Dizel Motorlu Araçlar

Munferit

Panpa
Destekçi
Beta Programı
21 Eyl 2018
1,731
6,811
4,070
Istanbul
Marka
Volkswagen
Pazardan çekilmeye kadar gider.haklısınız ne yazıkki.ben zaten dizele karşıyım(dizel arabam var).
Rekabet kültürü bizde çok farklı.bugün kocaman corolla ile poloyu kıyaslıyoruz ülkecek sadece fiyatı aynı diye.ben yinede tüm avrupanın stoğunu bizde bitirmeden çekilemezler diyorum.
2012 -2011 opellerin tamamının 2010 polonya üretimi olması ama bizde 2012 diye satılması gibi bir durum var.tüm stoklar bitene kadar özellikle bu krizde çok uzun sürecek
Avrupa'daki stokları geçtim, şu Amerika'daki malum araçlarda bize itelenmezse iyidir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: FocusMonster

Otto Çevrimi

Panpa
Destekçi
3 Eki 2016
1,633
1
5,130
4,070
Kocaeli
Marka
Alfa Romeo
Pazardan çekilmeye kadar gider.haklısınız ne yazıkki.ben zaten dizele karşıyım(dizel arabam var).
Rekabet kültürü bizde çok farklı.bugün kocaman corolla ile poloyu kıyaslıyoruz ülkecek sadece fiyatı aynı diye.ben yinede tüm avrupanın stoğunu bizde bitirmeden çekilemezler diyorum.
2012 -2011 opellerin tamamının 2010 polonya üretimi olması ama bizde 2012 diye satılması gibi bir durum var.tüm stoklar bitene kadar özellikle bu krizde çok uzun sürecek
Sahibinden'de görürüz artık, sanki aşırı pahalıymış gibi. "2018 üretimi, 2020 trafiğe çıkışlı" :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: FocusMonster

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
6,862
26,211
5,720
Ankara
Marka
Skoda
Konunun ozune inmek lazim, empati yapin.
Ben ogrenci halimle benzinliye biniyorum kismi elestrildi. Tartisilacak bokta yok.

Bende benzinliye biniyorum orasi ayri.
On binlerce km kullanilacak diye birseyde yok zaten, konuyu acan arkadasin yazdigi gibi fikirler sorulmus cevabim bu yonde.

Trafikte gunluk kullanilan sirket araclarina bakin, hicbiri benzilli degil nerdeyse. Onlarda hesap kitap bilmiyor da bir siz mi biliyorsunuz?
Konunun en başında da dedim kime ne lazımsa onu alsın diye. Bizim şahsi aracımız 100km de 10 litre yakan bir benzinli, yılda yaptığım 7bin km en fazla, bunun 10 litre yakmasının aynısının dizeline 20bin fazla vermem karşısında bi zararı yok. Kullandığımız şirket araçları dizel, çünkü yılda en az 35-40bin km yapıyoruz, o zaman 10 litre yerine 7 litre yakmasının kıymeti oluyor.

Egea gibi benzinlisi dizelinden ucuza gelen araçlar da fazlasıyla şirketlerde benzinli olarak kullanılıyor. Bizim oraya gelen misafirlerden onlarca egea gördüm sadece bir tanesi 1.3 dizeldi. Demekki bazı şirketler için bile benzinli mantıklı olabiliyor
 

Otto Çevrimi

Panpa
Destekçi
3 Eki 2016
1,633
1
5,130
4,070
Kocaeli
Marka
Alfa Romeo
Avrupa'daki stokları geçtim, şu Amerika'daki malum araçlarda bize itelenmezse iyidir.
Valla onların meraklısı çok. Ben anlamıyorum cidden. Adamın kendi ülkesinde yasakladığı, adeta çürümeye terk ettiği-çöpe attığı arabayı satsalar alırım mantığında. Yahu kardeşim anlıyorum paran yok da onurunda mı yok ? Ben parasız kalsam gider tofaş alırım, gene de Amerikalı'nın çöpüne talim etmem, Amerika'da kenara atılmış araçlar tofaştan daha iyi olsa dahi.

Sonra vay efendim niye ikinci dünya ülkesi muamelesi görüyoruz
 
Son düzenleme:

Munferit

Panpa
Destekçi
Beta Programı
21 Eyl 2018
1,731
6,811
4,070
Istanbul
Marka
Volkswagen
Burada maddi durum tartışması yapacak değilim, herkesin kesesi kendine göre çoktur, azdır, mütevazidir beni orası alakadar etmez. Ben öğrenci halimle benzinli araba kullanıyorum derken, şu yakıt konusunun gereğinden fazla abartıldığını betimlemek için yazdım.
Benim bindiğim araba 30 bin liralık araba, söz konusu örnekte yakıttan şikayet eden insanın bindiği araba 200 bin lira. Bana garip geliyor ve gereğinden fazla abartıldığını düşünüyorum hepsi bu. İsteyen istediğini, ihtiyacı olanı alsın banane.
 
Son düzenleme:

kaanc5

Profesör
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
904
1,201
2,320
İstanbul/Lüksemburg
Marka
BMW
Benzinin her gün şehir içi kullanımında ocağa incir ağacı dikmesi çok eksik bir bakış açısı bence. Yılda 35-40 bin km(İstanbul şehir içi) yapacak aracı bile benzinli mi olsun dizel mi diye düşünüp benzinliye daha sıcak bakıyoruz açıkçası.

Öğrenci bütçesiyle de arabaya binilecekse bu dizel olmaz benzinli olur. Ben de öğrenciliğim boyunca benzinli araç kullandım hem de her gün, yılda 10-15bin km arası değişti yaptığım yol(şehir içi koşullarında kısa mesafeler), eğer dizel olsaydı giderim çok daha fazla olurdu. Yani ocağa incir ağacı dikme asıl olarak dizelde oluyor.

Dizel gündelik şehir içinde kullandığımız araçlardan kalkacak, cazibesi gittikçe kayboluyor.
 

Oronra

Asfalt Kurutucu
24 May 2019
169
78
510
44
Marka
Honda
Konunun en başında da dedim kime ne lazımsa onu alsın diye. Bizim şahsi aracımız 100km de 10 litre yakan bir benzinli, yılda yaptığım 7bin km en fazla, bunun 10 litre yakmasının aynısının dizeline 20bin fazla vermem karşısında bi zararı yok. Kullandığımız şirket araçları dizel, çünkü yılda en az 35-40bin km yapıyoruz, o zaman 10 litre yerine 7 litre yakmasının kıymeti oluyor.

Egea gibi benzinlisi dizelinden ucuza gelen araçlar da fazlasıyla şirketlerde benzinli olarak kullanılıyor. Bizim oraya gelen misafirlerden onlarca egea gördüm sadece bir tanesi 1.3 dizeldi. Demekki bazı şirketler için bile benzinli mantıklı olabiliyor

Bu arada yanlis anlasilmasin lutfen "Tartisilacak bokta yok." Derken tartisalacak birsey yok yazmistim. Telefondan editlerken sacma sapan bir hal almis.

Onceki yazimda dedigim gibi trafiktekilerin hepsi degil neredeyse hepsi diyorum zaten.

Sifir alimda dizel payaliya geliyor olabilir ama bunun ikinci elide kiralamasida var. Kisa sure binmeside var
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak

ShadoWalkn

Panpa
27 Eyl 2016
1,423
2,430
2,570
İstanbul
Benzin yanarak çalışma prensibinde olduğundan dolayı dizele göre kat kat daha fazla yakıyor büyük markalar o yüzden mi 1.0 benzinli araba üretiyor az yaksa 1.6 benzinli üretirdi akrabamda 1.4 tfsi passat var adam isyan ediyor çok yakıyor dizel almam lazım diye yakıt fiyatı benzin mazot kafa kafaya olsa bile çalışma prensibinden dolayı benzinli araba dizele göre iki kat daha fazla yakıyor
Bu bahsettiğiniz downsizing konusu, az yaksın konusu değil. Aynı performansı daha küçük hacimle alabiliyoruz olayından hareketle maliyetleri düşürmek amaçlanmıştır.

Artı 2 kat daha fazla yaktığı yok. Aynı araçları aynı kullanım koşulunda aynı sürüş stiliyle kullanırsanız katalog verlerini tutturursunuz zaten. Dizel motorlar ekonomi motorlarıdır zaten basmak için kullanılmaz. Bizim millet tork patlamasına tav olup az yaktığı için tercih ediyor. Aynı tork patlamasını benzinlide ararsanız tabii 2 kat daha fazla yakar..

Yoksa F20 116i ile de İstanbul Ankara yaptım, 4.7lt katalog verisini tutturdum, F20 116d ile de İstanbul Ankara yaptım, 3.8lt katalog verisi tutturdum.

Dedikleriniz genel durumu yansıtmıyor ne yazık ki..
 
Son düzenleme:

atoprak

Aydın
Panpa
5 Kas 2016
1,589
2,193
2,520
Aalsmeer
Marka
Yok
Dizeli çevreci hale getirmenin maliyeti son dönemde çok yükseldi.. işin ironisi aslında son derece iyi dizel motorlar yapan bir üreticinin (VW) buna sebep olmasıydı ... hal böyle olunca dizeli hem daha çevreci yapıp, hem daha ekonomik yapmak .. bir de buna performans eklemenin maliyeti çok yükseldi... yani kısacası dizel motor üretmek artık çok daha maliyetli ..bu sebeple üreticiler dizle den uzaklaşıyorlar.. aslında bence yavaş yavaş içten patlamalı motorlardan uzaklaşıyorlar da, biz benzinli motora kıyamıyoruz diyelim :) .. eee dünya ekonomisi halen petrol etrafında dönüyor...

Kısadan hisse, dizel gelişmiş ülkeler de yavaş yavaş yok olacak ancak oralarda yok olması, buralarda da yok olacağı anlamına gelmiyor... yavaş yavaş bize iteleyecekler bunları ... sonuna kadar kullandıracaklar... Dizel araçlarda daha çok indirimleri de ayrıca bekleyin ..

He bizim kısa-orta vadede elektrikli otomobiller ile tanışmamız ve yaygın olarak kullanmamız mümkün mü ? O da değil ... elektrik altyapımız yetersiz... bir kaç bin aracı İstanbul şebekesine bağladığınızda tüm şebeke göçer deniyor...

Dizel mi - Benzinli mi tartışması da bence bu forum için artık çok yersiz... ben bu forumun bu olgunluğa eriştiğini sanıyorum :)
Çok km yapıyor (benim için bu limit 25K km) veya yakıta takılmadan binmek istiyorsanız dizel alınır... yoksa alınmaz.. Alırken verilen ek maliyetin büyük bir kısmı satarken de alınıyor... o yüzden kritik nokta aradaki farkın banka faizine olan etkisidir.. faiz miktarı dizel avantajınızı aşıyorsa, yine dizel alınmaz... bunları yazarken aynı aracın hem dizelini, hemde benzinlisine sahip olup, binlerce km kullanmış biri olarak yazıyorum ;)
 
Son düzenleme:

Oronra

Asfalt Kurutucu
24 May 2019
169
78
510
44
Marka
Honda
Elektrikliye gecik basamagi hybrid ler hala benzin motoruna ihtiyac duyuyor.

Bineklerde ise dizelden 7-8 yil daha uzaklasamayiz ulkemizde. Hybrid lerde de benzinliden uzaklasamayacagimiz dusunulurse icten yanmali motorlari en az 15 yil daha cekeriz gibime geliyor.

Birileri uretip kaymagini yer, biz dunyalari oder kendisini zor yeriz. İsin birde dev petrol sirketleri tarafi var.
 

DouglasAdams

DOKTOR
Destekçi
24 Mar 2017
9,917
2
24,228
5,320
İzmir
Marka
Toyota
Dizeli çevreci hale getirmenin maliyeti son dönemde çok yükseldi.. işin ironisi aslında son derece iyi dizel motorlar yapan bir üreticinin (VW) buna sebep olmasıydı ... hal böyle olunca dizeli hem daha çevreci yapıp, hem daha ekonomik yapmak .. bir de buna performans eklemenin maliyeti çok yükseldi... yani kısacası dizel motor üretmek artık çok daha maliyetli ..bu sebeple üreticiler dizle den uzaklaşıyorlar.. aslında bence yavaş yavaş içten patlamalı motorlardan uzaklaşıyorlar da, biz benzinli motora kıyamıyoruz diyelim :) .. eee dünya ekonomisi halen petrol etrafında dönüyor...

Kısadan hisse, dizel gelişmiş ülkeler de yavaş yavaş yok olacak ancak oralarda yok olması, buralarda da yok olacağı anlamına gelmiyor... yavaş yavaş bize iteleyecekler bunları ... sonuna kadar kullandıracaklar... Dizel araçlarda daha çok indirimleri de ayrıca bekleyin ..

He bizim kısa-orta vadede elektrikli otomobiller ile tanışmamız ve yaygın olarak kullanmamız mümkün mü ? O da değil ... elektrik altyapımız yetersiz... bir kaç bin aracı İstanbul şebekesine bağladığınızda tüm şebeke göçer deniyor...

Dizel mi - Benzinli mi tartışması da bence bu forum için artık çok yersiz... ben bu forumun bu olgunluğa eriştiğini sanıyorum :)
Çok km yapıyor (benim için bu limit 25K km) veya yakıta takılmadan binmek istiyorsanız dizel alınır... yoksa alınmaz.. Alırken verilen ek maliyetin büyük bir kısmı satarken de alınıyor... o yüzden kritik nokta aradaki farkın banka faizine olan etkisidir.. faiz miktarı dizel avantajınızı aşıyorsa, yine dizel alınmaz... bunları yazarken aynı aracın hem dizelini, hemde benzinlisine sahip olup, binlerce km kullanmış biri olarak yazıyorum ;)
Orda yanlış var dizeli iyi değildi hala değil.Emisyon skandalı patlamadan önce pümpe düsse denen sistemi kullanıyordu vag.Bu sistemde direkt enjeksiyonun dizel versiyonu diyebiliriz.Sistem her bir enjektöre tek seferde 2000 Barla mazot yolluyor iken, özellikle fca grubunun geliştirdiği mpi mantığında çalışan common rail sistemi tek seferde 4kez ayrı ayrı 1600 bar basabiliyordu.Pumpe düsse daha az yakıt tüketirken daha kolay ilk tepkime verebiliyordu.Common rail ise emisyonu düşük bozulması daha zor daha çok HP ve tork veriyordu ayrıca daha sessiz şekilde.Sonuçta common raillar emisyonların tam Boğaz sıktığı günlerde ucu ucuna emisyon skandallarından kurtulur iken Pumpe düsseli vag cortladı.O emisyon skandalından sonra tüm dizellerinde common raile geçtiler.Peki o sırada ne oldu?
Atı alan üsküdarı geçti.Fca,Gm,Kia-Hyundai,Ford,Psa dizell ünitelerindeki güçlerle ekonomik araba motoru sınıfında başat oldular.Vag da gerilerinden takip etmek zorunda kaldı.O kadar geride kaldı ki Honda gibi bir dizelden en uzak olan markalardan biri gelip 120 HP lik dizelini piyasaya sundu.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt

Oronra

Asfalt Kurutucu
24 May 2019
169
78
510
44
Marka
Honda
O kadar geride kaldı ki Honda gibi bir dizelden en uzak olan markalardan biri gelip 120 HP lik dizelini piyasaya sundu.
Honda fanatigi gibi durmak istemem ama..
Bu konuya cok sasmamak lazim 1950 lerden beri motor ureten, cok tecrubeli bir japondan bahsediyorsunuz. Yapamadigi icin degil baska sebeplerden yapmadigini bilmek gerek.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams

atoprak

Aydın
Panpa
5 Kas 2016
1,589
2,193
2,520
Aalsmeer
Marka
Yok
@DouglasAdams Hocam yazdıklarınızın ilk paragrafını detaylı olarak araştırmışlığım yok, haklı olabilirsiniz lakin genelde Alman üreticileri iyi dizel uygulamları yaptığından, benim yaklaşımın, belki çok doğru olmasa da, bu şekilde olmuştu ...

İkinci kısım için (Atı alan Üsküdarı geçti ile başlayan kısım) için ise maalesef pek katılamıyorum. Bir dizel motorun, özellikle 1.6 gibi görece düşük hacim de ki bir motorun, ne kadar başarılı olduğunu gösteren yegane veri güç değildir. Güç tabiki önemlidir anca sizin bidiğiniz gibi, esneklik, yakıt ekonomisi, hafiflik ve ısıl başarım gibi bir çok etken var... sadece güç özelinden yola çıkarsak son derece başarılı bir başka motor olan Renault 1.5 dci (k9K) da vasat bir motor olarak görülebilir... halbuki gayet iyi bir motordur.
 

Oronra

Asfalt Kurutucu
24 May 2019
169
78
510
44
Marka
Honda
Yapamadığı demedim uzak dedim:)

Honda bile dizel yapti gibi bir algi hissettim, ondan yazdim.

Uzatmakta istemiyorum ama uzak demekte dogru olmaz, butun motor ureticileri elinde hem dizel hem benzin varolan tum teknolojik bilgiler mevcut.
Fakat en nihayetinde bu firmalarin en temel amaci para kazanmak, talep neyse onu yapiyorlar. Satis yaptiklari kesim dizel istedigi an i-dtec i hazirdaymis gibi surduler piyasaya. Elle tutulur bir kronik sorunda mevcut degil, bura gosteriyor ki yakin zamanda gelistirilmis bir motor degil.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams

kaanc5

Profesör
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
904
1,201
2,320
İstanbul/Lüksemburg
Marka
BMW
Orda yanlış var dizeli iyi değildi hala değil.Emisyon skandalı patlamadan önce pümpe düsse denen sistemi kullanıyordu vag.Bu sistemde direkt enjeksiyonun dizel versiyonu diyebiliriz.Sistem her bir enjektöre tek seferde 2000 Barla mazot yolluyor iken, özellikle fca grubunun geliştirdiği mpi mantığında çalışan common rail sistemi tek seferde 4kez ayrı ayrı 1600 bar basabiliyordu.Pumpe düsse daha az yakıt tüketirken daha kolay ilk tepkime verebiliyordu.Common rail ise emisyonu düşük bozulması daha zor daha çok HP ve tork veriyordu ayrıca daha sessiz şekilde.Sonuçta common raillar emisyonların tam Boğaz sıktığı günlerde ucu ucuna emisyon skandallarından kurtulur iken Pumpe düsseli vag cortladı.O emisyon skandalından sonra tüm dizellerinde common raile geçtiler.Peki o sırada ne oldu?
Atı alan üsküdarı geçti.Fca,Gm,Kia-Hyundai,Ford,Psa dizell ünitelerindeki güçlerle ekonomik araba motoru sınıfında başat oldular.Vag da gerilerinden takip etmek zorunda kaldı.O kadar geride kaldı ki Honda gibi bir dizelden en uzak olan markalardan biri gelip 120 HP lik dizelini piyasaya sundu.
Yanlış biliyorsam düzeltin ama benim bildiğim kadarıyla emisyon skandalından önce common rail kullanılıyordu. Golf 6'daki 105 beygirlik 1.6 TDI bildiğim kadarıyla common rail, ama aynı dönemdeki 2.0 TDI Passat/CC'ler pumpe düse ki onlar da epey uzun ömürlü motorlar. 2.0 TDI'lar da motor kodu 3 karakter olanlar PD 4 karakter olanlar CR motorlardır, aralarında 3kW güç farkı vardır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,237
45,840
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Genel olarak Alman otomobil ureticileri zaten dusuk hacim dizele yeteri kadar ozen gostermiyorlar. Bunda uretim maliyetleri ve Avrupali tuketicinin motor hacim secimlerinde ki egilim de buyuk rol oynuyor.

Vag grubunda dusuk hacim dizele ne kadar az ozeniliyorsa yuksek hacim dizele de bir o kadar fazla ozeniliyor. 2.0 tdi 150 hp motorun rolantide ne kadar sessiz, sarsintisiz calistigini gorseniz sasarsiniz. Benzinliden hic bir farki yok. Sirf rolantiye alip muzigi kapatip ses geliyor mu titresim var mi diye denedigim bile olmustur. Keza guc ve tork verileri de cok yeterli, medeni motorlar.

Bmw'ye bakiyorsun 116d ile 320d arasinda dramatik fark var. Mercedes zaten dusuk hacim dizeli baska ureticiden almayi tercih ediyor ama keza onun da yuksek hacimlileri cok basarili.

Yani Alman grubunda yuksek hacimlilere ozenme cok daha fazla. Psa ve uzak dogu utreticileri ise dusuk hacimlere daha fazla egiliyorlar. Genel uretim tarzlari bence bu yonde oldugundan arada ki fark ortaya cikiyor.
 
Son düzenleme:

petrich

Profesör
7 Eyl 2016
536
880
1,820
İzmit
Marka
Mazda
Şuan dizel araba almak mantıklı değil fakat bir kaç sene önce durum böyle değildi. 2015 yılında dizel clio ile benzinlik clio arasında 6 bin tl gibi bir fark vardı. Yılda 27 bin km yol yaptığım için ilk senede yakıta verdiğim parayla aradaki farkı çıkartmıştı araba.

Genellikle şehirler arası uzun yolda kullanılıp 5.8lt yakan dizel clionun benzinlisi aynı kullanım stiliyle bence 10lt den aşşağı yakması mümkün değil. Hesaplarıma göre benzinli 8lt bile yaksa yakıta verilen para o dönemde dizelde 5 bin tl iken benzinlide 10 bin tl civarında oluyordu.

Bakım konusuna gelecek olursak benzer örnek olması açısından 1.2tsi dsg lougne polo ile 1.4tdi dsg comfortline polonun bakım maliyetleri birbirine çok yakın (Ark otoda ikiside bakıma giriyor.)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk

DouglasAdams

DOKTOR
Destekçi
24 Mar 2017
9,917
2
24,228
5,320
İzmir
Marka
Toyota
Yanlış biliyorsam düzeltin ama benim bildiğim kadarıyla emisyon skandalından önce common rail kullanılıyordu. Golf 6'daki 105 beygirlik 1.6 TDI bildiğim kadarıyla common rail, ama aynı dönemdeki 2.0 TDI Passat/CC'ler pumpe düse ki onlar da epey uzun ömürlü motorlar. 2.0 TDI'lar da motor kodu 3 karakter olanlar PD 4 karakter olanlar CR motorlardır, aralarında 3kW güç farkı vardır.
Zaten diyorum ki olaydan sonra tüm dizelleri commonraile geçti diye.Ondan önce common rail yoktu demiyorum
 
  • Beğeni
Tepkiler: kaanc5
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım