına gerek yok. Yeni nesil benzinliler akıcı, sabit ve düşük hızlı sürüşlerde zaten az yakıyor.
Şehir içinde sürekli kısa mesafelerde araç kullanmak zorunda olanlar yine dizel almasın. Zira dizelin en çok yaktığı durumlardan biridir. Bu sürüş durumunda zaten dpf başlı başına bela.
Bakım maliyetlerine girmiyorum çünkü yetkili servislerde standart bakımlar artık benzinlilerde bile 1000 lira barajını aştı. İstisnalar kaideyi bozmaz.
Dizeli kimler alsın ?
Sıfır satın alım sırasında benzinliyle arasında kullanım ile amorti edilebilecek düzeyde fiyat farkı varsa ayaklarına hakim olamayan, çoğunlukla basarak kullanmayı seven kişiler dizel almalı. Dizel ile benzinli motor arasında ki tüketim farkı ancak basmaya başladığınızda ortaya çıkar, sakin ve nispeten akıcı trafikli kullanımda yoğun trafik hariç pek fark göstermez.
Dizel biter mi ?
Bizim ülkemizde vergiler emisyona göre alınıyor da bizim mi haberimiz yok ? Üreticiler dizel üretmek istemiyor. Çünkü emisyon kurallarına göre üretim maliyeti yüksek. Ama emisyonu sallamayan bizim gibi ülkelere ihraç edilecek motorların geliştirilmesi adına ekstra masrafa katlanılmazsa ve talepte hala fazlaysa bize benzer 3.Dünya ülkeleri için dizel üretiminin devam etmesi hala bir ihtimal. En azından elektrikli araçlara geçiş süremizin uzaması bu sebepten ötürü olası.
Ayağına hakim olmasını bilen, uzun yolda 100-120 orta şeritten sıkılmadan gidebilen ne kadar çok yol yapıyorsa yapsın yine dizel almasına gerek yok. Yeni nesil benzinliler akıcı, sabit ve düşük hızlı sürüşlerde zaten az yakıyor.
Şehir içinde sürekli kısa mesafelerde araç kullanmak zorunda olanlar yine dizel almasın. Zira dizelin en çok yaktığı durumlardan biridir. Bu sürüş durumunda zaten dpf başlı başına bela.
Bakım maliyetlerine girmiyorum çünkü yetkili servislerde standart bakımlar artık benzinlilerde bile 1000 lira barajını aştı. İstisnalar kaideyi bozmaz.
Dizeli kimler alsın ?
Sıfır satın alım sırasında benzinliyle arasında kullanım ile amorti edilebilecek düzeyde fiyat farkı varsa ayaklarına hakim olamayan, çoğunlukla basarak kullanmayı seven kişiler dizel almalı. Dizel ile benzinli motor arasında ki tüketim farkı ancak basmaya başladığınızda ortaya çıkar, sakin ve nispeten akıcı trafikli kullanımda yoğun trafik hariç pek fark göstermez.
Dizel biter mi ?
Bizim ülkemizde vergiler emisyona göre alınıyor da bizim mi haberimiz yok ? Üreticiler dizel üretmek istemiyor. Çünkü emisyon kurallarına göre üretim maliyeti yüksek. Ama emisyonu sallamayan bizim gibi ülkelere ihraç edilecek motorların geliştirilmesi adına ekstra masrafa katlanılmazsa ve talepte hala fazlaysa bize benzer 3.Dünya ülkeleri için dizel üretiminin devam etmesi hala bir ihtimal. En azından elektrikli araçlara geçiş süremizin uzaması bu sebepten ötürü olası.
Son düzenleme: