En Son Ne Aldınız?

Matte Kar Çorabı

w/ @Toprak
WhatsApp Image 2021-01-09 at 15.14.48.jpeg


Kar yağar da kullanırız inş :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Munferit
Bunları merak ediyorum, işe yarıyormu acaba diye? Tecrübelerinizi paylaşırsanız sevinirim :)
Allah ne eksik etsin, ne muhtaç etsin kafasında aldık bakalım :D

Anı kurtarsa yeter diye düşünüyorum.
Bu marka çokça övülüyordu, kullanmak nasip olursa tecrübelerimizi paylaşırız.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DKB34
Tutuşu zayıf olan lastiği arkaya takarsan ve aracı sert kullanırsan, virajlara hızlı girersen, zemini dikkate almazsa aracın arkası kayar. Aynı lastiği öne takarsan ön kayar. Yani kontrol sende. Lastiğini bilip ona göre kullanırsan durumu kurtarırsın. Ama kontrolün sende olmadığı iki durum var; birisi frenleme, ikincisi çekiş. Kar yağarsa, yol kayganlaşırsa önler eski olduğu için çekişin düşer, yokuşta falan zorlanırsın. Fren yaptığında fren işinin %90'ını ön kısım halledeceği için lastiğin zayıfsa fren mesafen uzar. Yani çekiş ve durma mesafeni sen kontrol edemezsin o sebeple önlerin mümkün olan en iyi kondisyonda olması şart. Tabi arkalar berbat haldeyse bu da ciddi tehlike arz ediyor o sebeple 4 lastiğin de zaten iyi olması beklenir ama arka lastiklerinin durumu önlerden kötüyse bile sürüşün sırasında bunu bilerek kullanırsan durumu kurtarırsın. Ama dediğim gibi çekiş ve durma mesafesine senin yapacağın bir şey olmadığı için o işi senin yerine tamamen lastikler halleder.
 
  • Beğeni
Tepkiler: S.Asil
Çekişinin ve ağırlığının olduğu teker ön teker ama yine de sen bilirsin.Çok sert kullanmadıkça öne takmak mantıklı.
 
Çekişinin ve ağırlığının olduğu teker ön teker ama yine de sen bilirsin.Çok sert kullanmadıkça öne takmak mantıklı.
Araç bir şekilde yerinden kaldırılır da, kışlıkları arkaya takarsa fren mesafesi yaz lastiğine göre çok kısalmayacak. Frende ağırlıkta olan ön taraf gene. Durmayacak araç.

Kışlıkları öne takarsa aracın frenlemesi iyileşecek. Fakat virajlarda vs hep arkası gelecek. Ayrıca otoban süratlerinde frene bastığında arkası sağa sola gezinecek.

İşte bu yüzden dört lastik öneriliyor. İki tane varsa, seç beğen al iki senaryo arasından. 🤷‍♂️

Dip not: Arkadaşlardan da duydum. "Arkalara yazlık takalım biraz eğleniriz." . Karlı zeminde arkada yaz lastiğiyle drift değil ancak spin atılır :) Eğlenmek için gene bir tutuşun olması lazım.
 
Araç bir şekilde yerinden kaldırılır da, kışlıkları arkaya takarsa fren mesafesi yaz lastiğine göre çok kısalmayacak. Frende ağırlıkta olan ön taraf gene. Durmayacak araç.

Kışlıkları öne takarsa aracın frenlemesi iyileşecek. Fakat virajlarda vs hep arkası gelecek. Ayrıca otoban süratlerinde frene bastığında arkası sağa sola gezinecek.

İşte bu yüzden dört lastik öneriliyor. İki tane varsa, seç beğen al iki senaryo arasından. 🤷‍♂️

Dip not: Arkadaşlardan da duydum. "Arkalara yazlık takalım biraz eğleniriz." . Karlı zeminde arkada yaz lastiğiyle drift değil ancak spin atılır :) Eğlenmek için gene bir tutuşun olması lazım.
Bende 4 lastiğe takılmasını öneririm ama arkadaş almış 2 tane kışlık bir çözüm düşünmesi gerekiyor, ya 2 tane daha alacak ki bütçe var mı, onu bilmiyorum. İki senaryo arasından daha evvel arkalara yazlık taktığım senaryoyu yaptım, kaza da yaptım, ama bu tamamen benim aracı karlı zeminde çıkarıp bile bile çok fazla zorlamamdan dolayıydı.

Kısacası tabii ki @msansertekin 'in de dediği gibi 4 tekere öneririm yalnız iki teker illa kullanılacaksa çekişin olduğu tekere takılır. Özellikle önden çeker bir araçta ağırlık dağılımı neredeyse 60ön/40arka'lara kadar değişiyor. Böyle bir senaryoda ön tekerlere takılan kışlık ağırlığın büyük bir bölümünü sırtlayacaktır.Ayrıca frenleme önde daha iyi olduğu için iyi lastiklerle birlikte daha iyi tutacak. Arkası çok fazla oynacağı için de dikkatli kullanılması gerekiyor, tahrik edilirse kaza yapılması işten değil.
 
Beyler adam 10 yıllık Alpin'le kaza yapmamış 3 yıllık Sava'yla zaten normal sürüşte bir şey olmaz. Kara falan yakalanırsa araç yerinden kalkamaz hale gelmesin, fren yapınca karda/ıslakta önler kızağın dibine vurmasın asgari düzeyde yeterli güvenliği sağlar. Lastiğini bilerek ihtiyatlı kullandıktan sonra Allah'ın izniyle bir sıkıntı çıkmaz. 4 tekerleğe takılı 5 yıllık Petlas bile absürt bir hareket yapmadıkça ya da aracı virajda zorlamadıkça öyle ölümcül kaymıyor ki kışlık lastiklerin hemen hepsi ve Sava gibi uygun fiyatlı lastikler taptaze bile olsa yüksek hız yapılacak, viraj kasılacak lastikler değil. En kaliteli ve taze kış lastikleri bile virajın içinde ıslaklık gördüğü anda jilet gibi kaymaya başlayabiliyor. Kışlıkların alayı zemin seçer. Bazen hiç anlamadığınız anda burada niye kaydı ki dersin ama kayar. O yüzden kış lastikleri varken sakin kullanmak bu işin en birinci kuralı.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: kaanc5 ve Mt.Akina
Araç bir şekilde yerinden kaldırılır da, kışlıkları arkaya takarsa fren mesafesi yaz lastiğine göre çok kısalmayacak. Frende ağırlıkta olan ön taraf gene. Durmayacak araç.

Kışlıkları öne takarsa aracın frenlemesi iyileşecek. Fakat virajlarda vs hep arkası gelecek. Ayrıca otoban süratlerinde frene bastığında arkası sağa sola gezinecek.

İşte bu yüzden dört lastik öneriliyor. İki tane varsa, seç beğen al iki senaryo arasından. 🤷‍♂️

Dip not: Arkadaşlardan da duydum. "Arkalara yazlık takalım biraz eğleniriz." . Karlı zeminde arkada yaz lastiğiyle drift değil ancak spin atılır :) Eğlenmek için gene bir tutuşun olması lazım.

Zaten hali hazırda 4 tekerde kışlık var arkalar 2011 üretim michelin alpinA4 önler 2017sonu Sava eskimo s3+ , arkaya yazlık yada öne yazlık senaryonusu asla yapmam , sanırım konu yanlış anlaşılmış :D


Bende 4 lastiğe takılmasını öneririm ama arkadaş almış 2 tane kışlık bir çözüm düşünmesi gerekiyor, ya 2 tane daha alacak ki bütçe var mı, onu bilmiyorum. İki senaryo arasından daha evvel arkalara yazlık taktığım senaryoyu yaptım, kaza da yaptım, ama bu tamamen benim aracı karlı zeminde çıkarıp bile bile çok fazla zorlamamdan dolayıydı.

Kısacası tabii ki @msansertekin 'in de dediği gibi 4 tekere öneririm yalnız iki teker illa kullanılacaksa çekişin olduğu tekere takılır. Özellikle önden çeker bir araçta ağırlık dağılımı neredeyse 60ön/40arka'lara kadar değişiyor. Böyle bir senaryoda ön tekerlere takılan kışlık ağırlığın büyük bir bölümünü sırtlayacaktır.Ayrıca frenleme önde daha iyi olduğu için iyi lastiklerle birlikte daha iyi tutacak. Arkası çok fazla oynacağı için de dikkatli kullanılması gerekiyor, tahrik edilirse kaza yapılması işten değil.

Geçmiş olsun Akina , zaten 4 lastiğim kışlık üst mesajda belirttiğim gibi , bütçem 700 tl ve 2 adet lastik alabilirim bu durumda , sadece kendi canımı değil yoldaki diğer insanları da düşünerek bu karara varmak istedim yoksa ben arkadaki alpin a4 lastiklerle hala yola devam edebiliyorum :D


Beyler adam 10 yıllık Alpin'le kaza yapmamış 3 yıllık Sava'yla zaten normal sürüşte bir şey olmaz. Kara falan yakalanırsa araç yerinden kalkamaz hale gelmesin, fren yapınca karda/ıslakta önler kızağın dibine vurmasın asgari düzeyde yeterli güvenliği sağlar. Lastiğini bilerek ihtiyatlı kullandıktan sonra Allah'ın izniyle bir sıkıntı çıkmaz. 4 tekerleğe takılı 5 yıllık Petlas bile absürt bir hareket yapmadıkça ya da aracı virajda zorlamadıkça öyle ölümcül kaymıyor ki kışlık lastiklerin hemen hepsi ve Sava gibi uygun fiyatlı lastikler taptaze bile olsa yüksek hız yapılacak, viraj kasılacak lastikler değil. En kaliteli ve taze kış lastikleri bile virajın içinde ıslaklık gördüğü anda jilet gibi kaymaya başlayabiliyor. Kışlıkların alayı zemin seçer. Bazen hiç anlamadığınız anda burada niye kaydı ki dersin ama kayar. O yüzden kış lastikleri varken sakin kullanmak bu işin en birinci kuralı.

Teşekkür ederim bilinçsiz bir sürücü olduğumu düşünmüyorum ama el elden üstündür çook uzun zamandır yollardayım yolculuk yapmaktayım ne zamanki ehliyetim cüzdana girdi hala yoldan alamadım kendimi , umarım bu kışta kazasız belasız geçer hepimiz için :) Ve savalar beni ıslakta karda ve buzda hiç bırakmadı abi :D kuruda +7 üstü pek iyi değiller oda kışlık yani ne diyim :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk ve Mt.Akina