En Son Ne Aldınız?

S.Asil

Quadrifoglio Verde
Destekçi
Beta Programı
Stage 2
16 Eyl 2016
5,726
3
9,662
5,020
Adana
Marka
Alfa Romeo
Uzun süredir üzerine düşündüğüm, kafa patlattığım, uykularımı kaçıran bir konu da karar aldım.

Mazot'u artık BP'den değil Shell'den alıyorum.

Kafaya çok takmamak lazım. Geçenlerde uygun diye TP'de normal Euro Dizel aldık araçta herhangi bir değişiklik olmadı. 1 depo mazot bitti ve araçta hissedilir veyahut DPF'de hissedilir bi sıkıntı olmadı tam tersine DPF daha az tıkandı. Açıkçası mazot kalitesi bayiden bayiye değişiyor. O yüzden uygun olup üzerine katkı atmak daha mantıklı bence.

Dostlar bir tavsiyem var , marka algısı seçmek yerine yakıt alacağınız çevrede markanın kendisine ait petroller varsa onlara yönelebilirsiniz kaldı ki tüm petrollere giden yakıt aynı yerden geliyor buda ufak bir tüyo :D Zaten yakın zamanda tek tip yakıtlara geçiş olacak o yüzden bence yakıtta bakılacak nadide şeyler şunlar : sirkülasyon , satıcı firma , yada benim gibi uzun yolda atıyorum Mercedes 1851 , Scania S540 yakıt alıyorsa bende alırım çünkü o adam enjektör bozulmasını yada kötü yakıtın getireceği sorunları göze alamaz :D bizim enjektör 5 liraysa onun enjektörü 50 lira gibi gibi :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: mtb_rider

Onatygt

Onat YİĞİT
Profesör
4 Şub 2022
142
439
1,585
Kayseri
Marka
Volkswagen
Dostlar bir tavsiyem var , marka algısı seçmek yerine yakıt alacağınız çevrede markanın kendisine ait petroller varsa onlara yönelebilirsiniz kaldı ki tüm petrollere giden yakıt aynı yerden geliyor buda ufak bir tüyo :D Zaten yakın zamanda tek tip yakıtlara geçiş olacak o yüzden bence yakıtta bakılacak nadide şeyler şunlar : sirkülasyon , satıcı firma , yada benim gibi uzun yolda atıyorum Mercedes 1851 , Scania S540 yakıt alıyorsa bende alırım çünkü o adam enjektör bozulmasını yada kötü yakıtın getireceği sorunları göze alamaz :D bizim enjektör 5 liraysa onun enjektörü 50 lira gibi gibi :)
Tırda halen kırsal motorin alıp kullananlar var. O yüzden her tahmin doğru çıkamayabiliyor. Mazot euro dizel normlarını karşıladığı sürece sıkıntı çıkmıyor zaten, gerisi de fiyatına kalıyor. 😃 Yine de arada bir setan arttırıcı veya enjektör temizleyici kullanmak gerekiyor bence.
 

S.Asil

Quadrifoglio Verde
Destekçi
Beta Programı
Stage 2
16 Eyl 2016
5,726
3
9,662
5,020
Adana
Marka
Alfa Romeo
Tırda halen kırsal motorin alıp kullananlar var. O yüzden her tahmin doğru çıkamayabiliyor. Mazot euro dizel normlarını karşıladığı sürece sıkıntı çıkmıyor zaten, gerisi de fiyatına kalıyor. 😃 Yine de arada bir setan arttırıcı veya enjektör temizleyici kullanmak gerekiyor bence.
E5/EEV/E6 Tırın yakıt aldığı yerden her türlü yakıt alınır benim nazarımda , kırsal motorin diye bir şey kalmadı , motorin motorindir , hatta katkılı motorin vs. bile isteye almakta kötü bir durum çünkü 1000 litre yakıtta 1 litre katkı oluyor yada olmuyor yani boşa çaba+para :D İnternete Akaryakıt dolum ve depolama terminalleri yazarak tüm firmaların nereden akaryakıt temin ettiğini görebilirsiniz :D Mesela belki de bir çoğunuzun uzak duracağı Aytemiz gibi firmalar bu tesisleri işletenlerin başında geliyor , keza Türkiye Petrolleri vs. :D

Ek bir yorumda bırakayım : Ben genelde kuzeye doğru rotam olduğunda depom boş bir şekilde POZANTI mevkiine kadar giderim ve yakıtı orada bildiğim bir yerden alırım , merkezle arasında zamanında litrede 1 TL oynadığını biliyorum evet benim o zamanki aracım 60 litreydi topu topu 58 TL falan kar ediyordum tek depoda ama bu zamana kadar hiç bir sıkıntı yaşamadım , orada 1 TL ucuz olmasının sebebi ise hem sürümden kazanç hem de satış yapılan yerin hiç bir imkan sunmaması örn : lastik havası , market , fazlaca aydınlatma gibi gibi...
 
Son düzenleme:

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,037
7
51,372
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
9 x 15kg Heydoo kuzu etli pirinçli yetişkin köpek maması
atık jilet kutusu
toplam 15 paket 5'li jilet
pompalı parfüm sprey şişesi
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,237
45,840
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Xiaomi resmi sitesinden kuponla beraber tam 15 bin liraya satın aldık.
Abimin memnun kalacağını düşünüyorum, umarım yanılmam.
Sizinde dediğiniz gibi bu fiyat bandında F/P olarak duruyor.
Bu fiyat bandında Samsung a34 ve a35 direkt rakipleri. Ama x6'nin İşlemci olarak hem snapdragon olması hem de 4 nm ile üretilmiş olması verimlilik konusunda onlardan daha önde olmasini sağlıyor. Ekran kalitesi olarak da çok bariz şekilde bu iki telefondan önde. 34 ve 35'in tek önde olduğu kısım kamera performansı. Şahsen ben de telefon alacak olsam kesinlikle ekran, işlemci ve verimlilik tercihiyle X6 alırdım 15 bin lira bandına kadar.

Ben de telefon alma arefesindeyim. Yeni 2 model cikacak. Onların fiyatları beklediğim gibi olmazsa X6 pro alacağım bende.
 
  • Beğeni
Tepkiler: erkal99

erkal99

Erkal
Profesör
18 Eyl 2016
443
454
1,445
İstanbul
Bu fiyat bandında Samsung a34 ve a35 direkt rakipleri. Ama x6'nin İşlemci olarak hem snapdragon olması hem de 4 nm ile üretilmiş olması verimlilik konusunda onlardan daha önde olmasini sağlıyor. Ekran kalitesi olarak da çok bariz şekilde bu iki telefondan önde. 34 ve 35'in tek önde olduğu kısım kamera performansı. Şahsen ben de telefon alacak olsam kesinlikle ekran, işlemci ve verimlilik tercihiyle X6 alırdım 15 bin lira bandına kadar.

Ben de telefon alma arefesindeyim. Yeni 2 model cikacak. Onların fiyatları beklediğim gibi olmazsa X6 pro alacağım bende.
A34 ve A35 modellerini inceledik ama kutu içeriğinden şarj adaptörü çıkmadığı için abim istemedi.(Abim için tercih edilmeme sebebi tek nedeni bu durum) Bence de bu konuda haklı kendisi kutunun içine adaptörü koy, telefon fiyatına dahil et. Son tüketici birde telefona uygun şarj adaptörü aramasın.
Bu durumu saçma buluyorum.
Sizede almayı planladığınız telefon için şimdiden hayırlı olsun.
Abime telefon ararken verdiğiniz öneriler ile bana yardımcı oldunuz. Poco X6 modelini'de siz önermiştiniz.
Yardımlarınız ve görüşlerinizi esirgemediğiniz için size teşekkür ederim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,237
45,840
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
A34 ve A35 modellerini inceledik ama kutu içeriğinden şarj adaptörü çıkmadığı için abim istemedi.(Abim için tercih edilmeme sebebi tek nedeni bu durum) Bence de bu konuda haklı kendisi kutunun içine adaptörü koy, telefon fiyatına dahil et. Son tüketici birde telefona uygun şarj adaptörü aramasın.
Bu durumu saçma buluyorum.
Sizede almayı planladığınız telefon için şimdiden hayırlı olsun.
Abime telefon ararken verdiğiniz öneriler ile bana yardımcı oldunuz. Poco X6 modelini'de siz önermiştiniz.
Yardımlarınız ve görüşlerinizi esirgemediğiniz için size teşekkür ederim.
Telefonu hızlı şarj edenler için kutu içeriğinden adaptör çıkmaması biraz uğraştırıcı oluyor sahiden. Aldığım telefon desteklese bile ben hiç hızlı şarj etmediğim için 18w ve aşağısı standart bir adaptör bana yetiyor ki zaten evde eski telefonlardan kullandığım bir sürü adaptör var. Yeni alacağım telefonu da içinden adaptör çıksa bile evdeki eski redmi note 8'in adaptörü ile şarj edeceğim. Hızlı şarj malum batarya katili bir özellik.

Rica ederim hocam. Umarım sorunsuz şekilde kullanabilirsiniz. Tekrar hayırlı olsun.
 
  • Beğeni
Tepkiler: erkal99

Onur Kmnt

Kerem Onur Kement
Profesör
18 Mar 2023
283
634
1,445
19
İstanbul
Marka
Ford
Hızlı şarj malum batarya katili bir özellik.
Emin olun hocam hızlı şarj özelliği bataryayı öldürmüyor,
Hâlihazırda Realme 7 kullanıyorum, kendi kutusundan 30w'lık hızlı şarj adaptörü kablosu çıkmıştı, 3 yıldır kullanmama rağmen şarj alma-boşalma süresi hâlâ aynı,
Düzgün yapıldığı zaman hızlı şarj kesinlikle hayat kolaylaştıran bir özellik
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,237
45,840
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Emin olun hocam hızlı şarj özelliği bataryayı öldürmüyor,
Hâlihazırda Realme 7 kullanıyorum, kendi kutusundan 30w'lık hızlı şarj adaptörü kablosu çıkmıştı, 3 yıldır kullanmama rağmen şarj alma-boşalma süresi hâlâ aynı,
Düzgün yapıldığı zaman hızlı şarj kesinlikle hayat kolaylaştıran bir özellik
Hızlı şarjın bataryayı öldürdüğü kısım %80 doluluk sonrasındaki şarj edilme durumu ve hızlı şarj sırasında telefonda oluşan ısı. Isınmadığından emin olabilen varsa sorun yok ama ısı, bataryanın hücrelerini öldürüyor. Bu yüzden işlemci verimliliğinde özellikle oyun vb zorlayıcı işler yapıldığında telefonun işlemcisi için ısı testleri yaparlar. Fazla ısınan işlemci bataryayı da ısıttığı için aynı zarar burada da geçerli oluyor. Hızlı şarj sırasında az ısınan yahut ısınmasını kontrol altında tutabilen kazanır.

Telefonu kaç yıl kullandığın önemli değil. Burada önemli olan bataryanın şarj döngüsüdür. 500 tam şarj döngüsüne sahip bir pili 3 yılda da bitirebilirsin 1 yılda da 5 yılda da. Şarj döngüsü biten telefonun bataryası zaten ölecektir. Isı, bataryanın hücrelerine zarar verdiği için şarj ve deşarj sayısını da etkiliyor. 30w'lık bir adaptör çok düşük hızlarda hızlı şarj ettiği için ısı miktarı da azdır. 67-90-120w gibi yeni telefonların adaptörlerine koyulan değerler bu ısıyı daha da arttırıyor. Sen 3 yıldır 30w ile telefonu hızlı şarj ediyorsun, seninle aynı zamanda telefonu alan, aynı kullanım senaryosunda olan ve 30w altı daha az güç veren bir adaptörle şarj eden kişinin bataryası seninkinden daha uzun gidecektir. Senin şarj döngün daha erken bitecektir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Onur Kmnt

MehmetAydin

Mehmet AYDIN
Panpa
10 Haz 2019
1,826
2,101
2,570
31
Niğde
Marka
Chevrolet
Emin olun hocam hızlı şarj özelliği bataryayı öldürmüyor,
Hâlihazırda Realme 7 kullanıyorum, kendi kutusundan 30w'lık hızlı şarj adaptörü kablosu çıkmıştı, 3 yıldır kullanmama rağmen şarj alma-boşalma süresi hâlâ aynı,
Düzgün yapıldığı zaman hızlı şarj kesinlikle hayat kolaylaştıran bir özellik
Ben de öldürmediğini düşünüyorum.Bende de Realme 7 pro var.3 sene 2 aydır kullanıyorum.Şarj olma süresi biraz uzadı ve kullanım süresi makul derecede düştü.Bence yaşına göre normal bir düşüş.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Onur Kmnt

Onur Kmnt

Kerem Onur Kement
Profesör
18 Mar 2023
283
634
1,445
19
İstanbul
Marka
Ford
Hızlı şarjın bataryayı öldürdüğü kısım %80 doluluk sonrasındaki şarj edilme durumu ve hızlı şarj sırasında telefonda oluşan ısı. Isınmadığından emin olabilen varsa sorun yok ama ısı, bataryanın hücrelerini öldürüyor. Bu yüzden işlemci verimliliğinde özellikle oyun vb zorlayıcı işler yapıldığında telefonun işlemcisi için ısı testleri yaparlar. Fazla ısınan işlemci bataryayı da ısıttığı için aynı zarar burada da geçerli oluyor. Hızlı şarj sırasında az ısınan yahut ısınmasını kontrol altında tutabilen kazanır.

Telefonu kaç yıl kullandığın önemli değil. Burada önemli olan bataryanın şarj döngüsüdür. 500 tam şarj döngüsüne sahip bir pili 3 yılda da bitirebilirsin 1 yılda da 5 yılda da. Şarj döngüsü biten telefonun bataryası zaten ölecektir. Isı, bataryanın hücrelerine zarar verdiği için şarj ve deşarj sayısını da etkiliyor. 30w'lık bir adaptör çok düşük hızlarda hızlı şarj ettiği için ısı miktarı da azdır. 67-90-120w gibi yeni telefonların adaptörlerine koyulan değerler bu ısıyı daha da arttırıyor. Sen 3 yıldır 30w ile telefonu hızlı şarj ediyorsun, seninle aynı zamanda telefonu alan, aynı kullanım senaryosunda olan ve 30w altı daha az güç veren bir adaptörle şarj eden kişinin bataryası seninkinden daha uzun gidecektir. Senin şarj döngün daha erken bitecektir.
Tabi, dediğinizde haklısınız, lakin günümüzdeki çoğu giriş-orta sınıf telefon 3-4 yıl ya da 5 yıl gidecek şekilde üretiliyor, eğer bu süreçte hızlı şarja sahip bataryalar ilk günkü performansına yakın değerler verebiliyorsa bir problem yok,
Bahsedilen 90-120w'lık hızlı şarjlı olanlar yeni teknoloji olduğu için bunları uzun süre kullanmadan dayanıklı olup olmadığı hakkında bir şey denmesi zor gibi,

Bahsettiğimiz şey araba motorları gibi aslında, yavaş şarjlı telefonlar atmosferik motor gibi uzun ömürlü, hızlı şarj olanlar turbo beslemeli motor gibi kullanıcıya bağlı değişken ömürlü,

Yani işin ucu kullanıcıya bakıyor biraz, teknoloji ne kadar doğru kullanılırsa o kadar uzun ömürlü oluyor, tabi teknolojinin de doğru olması gerekli bunun için
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,237
45,840
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Tabi, dediğinizde haklısınız, lakin günümüzdeki çoğu giriş-orta sınıf telefon 3-4 yıl ya da 5 yıl gidecek şekilde üretiliyor, eğer bu süreçte hızlı şarja sahip bataryalar ilk günkü performansına yakın değerler verebiliyorsa bir problem yok,
Bahsedilen 90-120w'lık hızlı şarjlı olanlar yeni teknoloji olduğu için bunları uzun süre kullanmadan dayanıklı olup olmadığı hakkında bir şey denmesi zor gibi,

Bahsettiğimiz şey araba motorları gibi aslında, yavaş şarjlı telefonlar atmosferik motor gibi uzun ömürlü, hızlı şarj olanlar turbo beslemeli motor gibi kullanıcıya bağlı değişken ömürlü,

Yani işin ucu kullanıcıya bakıyor biraz, teknoloji ne kadar doğru kullanılırsa o kadar uzun ömürlü oluyor, tabi teknolojinin de doğru olması gerekli bunun için
Bu bir tercih meselesi. Tüketicinin tercihine kalmış bir durum. Telefon üreticileri ürünlerine 2 yıl garanti veriyor. Bu 2 yıl şu anlama geliyor; telefonun bütün komponentleri, batarya dahil aşırı zorlayıcı ve hor kullanımlar yapıldığı taktirde en az 2 yıl tüketiciyi götürecektir. Yani üreticiler, hızlı şarjın etkilerinin zararsız olduğunu düşündüğü için bunu koymuyor. Zaten hızlı şarj dahil, oyun vb telefonu full zorlayıcı işlerle kullansalar bile 2 yıl kullanabilecekler düşüncesiyle bunu yapıyorlar. Son 1-2 yıldır pazarlama stratejisi olarak 3-4 yıl güncelleştirme garantisi verseler de bunca yıl telefonlara hep 2 yıllık güncelleme vermeleri de hep bu sebeptendi.

İstediğin şekilde aratma yapabilirsin. Özellikle lityum ion pil kullanımı şeklinde araştırırsan hızlı şarjın telefonlara etkilerini bilimsel şekilde açıklayan birçok yazıya da ulaşabilirsin. Burada tüketici olarak bizim amacımız telefonu maksimum süre sağlıklı kullanabilmek. Dediğim gibi seninle aynı kullanım senaryosuna sahip kişi senden daha uzun süre bataryasını sağlıklı kullanabilecektir. Tamamen kişinin tercihine kalıyor bu durum. Üreticilerin böyle bir amacı olmadığı için, zaten garanti süresi boyunca her türlü telefonların sağlıklı çalışabileceğini bildikleri için bir problem olarak görmüyorlar bunu.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Onur Kmnt
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım