Downsizing'in sonu geliyor.

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
https://www.carthrottle.com/post/downsizing-is-ending-but-its-not-all-good-news/ Bİr devrin daha sonu geldi. Küçük hacimli motorların vaat ettikleri şeylerin (yakıt tüketimi, ekonomi, performans) sınırına ulaşılmış. Bu bağlamda motor hacimleri büyüyecek. 1.4 motorlardan daha düşük motor hacmi pek olası değil bundan sonra. Bence bu değişikliğin 2 temel yansıması olacak ülkemizde.
1- Motor hacimleri büyüyecek, devlet daha çok vergi alacak. Olan vatandaşa olacak.
2- Günümüzde satılan 1.4'den küçük her motora cüzzamlı gibi yaklaşılacak. 0.9, 1, 1.2 motorların 2. elleri ile ilgili ciddi sıkıntılar olacak. Hatta VAG'ın 1.0 hacimli araçları ucuza vermesinin sebebinin bu olduğunu düşünüyorum. Çünkü o motor 2-3 yıl içinde artık olmayacak.
 

İstanbullu

Panpa
8 Eyl 2016
7,345
10,782
4,770
İstanbul
Marka
Hyundai
Motormu, hayla patlamalı motoların bir geleceği olduğunumu düşünüyorsun. Şurda 10 sene daha bineriz. Sonra isterse 6 litre motorlu 500 beygir arabayı 10 bin tl satsalar bile kim alacak. Devir Elektrik devri.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,105
45,654
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Bize yüksek hacimli motor getirmezler. Olabildiğince maliyetten kısıp ürettikleri düşük hacimli bir kaç motoru elde tutup üretmeye devam ederler, onları da bize ve bizim gibi ülkelere kasmaya devam ederler. Ellerindeki tüm eski teknolojiyi ve stokları bitirdikten sonra elektrikli motor furyası yayılır bizde de. Zaten devlet, elektrikli motorlar için verdiği desteği geçenlerde açıklamıştı. İlk etapta vergi düşürme yahut muhafiyeti, daha sonra düzen oturunca da akaryakıtlı araçlardan aldıkları vergileri elektrikli motorlara uyarlarlar.
 

İstanbullu

Panpa
8 Eyl 2016
7,345
10,782
4,770
İstanbul
Marka
Hyundai
İlk defa bir yoruma eksi atasım geldi ama yok bulamadım. Berkin hocam bir el atsan? :)

Bir diğer husus, trafik kuralları belli, en yüksek hızın otobanda 140 km olması yasalarca belirlenmişken neden daha güçlü bir otomobile ihtiyac duyulmalıki. Ayrıca eğer arabanın motorunu daha güçlü kılmak yerine, şanzımanlara el atmalılar. Benim arabamın en ideal devrinde ben arabamı kullanamıyorum , en ideal devirde hızım son vitesde 75 kmde kalıyor.
Birincide 10
ikincide 25
üçüncüde 45
dördüncüce 65
beşincide 75.
Ben bu 5 vites oranına tıkılp kalmışım. Bunu çözmek varken neden motorla uğraşıyorlarki.
 

123456mtn

Panpa
8 Eyl 2016
1,211
2,491
3,770
Sivas
Marka
Caterham
Söylemiştim bu yalan düşük emisyonlu, sadece basmayınca az yakan motorlar yerine atmosferik hibritlerin geleceğini... :)
 

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,713
1
6,421
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
İlgili yazıda renault'un 1.6 dci yerine 1.8 dci üreteceği belirtiliyor. TR'ye artık iyi motorlu araç gelmez artık.
Yalnız haber gerçekten doğru çıkarsa (ki bence çıkar), 1.0 - 1.2 litre turbo motor araç sahibi arkadaşlara ikinci elde geçmiş olsun...
 

İstanbullu

Panpa
8 Eyl 2016
7,345
10,782
4,770
İstanbul
Marka
Hyundai
Ayrica 1.0 motorlar ikinci dunya savasindan beri uretiliyor. 1.0 Atmosferik avrupa otomobilleri hayla yuruyor. Coguda hava sogutmali.
 

aliserdar

Yönetim
Editör
8 Eyl 2016
143
104
1,085
28
Ayrica 1.0 motorlar ikinci dunya savasindan beri uretiliyor. 1.0 Atmosferik avrupa otomobilleri hayla yuruyor. Coguda hava sogutmali.
90 nm güncel şartlarda çoğu kişiye yeterli gelmeyecektir. Geliyor diyen kişilerde olabilir sizin gibi ama 0-100'e daha makul 10 sn civarlarında çıkmak varken veya ara hızlanmalarda 30 sn beklememek varken niye 90 nm yeter diyelim ki? :)

Siz tamamen a noktasından b noktasına 45 nm'de gidiyor 600 nm'de düşünüş tarzıyla mı hareket ediyorsunuz bilmiyorum ama elektirkli motorlara sahip araçlar otomotiv sektöründeki tüm sorunları çözmeyecek. Evet siz az masraf ile benzinli benzinli bir araca göre daha fazla mesafeler katedebileceksiniz ancak pillerin üretiminde yer alan aşamaları unutmamak lazım. "Doğa dostu pil" kavramı seri üretimde olmadığına göre fosil yakıtlarla çalışan otomobillerin üretim aşamasında doğaya (eletrikli otomobillere göre) çok daha az zarar verdiğini düşünmekteyim.
 

İstanbullu

Panpa
8 Eyl 2016
7,345
10,782
4,770
İstanbul
Marka
Hyundai
@istanbul hocam seni bir gün yan koltuğumda ağırlamak isterdim. Ölmeden önce tatman gereken bazı şeyler var :)

Ben 3 ayda 8000 km diyar gezdim. Sen esas benle dağa gel. Şelalere tirmanip, domuz avina cikalim. Coraplari cikarip derelerde yuruyelim. A sinifi arabayla traktor yollarinda rally yapalim. Bicilmemiş tarlaya araba sokalim. Sen benim aytenin dili olsada konuşsa..
 

İstanbullu

Panpa
8 Eyl 2016
7,345
10,782
4,770
İstanbul
Marka
Hyundai
90 nm güncel şartlarda çoğu kişiye yeterli gelmeyecektir. Geliyor diyen kişilerde olabilir sizin gibi ama 0-100'e daha makul 10 sn civarlarında çıkmak varken veya ara hızlanmalarda 30 sn beklememek varken niye 90 nm yeter diyelim ki? :)

Siz tamamen a noktasından b noktasına 45 nm'de gidiyor 600 nm'de düşünüş tarzıyla mı hareket ediyorsunuz bilmiyorum ama elektirkli motorlara sahip araçlar otomotiv sektöründeki tüm sorunları çözmeyecek. Evet siz az masraf ile benzinli benzinli bir araca göre daha fazla mesafeler katedebileceksiniz ancak pillerin üretiminde yer alan aşamaları unutmamak lazım. "Doğa dostu pil" kavramı seri üretimde olmadığına göre fosil yakıtlarla çalışan otomobillerin üretim aşamasında doğaya (eletrikli otomobillere göre) çok daha az zarar verdiğini düşünmekteyim.

700 beygirlik teslanin dogaya yaptigi zarar 100 kmde 4.5 litre yakan arabaya denkdir. Ama dur kalk trafikteki tuketimleri fosil arabaya gore yuzde 5 bile degildir. Cunku rolanti kavrami yoktur.

Arac benim icin A dan B ye giderken en yakin dostumdur. Onu yasayan bir varlik gozuyle bakarim. Hatta ismi bile var arabamin.

Neyse.. Ben 2 senede 12 farkli arac ile 500 den fazla km yol yaptim. Gayet iyi anliyorum 90 nm araba kullanmayi... Bu konuda sikintim yok. Almadan once 3 defa test surusune ciktim...
 

JustLikeOldTimes

Profesör
15 Eyl 2016
72
80
1,010
Motormu, hayla patlamalı motoların bir geleceği olduğunumu düşünüyorsun. Şurda 10 sene daha bineriz. Sonra isterse 6 litre motorlu 500 beygir arabayı 10 bin tl satsalar bile kim alacak. Devir Elektrik devri.
Kendi adına konuş. Ben inovasyoncuyum siz geri kafalılar benim gördüklerimi göremiyorsunuz modundan çık istersen. Zira hayal görüyorsun.
 

assettocorsaa

Profesör
11 Eyl 2016
685
1,268
2,270
There is no replacement for displacement.
qEz8Jd.jpg
 

mgdedeoglu

Reis
7 Eyl 2016
3,232
9,855
5,320
36
Stuttgart
2030 yılında Almanya içten yanmalı motora sahip araç sattırmayacak, yani önce hibritler yaygınlaşacak (ki Avrupa'da gayet yaygınlar) sonra tüm araçlar elektrikli olacak. Evet otomobil kullanmayı seviyoruz ama Dünya'dan daha değerli ve önemli değiller.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Onay Kalkan

anl_akl

Panpa
8 Eyl 2016
1,247
3,438
3,720
Ankara
Geleceğin elektrik olduğunu düşünmüyorum şahsen Anadolu'da elektrikli araba işi bana pek oturcakmış gibi gelmiyor. Ankara gibi kışın çetin geçtiği,tozlu toprak yollar varken daha arabalarımıza yeni akü alacağımız zaman yüreğimiz cız ederken onca batarya falan hepimiz sadece kısa vadede yapacağımız ekonomiyi düşünüyoruz. Uzun vadede masrafı ne olcak. Şuan ki son model arabaların ömrü bile muamma iken elektrikli araba için çok daha fazla zaman var. Kaldı ki bu hayatta zevk denen bir şey var ve bir arabadan zevk almanızı sağlayan en büyük etken motor sesidir.Yanından sls geçiyor ve çıkardığı ses vıjjjjjju ya da şöyle bir gaza çökiyimde açılıyım dediğin zaman ortada tık yok.Şimdi ne güzel ses yok bişey yok diyen çıkcaktır ancak hayatın telaşına kapılıp gitmişken o sesin olup olmamasına hangimiz sürekli dikkat edeceğiz. Kaldı ki bazen o plastiğin arkasından gelen senin o sadık yarinin sesi sessizlikten çok daha huzur verici.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım