231.350 km.

Uzun zamandır hiç baktırmadığım için kaşıntı tuttu, bi rot ayarı yaptırayım dedim. Rotçuda elime şöyle bir şey verildi :D

1661344938409.png


Sonra ustamıza gittik parçacıdaki yan sanayi favorit salıncakları kağıttan hallice, orijinal favorit salıncağı bulunamıyor olunca elindeki temiz felicia salıncaklarını takabileceğini söyledi. Bu salıncaklar favorit salıncağına göre baya kalın ve ağır. Ağır olmasını istemeyiz ama sağlamlık daha önce geliyor. Bunun rotillerini kauçuklarını falan yenileyerek taktık. O sırada balatalar bitik dediler, ki benim kullanımımda yaklaşık bi yıl daha gidermiş bunlar sökülünce gördüm;

1661344150054.jpg

1661344150025.jpg

Diskler de aldığımdan beri yamuktu, sıfırlamak istedim ama şuan öyle bi bütçem olmadığı için direkt takalım sonra disk balata değişiriz diye düşündüm. Disklere baktılar yamukluk çok değil öncesinde de işlem görmemiş yüzeysel temizleyelim kurtarır belki dediler. Çok incelmeyeceğinin sözünü alarak diskleri de tornacıya yolladık.

1661344149805.jpg
En son da rot ayarımızı yaptırarak sanayiden ayrıldım. Bir de cam suyu sıkmıyordu geçen kontrol ettim soketlerde elektrik var diye motor aldım çalışmadı, sonra baktım soketlerde elektrik de yok :D Oynatınca geldi gitti falan o tesisatta sorun var sanırım elimde boş yere aldığım su motoruyla günü tamamladım.


Bir de sanayide aracı tanıyan Forman Sahibi eğer bu konuyu da görüyorsa burdan tekrar foruma davet ediyorum, o aracın konusunun benim konumdan daha ilgi çekici olacağı kesin eğer bu gönderiyi de okuyorsa davetimi hatırlatmış olayım :)
 
Arabayı aldığımda usta balatalar değişse iyi olur demişti Ate vardı üstünde , 3 yıl bindim satarken üstünde aynı balata vardı :D

Kalın ön takım elemanlarıyla yol tutuşun artmıştır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
Arabayı aldığımda usta balatalar değişse iyi olur demişti Ate vardı üstünde , 3 yıl bindim satarken üstünde aynı balata vardı :D

Kalın ön takım elemanlarıyla yol tutuşun artmıştır.
valla bu balatayı görsem söktürmezdim bana daha baya giderdi :D üstünde kale vardı, sanırım beşer taktılar şimdi. Bahsettiğim forman sahibi arkadaşla konuşurken arabaya bakmadım hiç ne taktılar bilmiyorum :D

yol tutuş konusuna bir şey diyemeyeceğim zaten limitlere çıkmıyodum, sadece bozuk yollarda direksiyona gelen sarsıntıds biraz iyileşme hissettim
 
Son düzenleme:
231.730km

Çok emek verilmiş bir güncelleme, yıllar önce kaza yaptığımda boyadığım çamurluğu astarsız boyamam nedeniyle boyada dökülmeler olmuştu. Yaklaşık 1.5 aylık bi süreçte çamurluğun tamamen kazınması, çamurluğun yanındaki kapıda oluşan çürüğün temizlenmesi, macunlanması, onun da zımparalanması sonrası (bu kısım yaklaşık 3-4 gün sürdü) tamamına astar atıp müsait bir zaman boyamak için beklemeye bırakmıştım. Bu bekleme sırasında da astara ince sulu zımpara atıp yüzeyi boyaya tamamen hazırladım. Bugün de son olarak yaptırdığım boyayı hava sıcaklıkları düşmeden yaptım. Buraya çok detay bırakmıyorum, bu konu hakkında bir konu açmışım oraya detaylı şekilde güncelleme yapıp aşağıya alıntı olarak bırakacağım.


Öncesi sonrası olarak bu şekilde, kalanı mesajın en altındaki alıntıda.

1664618250968.jpg 1664623992635.jpg

Fotoğraflara tıklayarak büyütebilirsiniz. Çok daha detaylı fotoğraflar için;

Bu konuyu güncellemem gerekiyor, hatalarımız olmuş zamanla farkettim. Öncelikle o siyah alınan sıfır yan sanayi parçalar o zamanki boyacıların dediği gibi astarlı olsa da o astar sadece malzemeyi korumaya yönelikmiş. Zımparala boya yeter demişlerdi, boya altına astar atmamıştım ekstra bu da boyanın 1 yıldan sonra dökülmeye başlayıp, 2.5 yılda şu hale gelmesine neden oldu;


Artık böyle binmek istemediğim için bu boyayı tamamen kazıyıp yeniden düzgünce yapmak istedim. Boya kendi kendine bile dökülüyor kolayca kazırım diye düşünerek boya sökücü almadım, baya zorlayıcı bi iş oldu sonra ama bikaç günde hallettim zımpara ile.
Bu sefer geçenki boyaya ek olarak çamurluğun birleştiği kapının köşesindeki çürüğü de dahil ettim. Olabildiğince kazıyarak temizleyip macunla doldurup zımparayla düzelttim.

Sonrasında gerekli maskelemeleri yaparak astarladım. Motip üniversal akrilik astar kullandım. Bunun kaliteli olduğuna inandığım için özellikle doldurma astar yerine bundan kullandım. Kapatıcılığı falan da çok güzel zaten bildiğim bi ürün.
Sonrasında bikaç gün kuruduktan sonra 1500 zımparayı sulu olarak bu astar üzerine uyguladım, kapının orayı biraz daha daralttım böyle çok geniş kalmıştı boyanması gereken alana göre. Daha sonra ise önceki işleme göre en büyük farkımız, rastgele bir boyacıya değil Ankara içinde boya işiyle ilgili tecrübesi olanlara sorarak gerçekten özenerek boya hazırlayacak bi boyacı bulabilmiş olmamdı. Önceki yaptığımda ilk gönderiye bakabilirsiniz renk pek tutmamıştı. Araba komple boyalı olduğu için renk kodumuz zaten yok, makine ile bir kod çıkarıp sonrasında bu koda ekleme yapılarak 6. denemede kusursuza yakın bi renk tutturuldu.

Son olarak bugün de havanın sıcak olduğu yağışsız bir günü denk getirerek boyayı yaptım. Boyama aşamasını ve sonucu da aşağıya bırakıyorum. İlk yaptığım zamandan bugüne kadar çeşitli boya işleri yaparak nispeten daha fazla tecrübeye sahip oldum, bu nedenle bu konuyu tekrar güncellemek istedim. Bu mesajı da olduğu gibi aracın konusuna güncelleme olarak aktarıyorum.



Bu yapılan boya işlemi astar, 2 kutu boya, birkaç zımpara toplamda bugünn piyasasında 250tl gibi bir maliyetle yapıldı. Sanayide boya öncesi hazırlık ve kapıdaki yer haricinde 1000-1200tl gibi fiyatlar almıştım. Bunu da piyasa bilgilendirmesi olarak vermiş olayım
 
Son düzenleme:
231.959km
Sol arka amortisörüm kitlemeye yakın bi seviyede sertleşmişti, bi süre öyle kullandıktan sonra bütçeyi toparlayıp VEKA marka bir çift amortisör aldım, daha sonra tekrar bütçeyi toparlayıp taktırdım :D Sol arka nova marka (en kötülerdenmiş söylenene göre) sağ arka ise fabrikanın taktığı orijinal ürün çıktı ki bu hala sağlam şekilde çalışıyormuş. İkisini de tüm kauçuk takozlarını vs sıfırlayarak değiştik, sadece toz körüğünün sıfırı bulunamadığı için üzerinde körükleri bulunan bi takım stoplama takozu aldım çıkma olarak. Bir de arabanın 30 yıllık yaylarının çökmesi nedeniyle arkası aşağıda kalıyordu, amortisör çanağının altına yüzük koyarak 3.5cm yükseltme yaptık, şuan da olması gerekenden yaklaşık 1cm yukarıda duruyor. Aşağıya yükseltme zımbırtısını ve çıkan orijinal amortisörün fotoğrafını koyuyorum, başka fotoğraf yok standart amortisör değişim işlemi yapıldı.

WhatsApp Image 2022-11-03 at 18.59.12 (2).jpeg
WhatsApp Image 2022-11-03 at 18.59.12 (1).jpeg


232.022km
WhatsApp Image 2022-11-03 at 18.59.11.jpeg
1 yıl 20 gün, 3492km önce değişen yağı yeniledim. Bunu yine öncekiler gibi kendim yaptım ancak bu sefer taktığım filtreyi sökememek gibi bir problemle karşılaştım, sadece filtre sökmeye yaklaşık 2 saat uğraştım. Arkadaşlarım desteğe geldi çeşitli yerlerden delip aynı anda yüklenerek zor çıkardık :D Hem çok sıkılmış hem de son bakımdan farklı olarak araçta alt koruma olduğu için alan kısıtı nedeniyle çok zorlandık, bir daha kendim yapmayabilirim gibi bu işi :D

WhatsApp Image 2022-11-03 at 18.59.23.jpeg

Dehşet, vahşet, mental çöküş​
 
Son düzenleme:
233.968km

Burayı uzun zamandır boşlamışız, nedenleri belli zaten. yukarıya güncel km yi yazdım, arada yaptırdığım her şeyi paylaşıcam hiçbirnin km kaydını tutmamışım koşturmaca arası olduğu için. Sırasıyla yazmaya çalışayım;


Arabayı aldığımdan beri bir türlü içine sinmeyen, bu gönderide anlattıklarımı yaptıktan sonra da hala içime sinmemiş olan üst konsolu bir kere daha tamir etmek üzere söktüm. Sonrasında orayı sökmüşken ortaya çıkan tesisatı toparlatmak adına elektrikçiye gittim, buradaki tesisata bağlı olan dörtlü düğmesi ve ön sis düğmesi bozuktu, onlar yan sanayi parçaların kutudan bozuk çıkacak kadar dandik olması nedeniyle farklı bir araçtan (sanırım yüksek göğüs slx) uydurularak takıldı, arkasındaki tesisat toparlandı. Bir de bunlara ek olarak az sonra sıralayacağım arızalara sahip olan göstergem tamir edildi.

Göstergedeki arızalar;
-Çalıştırdığımda ilk kez 2bin deviri görene kadar devir saati ve benzin göstergesi çalışmıyordu,
-Akü lambası ve fren arıza lambası sabit yanıyordu
-Deviri 1500'den itibaren olması gerekenden az gösteriyordu
-Park-far gibi şeylerin ikonları çalışmıyordu, el freni çekince devir saatini 4500 e sabitliyordu :d
-Genel aydınlatması yoktu(bunu günışığı rengi şerit ledle kendim yaptım)
-Ve en önemlisi yağ lambası çalışmıyordu.

Bunların tamamı bir adet göstergeye bağlı rolenin değişimi, ve gösterge üzerindeki bir şase kablosunun yeniden lehimlenip gerekli ampullerin yenilenmesiyle çözüldü. Bütün bu söktüklerimin altını olabildiğince düzgün şekilde temizleyip, hazır sökmüşken tüm havalandırma sisteminin içini de temizledikten sonra ses yapabileceğini düşündüğüm yerlere bantlı sünger çekerek eksik sekman ve vidaları tamamlayarak topladım. Bu sırada yaptığım boya işlemi hayal etttiğime uzaktan yakından benzemeyince elde olan malzemelerle mat siyaha öylesine bi kaplama yaparak yaza kadar tekrar erteledim bu işi :D

1678877058571.jpg
1678877058562.jpg

sökme ve toplama aşaması


1678874777815.jpg

göstergenin günceldeki hali, yanan el freni şeysi

1678874828318.jpg

Bahsettiğim kötü kaplama işçiliğiyle toplanmış hali, konsolun sökülüp kaplanmasıi torpido kapağının tamamen değişmesi lazım ona yapılan hiçbir şey fayda etmiyor.

1678874828345.jpg

Bir de artan folyolar ile B sütunun kötü boyasının üzerini kaplayarak kamufle ettim.

Şimdilik bu kadar, normalde yılda 3-4bin km zor yapan ben 4 ayda 2bin km yi gördüm ki bunun çoğunluğu bir aya sıkışık, bazı bazı ciddi tempolarda kullanmak durumunda kalıp, bazen de araba doluyken anlamsız yerlere çıkmak zorunda kaldım. Herhalde 3.5 yıldır hiç bu tempoya çıkarmamışımdır araç kullanımımı, burdan da Gargamel'e bu süreçte işimizi gördüğü için bi teşekkürü borç bilirim 🧿

 
Son düzenleme:
233.968km

Burayı uzun zamandır boşlamışız, nedenleri belli zaten. yukarıya güncel km yi yazdım, arada yaptırdığım her şeyi paylaşıcam hiçbirnin km kaydını tutmamışım koşturmaca arası olduğu için. Sırasıyla yazmaya çalışayım;


Arabayı aldığımdan beri bir türlü içine sinmeyen, bu gönderide anlattıklarımı yaptıktan sonra da hala içime sinmemiş olan üst konsolu bir kere daha tamir etmek üzere söktüm. Sonrasında orayı sökmüşken ortaya çıkan tesisatı toparlatmak adına elektrikçiye gittim, buradaki tesisata bağlı olan dörtlü düğmesi ve ön sis düğmesi bozuktu, onlar yan sanayi parçaların kutudan bozuk çıkacak kadar dandik olması nedeniyle farklı bir araçtan (sanırım yüksek göğüs slx) uydurularak takıldı, arkasındaki tesisat toparlandı. Bir de bunlara ek olarak az sonra sıralayacağım arızalara sahip olan göstergem tamir edildi.

Göstergedeki arızalar;
-Çalıştırdığımda ilk kez 2bin deviri görene kadar devir saati ve benzin göstergesi çalışmıyordu,
-Akü lambası ve fren arıza lambası sabit yanıyordu
-Deviri 1500'den itibaren olması gerekenden az gösteriyordu
-Park-far gibi şeylerin ikonları çalışmıyordu, el freni çekince devir saatini 4500 e sabitliyordu :d
-Genel aydınlatması yoktu(bunu günışığı rengi şerit ledle kendim yaptım)
-Ve en önemlisi yağ lambası çalışmıyordu.

Bunların tamamı bir adet göstergeye bağlı rolenin değişimi, ve gösterge üzerindeki bir şase kablosunun yeniden lehimlenip gerekli ampullerin yenilenmesiyle çözüldü. Bütün bu söktüklerimin altını olabildiğince düzgün şekilde temizleyip, hazır sökmüşken tüm havalandırma sisteminin içini de temizledikten sonra ses yapabileceğini düşündüğüm yerlere bantlı sünger çekerek eksik sekman ve vidaları tamamlayarak topladım. Bu sırada yaptığım boya işlemi hayal etttiğime uzaktan yakından benzemeyince elde olan malzemelerle mat siyaha öylesine bi kaplama yaparak yaza kadar tekrar erteledim bu işi :D

Ekli dosyayı görüntüle 41567Ekli dosyayı görüntüle 41566
sökme ve toplama aşaması


Ekli dosyayı görüntüle 41563
göstergenin günceldeki hali, yanan el freni şeysi

Ekli dosyayı görüntüle 41564
Bahsettiğim kötü kaplama işçiliğiyle toplanmış hali, konsolun sökülüp kaplanmasıi torpido kapağının tamamen değişmesi lazım ona yapılan hiçbir şey fayda etmiyor.

Ekli dosyayı görüntüle 41565
Bir de artan folyolar ile B sütunun kötü boyasının üzerini kaplayarak kamufle ettim.

Şimdilik bu kadar, normalde yılda 3-4bin km zor yapan ben 4 ayda 2bin km yi gördüm ki bunun çoğunluğu bir aya sıkışık, bazı bazı ciddi tempolarda kullanmak durumunda kalıp, bazen de araba doluyken anlamsız yerlere çıkmak zorunda kaldım. Herhalde 3.5 yıldır hiç bu tempoya çıkarmamışımdır araç kullanımımı, burdan da Gargamel'e bu süreçte işimizi gördüğü için bi teşekkürü borç bilirim 🧿

abi şaşmaz'da döşemeci hakverdi usta var.

ben vosvoscumun tavsiyesi ile orada vosvosun göğsünü kaplattım.

vosvos göğsüne 3500 TL aldı diye hatırlıyorum (2022 Temmuz).

zaman bakımından korkunç bir iş ahlakına sahip, en sonunda küfür ederek ve bütün yakın akrabalarına sevgilerimi ileterek telefonu kapatmıştım ama çıkardığı işçiliği gördükten sonra ''fazla mı abarttım'' diye kendimi sorgulamıştım.

piyasada her döşemecinin 2 seneye kalkan göğsü ömürlük olacak şekilde kapladı, iğne hata bulamazsın göğüste.

eğer profosyonel kaplama düşünürsen bi haber edersin bana
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
abi şaşmaz'da döşemeci hakverdi usta var.

ben vosvoscumun tavsiyesi ile orada vosvosun göğsünü kaplattım.

vosvos göğsüne 3500 TL aldı diye hatırlıyorum (2022 Temmuz).

zaman bakımından korkunç bir iş ahlakına sahip, en sonunda küfür ederek ve bütün yakın akrabalarına sevgilerimi ileterek telefonu kapatmıştım ama çıkardığı işçiliği gördükten sonra ''fazla mı abarttım'' diye kendimi sorgulamıştım.

piyasada her döşemecinin 2 seneye kalkan göğsü ömürlük olacak şekilde kapladı, iğne hata bulamazsın göğüste.

eğer profosyonel kaplama düşünürsen bi haber edersin bana
Teşekkür ederim, muhtemelen düşünmem :D mekanik dışında minimum maliyetle devam etmeye çalışıyorum çünkü
 
  • Beğeni
Tepkiler: alkın
Şimdilik bu kadar, normalde yılda 3-4bin km zor yapan ben 4 ayda 2bin km yi gördüm ki bunun çoğunluğu bir aya sıkışık, bazı bazı ciddi tempolarda kullanmak durumunda kalıp, bazen de araba doluyken anlamsız yerlere çıkmak zorunda kaldım. Herhalde 3.5 yıldır hiç bu tempoya çıkarmamışımdır araç kullanımımı, burdan da Gargamel'e bu süreçte işimizi gördüğü için bi teşekkürü borç bilirim
Sıkıntı yaşayanlar genellikle ateşleme ya da ön takım kaynaklı sorunlardan şikayetçi oluyor.
Siz ikisini de hallettiniz. (Hatta daha fazlasını) R12 ateşleme sisteminin dezavantajları olsa da, daha sorunsuz olduğu aşikar.

Kullanıcıların genel hatası, 20+ yaşında araçları alıp, galeriden sıfır almış gibi süslemeye kalkmak ve altyapıyı görmezden gelmek.
Bu yaşta araçlar, istisnai durumlar hariç, komple elden geçmeyi istiyor.
Parayı dış görünüşe/gösterişe harcamayınca, faydasını uzun vadede görüyorsunuz.

Bu arada, aracınızda neler olup bittiğini detaylı bir şekilde yazmanızı takdir ediyorum.
Sizin paylaşımlarınızı iki sebepten ötürü kimse yapmaz.
Birincisi; ego.
Herkesin aracı kusursuzdur.
İkincisi; bir gün satarım düşüncesi ile hataları gizlemek.
Sizde neyse o. Sizin gibi insanlara hasret kaldık.
Paylaşımlarınızın devamını diliyorum. Sağlıcakla kalın.

(Dipnot: Limon sisler yeniden aktif diyebilir miyiz artık?)
 
Sıkıntı yaşayanlar genellikle ateşleme ya da ön takım kaynaklı sorunlardan şikayetçi oluyor.
Siz ikisini de hallettiniz. (Hatta daha fazlasını) R12 ateşleme sisteminin dezavantajları olsa da, daha sorunsuz olduğu aşikar.

Kullanıcıların genel hatası, 20+ yaşında araçları alıp, galeriden sıfır almış gibi süslemeye kalkmak ve altyapıyı görmezden gelmek.
Bu yaşta araçlar, istisnai durumlar hariç, komple elden geçmeyi istiyor.
Parayı dış görünüşe/gösterişe harcamayınca, faydasını uzun vadede görüyorsunuz.

Bu arada, aracınızda neler olup bittiğini detaylı bir şekilde yazmanızı takdir ediyorum.
Sizin paylaşımlarınızı iki sebepten ötürü kimse yapmaz.
Birincisi; ego.
Herkesin aracı kusursuzdur.
İkincisi; bir gün satarım düşüncesi ile hataları gizlemek.
Sizde neyse o. Sizin gibi insanlara hasret kaldık.
Paylaşımlarınızın devamını diliyorum. Sağlıcakla kalın.

(Dipnot: Limon sisler yeniden aktif diyebilir miyiz artık?)
Yorumunuz için çok teşekkür ederim, araç benim elim ayağım olduğu için arabaya ayırabileceğim tüm bütçemi mekanik ve yakıtına harcayıp kendim yapabileceğim şeyler dışında kozmetikle ilgilenemiyorum.

Her şeyi paylaşmak aslında bu forumda eskiden herkesin yaptığı bir şeydi, bir de ben burayı kendime bir günlük olarak görüyorum neyi ne zaman hangi km de hangi parçalarla yaptığımı hatta bakım aralığımı bile burdan takip ediyorum desem yeridir. Buraya yazdıklarımın liste hali araçtaki bir defterde de 2019 Temmuzdan beri tutuluyor, benden alacak kişiye verdiğimde neyin ne zaman nasıl yapıldığını onlar da bilecek.

Son olarak da, sis için düğme kısmı tamam ancak gönderide belirtmeyi unutmuşum sisler önceki bağlantısında (benden önce olan orijinal sislerin) doğru şekilde yapılmamış role falan eksiği varmış. Bu yaptığımız son işlemlerden daha sonra halledecektik ancak ülkede yaşanan olaylardan dolayı biz de kendimizi bi koşturmacanın içinde bulduk, bunlarla ilgilenemedik belirsiz bi tarihe ertelendi şimdilik sis kısmı
 
  • Beğeni
Tepkiler: mete25
234.612km

1683189338328.png


Başımın belası renault ateşleme sisteminin yine platin-meksefe tarafları sıkıntı yapmaya başladı, son güncellemede belirttiğim yağ lambası tamiratı sırasında baya bi kontak açık beklemişti araba farkına varana kadar çok zaman geçti. O günden beri ufak ufak anlık teklemeler yapıyordu son bikaç gündür iyice artınca bi genel ateşleme bakımı için sanayiye geçtik. Platin-Meksefe seti doduco olarak değişti, distribütör kapağı, içindeki tevzi makarası durumu gayet iyi dendi temizlendi gerekli yerleri yağlandı tekrar toplandı, bir de elimiz değmişken bujileri değiştirelim dediler ömrünün anca yarılarında olan buji seti yenilenmiş oldu.

1683189418878.png


Bir de hazır sanayiye gitmişken lpg kesicisinin içindeki minik filtreyi ve aracın hava filtresini yenileyip gaz ayarını tazelettim, tüm lpg hattına kaçak kontrolü yaptırdım, filtrenin fotoğrafı yok parmak ucu kadar bir filtre.
 
234.612km

Ekli dosyayı görüntüle 42103


Başımın belası renault ateşleme sisteminin yine platin-meksefe tarafları sıkıntı yapmaya başladı, son güncellemede belirttiğim yağ lambası tamiratı sırasında baya bi kontak açık beklemişti araba farkına varana kadar çok zaman geçti. O günden beri ufak ufak anlık teklemeler yapıyordu son bikaç gündür iyice artınca bi genel ateşleme bakımı için sanayiye geçtik. Platin-Meksefe seti doduco olarak değişti, distribütör kapağı, içindeki tevzi makarası durumu gayet iyi dendi temizlendi gerekli yerleri yağlandı tekrar toplandı, bir de elimiz değmişken bujileri değiştirelim dediler ömrünün anca yarılarında olan buji seti yenilenmiş oldu.

Ekli dosyayı görüntüle 42104

Bir de hazır sanayiye gitmişken lpg kesicisinin içindeki minik filtreyi ve aracın hava filtresini yenileyip gaz ayarını tazelettim, tüm lpg hattına kaçak kontrolü yaptırdım, filtrenin fotoğrafı yok parmak ucu kadar bir filtre.
toprak merhaba, platin ve meksefeyi mako marka bulabilirsen ateşleme daha sağlıklı çalışacaktır ve ömrü daha uzun olur.
Renault 9 da çok kere deneyimledim bu konuyu, zaten üzerinde takılı olan distribütör torosa ait ve orjinal markası mako.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
toprak merhaba, platin ve meksefeyi mako marka bulabilirsen ateşleme daha sağlıklı çalışacaktır ve ömrü daha uzun olur.
Renault 9 da çok kere deneyimledim bu konuyu, zaten üzerinde takılı olan distribütör torosa ait ve orjinal markası mako.
Mako buralrada bulamıyorum ya bulabildiğim en iyi seçenek doduco oluyor. İnternetten falan da almak istemiyorum böyle hassas ayarı olan parçalarda olası işçilik hatalarının suçu parçaya atılıyor direkt sonra
 
235.101km

2.5 yılını dolduran lastikleri ön-arka yaptırdım, lastikler değişirken yenilenen lastik siboplarını da çatlamaları başladığı için değiştirttim. Lastikleri rotasyona sokmuşken en son 8-9 ay önce yaptırdığım rot ayarını da tazeleteyim dedim. Bir de ek olarak silecek motorunun zamanlama rolesi bozulmuş onu aldım taktım.

1684492316297.png


Rotçudaki makineler yeniymiş, kayıtlı ayarlarda favorit yoktu, 30 yaşındayız diye böyle yapılması da hoş değil
 
235.101km

2.5 yılını dolduran lastikleri ön-arka yaptırdım, lastikler değişirken yenilenen lastik siboplarını da çatlamaları başladığı için değiştirttim. Lastikleri rotasyona sokmuşken en son 8-9 ay önce yaptırdığım rot ayarını da tazeleteyim dedim. Bir de ek olarak silecek motorunun zamanlama rolesi bozulmuş onu aldım taktım.

Ekli dosyayı görüntüle 42175

Rotçudaki makineler yeniymiş, kayıtlı ayarlarda favorit yoktu, 30 yaşındayız diye böyle yapılması da hoş değil
maşallah ya canlıda da fotoğraflarda da dipdiri duruyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
235.495km

IMG_20230601_112628.jpgIMG_20230601_112612.jpg


Sürücü koltuğunun tabanı kırıldı, bi hafta kadar kendim yapabileceğim şeyleri denedim olmadı. Döşemeciye gittim akıllı vidayla yaptı, bi denemediğim o kalmıştı hep daha karmaşık şeyler denemiştim :D

IMG_20230601_112318.jpg

Bu ara Ankara'da döşemeciler çok yoğun, sel hasarı çok yaşanmış fotoğraftaki mercedes gibi donanımlı araçların koltuklarının altında bulunan beyinler bozulmuş hep
 
235.750km

Adettendir diye bugünün km sini yazdım ama, son 250km yaşananları anlatacağım. Yaklaşık bin km önce platin meksefe gibi şeylerini yenilediğimiz renault ateşlemesi (hem renault hem yan sanayi) hiç olmadık bi yerde bi anda ateşlemeyi keserek yolda bıraktı. Yetişmem gereken bi yere geç kalmam, geç de olsa gitmem gerekliliği nedeniyle arabayı kaldığı yerde kenara itip terk ederek ertesi gün sabahına kadar bırakmak durumunda kaldım. Gerçekten çok büyük rezillikti nazar boncuğu niyetine bırakıyorum ertesi sabahın fotoğrafını da buraya;

WhatsApp Image 2023-06-10 at 00.55.21 (1).jpeg


O gün yine arabayı çalıştırmamız gerektiği için bi kez daha platin meksefe değiştirerek (bu işlemi her yaptırışım da kayda değer bi maliyet malesef) arabayı yürür hale getirdik. O malum distribütörün de artık ömrünü tamamladığını her an yine aynı şeylerin yaşanabilceğini söyleyerek zaten aldığımdan beri bu parçaya gıcık olan ustam artık orijinale mi dönsen diyince arayışlara başladık. Orijinal tipte sıfır parçalar sadece çin malı, ki bunlar da en az üzerindekiler kadar riskli. Facebook gruplarından araştırma ve tanıdıkların referansıyla bakımları yapılmış çıkma parçaları sipariş ettim. Distribütör, Bobin, Elektronik Ateşleme Modülü olarak 3 parça, modül kaliteli sayılabilecek yan sanayi bulunabiliyordu, bobin doğanların elektronik ateşlemeli mako olanı uyuyormuş ama ekonomik açıdan böylesi daha makul olduğu için tamamını çeko üretim PAL marka olarak araca taktık.

WhatsApp Image 2023-06-10 at 00.55.21.jpeg
WhatsApp Image 2023-06-10 at 00.55.22.jpeg



Tam bunları taktığımız sırada tesadüfen lpg nin elektrik tesisatındaki bir sorun ortaya çıkardı kendini, lpg düğmesini aracı lpg konumuna getirince yaktı, yedek düğme vardı onu da yaktı, lpg ciye gittik 2-3 tane düğme de o yaktı :D kaput içinden düğmeye kadar olan tüm tesisat ve lpg düğmesi sıfır olarak yenilendi. (bu kısmın fotoğrafı malesef yok) O gün akşama kaldığımız için lpg düğmesinden depoya kadar olan tesisat bağlantısı kesilerek öylece bırakıldı, müsait bir günde de o kısmı yeniletip lpg nin tüm elektrik hattını tamamen sıfırlamış olacağız.

Bu ara acayip bir dönem oluyor, inşallah sanayi serüvenine uzun bi ara veririz :D
 
Son düzenleme:
R12 distribütör daha sorunsuz derken, başınıza iş açılmış.
Öncelikle geçmiş olsun diyorum.

Favorit'in ateşleme sistemi ile R12 ateşleme sistemi birbirinden çok farklı.
Orjinale dönüşten sonra hissedilir bir fark oldu mu?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
R12 distribütör daha sorunsuz derken, başınıza iş açılmış.
Öncelikle geçmiş olsun diyorum.

Favorit'in ateşleme sistemi ile R12 ateşleme sistemi birbirinden çok farklı.
Orjinale dönüşten sonra hissedilir bir fark oldu mu?
r12 ateşlemesi sağlamken bir sorunu yok aslında ama ömrü çok kısa oluyor neden olduğunu bilmiyorum. İkisi de sağlıklıyken baya yakın performanslar veriyor ama son zamanlarda r12 tarafı hiç randımanlı çalışmıyordu o yüzden baya bi rahatladı araba, özellikle ilk marşlar falan çok daha iyi oldu
 
237.328km


Geçtiğimiz günlerde el freni çekerken dişlerinin ordan kırıldı sanırsam tabanca tutmamaya başladı, bugün onun için gittim tamiri mümkünmüş ne yaptığına çok bakmadım ama yaptılar oldu. Bir de normalde yağımı hep kendim değiştiriyordum ama az km yaptığım için yılda bir (kasım gibi) serin havalarda rahat rahat yapıyordum. Bu sefer km önce doldu ki biraz geçirdik de hatta bu sıcaklarda uğraşacak enerjim olmadığı için gitmişken onu da aradan çıkardık.

WhatsApp Image 2023-07-24 at 13.10.26.jpeg
WhatsApp Image 2023-07-24 at 13.10.27.jpeg


Yağı da normalde yılda bir değiştirdiğim 15w40 petrol ofisi koyuyorum kışın daha rahat yağlasın bari diye ama bu dönemlerde araba ihtiyacı baya arttığı için yaklaşık yılda 2 değişim periyoduna geçtim gibi oldu, yazın ekleme sıklığı azalsın bari diyerek 20w50 ye geçtik. Marka olarak da çok takılmadım bu varmış bunu koyduk