Dsg Sorunu Devam Ediyor Mu?

Reddington

Panpa
15 Eki 2016
1,809
1
4,132
3,770
İstanbul
Marka
MINI
cekirdek-citleyerek-sozlugu-izlemek_1626187_m.jpg
 

Porsche

GALERİCİ
8 Eyl 2016
11,127
23,291
6,520
İstanbul
Marka
Zirai Traktör

2014 Ağustos sonrası modellerde büyük oranda çözüldü. Bizim ailede bolca DSG var dikkatsiz kullanıma rağmen hiçbiri bozulmadı. Tabii bu demek değildir ki DSG taş gibi ömürlük. Hayır değil biraz dikkat etmek gerekiyor. Aslında çok basit çok sıkışık trafik varsa vitese elinle vuruyorsun manuel 1. Vitese geçiyor öyle takiliyorsun zaten istanbulun sıkışık trafiğinde 1. Vites haydi haydi yetiyor baktin yol açıldı bi daha vuruyorsun vitese "D" ye geçiyor basıp gidiyosun çok kolay :D.
 
  • Beğeni
Tepkiler: hakikionur

dthhasan

Hasan H Ayan
Sanmıyorum :)
Beta Programı
23 Ara 2017
4,286
16,191
5,720
çanakkale
Marka
Renault
Manuele almaktansa spora almayı tercih ediyorum ben birinci vites 30 da falan değişiyor spor modda normalde 8 km hızda 2 ye takıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Iskender™

dthhasan

Hasan H Ayan
Sanmıyorum :)
Beta Programı
23 Ara 2017
4,286
16,191
5,720
çanakkale
Marka
Renault
Şimdi konuşmayayım diyorum da, maalesef tutamayacağım kendimi. Yahu bir kullanıcı neden bunlarla uğraşsın ki? O kadar uğraşan adam Manueli alıp geçer yani. Diğer markaların otomatik viteslerinde sorunsuzluk varken, DSG nereden hakediyor bu ilgiyi?

Bunların dışında, artık DSG teknolojisi de çok gelişti. Tabii ki hiç bir zaman bir tork konvertörlü şanzımanlar kadar sağlam olmayacak fakat insan gibi kullanarak sorun çıkarmayacak seviyeye geldi diye düşünüyorum. Tek-tük vakalar dışında uzun zamandır DSG sorunu duymadım yeni otomobillerden.
Bu konuda benimde şikayetim var tamam ben yapıyorumda eşime bunları yap diyince ben onlarla uğraşamam diyor.babamla konuştuk emekli 60 yaşında adam o da ben uğraşamam dedi.
 

alptamer

Profesör
26 Eki 2016
995
1,903
2,270
İstanbul
Marka
BMW
Bu konuda benimde şikayetim var tamam ben yapıyorumda eşime bunları yap diyince ben onlarla uğraşamam diyor.babamla konuştuk emekli 60 yaşında adam o da ben uğraşamam dedi.
Ben uğraşmam demiyorum, neden uğraşayım ki diyorum. Diğer markalarda böyle bir şeye gerek yok iken neden bunu yapmak zorundayım diyorum. Ben daha hiç mekatronik arızası veren veya vites kaçıran Clio duymadım. Onda da çift kavrama var ama böyle bir sıkıntı yok.

DSG'nin problemleri muhtemelen halloldu fakat ben insanların 1'e atmayı savunmasını anlayamıyorum. Bizim gibi insanlar otomobilini korumak için tabii ki yapar da, otomobilleri sadece bizim için değil bizim gibi olmayan insanlar için de üretiyorlar. Neden özel bir durumu olsun ki yani DSG'nin?
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,227
45,818
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Ben özellikle 1. ve 2.vites arası geçişlerde dsg'nin hızı neden bu kadar düşük tutarak vitese geçtiğini anlayamıyorum. Belli ki vw mühendisleri şanzımanın yazılımını buna göre ayarlamışlar. Halbuki 1.vitesteyken aracı hemen 2.vitese geçirme mantığında çalışmasa trafikte manuel moda alıp 1 ve 2'yi sürücünün atması durumu ortadan kalkabilirdi. Malum 2.vitese erken atınca yarım kavrama yapıyor araç sürekli. Bu tarz bir şanzıman davranışının tüketime bariz bir yararı olacağını da pek düşünmüyorum açıkçası.
 

dthhasan

Hasan H Ayan
Sanmıyorum :)
Beta Programı
23 Ara 2017
4,286
16,191
5,720
çanakkale
Marka
Renault
Ben uğraşmam demiyorum, neden uğraşayım ki diyorum. Diğer markalarda böyle bir şeye gerek yok iken neden bunu yapmak zorundayım diyorum. Ben daha hiç mekatronik arızası veren veya vites kaçıran Clio duymadım. Onda da çift kavrama var ama böyle bir sıkıntı yok.

DSG'nin problemleri muhtemelen halloldu fakat ben insanların 1'e atmayı savunmasını anlayamıyorum. Bizim gibi insanlar otomobilini korumak için tabii ki yapar da, otomobilleri sadece bizim için değil bizim gibi olmayan insanlar için de üretiyorlar. Neden özel bir durumu olsun ki yani DSG'nin?
Yok hocam orda ben size hak verdim :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: alptamer

dthhasan

Hasan H Ayan
Sanmıyorum :)
Beta Programı
23 Ara 2017
4,286
16,191
5,720
çanakkale
Marka
Renault
Ben özellikle 1. ve 2.vites arası geçişlerde dsg'nin hızı neden bu kadar düşük tutarak vitese geçtiğini anlayamıyorum. Belli ki vw mühendisleri şanzımanın yazılımını buna göre ayarlamışlar. Halbuki 1.vitesteyken aracı hemen 2.vitese geçirme mantığında çalışmasa trafikte manuel moda alıp 1 ve 2'yi sürücünün atması durumu ortadan kalkabilirdi. Malum 2.vitese erken atınca yarım kavrama yapıyor araç sürekli. Bu tarz bir şanzıman davranışının tüketime bariz bir yararı olacağını da pek düşünmüyorum açıkçası.
Bi yerde okumuştum istanbulda köprü trafiğine giren bir kişi 350 kez dur kalk yapıyormuş.bu 700 kere vites değiştirme demek.Dönüş yolundada aynı yolu geldiğini düşünelim.8 km hızda 2. Vitese atıyor.günde 1500 belki 2000e yakın vites değişiyor.haftanın 6 günü aylık yıllık derken dsg şanzumanı sorun yaşamasın da biz mi yaşıyalım :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: by, Sailor ve Cenk

Sailor

Kaptan
Beta Programı
6 Kas 2016
12,004
26,074
6,520
istanbul
Marka
Nissan
Bi yerde okumuştum istanbulda köprü trafiğine giren bir kişi 350 kez dur kalk yapıyormuş.bu 700 kere vites değiştirme demek.Dönüş yolundada aynı yolu geldiğini düşünelim.8 km hızda 2. Vitese atıyor.günde 1500 belki 2000e yakın vites değişiyor.haftanın 6 günü aylık yıllık derken dsg şanzumanı sorun yaşamasın da biz mi yaşıyalım :)
benzer sekilde 100 bin km kullandim tk yi. banamisin demedi hic .
 

alptamer

Profesör
26 Eki 2016
995
1,903
2,270
İstanbul
Marka
BMW
Ben özellikle 1. ve 2.vites arası geçişlerde dsg'nin hızı neden bu kadar düşük tutarak vitese geçtiğini anlayamıyorum. Belli ki vw mühendisleri şanzımanın yazılımını buna göre ayarlamışlar. Halbuki 1.vitesteyken aracı hemen 2.vitese geçirme mantığında çalışmasa trafikte manuel moda alıp 1 ve 2'yi sürücünün atması durumu ortadan kalkabilirdi. Malum 2.vitese erken atınca yarım kavrama yapıyor araç sürekli. Bu tarz bir şanzıman davranışının tüketime bariz bir yararı olacağını da pek düşünmüyorum açıkçası.
Kesinlikle katılıyorum. Bunun yanında özellikle dizellerde düşük devir kullanımı sebebiyle kurum olmuşmasını da artırır. Her taraftan ofsayt bir yazılım yani o. Hala mantığını çözemedim o yazılımın, 1600 devirde falan vites atıyor çünkü...
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,227
45,818
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Bi yerde okumuştum istanbulda köprü trafiğine giren bir kişi 350 kez dur kalk yapıyormuş.bu 700 kere vites değiştirme demek.Dönüş yolundada aynı yolu geldiğini düşünelim.8 km hızda 2. Vitese atıyor.günde 1500 belki 2000e yakın vites değişiyor.haftanın 6 günü aylık yıllık derken dsg şanzumanı sorun yaşamasın da biz mi yaşıyalım :)
Kesinlikle.. Bu vites geçişlerinin hepsinin yarım kavrama yapılarak gerçekleştiğini düşünürsek iyi bile dayanıyor yani. Özellikle Tdi + dsg kombinasyonunda bu hepten ayyuka çıkıyor. Dizel nasıl olsa tork alt devirlerden beri geliyor diye çabucak 2.vitese geçiyor araç. Açıkçası böyle bir şanzıman yazılımına neden ihtiyaç duyulduğunu pek anlayamıyorum. Teknik ayrıntısını veya sebebini bilen açıklayabilirse biz de yeni bir şey öğrenmiş oluruz :)
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,227
45,818
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Kesinlikle katılıyorum. Bunun yanında özellikle dizellerde düşük devir kullanımı sebebiyle kurum olmuşmasını da artırır. Her taraftan ofsayt bir yazılım yani o. Hala mantığını çözemedim o yazılımın, 1600 devirde falan vites atıyor çünkü...
İlginç bir yöntem.. Diğer çift kavrama şanzımanlarda da başka türlü sıkıntılar oluşabiliyor. Mesela powershift vitesi hemen 2.ye atma derdinde değil. Ama ne hikmetse onda da zamanla titreme problemi çıkabiliyor. Şehir içi kullanımlarda tk ve cvt şanzıman biraz daha işlevsel gibi gözüküyor. Yüksek torkun ve yıpratıcı şehir içi kullanımının getirdiği sıkıntılara dayanabilecek tk şanzımanlar varken neden dizele hiç ihtiyacı yokken hızlı vites geçişlerine sahip bir şanzıman türü koyarlar hiç anlamam.
 
Son düzenleme:

alptamer

Profesör
26 Eki 2016
995
1,903
2,270
İstanbul
Marka
BMW
İlginç bir yöntem.. Diğer çift kavrama şanzımanlarda da başka türlü sıkıntılar oluşabiliyor. Mesela powershift vitesi hemen 2.ye atma derinde değil. Ama ne hikmetse onda da zamanla titreme problemi çıkabiliyor. Şehir içi kullanımlarda tk ve cvt şanzıman biraz daha işlevsel gibi gözüküyor. Yüksek torkun ve yıpratıcı şehir içi kullanımının getirdiği sıkıntılara dayanabilecek tk şanzımanlar varken neden dizele hiç ihtiyacı yokken hızlı vites geçişlerine sahip bir şanzıman türü koyarlar hiç anlamam.
Bence yakıt tüketimini çok önemsiyorlar. Bunun dışında kendi ürettikleri şanzımanı kullanmak istiyorlar tabii ki. Amarok'ta ZF kullanılıyor mesela. Tabi onun platformu farklı. Hatta çok iyi çalışıyordu ZF8HP 3.0 V6 ile. Keşke DSG'den vazgeçseler demiştim...
DSG'nin geçiş hızı bütün insanlara bir ''vay be'' efekti veriyor. Ee baktığımız zaman Avrupa'da DSG sorunu konuşulan bir konu bile değil.
Neden TK kullansınlar :(
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,227
45,818
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Bence yakıt tüketimini çok önemsiyorlar. Bunun dışında kendi ürettikleri şanzımanı kullanmak istiyorlar tabii ki. Amarok'ta ZF kullanılıyor mesela. Tabi onun platformu farklı. Hatta çok iyi çalışıyordu ZF8HP 3.0 V6 ile. Keşke DSG'den vazgeçseler demiştim...
DSG'nin geçiş hızı bütün insanlara bir ''vay be'' efekti veriyor. Ee baktığımız zaman Avrupa'da DSG sorunu konuşulan bir konu bile değil.
Neden TK kullansınlar :(
Aslında Dsg özelinden ziyade tüm çift kavramalar için bunu dedim. Şimdi markalara bakıyorsun hemen hepsi 8-10 ileri tk şanzımana geçiş derdinde. Vw bile Dsg üretilmeden önce Zf için firmayla görüştü de o dönem sadece arkadan tahrikli modellere uygulanabiliyor diye vazgeçti. Çift kavramanın üretim maliyeti de az değil. Nitekim geliştirilmesi mevzusu da sıkıntılı. 8 ve 10 ileri, hatta 11 ileri şanzımanlar için tk'lar daha uygun üretim anlayışına sahip ki vites sayısı çoğaldıkça tk'ya geçiş başladı. Ee vites sayısı da gün geçtikçe artacak. Malum turbo motorlardan daha iyi verim alınabilmesinin en önemli aşamalarından çok sayılı vitese sahip şanzımanlar.
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım