MK4 ST Line ilk çıktığında daha lansmanı bile yapılmadan, ilk sızan görsellerden ve resmi yayınlanan ilk videosunda kararımı vermiştim. Lakin hep 1.5 Ecoboost 8 ileri Otomatik versiyonunu, 2018 Kasım ayından beri bekledim. baktım ki olmayacak bu iş bare lansman için gelen tam opsiyonlu 1.5 Ecoblue’lar eskimeden km yapmadan elden ele geçmeden alma kararı verdim.
Uzun geçen araştırmalar, 5 ayrı araca üşenmeden gidip incelemeler ve pazarlıklar sonucu 28.849km de olan aracımı Ford Altaş Bayiinden aldım.
Gene plakamız değişmedi, 34 YMN 29 olarak devam..
Prosedür değiştiği için plaka işi bu sefer yordu.
Tahmin edeceğiniz üzere lansman aracı olduğu için, Full Opsiyonlar yüklüdür.
Ford Co-Pilot 360
Adatif Cruise Control dur&kalk özellikli
Şerit takip hizalama
Yorgunluk tespit
Otomatik park dikey ve yatay. (Gaza frene vitese müdahalesiz)
Aktif park çıkış asistanı
360 derece geri görüş
Kış paketi
Koltuk Isıtma Direksiyon ısıtma Öncam ısıtma
Açılır cam tavan
B&O Premium Ses Sistemi (9+1)
Stil Paketi
Konfor paketi
Hadi konu böyle kalmasın, olası sorulara karşılık gelmeden dilimin döndüğünce, kıssadan hisse, ben 2500km deneyimimi anlatayım..
Öncelikle daha marşa basar basmaz ilk pedala dokunur dokunmaz Mk3.5 a göre çok daha konforlu, ve daha sessiz olduğunun hissini veriyor.
Yolda ağırlık dağılımı ve rijinitliği, yere basışı, daha iyi seviyelere geldiğini çok güzel hissettiriyor. Bunu Uzun km yaptıktan sonra yol yorgunluğu ile bile çok net anladım. Tam bağımsız yerine yarı bağımsız diyorum ben çünkü söylenen gibi torsiyon çubuğu yok.. Bir eksikliğini hissetmedim, ama sanki bir teker kasiste diğer teker düz zeminde ise hissettiriyor gibi geldi. Onun dışında bozuk satıhlarda yada hızla geçilen çukurlarda ve kasislerde ben eksikliğini hissetmedim ve ayrıca daha konforlu olmuş geldi bana.
Yıllardır rakiplerinin gerisinde kalan iç hacim ve arka diz mesafesini ciddi iyileştirme yaparak ve bunuda ergonomiklik ile sağlamaları ciddi bir emeğin AR-GE nin olduğunun göstergesi. Buradan Ford mühendislerine bir teşekkür. Ama ayıp Arka kol dayama yok büyük ayıp Şaka bir yana en çok eleştirilen konunun benim nazarımda bir etkisi yok. Mk 2 mk2.5 mk3 mk3.5 tüm Focuslarımda vardı birkez kullandın mı hayır. Arka koltuğa oturan aile ferdleri ve arkadaşlar kullandımı hayır.
Kullanan arkadaşlar için büyük eksiklik olabilir.
Yaklaşık 2500km yaptım. Mk3.5 tdci powershift e göre, 0,3lt kadar daha ekonomik bir yakıt değeri yakaladım. Kesin ve net gibi geldi bu bana.
Eksikliklerine gelirsek, Önde kullanılan malzeme kalitesi ve işciliği birazda arka tarafta kullansalar daha premium bir his yaratabilirdi. En azından önde kullanılan derimsi kapı içini arkayada koy be adam.
Gelelim bana göre mk3.5 Powershift göre en büyük eksikliğine, şanzuman arkadaşlar...
Powershift kullandıktan tam otomatik 8 ileri şanzuman oranı dışında pek tatmin etmedi. Daha hissedilir geçişleri var. Çift kavramanın hazzını maalesef yaşatmıyor..
Ama bazende bir powershift gibi davranabiliyor. Çok ilginç ama şanzumanın bazenleri var. Orada anlaşamadık bir türlü.
Lafı uzatıp sıktıysak affola deyip buyrun ;
Uzun geçen araştırmalar, 5 ayrı araca üşenmeden gidip incelemeler ve pazarlıklar sonucu 28.849km de olan aracımı Ford Altaş Bayiinden aldım.
Gene plakamız değişmedi, 34 YMN 29 olarak devam..
Prosedür değiştiği için plaka işi bu sefer yordu.
Tahmin edeceğiniz üzere lansman aracı olduğu için, Full Opsiyonlar yüklüdür.
Ford Co-Pilot 360
Adatif Cruise Control dur&kalk özellikli
Şerit takip hizalama
Yorgunluk tespit
Otomatik park dikey ve yatay. (Gaza frene vitese müdahalesiz)
Aktif park çıkış asistanı
360 derece geri görüş
Kış paketi
Koltuk Isıtma Direksiyon ısıtma Öncam ısıtma
Açılır cam tavan
B&O Premium Ses Sistemi (9+1)
Stil Paketi
Konfor paketi
Hadi konu böyle kalmasın, olası sorulara karşılık gelmeden dilimin döndüğünce, kıssadan hisse, ben 2500km deneyimimi anlatayım..
Öncelikle daha marşa basar basmaz ilk pedala dokunur dokunmaz Mk3.5 a göre çok daha konforlu, ve daha sessiz olduğunun hissini veriyor.
Yolda ağırlık dağılımı ve rijinitliği, yere basışı, daha iyi seviyelere geldiğini çok güzel hissettiriyor. Bunu Uzun km yaptıktan sonra yol yorgunluğu ile bile çok net anladım. Tam bağımsız yerine yarı bağımsız diyorum ben çünkü söylenen gibi torsiyon çubuğu yok.. Bir eksikliğini hissetmedim, ama sanki bir teker kasiste diğer teker düz zeminde ise hissettiriyor gibi geldi. Onun dışında bozuk satıhlarda yada hızla geçilen çukurlarda ve kasislerde ben eksikliğini hissetmedim ve ayrıca daha konforlu olmuş geldi bana.
Yıllardır rakiplerinin gerisinde kalan iç hacim ve arka diz mesafesini ciddi iyileştirme yaparak ve bunuda ergonomiklik ile sağlamaları ciddi bir emeğin AR-GE nin olduğunun göstergesi. Buradan Ford mühendislerine bir teşekkür. Ama ayıp Arka kol dayama yok büyük ayıp Şaka bir yana en çok eleştirilen konunun benim nazarımda bir etkisi yok. Mk 2 mk2.5 mk3 mk3.5 tüm Focuslarımda vardı birkez kullandın mı hayır. Arka koltuğa oturan aile ferdleri ve arkadaşlar kullandımı hayır.
Kullanan arkadaşlar için büyük eksiklik olabilir.
Yaklaşık 2500km yaptım. Mk3.5 tdci powershift e göre, 0,3lt kadar daha ekonomik bir yakıt değeri yakaladım. Kesin ve net gibi geldi bu bana.
Eksikliklerine gelirsek, Önde kullanılan malzeme kalitesi ve işciliği birazda arka tarafta kullansalar daha premium bir his yaratabilirdi. En azından önde kullanılan derimsi kapı içini arkayada koy be adam.
Gelelim bana göre mk3.5 Powershift göre en büyük eksikliğine, şanzuman arkadaşlar...
Powershift kullandıktan tam otomatik 8 ileri şanzuman oranı dışında pek tatmin etmedi. Daha hissedilir geçişleri var. Çift kavramanın hazzını maalesef yaşatmıyor..
Ama bazende bir powershift gibi davranabiliyor. Çok ilginç ama şanzumanın bazenleri var. Orada anlaşamadık bir türlü.
Lafı uzatıp sıktıysak affola deyip buyrun ;
Ekli dosyalar
-
31169AD4-E9A2-41A3-8B35-B723794B9D17.jpeg1.2 MB · Görüntüleme: 0
-
8662E04B-E5BE-42E0-8D8B-4EFD2006B69A.jpeg1.6 MB · Görüntüleme: 0
-
E7CB756F-ED4C-4344-80E5-CD9628CD4C73.jpeg1.1 MB · Görüntüleme: 0
-
1C4980BA-4CB5-4023-BA39-FD5FC530C1DE.jpeg1.5 MB · Görüntüleme: 0
-
17A5BB55-4467-46B2-9BB0-745B822EA1B8.jpeg1 MB · Görüntüleme: 0
-
7A95575D-5359-47F6-861B-B0D501E9B7E1.jpeg1.6 MB · Görüntüleme: 0
-
70146E15-E4BA-47B9-80E5-731D3E05AB2B.jpeg1.2 MB · Görüntüleme: 0
-
789AF465-0042-4AEA-B31B-242A9196E772.jpeg740.3 KB · Görüntüleme: 0
-
94888A78-D376-44BB-951E-298599672321.jpeg1.6 MB · Görüntüleme: 0
-
0F6D99F8-EDAE-4E62-AE31-DFA0A0798C5C.jpeg405.2 KB · Görüntüleme: 0