F20 ikaz

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan CaliKaan
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Bence o kadar dikkatli ölçmüyordur. Güncel Corvette lerde motorun çalışma saatini ve yaptığı total turunu sayıyor. Bence tur sayımı mantıklı :)

Çok karmaşık bir hesaplama değil ki bu, aldığı titreşim grafiklerini aracın yazılımı yorumlayıp yağ ömrü hakkında bir tahmin yapıyor. Mesela idrive dan yağ ölçümü yaptığınızda motor devri 1000 devre falan çıkar, hesaplamaları o devirdeki titreşim değerlerine göre yaptıkları için araba kendini öyle ayarlayıp ölçüm yapıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso ve Kim?
Yani motorun içine M oil de koysan redline veya 300v de koysan yağın toplam baz numarasını ve içindeki asit miktarını ölçmüyor, motorun titreşimine, yakıt sarfiyatına, ortalama hızına falan bakarak size bir yağ ömrü sunuyor. En doğrusu Xw40 viskoziteli kaliteli bi yağ koymak. Hem toplam baz numarası yüksek hem trafikte veya uzun yolda oluşacak yağ filmi daha kaliteli olur. Biliyosunuz 40 viskoziteli yağların baz numarası 30 viskoziteli yağlara göre yüksek ve bence Türkiye için en ideal viskozite 0-40 veya 5-40
 
  • Beğeni
Tepkiler: CaliKaan
oha şuan ben şok. Peki ben size başka bir iddaa da bulunabilirmiyim ? Bence araba eco-pro da daha fazla yakıyor comforta göre
bununla ilgili bir serzeniş de arkadaşımdan aldım. daha fazla gazı eziyorsun ve daha fazla yakıyor demişti ancak ne kadar gazı ezsenizde araç bunu tekere yansıtmıyor ki? onu ciddi ciddi ölçmek lazım ancak aynı koşullar sadece uzun yolda sağlanabilir. 1 depo doldurayım full eco modda kulanayım bir de full comfort da desek hep aynı trafik şartları olmuyor.. bence eco pro epey az yaktırıyor arabaya. bu üçüncğ n13 oldu fikrim hala aynı. ayrıca yağ eskitmesine dair de bir ölçümleme yapamadık çünkü arabalar bakıma gittiğinde benzer şekilde ya eksiltmiş oluyorlar. çok minimum farklılıklar olabilir.
 
bununla ilgili bir serzeniş de arkadaşımdan aldım. daha fazla gazı eziyorsun ve daha fazla yakıyor demişti ancak ne kadar gazı ezsenizde araç bunu tekere yansıtmıyor ki? onu ciddi ciddi ölçmek lazım ancak aynı koşullar sadece uzun yolda sağlanabilir. 1 depo doldurayım full eco modda kulanayım bir de full comfort da desek hep aynı trafik şartları olmuyor.. bence eco pro epey az yaktırıyor arabaya. bu üçüncğ n13 oldu fikrim hala aynı. ayrıca yağ eskitmesine dair de bir ölçümleme yapamadık çünkü arabalar bakıma gittiğinde benzer şekilde ya eksiltmiş oluyorlar. çok minimum farklılıklar olabilir.
Valla benim her turlu ortalamam 10’un altina dusmuyor
 
Yani motorun içine M oil de koysan redline veya 300v de koysan yağın toplam baz numarasını ve içindeki asit miktarını ölçmüyor, motorun titreşimine, yakıt sarfiyatına, ortalama hızına falan bakarak size bir yağ ömrü sunuyor. En doğrusu Xw40 viskoziteli kaliteli bi yağ koymak. Hem toplam baz numarası yüksek hem trafikte veya uzun yolda oluşacak yağ filmi daha kaliteli olur. Biliyosunuz 40 viskoziteli yağların baz numarası 30 viskoziteli yağlara göre yüksek ve bence Türkiye için en ideal viskozite 0-40 veya 5-40
ben o yüzden fabrikanın tavsiye ettiği 5w30 yerine 5w40 kullanıyorum. Normalde fabrikasyon önerilerin haricine çıkmak istemem ama 40 bence de daha faydalı
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso
oha şuan ben şok. Peki ben size başka bir iddaa da bulunabilirmiyim ? Bence araba eco-pro da daha fazla yakıyor comforta göre
aynı şeyi yazacaktım da Renard kaynak göster der diye yazmadım :D gazı güzel dozlayan birisi comfortta daha az yaktırır, Antalyada comfort modda 20 derece sıcaklıkta kış lastiği ve yoğun trafikte 9.2 yaktırdım dikkat de etmedim, çok rahat 8-8.5 görülebilir
hemen kanıtlarımı sunayım :D
IMG_4093 by mCANERg, on Flickr
 
aynı şeyi yazacaktım da Renard kaynak göster der diye yazmadım :D gazı güzel dozlayan birisi comfortta daha az yaktırır, Antalyada comfort modda 20 derece sıcaklıkta kış lastiği ve yoğun trafikte 9.2 yaktırdım dikkat de etmedim, çok rahat 8-8.5 görülebilir
hemen kanıtlarımı sunayım :D
IMG_4093 by mCANERg, on Flickr
Ben kitapçıkta yazanı söyledim :) sizinkiler kullanıcı yorumları. İspatı var ise ona göre kullanalım diye söyledim :)
 
Şuan sabit ortalamam 10.1 lt, şuan paylaşıcağım ise yazın İstanbul-İzmir- Çeşme sabit 120 km hız, full klima, 1 kişi, bagaj full. En düşük gördüğüm 5.9 lt eco pro ile.

19601206_1386092831487052_7364928137348154879_n.jpg

19511618_1386092791487056_3641773390133924535_n.jpg
 
N13'te de B38'de de ecopro'yla bariz daha az yakıyorum, hem şehiriçi hem uzun yol. Şehiriçinde ecopro sıkıntıya sokuyormuş lafı Noyan'ın uydurması ne yazık ki. Nasıl olduysa bayağı da yayıldı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Renard ve RYAN7R
N13'te de B38'de de ecopro'yla bariz daha az yakıyorum, hem şehiriçi hem uzun yol. Şehiriçinde ecopro sıkıntıya sokuyormuş lafı Noyan'ın uydurması ne yazık ki. Nasıl olduysa bayağı da yayıldı.
valla ben Noyan falan bilmem, kendim test ederim. Bana göre biraz daha fazla yakıyor şehir içinde eco pro ile çünkü ciddi anlamda araba yığılıyor ve daha çok gaza abanıyorsun.
 
Eco pronun ben de daha çok yaktırdığını düşünüyorum. Geçen sene gizli özellik varken eco proda başlıyordu araba ve ben de babam da hep eco da kullanıyorduk. Geçen sene kış daha soğuk geçmişti bu kıştan farklı olarak ve sportcat im ve yazılımım yoktu. Geçen sene kış ortalamam 11 civarı iken bu kış ortalamam comfort mod ve yazılım ile 8.9 da sabitlendi. Ben eco pronun bana sunduğu gaz tepkisini ayarlayamıyorum. Ya duracak kadar yavaşlıyorsun ya da yürüsün diye iyice eziyorsun gazı bu sefer de araba fırlıyor. Comfortline hassasiyetinde daha rahat ve istediğim devir aralığında kullanabiliyorum arabayı. Aslında gönül eco pro ile comfort arasında bir mod isterdi. Eco pro fazla öldürüyor, comfortda da hassas davranmak gerekiyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: CaliKaan
Konuya biraz gec dahil oluyorum, sadece tecrübeden yazacağım teknik bir test yapmadım ama hem 1 hem 4 de(1,6 ve 2,0) dizelde tecrübe etme fırsatım oldu ve eco pro az yakmaya yönelik olsa da sizi Türkiye trafiğinde eco pro karakterinden çıkmaya zorlayıp çok yakmanıza neden oluyor. Manueli sportta, otomatiği ise sürekli comfort modda kullanıyorum ve en düşük tüketimi böyle yakaladığımı düşünüyorum.Zaten otomatikte motor modunu aldığımdan beri neredeyse hiç ellemedim, vitesi sporta çektiğimde gayet tatmin ediyor, daha üstünü istiyorsam zaten dsc off'a geçiyorum. Kısacası eco pro karakter olarak bize uygun değil, aynı start stop sistemi gibi. Belki 4 -5 öndeki arabaya göre hızımızı ayarlayabildiğimiz seyrek yollarda olsak çok iş yapar ama şu haliyle comfort iyidir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
Dikkatimi çekti de, bizler de maraba kalmışız, herkesin arabasında nbt ler jantlar...

C317DA59-37B4-4BEF-AB20-57984A6350C8.jpeg

Son bakımdan beri 3500 km oldu, tam 4 litre mobil 1 esp formula 5w30 koymuştum, durum bu
 
Son düzenleme:
Evet, çok duydum. O değil de bile bile o çalıntı nbtleri alanlara ne demeli?
Serefsiz olur haysiyetsiz olur karaktersiz olur

Yanliz isin ilginci 99 model opel astranin teybini calarsan baska arabada kullanamazdin sifresi olurdu yil 2018 bmw bu ekranlara bir sifre koymuyor patir patir caliyorlar valla yazik
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
Gazı çok hassas bir arabadan buna geçtiğim için confortu güzel ayarlayabiliyorum beni üzmüyor. İlk 1 ay hep eco proda kullandım ancak yazılımdan sonra biraz daha o atikliği hissetmek için confortda kullanıyorum daha kullanışlı oldu böyle. Özellikle istanbul gibi Şehiriçinde dediğiniz gibi eco pro insanı saçmalattırıyor. Epey savaşıyorsunuz arabayla. Ancak uzun yolda çok iyi oluyor ya. Ben 1.4 arabayı 5.8 altına indiremezken( şanzıman ayarlarından) bunda çok rahat 5.5 ve altı görülüyor. Tşk ZF
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R