r12 ateşlemesi sağlamken bir sorunu yok aslında ama ömrü çok kısa oluyor neden olduğunu bilmiyorum. İkisi de sağlıklıyken baya yakın performanslar veriyor ama son zamanlarda r12 tarafı hiç randımanlı çalışmıyordu o yüzden baya bi rahatladı araba, özellikle ilk marşlar falan çok daha iyi oldu
Aslında yaşadıklarınız tam olarak platinli sistemin neden terk edildiğinin bir örneği. Düzenli aralıklarla platin temizliği gerekiyor. Onun dışında, aracı LPG ile kullandığınız için, ateşleme gücü yetersiz kalabilir. O yüzden benzinlideki standart 0.8mm yerine 0.7mm buji kullanılması ya da standart bujilerin aralığının 0.7'ye düşürülmesi gerekebilir. Bunu yapmayınca, aracın titreyerek çalışmasını gidermek amacıyla platin boşluğunu (dwell) standart değerin altına düşürürler. Araç ilk zamanlarda çok iyi gider ama kısa sürede platin yüzeyi bozulmaya başlar ve bu durum aracın çalışmasını etkiler.
Elektronik ateşlemede düşük dirençli bobinler sayeside platinli sisteme göre daha güçlü bir ateşleme elde edilir. O yüzden, LPG de daha sıkıntısız çalışır.

Geçtiğimiz günlerde el freni çekerken dişlerinin ordan kırıldı sanırsam tabanca tutmamaya başladı, bugün onun için gittim tamiri mümkünmüş ne yaptığına çok bakmadım ama yaptılar oldu.
Resimden yanlış görmüyorsam eğer, sol telin dibinde kopuşma var.



Gargamel neler yapıyor bu sıcaklarda acaba diye merak ettim.

Eski Skodalar hararete yatkın diye bilinir ama şu günlerde çeşitli marka ve modellerden beyaz duman atarak gezen araçlar görmekteyim. Son olarak geçen gün bir Amarok gördüm. :oops:
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak ve Bedirhan
Aslında yaşadıklarınız tam olarak platinli sistemin neden terk edildiğinin bir örneği. Düzenli aralıklarla platin temizliği gerekiyor. Onun dışında, aracı LPG ile kullandığınız için, ateşleme gücü yetersiz kalabilir. O yüzden benzinlideki standart 0.8mm yerine 0.7mm buji kullanılması ya da standart bujilerin aralığının 0.7'ye düşürülmesi gerekebilir. Bunu yapmayınca, aracın titreyerek çalışmasını gidermek amacıyla platin boşluğunu (dwell) standart değerin altına düşürürler. Araç ilk zamanlarda çok iyi gider ama kısa sürede platin yüzeyi bozulmaya başlar ve bu durum aracın çalışmasını etkiler.
Elektronik ateşlemede düşük dirençli bobinler sayeside platinli sisteme göre daha güçlü bir ateşleme elde edilir. O yüzden, LPG de daha sıkıntısız çalışır.


Resimden yanlış görmüyorsam eğer, sol telin dibinde kopuşma var.



Gargamel neler yapıyor bu sıcaklarda acaba diye merak ettim.

Eski Skodalar hararete yatkın diye bilinir ama şu günlerde çeşitli marka ve modellerden beyaz duman atarak gezen araçlar görmekteyim. Son olarak geçen gün bir Amarok gördüm. :oops:
Yorumunuz için teşekkürler. Ateşleme konusunda çok haklısınız biz de 3 yıllık bi eziyet sonrası hatamızdan dönmüş olduk şuan gayet memnunum elektronik ateşlemeden.

El freni teli evet dediğiniz gibi, usta da uyardı zaten ancak şimdilik çok şeyapmayalım muayene yakınmış zaten o zaman genel bi frenlerine bakarız dedi ben de tamam diyip geçtim.

Hararet konusunda da benim aracımın contası falan yeni konuyu takip ediyorsunuz zaten bikaç yıl önce komple bi revizyondan geçti. Yine ondan önceki zamanlarda da radyatör sıfırlanıp, kendi fanından çok daha kuvvetli bir radyatör fanına geçmiştim önlem olarak. Şuan Ankara'da gerçekten acayip bir sıcakla boğuşuyoruz ben de aracımı mecburi olarak bu sıcaklarda uzun uzun kullanmak zorunda kalıyorum. Araç hararetini 80-82 derece aralığında tutacak şekilde termostat-fan müşürü kombinasyonuna sahip. Bazen fan çok uzun çalışsa da kolay kolay 82 üzerine çıkmıyor. Sadece geçenlerde yine hava sıcaklığı 40 derecelere yakınken Ankaralılar bilir arabada 5 kişi ve bi miktar bagaj yüküyle Şentepeye çıkarken hararet 90lara kadar geldi, yine oraları geçmedi. Orda da yine o kadar yükselmezdi ama rampayı çıkarken önümdeki otobüs hem hızımı hem aracın rüzgarını kesince biraz yükselme oldu onda da otobüsü salıp arayı açınca tekrar düştü zaten. Bir de ben hava sıcak olsun olmasın böyle uzun zorlayıcı tırmanışları falan benzinle yapıyorum genel olarak
 
Son düzenleme:
IQ + ♥ = Skoda
etiketini görmüş müydünüz bazı Skodalarda?
Bilinçli sürücü ve sevilen bakımlı araç ikilisi en zor koşullarda bile yoluna devam eder.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
IQ + ♥ = Skoda
etiketini görmüş müydünüz bazı Skodalarda?
Bilinçli sürücü ve sevilen bakımlı araç ikilisi en zor koşullarda bile yoluna devam eder.
dönemindeki sloganı oluyor o, bende de kitapçıkları var orda yazıyordu onlardan esinlenerek plakalık yaptırdım ben de arka plakalığımda yazıyor
 
238.245

El freninden bikaç gün sonra, hatta daha el frenini yaptırmamışken direksiyon simidinde esneme hissettim. 2 kollu direksiyon simidi sol kolun ordan kırılmış gibi esniyordu. Arabayı aldığımdan beri aklımda olan 3 kollu direksiyona geçmek de bu şekilde mecburi hale geldi. Yan sanayi yerli bi direksiyon kalitesi falan çok düşük, 2 kollu tipin de yan sanayisi mevcut onlar da aynı şekilde kalitesiz olduğu için seçimi bundan yana yapmakta sakınca görmedim. Tek sıkıntısı ortada logo yok onu da bi şekilde ayarlarız diye düşünüyorum

WhatsApp Image 2023-08-26 at 14.47.42.jpeg
 
Orijinal direksiyonu benim dizlere çarpıyordu kabacaydı. Bu gayet şık ve estetik olmuş.
Bi 150-200km kadar kullandım ben de çok memnun kaldım kullanımından, bu kadar fark edeceğini bilsem daha önce takardım diyorum. Orijinalinden 2cm daha küçük çaplı, ve göbekten dolayı yaklaşık 3-4cm kadar daha bana yakın duruyor şuan ideal sürüş pozisyonuma daha da yaklaştım.

Yalnız şöyle bir dezavantaj var göbekten yaklaştığı için sinyal ve korna kolu uzakta kaldı :D

1693294877771.png
 
Son düzenleme:
Bi 150-200km kadar kullandım ben de çok memnun kaldım kullanımından, bu kadar fark edeceğini bilsem daha önce takardım diyorum. Orijinalinden 2cm daha küçük çaplı, ve göbekten dolayı yaklaşık 3-4cm kadar daha bana yakın duruyor şuan ideal sürüş pozisyonuma daha da yaklaştım.

Yalnız şöyle bir dezavantaj var göbekten yaklaştığı için sinyal ve korna kolu uzakta kaldı :D

Ekli dosyayı görüntüle 43184
çok şık durmuş, kullanımı da güzelse mis gibi iyileştirme vallahi.

sinyal ve korna kullanımı için öndeki arabanın kolları daha yakın sanki abi :D :D :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
çok şık durmuş, kullanımı da güzelse mis gibi iyileştirme vallahi.

sinyal ve korna kullanımı için öndeki arabanın kolları daha yakın sanki abi :D :D :D
sinyali zaten Ankara'da kullanan 4 5 kişiden biriydim galiba da, kornasızlık zor oluyor direksiyonu bırakmadan basmak baya zor :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: alkın
KM sayacı bozulduğu için km bilgisi olmayan bir güncel.

Yağ değişimi bu arkadaşların kullandığı yağlarda 5binde bir öneriliyor, 1200km civarı kala göstergem bozuldu yaptırma fırsatım olmadığı için herhalde dolmuştur km diyerek yağı değiştirttim. Önceki 20w50 ve marka hatasından dönüp tekrardan eski kullandığım PO Maxima 15w40a geçtim. Sabah soğuklarda ilk marşta çok net hissediliyordu 20w50nin zorlaması ve yağlamadaki yetersizliği. Yağ, yağ filtresi değişimi ve gaz ayarıyla hızlı bir sanayi günü oldu

1701588858012.png
 
240.850 günceli (aslında muhtemelen 243 falan ama gösterge bozuktu yine göstergeyi baz alarak devam ediyorum ben)

Uzun zamandır vakitsizlikten yaptıramadığım göstergeyi 1 ocakta sanayi açık olunca yaptırabildim, km teli kopmuş değişti. Bir de gitmişken bi antifirizi değiştirdik. Göstergeyi ben söküp taktım bunu yaparken gösterge ışıklarına bişeyler oldu arada gidip geliyo onu da halledecez bi boşlukta.

1704658213281.png


1704658252641.png


aylar sonra hızımı görerek sürmek nasip oldu bu anı ölümsüzleştirmek istedim
 
Bugün senin evin oralardan geçtim abi, busted yapacaktım ama asfaltlama çalışmalarından dolayı çukurlardan kaçarken unutmuşum😂
 
  • Haha
Tepkiler: Toprak
Bugün senin evin oralardan geçtim abi, busted yapacaktım ama asfaltlama çalışmalarından dolayı çukurlardan kaçarken unutmuşum😂
işe metroyla gidip geliyorum o yüzden araba evin önünde yatıyo gündüzleri (keyfi hizmete mahsus oldu biraz), istediğin zaman yapabilirsin :D bizim oralar biraz fena oldu bu ara asfalt kalmadı gibi bi şey
 
  • Beğeni
Tepkiler: alkın
241.190km günceli

Geçen ayki antifiriz değişiminden sonra altını ıslatmaya başladı, antifirizle alakası olduğunu sanmıyorum çünkü antifirizsiz hiç kullanılmamıştı zaten. Uzun uğraşlar sonucu kaçağı tespit ettik devirdaimdenmiş, yine arabayı aldığımdan beri hiç değiştirmediğim bi parçayı değiştirmiş oldum.

1706971020794.png
 
241.945km günceli

Güne ait hiç fotoğraf yok, 3.5 saate sıkıştırılmış 2 muayene ve arasındaki mekanik işçilik koşturması nedeniyle elim telefona gitmemiş :D Sabahtan muayeneye gittim 4 ağır 21 hafif kusurla bıraktılar, ağır kusurların 2 tanesi tabanda çürük 2 tanesi de sağ ve sol arka fren hortumlarında çatlak sebebiyleydi. Hemen sanayiye geçip aracı lifte aldık altta çürük göremedik. Bi gittim altını yıkadım tekrar geldim kaldırdık yine bi şey göremedik neyse diyip pütür sıktık tekrarda bi işlem yapılmış gibi görünsün diye. Sonra 2 fren hortumu aldım geldim onları söktük onlarda da bi sorun göremedik, neyse yeni görsünler diyip onları da değiştirdik. Sonra tekrara girip geçirdim şöyle bi liste verdiler, burda kafamda hasarlı çamurluk neresi, uygun olmayan elektrik hattı hangisi, akü kutup başında koruma kapağı yoksa ordaki kapaklar ne gibi bi çok soruyla neyse geçtik en azından diyip devam ettim. Şu listede gerçekten olduğunu bildiğim kusur sayısı 10u bulmaz herhalde

1709998019992.png


bir de 1821tl olan muayene ücreti kartla ödersek 1899 lira oluyomuş :)
 
242.200km günceli, biraz uzun anlatcam;

Bu sefer de hiçbir fotoğraf yok, çok büyük panik vardı :D muayeneden 2-3 gün sonra bir gün bir yerde dörtlü yanık 10-15dk kadar bırakmam gerekti arabayı, geldim bindim giderken sigorta kutusundan dumanlar yükselmeye başladı hemen aküyü söktüm. Bir tane sigorta erimiş, kutuyu komple yakmış, sonra şemadan baktığımda sigortanın dörtlülere ait olduğunu gördüm. Neyse bi şekilde yürüttük bikaç gün sonra elektrikçiye gittik. Sigorta kutusu kullanılamaz hale gelmiş, 3 tane bozuk kutudan bi tane sağlam çıkarmak şeklinde sigorta kutusu değişti (sıfırı da sağlam çıkması da yok)

Tabi bu normal bi durum değil sebebi araştırıldı, arabanın üzerinde orijinalde sis farı yok, ancak skoda tüm tesisatı hazır şekilde koymuş sigorta role sis düğmesi ve tampona farı ekleyip soketleri taktığınızda kullanabiliyorsunuz, ancak arabanın üzerine zamanında taktıkları sis farlarını tesisat yok sanarak kendileri tesisat çekerek takmışlar. Bunun da elektriğini dörtlü sigortasının ordan, dörtlü düğmesinden falan rastgele bi yerlerden almışlar. Benim zaten yıllar önce yaptığım kazadan beri sis farlarım bağlı değildi göstermelik duruyodu öyle. Ama tahminimce geçen muayenede sis farlarını denerken düğmeye basıp ordan elektriği vermişler :D sis düğmesi yanmış onu hiç farketmedik, ben de uzun uzun dörtlüyü açık bırakınca onlar birbirini yemiş orda olanlar olmuş sonra. Neyse sigorta kutusu, o tesisatlar kablolar falan yenilendi komple. Elimiz değmişken sisleri de bağlayalım dedim artık olayla ilgili tek fotoğraf da sisleri yakınca çektiğim şu fotoğraf oldu;

1710877754364.png


şimdilik yamuk yumuk duruyo çok önemsemedim zaten yakmadığım için, bi ara ayar çekerim ona da artık.
 
Son düzenleme:
Allah korusun büyümeden halletmişsiniz, araçlarda bu tip yangınlar çok oluyor.
Aynen eski ve biçok yeri kurcalanmış araçlarda risk çok yüksek, gördüğümüz yerleri elimden geldiğince düzeltiyorum ama böyle sürprizler çıkabiliyor. O sırada arabaya geri dönmüş olmam büyük şans
 
  • Beğeni
Tepkiler: alkın