HABER En SORUNSUZ otomobil hangisi? | Otopark.com Soruyor #1

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Renault Megane ve Clio şu anda en çok satanlarda 2. ve 3. sıradalar.. Sorun başlığı altında pek isimleri geçmiyor. Demek ki, çok satmak çok sorunu da beraberinde getirmiyor. Yahut yine öyle olsa Alfa Romeo sorunsuz bir araba olarak bilinirdi, satış rakamları ortada..

Bence gerçekten de Vw dayanıklı araçlar üretmiyor, zayıf karınları bu. Bu sebepten, ellerinin güçlü olduğu noktalara çokça vurgu yaparak satış stratejilerini o noktalar üzerine kuruyorlar.

Hepimiz son tüketiciyiz, lütfen bilinçli alıp tüketelim şu malları.. Gereksiz şişirmelerimiz ve marka fanatikliğimiz, konu hakkında bilgisi olmayanların gözünde kesin doğruluk anlamı kazanıyor, daha da beter oluyor.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: petrich
Zaten dizeline lafım yokki yazıda benzinli pahalıydi onu da şuan düzelttiler artık oneriyorum demişim iyi okuyun
Ben de okuduğumu anladım.Atmosferik motorlara turbo motordan daha ucuz olmalı tezine karşı çıktım.Honda dışında.Şuan kore grubu, toyota mazda atmosferikli; ciddi iyi motorlar.1,4 tsi 125 lik ve daha düşük hacimli turbo motorlarla aynı maliyette veya satış konumlandırması olarak onlarla yarışması gayet doğal.Turbo yerleştirmekle atmosferik motor 100 yıldır var daha ucuz olmalı mantığı pek uyuşmuyor.Ama honda konusunda haklı yanın var bana kalırsa.Dünyada satış gamından çıkardığı motoru burda allayıp satıyorlar
 
  • Beğeni
Tepkiler: by
Renault Megane ve Clio şu anda en çok satanlarda 2. ve 3. sıradalar.. Sorun başlığı altında pek isimleri geçmiyor. Demek ki, çok satmak çok sorunu da beraberinde getirmiyor. Yahut yine öyle olsa Alfa Romeo sorunsuz bir araba olarak bilinirdi, satış rakamları ortada..

Bence gerçekten de Vw dayanıklı araçlar üretmiyor, zayıf karınları bu. Bu sebepten, ellerinin güçlü olduğu noktalara çokça vurgu yaparak satış stratejilerini o noktalar üzerine kuruyorlar.

Hepimiz son tüketiciyiz, lütfen bilinçli alıp tüketelim şu malları.. Gereksiz şişirmelerimiz ve marka fanatikliğimiz, konu hakkında bilgisi olmayanların gözünde kesin doğruluk anlamı kazanıyor, daha da beter oluyor.
Edit:Bence renault grubundaki arabalarda bir çok sorunu kullanıcıları bilerek alıyor.Burada şuan nicklerinş unuttuğum bir çok renault kullanıcıs var.Yaşadıkları çeşitli sorunları birşekilde kompanze ediyorlar.Nasıl ki vw grubu satın alanlar iyi niyet ya da iyi bir sanayi mekanikçisi arayıp kompanze ediyorsa.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Bir otomobilin sorunsuzluğu hakkında fikir sahibi olmak kulaktan dolma bilgilerle değil yüzdelik oranlarla yapılır.
100.000 adet satan X marka/modelde 5.000 adet otomobil kronik problem çıkardıysa 10.000 adet satan Y marka/modelde 1.000 adet otomobil kronik sorun çıkardıysa Y markası/modelininin sicili sorunsuzluk anlamında X markasından daha kötüdür.
Sorunsuzluk anlamında Japon markaları bayrağı kimseye kaptırmaz bu bir gerçek..
Onun dışında gördüğüm/duyduğum kadarıyla ; normal otomobillerde vw, premiumda bmw en fazla sorun çıkaran otomobiller.
Ayrıca kullandığım birden fazla Fransız (Renault) ve İtalyan (Fiat) markasının tamamında sorun yaşadım. Ha bunları dert etmedim, biri hariç geri kalanı garantili otomobillerdi.

Benim başımın ağrımaması adına aldığım kendi önlemim : bakımları aksatmadan zamanında yaptırmak, yetkili servisten şaşmamak, garantiyi olabildiğince uzatmak..Bunlar olduğu sürece marka model farketmeksizin riski minimuma indirirsiniz

Umarım kimse çalışıp kazanarak satın aldığı otomobilde problem yaşamaz ve sorunsuz kullanır.
Umarım:) Dediklerin çok doğru.Ancak sanayide çekilmiş bir videoda dediklerinin doğruluğu bağımsız uçlarda kalıyor.Sanayiye arabayı getiren insanlar ya garanti vs uğraşmayan yada arabası yaşlı ya da 3.4.5. Sahipleri vs.Orada ise sorundan korunmanın yolu markadan ziyade model oluyor.Subaruların çekiş şaftları kırdığı, güney fransa için üretilen bir pejonun burada sivasta 5 kişi binilerek gezildiği coğrafyada model çok daha önemli bir hal alıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: by
Not1: Honda ve Toyota eski motorlara çok para istiyor.
Hiç katılmıyorum. Millet 80.000'e Corolla, 90-95.000'e atmosferik Civic aldı. Herkes turbo olsun, yeni teknoloji olsun derdinde değil. Takarım tüpümü paşa paşa gezerim diyor insanlar. Kimse aptal değil kusura bakmayın.
Not2: Japon sorun çıkarmıyor çünkü donanımı yok.
Hadi diyelim ülkemizdeki Toyota modelleri öyle de ABD'de satılan Lexus, Acura, Infiniti öyle değil ki. Bu araçlar bir sürü araştırmada gayet iyi sonuç veriyor. önemli olan mühendislik kalitesidir bence.
Not3: P38 kasa RR'ler gerçekten sorunlu araçlar. Mesela ilk kasa Cayenne ve Tuareg de öyle. Bu tip araçların havalı süspansiyonları tam bir saatli bomba. Bu araçlar alırken mutlu eder de parçası, servisi, lastiği can yakar.

http://www.techturkey.com/forum/sohbet/136191-touareg_3_2_v6_hakkinda_-3.html

YaZmak farz oldu 3 pm ve postdan sonra
wink.png

2004 benzinli/2005 TDi,Cayenne de 2003 V8-2004 Turbo'm oldu.
Touregden notlar;
Koruk kesin bozulacak. Motor ust kapak conta yanicak. Klima komp bozulacak.on tasiyicilar degismediyse gecmis olsun. Diferansiyel kontrol motoru degismediyse,%101 bozulucak! Bagaj kapagi motoru:supriz yok,bozulacak!xenon lar,sansi yok,cok cabuk oluyor!bobin mi dedi birisi,kesin! Birinin klima kobtrol dugmelerinin bembayaz oldugunu hatta kirildigini soyledigini duydum;bingo,10 puan! Akismetre mi,tabi canim,2 tane alin,nasil olsa hemen bozucak! Yakit konusunu mesajlar ileten arkadaslar; dizelde bile 12 ortalamayla geziniyordum ki bu sehir ici agir trafik degil!benzin de 19 cokkk normal,kopru trafigi sehir ici degil mi?orada 14 ortalama ile gectin,hah bak goruyomusun diyen kardeslerim,yahu saat 11 de gidersen sehir ici ortalama 14-15 olur.O kazulet 4 ceker ve eski nesil sanzimanla bu ortalamalar anca bukadar! Ben 1.4 tsi ile 8 lt de anca geciyorum....
Hele lpg li olucaksa koy ustune %30 min...
Toureg ve Cayenne ilk jenerasyon cok problemli,hele 6-7 yasinda ise gecmis olsun!
Hatirladigim bunlar...
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina ve g.c.
Ben de okuduğumu anladım.Atmosferik motorlara turbo motordan daha ucuz olmalı tezine karşı çıktım.Honda dışında.Şuan kore grubu, toyota mazda atmosferikli; ciddi iyi motorlar.1,4 tsi 125 lik ve daha düşük hacimli turbo motorlarla aynı maliyette veya satış konumlandırması olarak onlarla yarışması gayet doğal.Turbo yerleştirmekle atmosferik motor 100 yıldır var daha ucuz olmalı mantığı pek uyuşmuyor.Ama honda konusunda haklı yanın var bana kalırsa.Dünyada satış gamından çıkardığı motoru burda allayıp satıyorlar
Maliyeti daha uygun olan bir ürünü söylediğiniz Kore grubu daha ucuza satarken Renault Opel gibi elinde bulunanlar daha ucuza satarken toyota turbo parasına satıyorsa tüketici olarak bunu kabul etmem. Atmosferik kötü demiyorum lakin sonuçta bu motoru rakipleri 20.000 daha ucuza satıyorsa Maliyet avantajı vardır bunu toyota bana yansıtmıyorsa haliyle Corolla önermem Elantra var Cerato var para alanın cebinde kalsın. Eger atmosferik de olsa güncel diye turbo parasına satılabilir diyorsanız burada hyundai Kia grubu örnektir 1.6 136bg güncel motor satıyorlar fakat yinede fiyati daha uygun lpg uyumu sorunu olmadığı için toyota nin Çakallık yaptığını düşünüyorum ve hoş bulmuyorum. Tabi suan bunu düzelttiler fiyatları aşağı çektiler rakipleri ile ayni düzeydeler mantıklı hale geldi. Mazda ise zaten atmosferik motoru uygun fiyata satıyor Mazda genel olarak oahali motordan dolayi değil dizel ile atmosferik benzinli arasında 35.000tl fiyat farkı var bu rakam rakiplerinde turbo benzinli ile dizel arasindaki fark Renault da 12.000 Ford da 15.000 kore grubunda 18.000 ken Mazda da 35.000 yani atmosferik mazda da zaten ucuz Mazda nin kendisi pahalı
 
Son düzenleme:
2011 de mazda 3 te koltuk isitma vardi. 2011 Golfte koltuk isitma para verilerek dahi alinamazken hemde.
C segmentte premium veya degil farketmez adaptif cc head up display vs bu segmente getiren araclardan bir tanesi mazda 3 idi.ustelikte bunlari cok uzuca getirdiler. Ve hicbiride bozulmadi.(neden mazdadan ornek verdiniz derseniz bildigim hakim oldugum marka)
japonlarin teknolojide geri olduklari kulyen sehir efsanesi.genelde onden bile takip ettikleri soylenebilir.malum 200 milyara alinan dolu golfte olmayan ozelliklerden daha fazlasi 150 milyarlik japon arabada olabiliyor.
Ama her zaman derim 0 100 cu hizli fites atan tayfa icin japon motorlari coptur.
Saygilar :)
2011 de mazda 3 te koltuk isitma vardi. 2011 Golfte koltuk isitma para verilerek dahi alinamazken hemde.
C segmentte premium veya degil farketmez adaptif cc head up display vs bu segmente getiren araclardan bir tanesi mazda 3 idi.ustelikte bunlari cok uzuca getirdiler. Ve hicbiride bozulmadi.(neden mazdadan ornek verdiniz derseniz bildigim hakim oldugum marka)
japonlarin teknolojide geri olduklari kulyen sehir efsanesi.genelde onden bile takip ettikleri soylenebilir.malum 200 milyara alinan dolu golfte olmayan ozelliklerden daha fazlasi 150 milyarlik japon arabada olabiliyor.
Ama her zaman derim 0 100 cu hizli fites atan tayfa icin japon motorlari coptur.
Saygilar :)
,

Üstat,

Sen yapma etme şimdi, Japon otomotiv sanayi ve Alman otomotiv sanayinin var oluş nedenleri, temel felsefeleri farklı, daha o noktadan ortaya çıkan ürünler ve kullanıcı beklentileri farklılaşıyor. Japon araçları her zaman daha hızlı üretilen, üretim maliyetleri optimize edilmiş, yürütme maliyetleri de alıcı kitlesine hitap edecek şekilde düşürülmeye çalışılan haliyle bu konular çerçevesinde üretimi yapılan araçlarken, Alman üreticilerin önceliği en üst çıtayı zorlamaktır. Zaten bunu markaların tamamına bakarak, modelleri de 1 e 1 bir değerlendirerek bile görebiliriz. Emin olun o HeadsUp display i de ilk uygulayan Japon değildir ya bir Alman ve Amerikalı üreticidir.

Donanım zenginliği ile teknolojiyi paralelleştirmeyi ben pek doğru bulmam. O zaman Kia Ceed de de direksiyon ısıtma var diyip, yine 200k sık Golf ü kapı dışarı atabiliriz.. tam tersi de olabilir tabiki... çok pahalı bir Japon u, bir Alanda olan gayet makul bir donanımı, Japon da yok diye de eleyemeyiz.

Benim anlatmak istediğim genel felsefe olarak farklılıklar olduğu yönünde. Japon arabası evet daha az arıza çıkartır, daha dayanıklıdır, eski şirket aracım olan dizel Toyota Corollayı kullandığım gibi Golfü kullansam belki elimde bile kalabilir... ama Japon arabası zaten bu amaçla üretilir (genel olarak söylüyorum. Evet, özellikle Lexus, Acura veya Infinity gibi High-End Japon araçları her zaman yukarıya oynar... ama konumuz zaten bunlar değil )
 
Son düzenleme:
Maliyeti daha uygun olan bir ürünü söylediğiniz Kore grubu daha ucuza satarken Renault Opel gibi elinde bulunanlar daha ucuza satarken toyota turbo parasına satıyorsa tüketici olarak bunu kabul etmem. Atmosferik kötü demiyorum lakin sonuçta bu motoru rakipleri 20.000 daha ucuza satıyorsa Maliyet avantajı vardır bunu toyota bana yansıtmıyorsa haliyle Corolla önermem Elantra var Cerato var para alanın cebinde kalsın. Eger atmosferik de olsa güncel diye turbo parasına satılabilir diyorsanız burada hyundai Kia grubu örnektir 1.6 136bg güncel motor satıyorlar fakat yinede fiyati daha uygun lpg uyumu sorunu olmadığı için toyota nin Çakallık yaptığını düşünüyorum ve hoş bulmuyorum. Tabi suan bunu düzelttiler fiyatları aşağı çektiler rakipleri ile ayni düzeydeler mantıklı hale geldi. Mazda ise zaten atmosferik motoru uygun fiyata satıyor Mazda genel olarak oahali motordan dolayi değil dizel ile atmosferik benzinli arasında 35.000tl fiyat farkı var bu rakam rakiplerinde turbo benzinli ile dizel arasindaki fark Renault da 12.000 Ford da 15.000 kore grubunda 18.000 ken Mazda da 35.000 yani atmosferik mazda da zaten ucuz Mazda nin kendisi pahalı
Şuan çelişiyorsun seni alıntıladığım ilk mesajınla aslında.Toyota honda gibi ilkel motor demiştin.Atmosferik motora kötü değil diyorsun şimdi de.Toyota hala 1,6 sını pahalı veriyor ucuz dediğin 1,6 ların arka kapı camları manuel açılıyor.Satmasında da bir yanlış yok honda ve hyundai o motorlarını tc dışında avrupada satamıyor.
 
Şuan çelişiyorsun seni alıntıladığım ilk mesajınla aslında.Toyota honda gibi ilkel motor demiştin.Atmosferik motora kötü değil diyorsun şimdi de.Toyota hala 1,6 sını pahalı veriyor ucuz dediğin 1,6 ların arka kapı camları manuel açılıyor.Satmasında da bir yanlış yok honda ve hyundai o motorlarını tc dışında avrupada satamıyor.
İlkel olduğunu hala düşünüyorum lakin bu ilkellik tr sartlarinda kötü değil lpg takar az yakarım sorunsuz sanayiye uğramam birde uygun fiyata alırım. Lakin toyota da uygun fiyata alamıyorsam mantıklı değil Rakipleri uygun fiyata veriyor Mazda Kia Hyundai Opel Ford hepsi uygun fiyata veriyor
 
,

Üstat,

Sen yapma etme şimdi, Japon otomotiv sanayi ve Alman otomotiv sanayinin var oluş nedenleri, temel felsefeleri farklı, daha o noktadan ortaya çıkan ürünler ve kullanıcı beklentileri farklılaşıyor. Japon araçları her zaman daha hızlı üretilen, üretim malikleri optimize edilmiş, yürütme maliyetleri de alıcı kitlesine hitap edecek şekilde düşürülmeye çalışılan haliyle bu konular çerçevesinde üretimi yapılan araçlarken, Alman üreticilerin önceliği en üst çıtayı zorlamaktır. Zaten bunu markaların tamamına bakarak, modelleri de 1 e 1 bir değerlendirerek bile görebiliriz. Emin olun o HeadsUp display i de ilk uygulayan Japon değildir ya bir Alman ve Amerikalı üreticidir.

Donanım zenginliği ile teknolojiyi paralelleştirmeyi ben pek doğru bulmam. O zaman Kia Ceed de de direksiyon ısıtma var diyip, yine 200k sık Golf ü kapı dışarı atabiliriz.. tam tersi de olabilir tabiki... çok pahalı bir Japon u, bir Alanda olan gayet makul bir donanımı, Japon da yok diye de eleyemeyiz.

Benim anlatmak istediğim genel felsefe olarak farklılıklar olduğu yönünde. Japon arabası evet daha az arıza çıkartır, daha dayanıklıdır, eski şirket aracım olan dizel Toyota Corollayı kullandığım gibi Golfü kullansam belki elimde bile kalabilir... ama Japon arabası zaten bu amaçla üretilir (genel olarak söylüyorum. Evet, özellikle Lexus, Acura veya Infinity gibi High-End Japon araçları her zaman yukarıya oynar... ama konumuz zaten bunlar değil )
Evet tabiki benim demek istedigim japonlarin teknoloji konusunu geriden takip ettikleri veya eksik olduklari kulyen yalan. Veya iste donanimlari yok teknoloji zayif ondan bozulmuyorda kulyen yalan.
Su konuda hem fikirim. Japonlarla almanlarin uretilis amaclari farkli.
Eskiden bu fark konfor bakimidan cok degisiklik gosterirdi. Simdi ise aralarinda daglar kadar fark yok ufak tefek birbirlerine ustun olduklari konular var. Ama kesinlikle alman tank japon cop hurafeleri cok geride kaldi.
 
Türkiyede bence toyota ve honda nin asıl sorunu o Atmosferik ilkel motora fahiş fiyat istemeleri.

Honda yı bilmem kullanmadım sadece Toyota nın motorları bakımından konuşacağım Toyota nın 1.6 atmosferik motoru 132 bg ve 160 tork üretiyor. Şimdi atmosferikler ile kıyaslayınca mesela Opel in 2000 yıllarından kalma atmosferik motoru 115 bg 155 tork üretiyor. Şimdi motor olarak aralarında bir güç üstünlüğü var bir zahmet fiyat farkı olsun. Turbo motorla kıyasladınız o zaman bir de performanslarına bakalım 1.6 valvematic auris 0-100 10 sn son hız 200 km gözüküyor. Yeni focus 1.0 ecoboost 125bg 170 tork üretiyor bu arabanın da 0-100 10 sn ve son hız 200 km gözüküyor. 1.0 tsi golf 110 bg 200 tork ile 0-100 9.9 sn ve son hız 196 gözüküyor. Yani işe böyle bakınca toyota nın atmosferik rakiplerinden bir tık pahalı olması normal. Ama şuna katılıyorum bir ara 1.4 dizel motoru rakip 1.6 dizel ile aynı fiyata sattılar onu bende eleştirmiştim
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Honda yı bilmem kullanmadım sadece Toyota nın motorları bakımından konuşacağım Toyota nın 1.6 atmosferik motoru 132 bg ve 160 tork üretiyor. Şimdi atmosferikler ile kıyaslayınca mesela Opel in 2000 yıllarından kalma atmosferik motoru 115 bg 155 tork üretiyor. Şimdi motor olarak aralarında bir güç üstünlüğü var bir zahmet fiyat farkı olsun. Turbo motorla kıyasladınız o zaman bir de performanslarına bakalım 1.6 valvematic auris 0-100 10 sn son hız 200 km gözüküyor. Yeni focus 1.0 ecoboost 125bg 170 tork üretiyor bu arabanın da 0-100 10 sn ve son hız 200 km gözüküyor. 1.0 tsi golf 110 bg 200 tork ile 0-100 9.9 sn ve son hız 196 gözüküyor. Yani işe böyle bakınca toyota nın atmosferik rakiplerinden bir tık pahalı olması normal. Ama şuna katılıyorum bir ara 1.4 dizel motoru rakip 1.6 dizel ile aynı fiyata sattılar onu bende eleştirmiştim
Uzun sure 1.6 atmosferik kullanmis biri olarak simdi 1.2 turbo kullaniyorum. İki motorunda degerleri ayni.
1.2 nin vergisi dusuk ve daha az yakiyor eyvallah ama 0 100 gazcisi olmayan insan icin kucuk turbolu motorlar copmus. 0 100 den sonra nefesi tukeniyor hacimden 1.2 lerin . Ozellikle ara hizlanmalarda 150 den 100 lere dusup tekrar gaza basinca 1.2 nin nefesi yetmiyor. 1.6 atmosferikte boyle hareketler olmazdi hacim guzeldi. Acikcasi eski motorlar hala favorim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bilal
Honda yı bilmem kullanmadım sadece Toyota nın motorları bakımından konuşacağım Toyota nın 1.6 atmosferik motoru 132 bg ve 160 tork üretiyor. Şimdi atmosferikler ile kıyaslayınca mesela Opel in 2000 yıllarından kalma atmosferik motoru 115 bg 155 tork üretiyor. Şimdi motor olarak aralarında bir güç üstünlüğü var bir zahmet fiyat farkı olsun. Turbo motorla kıyasladınız o zaman bir de performanslarına bakalım 1.6 valvematic auris 0-100 10 sn son hız 200 km gözüküyor. Yeni focus 1.0 ecoboost 125bg 170 tork üretiyor bu arabanın da 0-100 10 sn ve son hız 200 km gözüküyor. 1.0 tsi golf 110 bg 200 tork ile 0-100 9.9 sn ve son hız 196 gözüküyor. Yani işe böyle bakınca toyota nın atmosferik rakiplerinden bir tık pahalı olması normal. Ama şuna katılıyorum bir ara 1.4 dizel motoru rakip 1.6 dizel ile aynı fiyata sattılar onu bende eleştirmiştim
1.2 ile yeni nesil 1.0 ile 1.6 kıyaslamaya gerek yok 1.4 tsi var 1.4 turbo 1.6 turbo 170bg opel motorları var bununla kıyaslanır yoksa o 1.0 tsi yada Ecoboost sonuç olarak düşük emisyon için varlar amacı farklı ona kalırsa 1.6 atmosferik ford motoru ile 1.0 Ecoboost da asagi yukari aynı güç ve tork değerine sahip ve ona rağmen arada 20.000tl fiyat farkı var atmosferik daha ucuz. Toyota ise beygir ve tork renault dan bir tik daha iyi olabilir lakin hyundai Elantra da atmosferik benzinli ve 0-100ü 10.1 sn toyota gibi turbo benzinli ye yakın para istemiyor neyse sorun değil toyota zaten düzeltti ileride yeniden artarsa önermem aldırmam almam olur biter Alan bol satar bizimle kaybedecek değiller
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV
Uzun sure 1.6 atmosferik kullanmis biri olarak simdi 1.2 turbo kullaniyorum. İki motorunda degerleri ayni.
1.2 nin vergisi dusuk ve daha az yakiyor eyvallah ama 0 100 gazcisi olmayan insan icin kucuk turbolu motorlar copmus. 0 100 den sonra nefesi tukeniyor hacimden 1.2 lerin . Ozellikle ara hizlanmalarda 150 den 100 lere dusup tekrar gaza basinca 1.2 nin nefesi yetmiyor. 1.6 atmosferikte boyle hareketler olmazdi hacim guzeldi. Acikcasi eski motorlar hala favorim.
Düşük hacimli motorlar hiç de çöp değil illa 0 100 gazcisı olmaya gerek yok. 1.2 1.0 tsi Golf A3 Fabia vs gayet guzel gidiyor isteyince baya az yakıyor verimli güzel motorlar bayılma durumu 150 den 100e düşünce nefes kesilme falan da yok atmosferik kadar hatta daha iyi gidiyor düşük devirde daha yüksek tork üretiyor zaten grafiksel olarak da yakıt performans emisyon olarak da çok daha iyiler
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Düşük hacimli motorlar hiç de çöp değil illa 0 100 gazcisı olmaya gerek yok. 1.0 tsi Golf A3 Fabia vs gayet guzel gidiyor isteyince baya az yakıyor verimli güzel motorlar bayılma durumu 150 den 100e düşünce nefes kesilme falan da yok atmosferik kadar hatta daha iyi gidiyor düşük devirde daha yüksek tork üretiyor zaten grafiksel olarak da yakıt performans emisyon olarak da çok daha iyiler
Cop demedim hocam. 0 100 gazcilari icin hatta cok iyi motorlar.
Yanliz benim gibi daha yuksek hizlarda viraj kasayim vb seylerin pesinde olanlar icin 1.2 yerine ayni gucteki 1.6 atmosferik daha canli ust hizlarda o kadar tercih meselesi tamamen.
Yani 7 sene 1.6 atmosferik kullandim simdide bi kac aydir 1.2 turbo kullaniyorum . nefes kesilmesi var yani siz yok desenizde hani hergun sahit oluyorum zaten :D nefes kesilme bariz var hacimden dolayi.
150 den 100 e dusunce atmosferikte nefes kesilme olmaz zaten turbosu yok en basta. Dediklerinize katilmiyorum bu konuda. Ara hizlanmalarda ki farki bariz yasiyorum cunku.
Gene diyorum yakit olarak daha iyi olabilir 1.2 turbo (ki evet daha az yakiyor baya ) emisyondada vs haklisinizda hergun tecrube ettigim motorlarida bana anlatmayin isterseniz.
İsin ozeti 1.2 turbo 0 100 gazcilarina hitap eder mutluda eder. Ama kisi yakiti onemsemiyorsa kesinlikle 1.6 atmosferik viraj kasip yuksek hizlara cikanlar icin daha iyi.
Ama tabi dusuk tuketim vergi emisyon gibi konularda 1.2 fazlasiyla onde.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Bilal
Uzun sure 1.6 atmosferik kullanmis biri olarak simdi 1.2 turbo kullaniyorum. İki motorunda degerleri ayni.
1.2 nin vergisi dusuk ve daha az yakiyor eyvallah ama 0 100 gazcisi olmayan insan icin kucuk turbolu motorlar copmus. 0 100 den sonra nefesi tukeniyor hacimden 1.2 lerin . Ozellikle ara hizlanmalarda 150 den 100 lere dusup tekrar gaza basinca 1.2 nin nefesi yetmiyor. 1.6 atmosferikte boyle hareketler olmazdi hacim guzeldi. Acikcasi eski motorlar hala favorim.

E iyi de eski atmosferik aracın sedandı bu SUV o fark ne olacak :D
 
Ya tamam ağırlık başka bir şey de rüzgar direncini hesaba katmıyorsun. SUV'lar 120-130'dan sonra sedan gibi yürümez
Kabul ama fark hissedilir derece yani. 0 100 e kadar keci gibi sonrasi i ih :D
Ki gecen 1.0 fiestaya bindim ondada durum ayni. Hacimden dolayi bir fark olmasi normal tabi hani alirken farkindaydim.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: by
Beyler, illa düşük hacimlere bakmanıza gerek yok. 2.0 150-160 beygirlik atmosferik bir motorun yüksek hız nefesi ve rahatlığı, benzer beygir değerlerine sahip 1.4 - 1.5 - 1.6 turbo araçlardan da iyi zaten. Neticede hacim farkı yüksek hızda kendini direkt belli ediyor. Ama düşük hacim turbo araçların asıl amacı düşük devirde yüksek güç alınabilmesini sağlamak. Bu, kısa mesafede, şehir içi kullanımlarında tüketim verimliliği oluşturuyor. Zaten asıl amaç da verimlilik. 1.6 atmosferikler de devir çevirince cayır cuyur gidiyor ama önemli olan fazla devir çevirme zorunluluğu olmadan otomobili en ekonomik şekilde yürütebilmek. Bırakın motor teknolojisini, şanzıman teknolojileri bile bu verimlilik kıstası üzerine dizayn ediliyor. 8-10 vitesli şanzımanların üretiminin de en büyük amacı budur. Zaten atmosferik motorlara o kadar yatırım yapan mazda bile sıkıştırma oranı takıntısını bundan mütevellit arttırma gayretine girdi hep ki yeni çıkardığı skyactive x'de bile asıl amaç sıkıştırma oranı + tork değerini arttırabilmekti. Fazla sıkıstırma orani ile alt devirleri daha canli tutmak.
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...