Sanayi serisi 2. bölüm, Favoritin adını çıkaran, favorit kullanıcılarının korkulu rüyası; CONTA

Bir gün aynama vurup aynayı düşürdüler, o gün yapmayı planladığım 50-60km lik yolu yapmayıp o günün akşamında yağına bakasım geldi, karanlıkta görünmeyen yağ çubuğuna telefon ışığı tutunca karşılaştığım manzara
Ekli dosyayı görüntüle 37799

Gün ışığında tamamen normal görünen yağ karanlıkta ışık tutulduğunda böyle gözüküyor. Arabada yağ soğutucu falan olmadığı için yağ ile suyu birbirine karıştırabilecek tek şey silindir kapak contası. Sağa sola soruyorum conta yanığıyla ilgili duyduğum ve kendi bildiğim testleri yapıyorum, kendimce yaptığım testlerin hiçbirinde conta ile ilgili en ufak belirti yok. Aklıma hemen internetten alıp 200km önce koyduğum yağın sahte olabileceği geldi. Uğraşasım olmadığı için 2 gün sonraki sabaha kadar arabayı yatırıp sabahtan (1 Aralık Çarşamba) sanayiye giderken tam sanayi girişinde araba teklemeye başladı, zor bela ustamın dükkanına götürdüm yağ kapağını açtığımızda su fışkırtıyordu :D Usta contadan başka bişey bunu yapmaz diyince başladık sökmeye.

Ekli dosyayı görüntüle 37798

Zaten külbütör kapağını söktükten sonra tahmin kesinlik kazandı, bunu gerçekten contadan başka bir şey yapmazdı. Şansıma hararet yaptıracak seviyeye gelmeden farkettiğim için conta kaçırmaya yeni başlamış. Contanın bi kenarından tek bi kanaldan kaçırmıştı gösterdiler ama hangisi olduğunu unuttum fotoğraftan da belli olmadığı için işaretleyemedim. Eski contamız ve temizlenip geri takılan 8 valfli silindir kapağımız;

Ekli dosyayı görüntüle 37797

Ekli dosyayı görüntüle 37795

Yeni conta, lpg den rengi atan pistonlar ve renault12 platinli distribütörü;

Ekli dosyayı görüntüle 37794

Eğer unuttuğum yoksa günün sonunda değişen parçalar;
Silindir Kapak Contası
Külbütör Kapak Contası
Egzoz Boğaz Contası
Buji Takımı
Platin, Meksefe
Antifiriz
Saplamalar
Termostat



Olayın üzerinden 1 hafta - 100km geçti, şuan için durum iyi görünüyor. En belirgin değişim kaloriferin ısıtma performansı aşırı iyileşti, hem daha yüksek ısı veriyor hem ilk marş sonrası daha kısa sürede sıcak üflemeye başlıyor. Hararet sorunu zaten yoktu ama biraz daha stabil oldu diyebilirim. 300-400km kadar kullandıktan sonra tekrar sübap ayarı yapılıp saplamalar torklanacak, külbütör kapağı ve üst taraf temizlenip yağ değişimi yapılacak. İmkan olursa karbüratör işini de halledip benzinde kullanmak istiyorum
Dostum çok geçmiş olsun, bende favorit sürerken herkesten duyduğum tek bir şey vardı contaya dikkat et diyorlardı. Kronik sorun gibi bir şey sanırım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: kenblock ve Toprak
Dostum çok geçmiş olsun, bende favorit sürerken herkesten duyduğum tek bir şey vardı contaya dikkat et diyorlardı. Kronik sorun gibi bir şey sanırım.
Kronik gibi de değil ama hararete meyilli arabalar baya, hararette de ilk zararı oraya veriyor. Benimki hararet değil yılların eskimesiyle patlamış umarım bidaha yaşanmaz kullandığım süre boyunca
 
228.980km günceli

1641288245417.jpg


Slindir kapak contası değişimi sonrasında biraz yol yapıp tekrar saplamaların torklanması ve sübap ayarının yenilenmesi için gelmemi söylemişlerdi. 1 ay 650km sonra tekrardan gidip bu işlemleri yaptırdım, bir de avans biraz bozuk gibi geliyodu onu kontrol ettirdim şuan daha düzgün ateşleme yaptığı net şekilde hissediliyor.

1641288170864.jpg


Bir de arabayı aldığımdan beri ufak ufak sorun çıkaran ancak son sert kapatmalar sonrası ben artık dayanamıyom abi diyen sağ arka kapı gergisi değiştirildi. Bugün para verdiğim tek işlem bu oldu. Kapıda çürük olmaması da garibanın yüzünü kısa süreli güldürdü

1641288170852.jpg
Yaklaşık 3 ay sonra muayenesi var. Egzozda ufak bi delik var olursa kaynak olmazsa orta susturucudan manifolta kadar değişim, karbüratöre bakım, bir de aceba bi gariplik mi var dediren arka fren sapması için ölçüm yapabilen bir frencide kontrol yapılacak muayeneye kadar. Şimdilik durumlar böyle
 
Son düzenleme:
229.080 günceli

Pek fotoğraf video çekemedim ama cuma günü karbüratörcüye gittim benzinde çalışmıyordu uzun zamandır. Karbüratörcü tam gıcık sanayici karakteri başımda dolanma vs diyen tiplerdendi. Söktü karbüratörü götürdü içeri 15-20 dakika bişeyler yaptı getirdi taktı tamam dedi aldı parayı :D otomatik jiklesi de bozuk dedim hayır sağlam ayarladım dedi saçma sapan devreye girip çıkıyo, buna para almadığı için ses etmiyorum ama benzinde de hayal ettiğim gibi çalışmıyo maddi manevi geniş bi zamanda tekrar baktırmam gerekebilir, şimdilik işimi görüyor benzine alıp gezebiliyorum

IMG_20220128_100907.jpg
Çekoslovakya logolu karbüratör
IMG_20220128_100915.jpg
Bu da 2. boğazın tertibatıymış, çift boğaz falan diyolar ben anlamıyorum nedir ne değildir. Bi de gaz ayarı tazeletip günü bitirdim
 
Son düzenleme:
229.400km, muayeneye 2 hafta kaldı:

Geçtiğimiz yıllardan birinde frenle alakalı farklı bir sıkıntıda bir frenci sapma var diye frenleri açmayı teklif etmişti, o sıra imkansızlıktan erteleyip sonra frenle alakalı sıkıntı yaşamayınca (hatta geçen yağmurda 80den 20ye kadar bi panik fren yapıp dümdüz kayınca şaşırmıştım :D ) üzerine düşmedim ama muayene öncesi aklıma geldi bi kontrol ettireyim dedim. İskitler sanayide önerilen bir yerde fren testi yaptırdım herhangi bir sorun yok dendi
IMG_20220226_215734.jpg

Sonrasında da bir süredir tünellerde keyiflendirse de geceleri garaja çıkarken tadımı kaçıran orta susturucuyu yenilettim. Arkayı zaten önceki muayene öncesi yeniletmiştim, çataldan itibaren komple yenilenmiş oldu. Ek olarak egzozda orijinalde olup olmadığını bildiğim, ama herkesin önerdiği egzoz spirali eklendi
IMG_20220226_220400.jpg

Hazır arabayı kanala sokmuşken bi altına girip genel baktım herhangi bir sorun gözüme çarpmadı biraz pütür takviyesi yaptım. Şuan için benim bildiğim bi eksiği kalmadı muayene için, artık orda da çıkarsa nasip kısmet
 
Son düzenleme:
229.560km itibariyle 2 gün erken olarak muayeneye girdik.

1647077798561.jpg


Bu sefer önceki muayenenin aksine konudaki geçmiş mesajlarda da görüldüğü gibi eksikleri tamamlayarak gittim. Öncekinde kaldığı şeyleri yaptırırım diyerek tekrara kalmıştım bu sefer tekte geçebildik. Bildiğim tüm eksiklerini tamamlasam da yaklaşık bir ay önce çözdüğüm sağ ön sinyal sorunu tam sıra bana geldiğinde tekrar ortaya çıktı :D huyunu az çok anladığım için idareten yancak şekilde ayarlayıp içerde bozulmamasını umut ederek aracı verdim. 10 tane hafif kusur ile (öncekinde 12ydi) muayeneyi atlattık. 10. kusur arka sayfada uzun far ayarı. Dikiz aynasında ne hasar vardı bilmiyorum, orta aynayla oynamışlar karartması yok diye vermiş olabilirler

1647104851491.png



1647077798386.jpg


Bu sefer muayeneye ivedik aşırı kalabalık oluyor ve oradaki personeller biraz daha takık diye akyurt istasyonuna gittim. Git gel 75-80 km civarı bi yol oldu bayadır arabayı dur kalk trafik dışnda kullanamıyordum benim için de iyi oldu. Yolun neredeyse tamamını da benzin ile giderek olası bi uzun yol senaryosunda rampalarda falan neyle karşılaşacağımı az çok görmüş oldum. Bu da istasyonun yolundan dönerken bir fotoğraf
 
Son düzenleme:
1994 Dünya Ralli Şampiyonası 2.0L klasmanı şampiyonunu sağlıklı ve bakımlı bir şekilde hala yollarda görmek çok güzel.
Konunuzu ilgiyle ve zevkle takip etmekteyiz. Kazasız, belasız iyi günlerde kullanmanız dileğiyle.
 
  • Beğeni
Tepkiler: fujiwara ve Toprak
1994 Dünya Ralli Şampiyonası 2.0L klasmanı şampiyonunu sağlıklı ve bakımlı bir şekilde hala yollarda görmek çok güzel.
Konunuzu ilgiyle ve zevkle takip etmekteyiz. Kazasız, belasız iyi günlerde kullanmanız dileğiyle.
Güzel yorumunuz için teşekkürler :)
 
Porya bilye seti (iç bilye, dış bilye, çeşitli somun ve pullar, gress, dış kapak)
Birtakım benzin hortumları
Benzin filtresi
Bunların tamamının değişimi için işçilik hizmeti
Lpg için ayar hizmeti
229.850km

Yaklaşık bir ay önce bi ara değiş denen porya bilyasını bi kontrol ediyim dediğimde çok boşluk olduğunu farkedince hemen değişimi için sanayiye gittim. Piyasada bulunmayan iyi ürünlerden biri ustada varmış sol arka tarafı set olarak değiştirdik. Araba bende olduğu süre boyunca ilk kez bi kampanası açılmış oldu, balatalar iyi merkezde sorun yok görmüş olduk. Kampana içi temizlenip toplandı.

1649532633829.jpg


Bir süredir lpg de ilk marşta hafif boğulma, bazen ciddi boğulma sorunları yaşıyordum. Yaklaşık 3 yıldır karbüratörlü araba kullanıyorum ilk kez boğulma nedeniyle çalışmama sorunları yaşadım, düğmeyi ortaya alınca hemen çalışıyodu öyle olduğu zaman. Bu sorunla eş zamanlı olarak viteste arabayı salarak gittiğim zaman anlık teklemeler olmaya başlamıştı yine bu teklemeler sonrası gaz verdiğimde bi an boğuluyor yakıt fazla geliyordu, bayadır deniyorum benzinde hiç yapmıyodu bi gaz ayarıyla şansımı deneyim ucuzdan başlayarak dedim o sorun da çözüldü gibi görünüyor şuan. Ek olarak karbüratörü yaptırırken karbüratörcünün bişey olmaz dediği hortumları ve benzin filtresini değiştirerek bakır borulardan itibaren tüm benzin tesisatını tekrar yenilemiş olduk. Detaylı fotoğraf çekmedim ama çok sevdiğim şeffaf filtreye geçmiş oldum :D

1649532633817.jpg
 
emeğinize sağlık, eksozun neden çatal gelip birleştiğini anlayamadım bir de birleşme yeri çok sağlıklı gözükmedi bana belki fotodandır.
 
emeğinize sağlık, eksozun neden çatal gelip birleştiğini anlayamadım bir de birleşme yeri çok sağlıklı gözükmedi bana belki fotodandır.
Orijinalinde o şekilde egzoz manifoltundan 2 şer silindir birbirine bağlı olarak gelip civatalı bi bağlantıyla teke düşüyor. Civatayı iptal edip yerine esneyebilen spiral taktılar böyle daha sağlıklı olduğunu söyleyip. Doğruluğu hakkında pek fikrim yok malesef
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
230.420km

Dün arkadaşım akü nedeniyle yolda kalmış benim arabayla akücüye falan gidip gelince bi şarjını ölçtüreyim dedim 12.5 amper çıktı. Gargamelin göstergesi genel olarak bozuk hararet ve hız dışında düzgün çalıştığı pek söylenemez. Arabayı aldığım günden beri de şarj lambası zaten yanıyordu (ki yine sönmedi) tamamen tesadüf olarak öğrendik sıkıntıyı. Taze aküyü de zora sokmamak için hemen müdahaleye başladık. İsimlerinden tam emin olmamakla birlikte diyot yatağı ve konjektör denen parçalar değişti. Aşağıdaki fotoğrafta parlak duran parçalar. Bir de elektrikçinin tavsiyesiyle şarjdan aküye giden kablo tesisatı yenilendi, ben de sökmüşken v kayışını değiştirttim.
1653936850152.jpg


Her şey gibi bakım onarım maliyetleri de acayipleşmiş, arabanın kredisini öderken, sanayiden çıkamazken şuandan daha rahat yürütüyordum nerdeyse. Bu da son zamlara rağmen hala sanayide ikram edilebilen gayet pahalı bir çay ve şarjı yeni tamir edilmiş arabayla gerekirse bikaç gün far bile yakma akün iyice dolsun dedikten 30 saniye sonra bana akü takviyesi yaptırtan elektrikçi dayı. Golf2 leriniz itinayla çalıştırılır

1653936850193.jpg
WhatsApp Image 2022-05-30 at 12.58.50.jpeg
 
230.830km

Geçenlerde şarj revizyonundan bi süre sonra akü şase kablosu da yenilendi, fotoğrafı yok 5dakikalık bi işti zaten. Bu gönderideki asıl mevzu ise;
3 yıl doldu bugün itibariyle. 10 temmuz 2019 da çektiğim bi fotoğrafla yıldönümü kutlamak istedim :D arabanın bendeki ilk fotoğrafı, noterden 10-15dk sonra
IMG_20220710_004151.jpg


Az biraz biner satarız demiştim, planladığım gibi olmadı ama buna da şükür kendi başımın çaresine bakmamda en büyük yardımcım kendisi
 
231.200km

Jantları almak için niyetlendiğim andan itibaren aklımda koyu griye boyamak vardı, rengi kodla yaptırmak yerine katalogdan seçmek gibi bir hata yaptım ve renk katalogdaki gibi durmadı. Yine de sonradan gözüm alıştı bi de yaparken gerçekten çok zorlandım zımparası falan derken günlerce sürdü. Dış görünüşün son hali budur;

1660557313639.jpg
Bir de yine uzun zamandır aklımda olan ama bütçe ayıramadığım hoparlör işi vardı, bi yerden beklenmedik bi para gelince bi kısmını burda değerlendirmek istedim. Pandizot olarak kullandığım mdf yi kesmeden, bagajın altına doğru sallanmayacağı şekilde sadece kabin ile yaptırabileceğimi düşündüm. Bir de ek olarak pandizot kaldırmalı bagaj ihtiyacı olduğunda tek soketten kolayca söküp takabileceğim şekilde montajını yaptırdım. Göründüğü üzere bagaj lpg nedeniyle hayli küçük ve sürekli sandalye falan taşıyorum. Orta boy valiz için bile pandizotu almam gerekiyor o nedenle biraz ek maliyeti olsa da bu sistemi yaptırdım.

1660557313586.jpg

Tesisat çekilirken heryer söküldüğü için baya dağınık kusurumuza bakmayın, amfisiz ulaşabileceğim en iyi sistem budur diye düşünüyorum. Önde 2 adet tweeterlı Cadence 13cm üzerine Jameson marka ebatları hakkında hiçbir fikrim olmayan ovallere güç veren dandik everton marka 4x50 çıkışlı olduğunu iddia eden bulututlu teybim ile bu işe noktayı koydum :D
 
Son düzenleme:
Güzel olmuş, ama teybin iyi olsa çok fark eder.
Teyplere baktım çok pahalanmış 650 liraya kenwood bt306 alıyorduk ya :D
Direksiyon ne alemde, çok sert mi?
 
  • Beğeni
Tepkiler: OguzhanC
Güzel olmuş, ama teybin iyi olsa çok fark eder.
Teyplere baktım çok pahalanmış 650 liraya kenwood bt306 alıyorduk ya :D
Direksiyon ne alemde, çok sert mi?
Bi umut teybi de iyileştiririm diye hoparlörleri alırken biraz seçici davrandım hep bütçem dahilinde, ama bluetoothtan vazgeçmediğim için çok yüksek fiyatlar var malesef :D

Direksiyon araba durduğu yerde sert tabi, ama o kadar yapılan ön takım işleminden sonra hareket halinde biraz alışkanlık sonrası parmakla dönebilecek duruma geldi sayılır, park manevralarında durarak çevirmek yerine yürüterek çeviridğim için dar yerlerde bi hamle fazladan yapıyorum sadece
 
  • Beğeni
Tepkiler: UCY ve OguzhanC
Bi umut teybi de iyileştiririm diye hoparlörleri alırken biraz seçici davrandım hep bütçem dahilinde, ama bluetoothtan vazgeçmediğim için çok yüksek fiyatlar var malesef :D

Direksiyon araba durduğu yerde sert tabi, ama o kadar yapılan ön takım işleminden sonra hareket halinde biraz alışkanlık sonrası parmakla dönebilecek duruma geldi sayılır, park manevralarında durarak çevirmek yerine yürüterek çeviridğim için dar yerlerde bi hamle fazladan yapıyorum sadece
Ben kara direksiyonlu arabaya koçtaştan sıvı geres alıp direksiyon bağlantı yerlerine ve direksiyon kutusu burçlarına ,salıncak burçlarına, viraj demir lastiklerine sıktım çok işe yaradı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: OguzhanC
Ben kara direksiyonlu arabaya koçtaştan sıvı geres alıp direksiyon bağlantı yerlerine ve direksiyon kutusu burçlarına ,salıncak burçlarına, viraj demir lastiklerine sıktım çok işe yaradı.
Gruplarda da duydum ancak hiç eksikliğini hissetmedim ve sıkacağım yerleri de bilmiyorum açıkçası. Arabayı ilk aldığımda aşırı sertti direksiyon kutusu bozukmuş zaten 10. gün birçok ön takım parçasıyla birlikte orijinal direksiyon kutusu takmıştım o günden beri rahatım. Şuan tek istediğim daha etli bir direksiyon simidine geçmek, ama böyle zorunlu olmayan masraflarda çok uzun bi düşünce ve kendimi ikna sürecim var hoparlörde yaklaşık 1 yıl sürdü :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: kenblock
Gruplarda da duydum ancak hiç eksikliğini hissetmedim ve sıkacağım yerleri de bilmiyorum açıkçası. Arabayı ilk aldığımda aşırı sertti direksiyon kutusu bozukmuş zaten 10. gün birçok ön takım parçasıyla birlikte orijinal direksiyon kutusu takmıştım o günden beri rahatım. Şuan tek istediğim daha etli bir direksiyon simidine geçmek, ama böyle zorunlu olmayan masraflarda çok uzun bi düşünce ve kendimi ikna sürecim var hoparlörde yaklaşık 1 yıl sürdü :D
Ben 4 yıldır hoparlör alcam 13 cmlik erteledim :D kıskandım direksiyonun hafifliğini , 165 taban lastik mi var önlerde?
 
Ben 4 yıldır hoparlör alcam 13 cmlik erteledim :D kıskandım direksiyonun hafifliğini , 165 taban lastik mi var önlerde?
Yok 175 kullanıyorum, fabrika ebatı 165 ama hem çok dar geldi bana hem de 175 bulunabilirliği daha yüksek diye 175ten devam ettim yenilerken. Bi dönem 185 tabanla 14inç denemesi yapmıştım o zaman baya bi sertleşme olmuştu direksiyonda. Şuan da zaten durur vaziyette çevirmek baya zor da yürüdüğü an rahatlıyo.

Bir de amortisör bilyeleri, rotiller, rotlar falan hep yeni :D
 
Son düzenleme: