Dsg Sorunu Devam Ediyor Mu?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan melih398
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
dsg yi otomatik nası olsa diyip kendi haline bırakırsanız biraz baş ağrıtır ama o sorun dediğimiz şeyler aslında olağan. Manuelde balata bitmesi gibi tıpkı olay. Sadece acemi bi şoförün balatası gibi bitebiliyor kullanıma göre
 
Eniştemde 2015 olması lazım makyajlı 125lik dsg jetta var, ben henüz sorun çıkardığını duymadım. Araç 45000 küsürde
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
DSG ayrı özen ister. Mesela arabadan anlayan DSG kullanıcıları yoğun trafikte manuele alırlar, el freni çektikten sonra p'ye alırlar. Ayrıca araba İstanbul'da kullanılmışsa sorun çıkarma ihtimali çok daha fazladır. 2018'den tut 2009'una kadar bence aşağı yukarı aynı problemler var.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca
Güncel DSG şanzımanlar problemli filan değil.
eski jenerasyon evet sorunluydu, mekatronik ve belli başlı mekanik sorunları vardı fakat yeni nesiller gayet iyiler
bir Japon otomatiği gibi unutayım gideyim, uzun yıllar aklıma bile gelmeden kullanayım diyemezsiniz, montaj edildiği araçlara göre çok fazla teknolojik bir üründür.
Sürekli İstanbul trafiğinde dur-kalk yaparsanız ve özen göstermeden, narinliğini unutarak kullanırsanız evet, sorun çıkarabilir.
ama bilinçli şekilde, narinliğini ve nazını bilirseniz çözülemez sorunlarla karşılaşmadan kullanırsınız. Benim kişisel tercihim İstanbul trafiğinde CVT şanzımanlardan yana olurdu, DSG şanzıman pist veya performanslı kullanımda ciddi avantajı varken İstanbul trafiği gibi lanet bir yerde iş çıkışı baş ağrısıyla birlikte aman narin davranayım diye düşünüp kullanmak isteyeceğiniz bir şanzıman değil.
 
Yokuşlu güzergahları da şehir içi gibi değerlendirmek gerek onlar da çok fazla yük söz konusu, yani manuel şanzımanda dahi atmosferik bir araç torku ile yokuş yukarı nasıl zorlanıyorsa, cep motorlu turbolular ile yokuş bir o kadar çileli olacaktır.
Trakya'da trafiksiz yokuşsuz bir kullanımla geçirip, arada bir piste girmeyi ya da gazlamayı seviyorsam, DSG'yi ancak o zaman tercih ederdim.Onun harici en iyi çözüm manuel devam, tembellik yok, o sol ayak kullanılacak.:D:p

Cayman 718 Manuel
pcgb16_0723_fine.jpg

porsche_718_cayman_geliyor_turkiye_fiyati_ise_1463399989_5622.jpg

bkz. Tatlılık.:D @OTOPARK.COM 'dan (@sinan ) testini istiyorum,eğer tabii bu canavarı alan ve paylaşmak isteyen takipçileri varsa.:)
 
Son düzenleme:
Dsg şanzımanını kronik sorunu kullanıcıları. Bilinçli kullanılmış dur kalkta manuele alınmış park ettikten sonra boşa alıp el freni çekilip sonra P ye alınmış dsg ömürlük olur.
 
Dsg şanzımanını kronik sorunu kullanıcıları. Bilinçli kullanılmış dur kalkta manuele alınmış park ettikten sonra boşa alıp el freni çekilip sonra P ye alınmış dsg ömürlük olur.
Şimdi konuşmayayım diyorum da, maalesef tutamayacağım kendimi. Yahu bir kullanıcı neden bunlarla uğraşsın ki? O kadar uğraşan adam Manueli alıp geçer yani. Diğer markaların otomatik viteslerinde sorunsuzluk varken, DSG nereden hakediyor bu ilgiyi?

Bunların dışında, artık DSG teknolojisi de çok gelişti. Tabii ki hiç bir zaman bir tork konvertörlü şanzımanlar kadar sağlam olmayacak fakat insan gibi kullanarak sorun çıkarmayacak seviyeye geldi diye düşünüyorum. Tek-tük vakalar dışında uzun zamandır DSG sorunu duymadım yeni otomobillerden.
 
Son düzenleme:
Güncel DSG şanzımanlar problemli filan değil.
eski jenerasyon evet sorunluydu, mekatronik ve belli başlı mekanik sorunları vardı fakat yeni nesiller gayet iyiler
bir Japon otomatiği gibi unutayım gideyim, uzun yıllar aklıma bile gelmeden kullanayım diyemezsiniz, montaj edildiği araçlara göre çok fazla teknolojik bir üründür.
Sürekli İstanbul trafiğinde dur-kalk yaparsanız ve özen göstermeden, narinliğini unutarak kullanırsanız evet, sorun çıkarabilir.
ama bilinçli şekilde, narinliğini ve nazını bilirseniz çözülemez sorunlarla karşılaşmadan kullanırsınız. Benim kişisel tercihim İstanbul trafiğinde CVT şanzımanlardan yana olurdu, DSG şanzıman pist veya performanslı kullanımda ciddi avantajı varken İstanbul trafiği gibi lanet bir yerde iş çıkışı baş ağrısıyla birlikte aman narin davranayım diye düşünüp kullanmak isteyeceğiniz bir şanzıman değil.
Off yazını böyle okudum
 

Ekli dosyalar

  • IMG_3900.JPG
    IMG_3900.JPG
    165.1 KB · Görüntüleme: 152
Şimdi konuşmayayım diyorum da, maalesef tutamayacağım kendimi. Yahu bir kullanıcı neden bunlarla uğraşsın ki? O kadar uğraşan adam Manueli alıp geçer yani. Diğer markaların otomatik viteslerinde sorunsuzluk varken, DSG nereden hakediyor bu ilgiyi?

Bunların dışında, artık DSG teknolojisi de çok gelişti. Tabii ki hiç bir zaman bir tork konvertörlü şanzımanlar kadar sağlam olmayacak fakat insan gibi kullanarak sorun çıkarmayacak seviyeye geldi diye düşünüyorum. Tek-tük vakalar dışında uzun zamandır DSG sorunu duymadım yeni otomobillerden.
Uğraşmalık bişey değil ki. Önce boş sonra el freni olayı her otomatikte hatta manuelde de yapılması gereken bişey. Manuele alma olayı da 1. viteste durup kalkacağımız zaman sadece vites kolunu sağa itip 1de kalmasını sağlayacak. Zaten sizin dediğiniz gibi artık o kadar dertli bi şanzıman değil ama bunlar da yapılırsa çok daha iyi olur
 
2016 vw polo 1.2tsi dsg aracımız şuan 30k kmde ve seyir halinde p ye alın gibi bir uyarı veriyor. Servis bunun bi problem olduğunu ve mekatronik değişimi gerektirdiğini söylüyor fakat şuan golflerde bu kapsamda değişim işlemi yapılıyormuş pololarda ilerleyen dönemlerde ''belki'' yapılırmış...
 
Son dönemde aldığımız araçtan dolayı epey araştırdım. Bir bakıma da girdik. Son 2 bakım serviste yapılmışsa iyi niyet garantisine giriyormuş.
Ayrıca şikayet var şikayetlerini epey karıştırdım 2015 sonrası mekatronik arızası yok gibiydi. Kavrama bitiyor doğal olarak buna sorun denemez.
Eskisinden daha iyi olduğu kesin ama hiç başım ağırmasın diyorsanız girilmez.
 
  • Beğeni
Tepkiler: inzfatih