248.100 km günceli
Ya aslında aradan geçen 4bin km de biçok şey yapıldı da, ben buraları komple unutmuşum yoğunluktan. Bu yüzden en son işlemin km sini yazarak hatırladığım kadarıyla güncelliyorum.
Mesajı tamamladıktan sonra başına eklenen kısım: 6 aylık bir güncelleme olduğu için uzun oldu, özür dileriz..
Önce Temmuz ayı gibi distribütör yine bozuldu, yine orijinal komple bakımları yapılmış bir distribütörü yılların hatırını araya sokarak ustamın aracından kendi aracıma satın aldım, buji ve buji kablolarını falan da bu işlemle birlikte aradan çıkardım.
Sonra sanırsam Ekim ayına kadar yolumuz düşmedi sanayiye, sırf kaşıntım tuttu diye sebepsiz yere gidip termostat değiştirdim. Sonra sanayinin havasını alan Gargamel başladı sıkıntılar çıkarmaya. Debriaj pedalında basıp çekerken ufak bi çıt çıt sesiyle ayağımda hafif bi takılma hissi yaşamaya başladım. Bi tur gittik sanayiye debriaj pedalının bazı noktalardan çatladığı ve kırılmak üzere olduğunu gördük ve direkt sorunu bulduk diye düşünerek orayı hallettikten sonra başka hiçbir işlem yapmadık
Onunla birlikte vites kolu mekanizmasındaki boşluklar falan da hallolsun diye vites kolu tamir takımı değişti. Bir de arabayı sanayiye bırakmışken lastik almadan bi genel ön takıma bakılsın istedim, ön takım kontrolünde sol rotilde boşluk var dendi o falan değişti aracı teslim aldık. Buraların hiç fotoğrafı yok.
Sonra 2020 üretimi ve üretildiğinden beri arabanın üstünden hiç çıkmadan bize hizmet veren Dayton Touring 2'lerin yazın idare etse de bu kışı çıkaramayacağını düşünerek hayatımda ilk kez kışlık lastik aldım. 13 inç lastikte çok bi seçenek yok; petlas ve türevleri, sava, lassa yeni tarih bulunabilenler. Bir de 2-3 yıllık üretim goodyear falan bulunuyordu. Ucuz seçenek olarak Sava ile bir tık daha maliyetli seçenek Lassa arasından tercihim Lassa Snoways3 oldu. 28/24 üretim 4 adet lastiği araca taktık. Lastikleri bi Dayı kadar olmasa da ankarada nispeten ünlü bi rot balansçıdan aldım, baktım hunter makine var heves edip bi de rot ayarı yaptırdım.
Bunları yaptırdıktan sonra debriajdaki olay tekrar baş gösterdi, bu sefer de debriaj telinden şüphelendik yağladık ettik düzelmedi. En son debriaj telini ve pedalını sistemden ayırıp şanzıman üzerinden debriaj mekanizmasını hareket ettirdiğimizde olayın şanzımanın içinde yaşandığını fark edince baskı-balata kaynaklı galiba diyip nolacaksa olsun diyerek şanzıman indirmek üzere bırakıp işe gittim yine.
Bunları 4.5 yıl - 23 bin km önce değiştirmiştik aslında, bu km lerde debriaj bitmesi benim sürüşümde imkansız. Akşam arabayı almaya gittiğimde parçaları gösterdiler, balata kısmı nerdeyse sıfır takıldığı zamanki gibi dursa da baskı kısmındaki şemsiyeye benzeyen parçalar baya bi aşınmış bilyaya oturan kısımlar oyulup yamulmuş sesin ve takılmanın sebebi de buymuş. Bunun bu kadar hızlı bozulmasını da yerli bir marka olmasına yoruyoruz. Bu sefer SACHS marka tercih ettim söylenene göre fabrikasyonu da buymuş.
Bununla birlikte şanzıman yağı, şanzıman kulağı, aks keçeleri gibi gibi değişmesi gereken minik parçalar da değişti. Aslında her şeyi uzun süreli test edip bu konuyu güncellemek isterdim ama bi daha ne zaman fırsatım olur bilmiyorum
2-3 gündür kullanıyorum hiç alışık olmadığım aşırı yumuşak bi debriaj pedalına alışma sürecindeyim. Tüm bunlar dışında el freni teli kopmak üzere, direksiyon kutusunda ufak ufak abi benden bu kadar tepkileri başladı. Şimdilik çok acil görünmüyorlar bi dahaki maddi müsaitliğe kadar bekleyecekler gibi görünüyor.