Doğru Bilinen Yanlışları Düzeltmek / Teknik Bilgilendirme

Otto Çevrimi

Panpa
Destekçi
1,699
Marka
Alfa Romeo
Selamlar.

Bir süredir sanayide kalıplaşmış şekilde doğru bilinen yanlışları açıklığa kavuşturmak adına ve genel teknik bilgilendirme adına, işten arta kalan zamanımda amatör videolar çekiyorum. Buraya toplu halde ekleyeyim. Belki faydası dokunur birilerine.

LPG Hakkında Doğru Bilinen Yanlışlar / Arızaların Kaynağı / Supap Yanar mı / Supaplar Magnezyum mu


Otomatik Şanzıman Yağı Değişir mi / Doğru Bilinen Yanlışlar / Arıza Sebepleri / Şanzıman Türleri


Motor Sensörleri / Yakıt- Hava Karışımını Düzenleyen Sensörler / Potansiyel Arızalar

 
Emeğinize sağlık abi, özellikle Linkedin paylaşımlarınızı da çok beğenerek takip ediyorum. :D
Kolaylıklar dilerim iyi çalışmalar :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams

Bilgisayardan izledim yan çekildiği için biraz boynumu biraz eğdim emeğinize sağlık daha evvelden araştırdığım ve bildiğim bilgiler ama bana da iyi oldu bir bilgi check-up'u gibi oldu.

Video paralelinde özellikle geçenlerde yaptığım 14 jant 65 yanaktan 15 jant 55 yanağa geçişimin çok faydası oldu spor yay ve spor amortisöre para ayıramayan geniş yanaklı😁 arkadaşlara çok abartmamak kaydıyla jant çapını büyütüp yanağı inceltmelerini tavsiye ederim, videoda da dediğiniz gibi hem direksiyon tepkisini hem de gövde salınımını azaltıyor. Araçta olan biten daha net hissedilip kayma vesaire olduğunda çabuk ve direkt feedback alıp ona göre hızlıca cevap verilebiliyor şasi hareketlerine keşke daha önce yapsaymışım dediğim uygulamalardan birisiydi.

Size bir sorum olacak herkes gibi benim de Almanya'da gurbetçi ahbaplar akrabalar vesaire var amortisörle birlikte getirtmek hem yer sıkıntısı olarak hem de bütçe sıkıntısı olacağını düşündüğüm için Eibach'ın veya Voglant'ın fazla abartıya kaçmadan 3.5'luk yaylarını onlara sipariş etsem getirtsem orijinal amortisörle birlikte nasıl çalışırlar?Yani orijinal amortisörle 3.5'luk Eibach-Voglant iş görür mü, ne gibi sıkıntılar olur? Normalde o yıllarda yağlı yumuşak amortisör kullanılsa da aracım donanım seviyesi itibariyle gazlı amortisör kullanıyor, spor yayları kompanse edebileceğini düşünüyorum keza orijinal kataloglarında da spor amortisör falan diye pazarlamışlar ama emin olamıyorum.

Bunun haricinde ''unsprung weight'' ile alakalı video çekerseniz çok memnun olurum o konuda herkes hafiflik çok önemli çok önemli dese de ciddi bir bilgi yok, hafif jant takın haricinde :D
 
Son düzenleme:
Bilgisayardan izledim yan çekildiği için biraz boynumu biraz eğdim emeğinize sağlık daha evvelden araştırdığım ve bildiğim bilgiler ama bana da iyi oldu bir bilgi check-up'u gibi oldu.

Video paralelinde özellikle geçenlerde yaptığım 14 jant 65 yanaktan 15 jant 55 yanağa geçişimin çok faydası oldu spor yay ve spor amortisöre para ayıramayan geniş yanaklı😁 arkadaşlara çok abartmamak kaydıyla jant çapını büyütüp yanağı inceltmelerini tavsiye ederim, videoda da dediğiniz gibi hem direksiyon tepkisini hem de gövde salınımını azaltıyor. Araçta olan biten daha net hissedilip kayma vesaire olduğunda çabuk ve direkt feedback alıp ona göre hızlıca cevap verilebiliyor şasi hareketlerine keşke daha önce yapsaymışım dediğim uygulamalardan birisiydi.

Size bir sorum olacak herkes gibi benim de Almanya'da gurbetçi ahbaplar akrabalar vesaire var amortisörle birlikte getirtmek hem yer sıkıntısı olarak hem de bütçe sıkıntısı olacağını düşündüğüm için Eibach'ın veya Voglant'ın fazla abartıya kaçmadan 3.5'luk yaylarını onlara sipariş etsem getirtsem orijinal amortisörle birlikte nasıl çalışırlar?Yani orijinal amortisörle 3.5'luk Eibach-Voglant iş görür mü, ne gibi sıkıntılar olur? Normalde o yıllarda yağlı yumuşak amortisör kullanılsa da aracım donanım seviyesi itibariyle gazlı amortisör kullanıyor, spor yayları kompanse edebileceğini düşünüyorum keza orijinal kataloglarında da spor amortisör falan diye pazarlamışlar ama emin olamıyorum.

Bunun haricinde ''unsprung weight'' ile alakalı video çekerseniz çok memnun olurum o konuda herkes hafiflik çok önemli çok önemli dese de ciddi bir bilgi yok, hafif jant takın haricinde :D
Teşekkürler. Ya o yan video konusunda azizliğe uğradık :) Videoyu editlemeden direkt atsam normal çıkıyordu. İki video ekleyeyim dedim, ne yaparsam yapayım yan çeviremedim. Bir kere oldu, onda da bu sefer video çok küçük kaldı vs.

En en ideali, daha güzel amortisörle kombine eibach. Fakat bu, eibach yayların orijinal amortisörle çalışmayacağı anlamına gelmez. Bence bir sıkıntı yaşamazsınız. Zira o spor yaylar çok da hardcore değiller. Şahsen kendi aracıma setup yapacak olsam, önce spor yayla bir süre gezer ondan sonra amortisör arayışına girerdim.

Unsprung kısmını da dikkate alacağım :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina
beğeniyle izlendi
Eyvallah :)

WhatsApp Image 2021-04-04 at 22.05.41.jpeg


Bunu da buraya bırakayım. konuyu kapatır diye düşünüyorum :)