Sanayi serisi 2. bölüm, Favoritin adını çıkaran, favorit kullanıcılarının korkulu rüyası;
CONTA
Bir gün aynama vurup aynayı düşürdüler, o gün yapmayı planladığım 50-60km lik yolu yapmayıp o günün akşamında yağına bakasım geldi, karanlıkta görünmeyen yağ çubuğuna telefon ışığı tutunca karşılaştığım manzara
Ekli dosyayı görüntüle 37799
Gün ışığında tamamen normal görünen yağ karanlıkta ışık tutulduğunda böyle gözüküyor. Arabada yağ soğutucu falan olmadığı için yağ ile suyu birbirine karıştırabilecek tek şey silindir kapak contası. Sağa sola soruyorum conta yanığıyla ilgili duyduğum ve kendi bildiğim testleri yapıyorum, kendimce yaptığım testlerin hiçbirinde conta ile ilgili en ufak belirti yok. Aklıma hemen internetten alıp 200km önce koyduğum yağın sahte olabileceği geldi. Uğraşasım olmadığı için 2 gün sonraki sabaha kadar arabayı yatırıp sabahtan (1 Aralık Çarşamba) sanayiye giderken tam sanayi girişinde araba teklemeye başladı, zor bela ustamın dükkanına götürdüm yağ kapağını açtığımızda su fışkırtıyordu
Usta contadan başka bişey bunu yapmaz diyince başladık sökmeye.
Ekli dosyayı görüntüle 37798
Zaten külbütör kapağını söktükten sonra tahmin kesinlik kazandı, bunu gerçekten contadan başka bir şey yapmazdı. Şansıma hararet yaptıracak seviyeye gelmeden farkettiğim için conta kaçırmaya yeni başlamış. Contanın bi kenarından tek bi kanaldan kaçırmıştı gösterdiler ama hangisi olduğunu unuttum fotoğraftan da belli olmadığı için işaretleyemedim. Eski contamız ve temizlenip geri takılan 8 valfli silindir kapağımız;
Ekli dosyayı görüntüle 37797
Ekli dosyayı görüntüle 37795
Yeni conta, lpg den rengi atan pistonlar ve renault12 platinli distribütörü;
Ekli dosyayı görüntüle 37794
Eğer unuttuğum yoksa günün sonunda değişen parçalar;
Silindir Kapak Contası
Külbütör Kapak Contası
Egzoz Boğaz Contası
Buji Takımı
Platin, Meksefe
Antifiriz
Saplamalar
Termostat
Olayın üzerinden 1 hafta - 100km geçti, şuan için durum iyi görünüyor. En belirgin değişim kaloriferin ısıtma performansı aşırı iyileşti, hem daha yüksek ısı veriyor hem ilk marş sonrası daha kısa sürede sıcak üflemeye başlıyor. Hararet sorunu zaten yoktu ama biraz daha stabil oldu diyebilirim. 300-400km kadar kullandıktan sonra tekrar sübap ayarı yapılıp saplamalar torklanacak, külbütör kapağı ve üst taraf temizlenip yağ değişimi yapılacak. İmkan olursa karbüratör işini de halledip benzinde kullanmak istiyorum