abi italyan arabayla önlü arkalı foto çekersen tabii elektronik arıza verir, gargamel'de hata yok 😂 😂.

şakası bir yana çok ucuz atlatmışsın abi, çok geçmiş olsun. büyük şans ile kurtarmışsın
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
abi italyan arabayla önlü arkalı foto çekersen tabii elektronik arıza verir, gargamel'de hata yok 😂 😂.

şakası bir yana çok ucuz atlatmışsın abi, çok geçmiş olsun. büyük şans ile kurtarmışsın
bizimki de designo di bertone şimdi tüm suçu puntoya atmayalım :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: alkın
244.045km günceli

AĞIR BAKIM

WhatsApp Image 2024-06-01 at 18.09.25.jpeg


Kendisiyle 5. yılımızın sonlarına gelirken zincir sesi artık dayanılmaz bi hal almıştı, aslında uzun zaman önce bunun vaktinin geldiği belliydi ama benim öğrenci ve işsiz olduğum dönemler böyle bişey mümkün olmadığından baya bi ertelenmiş oldu. Geçen ay parçalarını toplayıp bugün sonunda triger zincirini değiştirmek nasip oldu. Bu arkadaşta modern zincirli araçların aksine zincir olmasına rağmen herhangi bi gergi yok, yani karşımızda kayıştan bile kısa ömürlü bi zincir var :D

Bu işlem için zincir seti, birçok farklı conta-keçe, yağ-yağ filtresi, antifiriz, termostat gibi kabarık bi listemiz vardı, bir de kaldırınca aks körüğünün birinin tamamen parçalandığnı görünce onların tamamını yenilemiş olduk. Maliyeti burda dillendirmek istemiyorum ama çok değil 2 sene önce komple motor yaptırdığımız paralara bi zincir değişimi yapıyoruz artık


WhatsApp Image 2024-06-01 at 18.09.25 (1).jpeg


Eski ve yeni halini görmek için böyle fotoğraflar çekmiştim

WhatsApp Image 2024-06-01 at 18.09.26.jpeg


Sökmüşken yağ pompası falan da tamamen temizlenip yeni contalarla toplandı, 5 yıldır bende olan aracın ilk kez buraları sökülmüş oldu herhangi bi yamuğu yoktu bize karşı çıkan şeylerin.

WhatsApp Image 2024-06-01 at 18.09.25 (2).jpeg


En son da sübap ve avans ayarlarını yapıp termostat antifiriz gibi şeylerini değiştirip marş bastık. Aracın sesinde ciddi bir azalma oldu zincir zırıltısı aşırı fazlaymış, Diğer ayarlardan kaynaklı sanırım performansta da bir miktar iyileşme var gibi. Uzun zamandır yapılması gereken bi şeyi de aradan çıkarmış olduk
 
248.100 km günceli

Ya aslında aradan geçen 4bin km de biçok şey yapıldı da, ben buraları komple unutmuşum yoğunluktan. Bu yüzden en son işlemin km sini yazarak hatırladığım kadarıyla güncelliyorum.

Mesajı tamamladıktan sonra başına eklenen kısım: 6 aylık bir güncelleme olduğu için uzun oldu, özür dileriz..

Önce Temmuz ayı gibi distribütör yine bozuldu, yine orijinal komple bakımları yapılmış bir distribütörü yılların hatırını araya sokarak ustamın aracından kendi aracıma satın aldım, buji ve buji kablolarını falan da bu işlemle birlikte aradan çıkardım.

Sonra sanırsam Ekim ayına kadar yolumuz düşmedi sanayiye, sırf kaşıntım tuttu diye sebepsiz yere gidip termostat değiştirdim. Sonra sanayinin havasını alan Gargamel başladı sıkıntılar çıkarmaya. Debriaj pedalında basıp çekerken ufak bi çıt çıt sesiyle ayağımda hafif bi takılma hissi yaşamaya başladım. Bi tur gittik sanayiye debriaj pedalının bazı noktalardan çatladığı ve kırılmak üzere olduğunu gördük ve direkt sorunu bulduk diye düşünerek orayı hallettikten sonra başka hiçbir işlem yapmadık :D Onunla birlikte vites kolu mekanizmasındaki boşluklar falan da hallolsun diye vites kolu tamir takımı değişti. Bir de arabayı sanayiye bırakmışken lastik almadan bi genel ön takıma bakılsın istedim, ön takım kontrolünde sol rotilde boşluk var dendi o falan değişti aracı teslim aldık. Buraların hiç fotoğrafı yok.


Sonra 2020 üretimi ve üretildiğinden beri arabanın üstünden hiç çıkmadan bize hizmet veren Dayton Touring 2'lerin yazın idare etse de bu kışı çıkaramayacağını düşünerek hayatımda ilk kez kışlık lastik aldım. 13 inç lastikte çok bi seçenek yok; petlas ve türevleri, sava, lassa yeni tarih bulunabilenler. Bir de 2-3 yıllık üretim goodyear falan bulunuyordu. Ucuz seçenek olarak Sava ile bir tık daha maliyetli seçenek Lassa arasından tercihim Lassa Snoways3 oldu. 28/24 üretim 4 adet lastiği araca taktık. Lastikleri bi Dayı kadar olmasa da ankarada nispeten ünlü bi rot balansçıdan aldım, baktım hunter makine var heves edip bi de rot ayarı yaptırdım.


WhatsApp Image 2024-11-17 at 09.37.56.jpeg
WhatsApp Image 2024-11-17 at 09.37.57.jpeg



Bunları yaptırdıktan sonra debriajdaki olay tekrar baş gösterdi, bu sefer de debriaj telinden şüphelendik yağladık ettik düzelmedi. En son debriaj telini ve pedalını sistemden ayırıp şanzıman üzerinden debriaj mekanizmasını hareket ettirdiğimizde olayın şanzımanın içinde yaşandığını fark edince baskı-balata kaynaklı galiba diyip nolacaksa olsun diyerek şanzıman indirmek üzere bırakıp işe gittim yine.

Bunları 4.5 yıl - 23 bin km önce değiştirmiştik aslında, bu km lerde debriaj bitmesi benim sürüşümde imkansız. Akşam arabayı almaya gittiğimde parçaları gösterdiler, balata kısmı nerdeyse sıfır takıldığı zamanki gibi dursa da baskı kısmındaki şemsiyeye benzeyen parçalar baya bi aşınmış bilyaya oturan kısımlar oyulup yamulmuş sesin ve takılmanın sebebi de buymuş. Bunun bu kadar hızlı bozulmasını da yerli bir marka olmasına yoruyoruz. Bu sefer SACHS marka tercih ettim söylenene göre fabrikasyonu da buymuş.

WhatsApp Image 2024-11-15 at 12.26.43.jpeg


Bununla birlikte şanzıman yağı, şanzıman kulağı, aks keçeleri gibi gibi değişmesi gereken minik parçalar da değişti. Aslında her şeyi uzun süreli test edip bu konuyu güncellemek isterdim ama bi daha ne zaman fırsatım olur bilmiyorum :D 2-3 gündür kullanıyorum hiç alışık olmadığım aşırı yumuşak bi debriaj pedalına alışma sürecindeyim. Tüm bunlar dışında el freni teli kopmak üzere, direksiyon kutusunda ufak ufak abi benden bu kadar tepkileri başladı. Şimdilik çok acil görünmüyorlar bi dahaki maddi müsaitliğe kadar bekleyecekler gibi görünüyor.
 
Son düzenleme: