Dizeli çevreci hale getirmenin maliyeti son dönemde çok yükseldi.. işin ironisi aslında son derece iyi dizel motorlar yapan bir üreticinin (VW) buna sebep olmasıydı ... hal böyle olunca dizeli hem daha çevreci yapıp, hem daha ekonomik yapmak .. bir de buna performans eklemenin maliyeti çok yükseldi... yani kısacası dizel motor üretmek artık çok daha maliyetli ..bu sebeple üreticiler dizle den uzaklaşıyorlar.. aslında bence yavaş yavaş içten patlamalı motorlardan uzaklaşıyorlar da, biz benzinli motora kıyamıyoruz diyelim
.. eee dünya ekonomisi halen petrol etrafında dönüyor...
Kısadan hisse, dizel gelişmiş ülkeler de yavaş yavaş yok olacak ancak oralarda yok olması, buralarda da yok olacağı anlamına gelmiyor... yavaş yavaş bize iteleyecekler bunları ... sonuna kadar kullandıracaklar... Dizel araçlarda daha çok indirimleri de ayrıca bekleyin ..
He bizim kısa-orta vadede elektrikli otomobiller ile tanışmamız ve yaygın olarak kullanmamız mümkün mü ? O da değil ... elektrik altyapımız yetersiz... bir kaç bin aracı İstanbul şebekesine bağladığınızda tüm şebeke göçer deniyor...
Dizel mi - Benzinli mi tartışması da bence bu forum için artık çok yersiz... ben bu forumun bu olgunluğa eriştiğini sanıyorum
Çok km yapıyor (benim için bu limit 25K km) veya yakıta takılmadan binmek istiyorsanız dizel alınır... yoksa alınmaz.. Alırken verilen ek maliyetin büyük bir kısmı satarken de alınıyor... o yüzden kritik nokta aradaki farkın banka faizine olan etkisidir.. faiz miktarı dizel avantajınızı aşıyorsa, yine dizel alınmaz... bunları yazarken aynı aracın hem dizelini, hemde benzinlisine sahip olup, binlerce km kullanmış biri olarak yazıyorum