Arabayı aldığım gün konuya ekleyeceğim demiştim ama araya kaynamış unutmuşum. Arabayı aldıktan saatler sonra içinde kitapçığının olduğunu farketmiştim şöyle birkaç fotoğraf çektim sayfalarından. Okunabilmesi adına çözünürlükleri olduğu gibi atıyorum kusura bakmayın :D


kMWzJ7.jpg

Devamını spoiler olarak vereyim mobilden girenlerin internetini tüketmeyelim :D

NL1BWN.jpg


anGQ0R.jpg



YdNLJa.jpg

Lastik basıncı için önlere 27 arkalara 26psi öneriyor. Bana çok makul gelmedi 29-30 basıyorum :D
DOdb91.jpg


WXQv1L.jpg


Ekstra olarak bi süredir depodan su kaçırıyordu, depo kapağı mı sıkıntılı kapak mı bozuk bilemediğim için ucuz olanla şansımı denemek için kapak aldım. Üzerindeki yan sanayi kapaktan kurtulup orijinale geçtik

RgPZBG.jpg
Soldaki eski sağdaki yeni kapak. Eskisi 1-2 tur çevirmeyle kapanırken yenisi 4-5 tur dönüyor sanırsam diş sayısı daha fazla kapaktaki. Sağlam gibi hissettirdi bakalım kaçırma devam edecek mi

p5W39N.jpg
Bu da depoya takılı hali. Depo da dıştan ciddi sarı kapağı açmadan su seviyesini görmek imkansız. Kışa girmeden antifirizini değiştirirken onu da değiştirecez.
Bak bu kitapçığı satır satır oku. O zamanki arabaların kullanım kılavuzları, sürücülere çok iyi şeyler katıyor. Resmen arabayı gerçek anlamda kullanmayı, dinlemeyi, eski arabanın dilinden anlamayı filan öğretiyor.👍
 
  • Beğeni
Tepkiler: dthhasan ve Toprak
Bak bu kitapçığı satır satır oku. O zamanki arabaların kullanım kılavuzları, sürücülere çok iyi şeyler katıyor. Resmen arabayı gerçek anlamda kullanmayı, dinlemeyi, eski arabanın dilinden anlamayı filan öğretiyor.👍
Aynen öyleymiş abi sadece fotoğraflarını çektiğim kısımda bile garip püf noktalar varmış
 
  • Beğeni
Tepkiler: dthhasan ve bt
Öncelikle konunun başında yaptığım bir yanlışı düzeltmek istiyorum. Vw nin skodayı aldıktan sonraki ilk üretimleri demiştim yanlış bir bilgiymiş bu. VW Skoda'dan öncelikle 1991 yılında bir miktar hisse aldıktan sonra 2000 yılında tamamını almış. Olayın benim de aracımın üretim yılı olan 1993 ile herhangi bir alakası yokmuş yani :D

Kaynak (@sputnik 'e teşekkürler :) ) : https://www.skoda.com.tr/kurumsal/h...arla-dolu-birlikteligi-25-yili-geride-birakti

Ek olarak bir şeyler ararken bende olan ama bir kısmı okunmayacak hale gelen Kullanma Kılavuzunun pdf dosyasını buldum. Tam olarak aynısı değil ama mekanik kısımlar hakkındaki bilgiler aynı. (kaynak belirtemiyorum malesef linki kendim vereceğim. Hak iddia edecek bir sahibi çıkarsa kaynak olarak eklemek için ulaşması yeterli)

Buraya Tıklayarak Kitapçığa Ulaşabilirsiniz
 
Son düzenleme:
Öncelikle konunun başında yaptığım bir yanlışı düzeltmek istiyorum. Vw nin skodayı aldıktan sonraki ilk üretimleri demiştim yanlış bir bilgiymiş bu. VW Skoda'dan öncelikle 1991 yılında bir miktar hisse aldıktan sonra 2000 yılında tamamını almış. Olayın benim de aracımın üretim yılı olan 1993 ile herhangi bir alakası yokmuş yani :D

Kaynak (@sputnik 'e teşekkürler :) ) : https://www.skoda.com.tr/kurumsal/h...arla-dolu-birlikteligi-25-yili-geride-birakti

Ek olarak bir şeyler ararken bende olan ama bir kısmı okunmayacak hale gelen Kullanma Kılavuzunun pdf dosyasını buldum. Tam olarak aynısı değil ama mekanik kısımlar hakkındaki bilgiler aynı. (kaynak belirtemiyorum malesef linki kendim vereceğim. Hak iddia edecek bir sahibi çıkarsa kaynak olarak eklemek için ulaşması yeterli)

Buraya Tıklayarak Kitapçığa Ulaşabilirsiniz
Kitapçıkta kürek kürek bilgi valla :) Artık V kayışının gergisi nasıl ayarlanır, bujiler nasıl zımparalanır, platin meme yapmış ne demektir bunları ince ince öğrenebilirsin. :p Arabayı gerçekten öğrenebilmek için genç bir kardeşimizin eline böyle bir fırsat geçmesine çok seviniyorum he.
 
  • Beğeni
Tepkiler: sputnik ve Toprak
Kitapçıkta kürek kürek bilgi valla :) Artık V kayışının gergisi nasıl ayarlanır, bujiler nasıl zımparalanır, platin meme yapmış ne demektir bunları ince ince öğrenebilirsin. :p Arabayı gerçekten öğrenebilmek için genç bir kardeşimizin eline böyle bir fırsat geçmesine çok seviniyorum he.
Abi gerçekten senin dediğin gibi eski araçların kitapçığıyla yenilerin alakası yok. 2010 yılında fiorino-doblo kitapçıklarını baştan sonra okudum çok çok az işe yarar bilgi vardı. Şimdi Egeanın kitapçığına bakıyorum, her şey için servise danışın yazıp geçmişler. Bu kitapçık sanki kullanıcıdan çok bakım-onarımı servis dışında yaptıracaklar için yapılmış gibi. Ara ara okuyorum baştan sona bitirdim 2 kez :D Ufak tefek şeyler için de bi ufak alet takımı dizeyim diyorum elimden gelirse eğer kendim uğraşmak istiyorum biraz hem öğrenmek hem masraf düşürmek açısından :D
 
Çözümünü bulana kadar kalabalık etmesin diye yazmadım ama 2 haftadır arabayı park edip tekrar yanına gelince altı ıslanmış oluyordu. Başlarda yağ sandık sonra alttaki terlemiş yağları temizleyip bakınca su olduğunu farkettim. Bi hafta da öyle su kaçağı aradık. 2 gün önce de lpg regülatörünün tam bağlantı kısmından olduğunu buldum en sonunda.

yG0A4n.jpg

Fotoğraftaki netlenen yerde 2 adet su borusu var. Alttaki tam kelepçenin sıktığı yerden delinmiş. Dün abim söküp ucundan 1cm kesip geri taktı bugüne kadar da test ettik bir sorun kalmadı.
AO1Yo7.jpg

Bizim ufaklığın özellikle park halinde güneşte kalmasının etkisini az da olsa azaltmak için a101 den makaralı perde aldım.
Bir de böyle bi güneşlikle ısınma olayına biraz çözüm arıyoruz
 
Ne zamandır muayene raporu arıyodum, edevletten kolayca ulaşabiliyormuşuz ona baktım. Bol bol hafif kusurumuz var paslanmalardan dolayı (çürük değil pas, çürük ağır kusur çünkü) LPG etiketi ve far ayarı ve şuan patlak olan plaka lambası ile birlikte +10 hafif kusuru var :D KM olarak da şuankinden 2500km önce muayeneye girmiş bu da demek oluyor ki 18 ayda 2500km. Zaten bi süre yattığını biliyordum galiba uzun bi süreymiş.

Bir de meraktan hasar kaydı sorgulattım bir adet tutarsız kayıt var 2016 ya ait. Bi ara da paraya kıyarsam kayıtlı tüm muayenelerden km sorgulatcam :D
 
Minik bir güncelleme. Torpido üzerindeki sarı şeyden kurtulduk, her ne kadar ondan iyi de olsa pek iyi bi iş çıkmadı ortaya. Evlerde halıların altına konulan kaydırmaz zımbırtıdan 30x90cm olarak 2 tane aldım çok az arttı totalde 14tl lik bir işlem oldu. Sürücü koltuğundan görmediğim yerlere çok özenmedim, yani biraz bencillik yaptım :) Fotoğraflarda yansıma görünüyor ama gözle görünür bişey olmadı şuan için, olursa çaresine bakarız

IMG_20190828_111247.jpgIMG_20190828_113319.jpg
Aslında direkt oturur diye düşündüğüm için bi yapıştırma çözümü düşünmemiştim, elimde siyah elektrik bandı ve normal bant vardı. Normal bant iki tarafa da tutunamadığı için siyah elektrik bandını kullandım. Örtünün altı zaten kötü olduğu için ileride farklı şekiller deneyebiliriz deneme tahtamız olmasında bi sakınca yok
 
Son düzenleme:
Minik bir güncelleme. Torpido üzerindeki sarı şeyden kurtulduk, her ne kadar ondan iyi de olsa pek iyi bi iş çıkmadı ortaya. Evlerde halıların altına konulan kaydırmaz zımbırtıdan 30x90cm olarak 2 tane aldım çok az arttı totalde 14tl lik bir işlem oldu. Sürücü koltuğundan görmediğim yerlere çok özenmedim, yani biraz bencillik yaptım :) Fotoğraflarda yansıma görünüyor ama gözle görünür bişey olmadı şuan için, olursa çaresine bakarız
Aslında direkt oturur diye düşündüğüm için bi yapıştırma çözümü düşünmemiştim, elimde siyah elektrik bandı ve normal bant vardı. Normal bant iki tarafa da tutunamadığı için siyah elektrik bandını kullandım. Örtünün altı zaten kötü olduğu için ileride farklı şekiller deneyebiliriz deneme tahtamız olmasında bi sakınca yok
Son derece yaratıcı bir çalışma olmus valla, hic sırıtmamış.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
Güneşe ve soğuğa dayanıklı bir slikon aldığımda bantlardan kurtulup daha düzgün bi işçilik çıkarabilirim herhalde. Elimdeki slikon güneşte kendinden geçtiği için hiç bulaştırmadım oraya
Mantıklı olmuş do it yourself işler ve pratik zekanla daha iyi şeyler yapacağından Eminim.Merakla takip ediyorum
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
2. aydönümümüz şerefine kendisine direksiyon kılıfı hediye ettim :D
WhatsApp Image 2019-09-10 at 18.35.28.jpeg
Minimum maliyet maksimum fayda ilkemizden sapmayarak dışarıda 40-50tl civarına diktikleri şeyi 10tl ye alıp 1saatten biraz fazla vakit ayırarak yaptım. Direksiyon aşırı inceydi sünger+astar+deri olaraktan bulabildiğim en kalın kılıfı diktim. Sonuna kadar çok iyi giderken yine direksiyon ince olduğu için kılıf bol geliyordu hunharca gerdirdim her dikişte, en son tam bağlamadan önceki dikişte ipi kopardım o nedenle bitiş yeri biraz çirkin oldu :D eldivensiz yapılacak iş değilmiş
 
Son düzenleme:
Günlüğümüzün 66. günü, arabanın 221.854km sinde sonunda yağ değişimi yapmak nasip oldu :D 15w40 ısrarcılığım nedeniyle PO Maxima dan başka bi marka bulamadım, çok da dert değil yılda 4-5bin km yapıp değişecek bi araba için yeterli diye düşünüyorum. Yağ filtresi ve hava filtresi de değişti.

Ben baskı balata sanıyordum ama testlerimiz sonucunda sıkıntının debriaj teli ayarı olduğunu farkettik, ustamız bi ayar çekti şuan kavraması falan çok güzel. Debriaj pedalı ve gaz pedalının da yağlanabilecek yerleri yağlandı, şanzıman yağı kontrol edildi.

IMG_20190913_152018.jpg
Sonuç olarak çok eski yağın yenilenmesiyle seste azalma, artık hava filtresi mi başka bişey mi bilmiyorum ondan kaynaklı çekişte hatrı sayılır bir artış. (2. viteste sonunda 1e düşmem gereken dik bir yokuşu 2de tamamladı, giriş hızım gaza basışım falan bunu sağlayacak kadar fark etmemiştir) Bir de göstergemizde yanmayan lambalar varmış, onun için bi elektrikçiye gittik iş uzun dedi şimdilik erteledik. Ek olaraktan, her ne kadar sık arıza çıkarsa da, parça ve işçilik fiyatları beni mutlu ediyor :)
 
Son düzenleme:
Ufaklıkla birkaç gün sonra 3. ayımızı tamamlıyoruz, daha dün 1000km oldu aldığımdan beri. En son güncelden neredeyse bir ay geçmiş, boş geçtik sanmayın :D Tek tek yazmamak için biraz birikmesini bekledim yaptıklarımızın. Fotoğraf atmaya değmeyecek bir koltuk kılıfı takımı ve bir de en ucuzundan halı(msı) paspas takımı aldım. Uzun zaman önce düzeldi sandığım bir benzin kaçağı tekrarlayınca bi süre önce onu kendim hallettim. Yaparken birkaç fotoğraf çekmiştim.

IMG_20190915_160225.jpg

Şu plastik küçük kutu "Benzin Dinlendirme Ünitesi" imiş. Ne işe yaradığını bilmiyorum açıkçası, şöyle bir baktım galiba benzin otomatiği denen parçadan boru buna geliyo burdan karbüratöre geçiyo. Tam işaretlediğim yerden uzun süreli benzin kullanımlarında damlayacak kadar sızıntı mevcuttu. Bi sökeyim gidip aynı borudan alayım dedim söktüm baktım.

IMG_20190915_155738(1).jpg

Sadece ucundan şu kadarlık bir kısımda çatlamalar varmış, sanayiye gidip hortum almaya üşenince baktım hortumun bi 10-15cm fazlası var dedim ucundan kırpayım biraz.

IMG_20190915_160012.jpg

Şu kadarlık bir kısaltma yeterli oldu. Kestim taktım o gün denedim baya bi sızıntı olmadı, bir aydır falan haftada bi 3-4km mesafe benzinde binerek denedim herhangi bir ıslaklık göremedim oralarda galiba oldu.


Ek olaraktan bu aralar lpg ile ilgili sıkıntımız var. Sabah giderken sorunsuz çalışan şey akşam dönüş zamanı rolanti dalgalanması, ya da 450-500 devir civarlarına kadar düşme yapıyor rolantide. Gaz ayarı yaptırayım dedim hemen regülatör değişecek sana 300 olur dedi kaçtım direkt. Son 2 depoyu farklı yerden almıştık aceba mı dedim bi istasyon değişikliği yaptım %95 oranında düzelme sağladı gibi. Bikaç depo deneyip test etcez, yakıt kaynaklıysa o firmadan uzak durcaz. Bir de kalorifer ile ilgili bi durum var, petek ya da termostattan şüpheleniyoruz, bu kışı idare edecek gibi duruyor, şimdilik beklemede.

Merak edenler için de 1000km tecrübemden bahsedeyim. Arabaya baya baya alıştım, hatta o kadar alıştım ki hidrolik direksiyonlu arabaların direksiyonu bozukmuş gibi geliyo :D Başlarda yoruyo diye birçok yere toplu taşıma ile giderken araba rahatlığına ulaşıp yürüyemeyeceğim her yere arabayla gider oldum diyebilirim. Genel düşüncem bu arabayı alma fikrinin beklediğimden iyi olduğu yönünde. 2 haftadır günlük ve ciddi trafikte kullanıyorum 14litre lpg / 100km gibi bi ortalamamız oluyor ama ev-okul-ev 8km güzergahta toplu taşıma ücretine denk geliyor. Birkaç uzun yolumsu deneyim fırsatım oldu çevre yolunda falan, 80-85km/h bu arabanın en ideal uzun yol hızı ortalama 2000-2100 devirlerde bu hızlarda giderken hem gürültü konusunda hem sürüş konforu konusunda sınırları buralar gibi. Zaten düzlükte çok zorlasak 110-120 görüyor o kadar zorlamanın da pek anlamı yok açıkçası.

3. ayımızdan da bu kadar, olan biteni yazmaya devam ederim
 
Son düzenleme:
Bence fırsatını bulduğun anda bütün hortumları değiştir, olmadık yerde yırtılırsa başına çok büyük dert açabilir, bizim araç hortum yırtılması yüzünden susuz kalıp conta yakmıştı. Kazasız belasız :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
@Toprak38 kankam konuyu ne güzel devam ettiriyorsun yav. Ben taunuslara bir ton şey yaptım ama bir türlü fitsat bulup da paylasamadim. Benim taunusla bire bir aynı yakmissin maşallah :)
15 40 yağa ses çıkarmadı mi ustalar nasıl koydunuz valla merak ettim. Ben 10 60 veya 15 40 önerisi verince dayak yemediğim kaldı bizim ustadan
 
@Toprak38 kankam konuyu ne güzel devam ettiriyorsun yav. Ben taunuslara bir ton şey yaptım ama bir türlü fitsat bulup da paylasamadim. Benim taunusla bire bir aynı yakmissin maşallah :)
15 40 yağa ses çıkarmadı mi ustalar nasıl koydunuz valla merak ettim. Ben 10 60 veya 15 40 önerisi verince dayak yemediğim kaldı bizim ustadan
Valla yaparken elimden geldikçe fotoğraflıyorum vakit oldukça da yazıyorum hoşuma gitti bu konuya yazma işi. Sen de yazsan okuruz aslında taunus(ları) :D

Yağda da ben 20w50 ile 15w40 arasında giderken usta 4-5 binde bi değiştiririm dersen 15w40 koyalım dedi işime geldi benim de :D Teklif etmedim teklif aldım yani yağ konusunda :D Yakıtta da Ankara trafiğinin en pis saatlerinde elimizden bu geliyo. Araba normalde 2. araba konumuna düşecek diye planlarken benzin fiyatları sağolsun birinci araba oldu Haftasonları bineriz diye aldık binmediğimiz gün yok :D
 
Son düzenleme: