KAPALI F20 acayip sorunlar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Losturcos

Asfalt Kurutucu
61
32
Marka
BMW
İyi akşamlar, f20 116i 2012 68binde 1 ay oldu alalı masraf yapmaktan içim dışıma çıktı 5 bini geçti yaptığım masraf neyse şimdi gelelim şöyle bir sorunum var.

1.aracım yolda giderken hep olmasada sık sık sanki arabayı arkadan biri tutuyor bırakıyor gibi oluyor silkelememi deniyor buna bilemiyorum.
2.ise yolda giderken ışıklarda duracağım zaman oluyor hızım 0 - 20 arasına düştüğünde bi vuruntu oluyor bu vuruntu şuna benziyor : acemi sürücü Manuel aracı kullanırken debriyajı erken çekerde araç bi titrer bişeylee vurur ya ona benziyor ama o kadar sert değil.

Bu sorunlar şanzıman yağ soğutucusu patlaması sonrası çıktığını düşünüyorum. Bobin buji değişimi yapıldı sonuç aynı. Ustam en büyük ihtimal olarak o şanzıman yağ soğutucusu patladığında şanzıman yağına yağmı su mu neyse onun karıştığından bu sorunun olabileceğini söylüyor en yüksek ihtimalle.

Biraz uzun oldu farkındayım ama gerçekten bıktım 1 ay oldu ne tadını alabildim aracın ne başka bişey. Şimdiden teşekkürler cevaplarınız için

Ekleme: araçta devirde dalgalanma en ufak acayiplik yok, hiçbir arıza kodu arıza ışığı yok
 
Son düzenleme:
2012 1.16i 24.000km'de ilk sahibinden aldım 5 yaşında. Ben aldıktan 2-3 ay sonra tahrik uyarıları başladı. Vanos valfi değişti 600TL, tahrik uyarısı geçti. Oringlerde kirlilik görüp su flansını ve oringleri de ben değiştirttim o da 600TL tuttu. Zaten kronik olarak sorun çıkartan parçalar da bunlar demişlerdi. 45.000km ye geldim 2. yıl bitecek sorunum yok. Sanırım bunlar 2014 sonrası halledilmiş çünkü 2015 model 1.18i kullanan arkadaş 65.000km'ye geldi bu tarz sorunlar yok. Bence araçların tek düşmanı yazılım.
2015 118i'de zaten B38 motor var. Onun da saçma sapan sorunları oluyor illa. Mesela onlarda da lambda sensörü bizim vanos sensörü gibi arıza çıkartıyor. 3. silindir kurum topluyor diyenler var. İlginç yani.
 
Benim sorun şanzuman komple revize edilmesine rağmen düzelmedi. Balatası , pistonu contaları türbin tamiri yağ değişimi eşanjörü değişti. Arabayı nasıl verdiysem en ufak bi fark yok hala DR arası geçişler deli gibi vuruyor durmaya yakın zarıl zarıl titiryor araba. Yapamadılar heralde. 11 Bin lira masraf çıktı. Tekrar götüreceğim nalet olsun yaptırayımda satacağım zaten.
 
Benim sorun şanzuman komple revize edilmesine rağmen düzelmedi. Balatası , pistonu contaları türbin tamiri yağ değişimi eşanjörü değişti. Arabayı nasıl verdiysem en ufak bi fark yok hala DR arası geçişler deli gibi vuruyor durmaya yakın zarıl zarıl titiryor araba. Yapamadılar heralde. 11 Bin lira masraf çıktı. Tekrar götüreceğim nalet olsun yaptırayımda satacağım zaten.
Şanzıman ile işleri bitince motor & şanzıman adaptasyonunu sıfırladılar mı?

Kontrol ünitelerini yeniden programlayamazlar zaten AG'ye bağlı online ISTA lazım. Eğer düzgün bir şekilde toplamışlarsa bunları da yapmaları gerekirdi.
 
Şanzıman ile işleri bitince motor & şanzıman adaptasyonunu sıfırladılar mı?

Kontrol ünitelerini yeniden programlayamazlar zaten AG'ye bağlı online ISTA lazım. Eğer düzgün bir şekilde toplamışlarsa bunları da yapmaları gerekirdi.
Demelerine göre sıfırladılar. Hatta normal şekilde kullan zamanla adapte olacak denildi ancak benim pek inanasım gelmedi açıkcası. 100-200 km kadar kullandım ama araç hala aynı. Belki biraz km yapınca düzelecek mi bilmiyorum ama hiç mantıklı gelmiyor. Yağı su gibi olan şanzumanın yağı değişse bile birşeyler farkeder en basitinden en ufak bir fark yok. Mekatroniğe falan zarar vermekten korkuyorum biraz kullanacağım arabayı ama.
 
Son düzenleme:
Merhaba arkadaşlar bende 10 gün önce f20 118i aldım 170hp ama araç 1 haftadır özel serviste yatıyor.. Yağ basınç valfi yağ müşürü motor yağı vs degişti daha sonra şanzıman yağ değişimi için şanzıman karteri sökülünce şanzıman yağı bembeyaz olmuş yağ sogutucu bozulmuş o da değişecek dedi usta daha sonra şanzımanın içini temizleyip normal bi şanzıman yağı koyacam 500 km kadar kullaanıcan sonra tekrar zf orijinal yağ ve karteri değişicez dedi. Benim aracın vites geçişinde vuruntu sarsma vs hiçbirşey yoktu sadece vites D iken frene basıp durduktan 3-4 sn sonra sanki arkadan biri ittirir gibi oluyordu o da çok az hissedilir bi durum.. Şimdi benim sorum acaba bu işlemler yapıldıktan sonra araç düzen tutacak mı yoksa komple şanzıman revizyonuna mı gidicez başına gelen arkadaşlarda son durum nedir? Ayrıca bir arkadaşımız yazmış Manuel modda yapmıyor diye benim aracıda Manuel yada sport a alınca şanzımanı o dediğim hafif itme hissi de olmuyor..
 
  • Beğeni
Tepkiler: Kim?
Toplam masraf 6.500 tlyi buldu ve daha ne olacağı belli değil su ne kadar şanzımana zarar verdi belirsiz ama vites değişiminde falan bi sorun yoktu o yüzde yağ değişimiyle kurtarırız diye düşünüyorum ama böyle bir parçanın bozularak şanzımana ciddi zarar vermesi gerçekten çok büyük bir problem bir arkadaşın yazdığı gibi 20 bin km de bir 2.000 TL verip bu parçayı mı değişecez? Ayrıca yazmayı unuttum bazen araba sadece eco ve comfort modda 4 yada 5. Viteslere geçerken sanki gaz yemez gibi oluyor her zaman yapmıyor bunu kötü yakıtla ilgili bir sorun olabilir mi würth katkı vs kullanarak çözüm bulabilen oldu mu?
 
Screenshot_20190711_112037_com.huawei.himovie.overseas.jpg
 
Merhaba arkadaşlar bende 10 gün önce f20 118i aldım 170hp ama araç 1 haftadır özel serviste yatıyor.. Yağ basınç valfi yağ müşürü motor yağı vs degişti daha sonra şanzıman yağ değişimi için şanzıman karteri sökülünce şanzıman yağı bembeyaz olmuş yağ sogutucu bozulmuş o da değişecek dedi usta daha sonra şanzımanın içini temizleyip normal bi şanzıman yağı koyacam 500 km kadar kullaanıcan sonra tekrar zf orijinal yağ ve karteri değişicez dedi. Benim aracın vites geçişinde vuruntu sarsma vs hiçbirşey yoktu sadece vites D iken frene basıp durduktan 3-4 sn sonra sanki arkadan biri ittirir gibi oluyordu o da çok az hissedilir bi durum.. Şimdi benim sorum acaba bu işlemler yapıldıktan sonra araç düzen tutacak mı yoksa komple şanzıman revizyonuna mı gidicez başına gelen arkadaşlarda son durum nedir? Ayrıca bir arkadaşımız yazmış Manuel modda yapmıyor diye benim aracıda Manuel yada sport a alınca şanzımanı o dediğim hafif itme hissi de olmuyor..
Ben o riski alamadım şahsen. Şanzuman yağı + karter nerdeyse 1500 lirayı buluyor. Aynı işlemi bidaha yapmak zorundasınız kafadan 3 Bin lira. Olup olmayacağıda meçhul. O yüzden komple revizyona gittim ama sonuç alamadım birazdan gidiyorum aracı bırakmaya bakalım.
 
Ben o riski alamadım şahsen. Şanzuman yağı + karter nerdeyse 1500 lirayı buluyor. Aynı işlemi bidaha yapmak zorundasınız kafadan 3 Bin lira. Olup olmayacağıda meçhul. O yüzden komple revizyona gittim ama sonuç alamadım birazdan gidiyorum aracı bırakmaya bakalım.

Zaten ilk etapta koyacağımız yağ ZF orijinal kaliteli yağ değil normal atf yağ koyup eski filtreyi takıp biraz km yapmak amaç şanzıman içinin iyice temizlenmesi sonra orhinal yağ +karter takılıp devam edicem. Tabi garantisi yok ama tek umudum aracın o sulu yağda bile vites geçişlerinde sorun olmaması.. Sizin aracın viteste sorun varmıydı değişim öncesi nasıl farkettiniz?
 
2 ay sonra bir up benden gelsin. 2. kez şanzıman yağı değişimi yaptım bu sefer borusan yetkili serviste malesef hala durum aynı. Vuruntu olayı allahtan hep yok günde 1 kere olursa oluyor o da dururken. 8 bin e herşey dahil revize edebileceklerini söylediler. Bi süre devam edecem bakalım düzelme olacak mı
 
2 ay sonra bir up benden gelsin. 2. kez şanzıman yağı değişimi yaptım bu sefer borusan yetkili serviste malesef hala durum aynı. Vuruntu olayı allahtan hep yok günde 1 kere olursa oluyor o da dururken. 8 bin e herşey dahil revize edebileceklerini söylediler. Bi süre devam edecem bakalım düzelme olacak mı
Keşke en başından 8.000₺ verip yetkili serviste revizyon yaptırsaydınız. Neyse bununla geçmiş olsun.
 
Keşke en başından 8.000₺ verip yetkili serviste revizyon yaptırsaydınız. Neyse bununla geçmiş olsun.
Tabi şuan banada mantıklı geliyor öyle olması ama ilk değişimden sonra hiçbir sorun kalmamıştı demekki yağ ile çözüldü dedik o yüzden. Bir süre kullandıktan sonra düzen alabileceğini söylemişti ustam ve nette bir kaç yorumda bir süre takip edeceğim durumu. Teşekkürler bu arada
 
Aslinda sorulacak soru soyle olmali almanlar biz en iyi yapariz diye ovurken motorlari yeteri kadar test etmedenmi piyasaya suruyor ? Yoksa japonlar bir sifre bulduda onumu giriyorlar uretirken ? Mazda skstrma oranlarini artirdi makinalari bastan yaratti yine bozulmadi mesela.
Bana gore sorun cikarmayan sistem en iyi sistemdir . Aliciya bagli tabi .
Bu Alman motoru deyimini Alman sorunu olarak değiştirmek lazım aldı var kendisi yok :)
Bir aracı aldığımda aman şuna birşey olmasın, aman çok devirli kullandık dikkat edelim, çok bastın hızlı geçtin vs vs sürekli düşüneceksem kusura bakmasın da o arabadan hayır falan gelmez. Şuana kadar keyif aldığım araçlara bakıyorum hepsi sağlam araçlar, yeri gelir bol bol devirli kullanırım yeri gelir kasisten hızlı geçerim, yeri gelir sırf o an istediğim için burnout yapmaya çalışırım, çoğunlukla da adam gibi gazlarım lakin kafaya takmam. O nedenle harbiden en iyi araba sağlam arabadır beni kullan diyen arabadır.
Şimdi şu forumda BMW sahiplerini okudukça çok sevdiğim araçtan soğuyorum nedendir bilmiyorum ailede akrabalarda da BMW var bu kadar sorum duymadım keyifli keyifli biniyorlar ben de arada elime geçince keyifli gazlıyorum. Lakin emin olmamakla beraber 2 muhtemel sebep düşünüyorum :
1. Bu araçların asıl yeri yetkili servisler herhalde oraya girmediği için arızayı tespit etmek zahmetli bir hal alıyor ve sahibini maddiyat yanında manevi olarak çok yıpratıyor
2. Alanlar tapa gaz her viraja yan giriyor :)
 
Son düzenleme:
Bu Alman motoru deyimini Alman sorunu olarak değiştirmek lazım aldı var kendisi yok :)
Bir aracı aldığımda aman şuna birşey olmasın, aman çok devirli kullandık dikkat edelim, çok bastın hızlı geçtin vs vs sürekli düşüneceksem kusura bakmasın da o arabadan hayır falan gelmez. Şuana kadar keyif aldığım araçlara bakıyorum hepsi sağlam araçlar, yeri gelir bol bol devirli kullanırım yeri gelir kasisten hızlı geçerim, yeri gelir sırf o an istediğim için burnout yapmaya çalışırım, çoğunlukla da adam gibi gazlarım lakin kafaya takmam. O nedenle harbiden en iyi araba sağlam arabadır beni kullan diyen arabadır.
Şimdi şu forumda BMW sahiplerini okudukça çok sevdiğim araçtan soğuyorum nedendir bilmiyorum ailede akrabalarda da BMW var bu kadar sorum duymadım keyifli keyifli biniyorlar ben de arada elime geçince keyifli gazlıyorum. Lakin emin olmamakla beraber 2 muhtemel sebep düşünüyorum :
1. Bu araçların asıl yeri yetkili servisler herhalde oraya girmediği için arızayı tespit etmek zahmetli bir hal alıyor ve sahibini maddiyat yanında manevi olarak çok yıpratıyor
2. Alanlar tapa gaz her viraja yan giriyor :)
Aynen ikisi de. Çevremde sorun yaşamadan kullanan, ki zamanında ben dahil, onlarca adam var. Her birinin nasıl kullandığını, bakımlarını nasıl nerede ve ne zaman yaptırdıklarını da biliyorum. Dolayısıyla sorun yaşayanların neden sorun yaşadıklarını az çok tahmin edebiliyorum.

Bu demek değil ki bu motorlar ultra sorunsuz, tabii ki sorunları var. Ama düzgün kullanımlarda ve bakımlarda sorun yaşanma olasılığı oldukça düşük. Arabayı çalıştırır çalıştırmaz gazlanırsa, bakımlarına dikkat edilmezse eline alman kolay bu motorları ne yazık ki.
 
Aynen ikisi de. Çevremde sorun yaşamadan kullanan, ki zamanında ben dahil, onlarca adam var. Her birinin nasıl kullandığını, bakımlarını nasıl nerede ve ne zaman yaptırdıklarını da biliyorum. Dolayısıyla sorun yaşayanların neden sorun yaşadıklarını az çok tahmin edebiliyorum.

Bu demek değil ki bu motorlar ultra sorunsuz, tabii ki sorunları var. Ama düzgün kullanımlarda ve bakımlarda sorun yaşanma olasılığı oldukça düşük. Arabayı çalıştırır çalıştırmaz gazlanırsa, bakımlarına dikkat edilmezse eline alman kolay bu motorları ne yazık ki.
Dediğiniz gibi Almanlar genel olarak narinler sahip oldukları algı olmasa paranın değerli olduğu ülkemizde satış yapmaları çok zor ve mantıklı da değil
 
Merhaba arkadaşlar bende güncelleme yapayım. Yağ filtre değişimi yapıldı yağ sogutucu değişildi 1000 km kadar kullandım araçta şuan ki sorun sadece 1den 2ye geçişte hissettiriyor ve titreşim var usta tork konvertorunde sorun oldugunu söylüyor şanzıman içini ellemeyecez türübünü söküp revize ettirip deneyecez bakalım inşallah artık bir sorun kalmaz. Birde bu yakıt. Tüketimi eco modda sakin kullandığım halde bile 9.5 10 litrenin altına düşmüyor normal mi sizce
 
Merhaba arkadaşlar bende güncelleme yapayım. Yağ filtre değişimi yapıldı yağ sogutucu değişildi 1000 km kadar kullandım araçta şuan ki sorun sadece 1den 2ye geçişte hissettiriyor ve titreşim var usta tork konvertorunde sorun oldugunu söylüyor şanzıman içini ellemeyecez türübünü söküp revize ettirip deneyecez bakalım inşallah artık bir sorun kalmaz. Birde bu yakıt. Tüketimi eco modda sakin kullandığım halde bile 9.5 10 litrenin altına düşmüyor normal mi sizce
En az 2 litre fazla gibi duruyor
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...