Dsg Sorunu Devam Ediyor Mu?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan melih398
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
aklima gelenleri soylemistim direk :D cvt de tk ya sahip deniyor ama onada sorunlu diyorlar mesela

TK en sağlamı tabii de, Honda ve Toyota CVTli araçlarında sorun duymak pek olası değil.
Honda'nın CVT geçmişi daha eski de, Toyota 2012'de (Türkiye'yi baz alarak yazıyorum) Yaris'te 2013'te de diğer araçlarını dahil etti CVT şanzımana, abartı demiyorum gerçekten sorun duymadım.

Honda ve Toyota diye belirtme nedenim tüm CVTlerin aynı olmaması. Ford ve Nissan'da CVTli araçta sorunlar okudum. CVT'ye sorunlu şanzıman demek, geri kalan hiç bir şeye bakmadan bunu söylemek hata olur.
 
İlginç bir yöntem.. Diğer çift kavrama şanzımanlarda da başka türlü sıkıntılar oluşabiliyor. Mesela powershift vitesi hemen 2.ye atma derinde değil. Ama ne hikmetse onda da zamanla titreme problemi çıkabiliyor. Şehir içi kullanımlarda tk ve cvt şanzıman biraz daha işlevsel gibi gözüküyor. Yüksek torkun ve yıpratıcı şehir içi kullanımının getirdiği sıkıntılara dayanabilecek tk şanzımanlar varken neden dizele hiç ihtiyacı yokken hızlı vites geçişlerine sahip bir şanzıman türü koyarlar hiç anlamam.
Cevabı tüketim, emisyon ve performans avantajları olsa gerek
 
Cevabı tüketim, emisyon ve performans avantajları olsa gerek
Tüketim ve emisyon olsa dizel otomatik kombinasyonunda kimse tk şanzıman kullanmazdı diye düşünüyorum. Şanzıman özürlü Ford bile yeni geçilen WLTP sıkı emisyon mevzuatlarını yeni kullandığı 8 ileri tk şanzımanı ile karşıladı. Yani baktığında hemen hemen çoğu marka çok vitesli tk'ya geçiş yolunda. Bu şanzımanlar emisyon ve tüketim yönünden çift kavramaya oranla daha dezavantajlı olsa geçiş yapılmazdı. Performansa gelirsek 2.0 ve üstü hacimli dizel motorlarda performanstan bahsedebiliriz ama 1.5 - 1.6 dizelin haddi belli zaten. Bu motorlara sahip araçların bilmem kaç milisaniyede vites değiştirme ihtiyacı olduğunu pek düşünmüyorum. Yani tüketicinin böyle bir beklentisi ve isteği olabilir, bu normal ama o motorlar ona uygun değil zaten kafadan.
 
  • Beğeni
Tepkiler: spartacus
Tüketim ve emisyon olsa dizel otomatik kombinasyonunda kimse tk şanzıman kullanmazdı diye düşünüyorum. Şanzıman özürlü Ford bile yeni geçilen WLTP sıkı emisyon mevzuatlarını yeni kullandığı 8 ileri tk şanzımanı ile karşıladı. Yani baktığında hemen hemen çoğu marka çok vitesli tk'ya geçiş yolunda. Bu şanzımanlar emisyon ve tüketim yönünden çift kavramaya oranla daha dezavantajlı olsa geçiş yapılmazdı. Performansa gelirsek 2.0 ve üstü hacimli dizel motorlarda performanstan bahsedebiliriz ama 1.5 - 1.6 dizelin haddi belli zaten. Bu motorlara sahip araçların bilmem kaç milisaniyede vites değiştirme ihtiyacı olduğunu pek düşünmüyorum. Yani tüketicinin böyle bir beklentisi ve isteği olabilir, bu normal ama o motorlar ona uygun değil zaten kafadan.
Cenk hocam iyi günler öncelikle :) baktığımız zaman ülkemiz şartlarında mantık kısmını yüzde yüz cevaplayan bir şanzıman değil. evet 1.5 1.6 dizel motorlarda gerekliliği tartışılır fakat adamların ülkesinde 2.0 tsi, tdi golfler de gayet olağan şekilde kullanılıyor ve farklı motorlar için bambaşka şanzımanlar kullanmak maliyeti arttıracaktır. adamlar açısından düşündüğümüzde kendi marka değerlerini gösterebilecekleri (çok hızlı şanzımana sahip olmak sonuçta teknolojik bir üstünlük göstergesi), üzerinde kendi ar ge'sini yapabilecekleri, Allah var kullanması da düşük motorlarda bile zevkli olan ve verimliliğini de kanıtlamış bir şanzımana sahipler. ayrıca tork konvertörlü şanzıman kullanan araçların büyük çoğunluğu şanzıman kısmında başka firmalara bağımlılar. anlaşmalarında bir pürüz çıksa ve feshedilse bmwlerin şanzımanlarının geleceği bir anda muallakta kalabilir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Cenk hocam iyi günler öncelikle :) baktığımız zaman ülkemiz şartlarında mantık kısmını yüzde yüz cevaplayan bir şanzıman değil. evet 1.5 1.6 dizel motorlarda gerekliliği tartışılır fakat adamların ülkesinde 2.0 tsi, tdi golfler de gayet olağan şekilde kullanılıyor ve farklı motorlar için bambaşka şanzımanlar kullanmak maliyeti arttıracaktır. adamlar açısından düşündüğümüzde kendi marka değerlerini gösterebilecekleri (çok hızlı şanzımana sahip olmak sonuçta teknolojik bir üstünlük göstergesi), üzerinde kendi ar ge'sini yapabilecekleri, Allah var kullanması da düşük motorlarda bile zevkli olan ve verimliliğini de kanıtlamış bir şanzımana sahipler. ayrıca tork konvertörlü şanzıman kullanan araçların büyük çoğunluğu şanzıman kısmında başka firmalara bağımlılar. anlaşmalarında bir pürüz çıksa ve feshedilse bmwlerin şanzımanlarının geleceği bir anda muallakta kalabilir.
Size de iyi günler hocam :) Bizim gibi ülkelere göre şanzıman belirleyemeyeceklerini zaten biliyorum ki mantıklı da olmaz. Ama neticede çift kavrama kullanmayan diğer markalar da yurt dışında satış yapıyor. Üstelik yüksek hacimli satışlar da yapıyorlar. Yani yüksek hacimde çift kavrama evet bir avantaj ama tk şanzımanlar da tam aksi yönde bir dezavantaj değil diye düşünüyorum. Sektörün önde gelen premium üreticilerine bakıyoruz vag grubunun Audi'si haricinde daha çok günlük kullanımda ki araçlarında Bmw, Mercedes, Volvo, Alfa Romeo, Jaguar, Land Rover v.b markalar tk'ya geçiş sürecinde.

Bununla beraber sektörün talep olarak kaymış olduğu suv piyasasında hafif arazi kullanımı bile olsa çift kavramaların bu araçlarda ki dezavantajları da ortada. Vw'e bakıyorsun 10 ileri Dsg projesini iptal etti. Aisin ve Zf ile bazı modeller üzerinden anlaşma yoluna gidiyor. ' Hızlı vites geçişleri ' mottosu müşteriler için büyük bir reklamdı. Oldukça da tuttu. Fakat artık vag grubunun, en azından günlük kullanım araçlarında, yeni ve çok vitesli tk şanzımana geçiş yolu aradığını düşünüyorum. Belki çok yüksek hp'li supersport araçlarında sınırlı sayıda çift kavramaya devam edebilirler. Ama haricindekilerde tk'ya geçiş yapmak istediklerini düşünüyorum.
 
Ben tek nedeninn markalara maliyet olduğunu düşünüyorum. Tk li ucuz modeller hâlâ 4-5 ileriyi zorluyolar demekki maaliyetli bişey. Vag da oldukça büyük bi grup ve bence hem satın almak maaliyetli hem de kendi parçalarını kendilerinin üretmesi onların işine geliyo mâli ve arge açısından. Ha ayrıyeten de yrı otomatiklerin yakıt tüketiminin daha az olduğunu biliyoruz. Yukarda belirtildiği gibi avrupa şartlarında böyle zorlanmıyor araçlar

BLL-L21 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: spartacus
Size de iyi günler hocam :) Bizim gibi ülkelere göre şanzıman belirleyemeyeceklerini zaten biliyorum ki mantıklı da olmaz. Ama neticede çift kavrama kullanmayan diğer markalar da yurt dışında satış yapıyor. Üstelik yüksek hacimli satışlar da yapıyorlar. Yani yüksek hacimde çift kavrama evet bir avantaj ama tk şanzımanlar da tam aksi yönde bir dezavantaj değil diye düşünüyorum. Sektörün önde gelen premium üreticilerine bakıyoruz vag grubunun Audi'si haricinde daha çok günlük kullanımda ki araçlarında Bmw, Mercedes, Volvo, Alfa Romeo, Jaguar, Land Rover v.b markalar tk'ya geçiş sürecinde.

Bununla beraber sektörün talep olarak kaymış olduğu suv piyasasında hafif arazi kullanımı bile olsa çift kavramaların bu araçlarda ki dezavantajları da ortada. Vw'e bakıyorsun 10 ileri Dsg projesini iptal etti. Aisin ve Zf ile bazı modeller üzerinden anlaşma yoluna gidiyor. ' Hızlı vites geçişleri ' mottosu müşteriler için büyük bir reklamdı. Oldukça da tuttu. Fakat artık vag grubunun, en azından günlük kullanım araçlarında, yeni ve çok vitesli tk şanzımana geçiş yolu aradığını düşünüyorum. Belki çok yüksek hp'li supersport araçlarında sınırlı sayıda çift kavramaya devam edebilirler. Ama haricindekilerde tk'ya geçiş yapmak istediklerini düşünüyorum.
dediğiniz mantıklı hocam :) özellikle golf 8 le birlikte izleyecekleri yol belli olur yüksek ihtimalle. golf vwnin en özendiği ve vizyonunu gösterdiği arabası belki de. onunla birlikte çift kavramaya bakışlarını da göreceğiz
 
  • Beğeni
Tepkiler: 123456mtn ve Cenk
dediğiniz mantıklı hocam :) özellikle golf 8 le birlikte izleyecekleri yol belli olur yüksek ihtimalle. golf vwnin en özendiği ve vizyonunu gösterdiği arabası belki de. onunla birlikte çift kavramaya bakışlarını da göreceğiz
Belki 1 nesil daha devam edebilirler çift kavramaya diye düşünüyorum. Ama şu çok sayıda vitese sahip şanzımanlar mevzusu malum tamamen verimlilik ve emisyon mevzuatından dolayı yapılmış vaziyette. Yani markaların haldır huldur 8-10 ileri şanzımanlara geçişleri aslında emisyon mevzuatlarını da karşılamaya yönelik denebilir. Şimdi çift kavramaları bu kadar geliştirmek belli ki maliyetli iş. Yapsa en önce vw yapardı zaten. O sebeple tk'ya geçiş mevzusu zaruri gibi gözüktüğü için vw de geçecek gibi duruyor diyorum. Dediğiniz gibi ileri ki süreçlerde bu mevzu daha bir netlik kazanır. Sağlam ve işlevsel olduktan sonra hangisinin kullanılacağı da benim için çok önemli değil açıkçası :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: spartacus
Yeni 1.4 tsi jetta da 8 ileri tk olması buna bir örnek
Olabilir.. Özellikle o aracın daha çok Amerika pazarında satış ağırlıklı düşünülmesi, Amerika'nın emisyon mevzuatlarının da çok sıkı olması, 8 ileri bir şanzımana geçiş konusunda vw'i zorlamış olabilir diye düşünüyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV
Aralık 2015 Çıkışlı Leon FR dsg Kullanıyorum.
Öyle Dikkat te Etmem Kullanırken . Şimdilik Sorun Yok
 
Belki 1 nesil daha devam edebilirler çift kavramaya diye düşünüyorum. Ama şu çok sayıda vitese sahip şanzımanlar mevzusu malum tamamen verimlilik ve emisyon mevzuatından dolayı yapılmış vaziyette. Yani markaların haldır huldur 8-10 ileri şanzımanlara geçişleri aslında emisyon mevzuatlarını da karşılamaya yönelik denebilir. Şimdi çift kavramaları bu kadar geliştirmek belli ki maliyetli iş. Yapsa en önce vw yapardı zaten. O sebeple tk'ya geçiş mevzusu zaruri gibi gözüktüğü için vw de geçecek gibi duruyor diyorum. Dediğiniz gibi ileri ki süreçlerde bu mevzu daha bir netlik kazanır. Sağlam ve işlevsel olduktan sonra hangisinin kullanılacağı da benim için çok önemli değil açıkçası :D
Benim için şanzıman koymasa bile olur hocam bu fiyatlarla :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Benim için şanzıman koymasa bile olur hocam bu fiyatlarla :D
Zaten ben de manuel kullanıyorum. 16 ileri Man, Scania şanzımanları koysalar bile benim için bir şey fark etmez. Ayrıca dediğiniz gibi fiyatlar bu haldeyken ne kullandıklarının da bizim milletimiz açısından çok bir önemi kalmadı :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: spartacus
Ben tek nedeninn markalara maliyet olduğunu düşünüyorum. Tk li ucuz modeller hâlâ 4-5 ileriyi zorluyolar demekki maaliyetli bişey. Vag da oldukça büyük bi grup ve bence hem satın almak maaliyetli hem de kendi parçalarını kendilerinin üretmesi onların işine geliyo mâli ve arge açısından.
Çift kavramalı şanzımanların maliyeti tork konventörlülere göre daha fazla. Özellikle Tork Konventörlü ucuz modeller hala 4,5 ileriyi zorluyorlar kısmında ne demeye çalıştığınızı anlayamadım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Otto Çevrimi
Çift kavramalı şanzımanların maliyeti tork konventörlülere göre daha fazla. Özellikle Tork Konventörlü ucuz modeller hala 4,5 ileriyi zorluyorlar kısmında ne demeye çalıştığınızı anlayamadım.
Aynı sınıfta çift kavramalı araçlar 6-7 ileri çift kavrama kullanırken tk li araçlar 4 ileri falan oluyor. A-b segmentinden bahsediyorum

BLL-L21 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Aynı sınıfta çift kavramalı araçlar 6-7 ileri çift kavrama kullanırken tk li araçlar 4 ileri falan oluyor. A-b segmentinden bahsediyorum

BLL-L21 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Benim bildiğim sadece i10 kullanıyor. Yalnız A-B segmentine bakarak otomobiller hakkında genel bir yargı yapmak mantıklı değil gibi. Ki B segmentinde 4 ileri kullanan kaldı mı bilmiyorum, sanmıyorum.
 
Benim bildiğim sadece i10 kullanıyor. Yalnız A-B segmentine bakarak otomobiller hakkında genel bir yargı yapmak mantıklı değil gibi. Ki B segmentinde 4 ileri kullanan kaldı mı bilmiyorum, sanmıyorum.
İ20 b segmenti sayılırsa o geldi aklıma şuan. Benim demek istediğim ucuza getirmek istedikleri. O yüzden özellikle o sınıflardan bahsediyorum. Yoksa c ve d sınıfında o kadar maliyet kasmazlar alıcı belli olduğundan. Bi de clio mesela çift kavrama ama 6 vites, galiba i20 ile benzer fiyatları turbosuz benzer hacimdeki motorlarda. Buna bakarak düşünüyorum ki 6-7 ileri dsg li bir araç üretim maliyetine anca 4ileri tk konulabiliyor. Dediğim gibi başka tk kullanan b segmenti gelmiyor aklıma aydınlatırsanız sevinirim

BLL-L21 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Dediğim gibi başka tk kullanan b segmenti gelmiyor aklıma aydınlatırsanız sevinirim
Minilerin hepsi geçen seneye kadar tork konvertörlüydü. Smart tork konvertörlü, Makyaj öncesi Clio'lar tork konvertörlüydü. Corsa tork konvertörlü. Peugeot 208 tork konventörlü. Eski Polo'lar tork konvertörlüydü (2 önceki). Hyundainin ve Kia'nın otomatik şanzımanları tork konventörlü.

Demem o ki, tork konvertörü çift kavramaya göre daha az maliyetli bir şanzıman. Çift kavramaların teknolojisi geliştikçe fiyatları da ucuzluyor bu sebeple yavaş yavaş küçük segmentlerde kullanmaya başladılar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Alper45 ve Toprak
Başka bir başlıkta da söylemiştim diye hatırlıyorum ama yanılıyor da olabilir neyse.. 4 ve 5 ileri, özellikle 4 ileri tk şanzımanları genelde ( istisnalar hariç ) atmosferik motorlarda görürüz. Özellikle küçük hacimli, torku az atmosferik motorlara 6-8 ileri şanzımanları koymamalarının sebebi turbosuz olan bu motorlar ancak devir çevirerek yürüyebiliyorlar. Çok sayılı şanzımanlar ise yüksek vites, düşük devir otomobili yürütme amacıyla üretilmiş şanzımanlar. Bu sebeple zaten turbo otomobillerde kullanılırlar genelde. 4 ve 5 ileri şanzımanların oranları genelde çift kavramalılara göre uzun tutulur ki atmosferiklerin karakterine uysun diye. Bu sebeple günümüzde genelde turbo motorlardan verim alınabilmesi için çok sayılı ve kısa oranlı şanzımanlar kullanılırken, giriş seviyesi segmentlerde düşük hacimli atmosferiklerde oranları nispeten daha uzun ve vites sayısı az şanzıman kullanılır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alptamer ve Toprak
Minilerin hepsi geçen seneye kadar tork konvertörlüydü. Smart tork konvertörlü, Makyaj öncesi Clio'lar tork konvertörlüydü. Corsa tork konvertörlü. Peugeot 208 tork konventörlü. Eski Polo'lar tork konvertörlüydü (2 önceki). Hyundainin ve Kia'nın otomatik şanzımanları tork konventörlü.

Demem o ki, tork konvertörü çift kavramaya göre daha az maliyetli bir şanzıman. Çift kavramaların teknolojisi geliştikçe fiyatları da ucuzluyor bu sebeple yavaş yavaş küçük segmentlerde kullanmaya başladılar.
Haklısınız da benim bahsettiğim şey şu. Mesela 7 ileri bi dsg yerine 7 ileri bi tork konvertörlü konmuyor. Ha belki mühendislikle alakalı başka bi konu vardır bilemiyorum pek

Kısaca şöyle özetleyeyim, aynı vites sayısında çift kavrama belki daha ekonomiktir diyorum. Çünkü sizin dediğiniz araçların da (mini ve smartı bilmiyorum kaç vites ama onlar da ucuza oynayan araçlar değil) çoğunluğu düşük vites sayısı + atmosferik kombinasyonundaki araçlar
BLL-L21 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Son düzenleme: