Valla yaparken elimden geldikçe fotoğraflıyorum vakit oldukça da yazıyorum hoşuma gitti bu konuya yazma işi. Sen de yazsan okuruz aslında taunus(ları) :D

Yağda da ben 20w50 ile 15w40 arasında giderken usta 4-5 binde bi değiştiririm dersen 15w40 koyalım dedi işime geldi benim de :D Teklif etmedim teklif aldım yani yağ konusunda :D Yakıtta da Ankara trafiğinin en pis saatlerinde elimizden bu geliyo. Araba normalde 2. araba konumuna düşecek diye planlarken benzin fiyatları sağolsun birinci araba oldu Haftasonları bineriz diye aldık binmediğimiz gün yok :D
Biz 20 50 kullaniyoz 5 bin de bir değişiyoz. Sana yemin ederim ustaya 15 40 koyalım dedim bir kaç sefer, bir kaç sefer de 10 60 önerdim, bi kovalamadigi kaldı. İçimde bir eksikliktir hep 20 50 den başka yağ kullanmak :D
Kanka ben yazın çok yoğundum hiç bir şey paylasamadim. Şimdi FREE yiz de yaptırdığımız bir şey yok. 1 aya termostatla takılıp antifirizler yenilenecek o kadar
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
Biz 20 50 kullaniyoz 5 bin de bir değişiyoz. Sana yemin ederim ustaya 15 40 koyalım dedim bir kaç sefer, bir kaç sefer de 10 60 önerdim, bi kovalamadigi kaldı. İçimde bir eksikliktir hep 20 50 den başka yağ kullanmak :D
Kanka ben yazın çok yoğundum hiç bir şey paylasamadim. Şimdi FREE yiz de yaptırdığımız bir şey yok. 1 aya termostatla takılıp antifirizler yenilenecek o kadar
Ya valla taunusta durum nasıdır bilmem de benim bunun minnak 1.3 motorunu kalın yağ baya darlıyo. Önceden 20w50 vardı değiştirince acayip rahatladı özellikle ilk marş konusunda. Sen de bi denemek istiyosan kendin değiştir yağı bak memnun kalırsan ustaya gitmezsin yağ değişimlerine
 
Ya valla taunusta durum nasıdır bilmem de benim bunun minnak 1.3 motorunu kalın yağ baya darlıyo. Önceden 20w50 vardı değiştirince acayip rahatladı özellikle ilk marş konusunda. Sen de bi denemek istiyosan kendin değiştir yağı bak memnun kalırsan ustaya gitmezsin yağ değişimlerine
Kanka çevre şartları beni ince yağdan uzaklaştırıyor. Malum Antalyada yaşıyoruz kışı bile sıcak
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
En son güncelde demiştim, rolanti sorunumuz var galiba yakıt kaynaklı diye. O sorun devam etti acemiliğimize geldi inandık değiştirdik lpg regülatörünü iyice batırdılar. 10 gündür falan lpg de binemiyordum arabaya sürekli stop ediyodu kime gitsek başkasına yolladı falan en sonunda Ankara-Favorit kullanıcılarının önerisiyle bi ustaya gittim bugün. Yaptığı işlemleri sadece gördüm, ne yapıyoruz dediğimde söylersem herkes yapar dedi o yüzden pek detay bilmiyoruz

IMG_20191019_103243.jpg

Bu fotoğrafın olayla alakası yok ama orda sadece bunu çekmişim :D Hava filtresi borusu üzerinde hava termostatı diye bir parça varmış. Ne tamir ediliyor ne yedek parçası var cins bişey, anladığım kadarıyla o iptal edildi, hava filtresi kutusunda çatlaklar varmış onlar onarıldı, karbüratöre geçen (galiba) lpg hortumu bağlantısı yenilendi. Görüldüğü üzere boruya bantlar çekilerek lpg için hava ayarı yapılmış oldu. En son da gaz ayarını yapınca problem çözülmüş oldu. Gelmişken bakalım dedi sübapların sıcak yapılan ayarı varmış o yapıldı. Bir de soğuk ayar var dedi de onu ne zaman yaptırırız bilmiyorum herhalde arabayı bi gün bırakmam gerekiyormuş. Bir de benim geçen tamir ettiğim borunun diğer karşılığında benzin kaçağı varmış ordaki parçayı değiştirdi bi de diyafram denen parçadan benzin kaçıyomuş onu sıktı, devam ederse contasını değiştiririz dedi

Sonuç olarak gün boyu test ettim sıcak-soğuk motorla herhangi bir sıkıntı kalmamış, 10 günlük işkence sona erdi. Her zaman olduğu gibi maliyet olarak yine üzmedi sağolsun. Usta gözlemlerini de yazayım; V kayışı değişmeliymiş, fan hızı yeterli değilmiş fanın gidici dedi kış bitmeden tofaş fan ile değişim yapıp yaza kafa rahat gircez. Bir de ateşlemede bi sıkıntı yok ama buji-buji kablolarını değiştirmeyi düşünüyorum yine yaza girmeden.

IMG_20191013_141214.jpg

Bunun da aslında pek anlatılacak bişeyi yok ama el emeği olunca kıymetli oldu :D Bizim kapıların döşemesi komple kumaş, rengi de şuna yakın. Evde bu kumaşı bulunca durumu kötü olan pandizotun üstüne geçirdim. Önce-sonra yapmadım araba üzerinde fotoğraf da çekmemişim ama en azından üstüne ufak tefek şeyler koyabilcez artık
 
Son düzenleme:
En son güncelde demiştim, rolanti sorunumuz var galiba yakıt kaynaklı diye. O sorun devam etti acemiliğimize geldi inandık değiştirdik lpg regülatörünü iyice batırdılar. 10 gündür falan lpg de binemiyordum arabaya sürekli stop ediyodu kime gitsek başkasına yolladı falan en sonunda Ankara-Favorit kullanıcılarının önerisiyle bi ustaya gittim bugün. Yaptığı işlemleri sadece gördüm, ne yapıyoruz dediğimde söylersem herkes yapar dedi o yüzden pek detay bilmiyoruz


Bu fotoğrafın olayla alakası yok ama orda sadece bunu çekmişim :D Hava filtresi borusu üzerinde hava termostatı diye bir parça varmış. Ne tamir ediliyor ne yedek parçası var cins bişey, anladığım kadarıyla o iptal edildi, hava filtresi kutusunda çatlaklar varmış onlar onarıldı, karbüratöre geçen (galiba) lpg hortumu bağlantısı yenilendi. Görüldüğü üzere boruya bantlar çekilerek lpg için hava ayarı yapılmış oldu. En son da gaz ayarını yapınca problem çözülmüş oldu. Gelmişken bakalım dedi sübapların sıcak yapılan ayarı varmış o yapıldı. Bir de soğuk ayar var dedi de onu ne zaman yaptırırız bilmiyorum herhalde arabayı bi gün bırakmam gerekiyormuş. Bir de benim geçen tamir ettiğim borunun diğer karşılığında benzin kaçağı varmış ordaki parçayı değiştirdi bi de diyafram denen parçadan benzin kaçıyomuş onu sıktı, devam ederse contasını değiştiririz dedi

Sonuç olarak gün boyu test ettim sıcak-soğuk motorla herhangi bir sıkıntı kalmamış, 10 günlük işkence sona erdi. Her zaman olduğu gibi maliyet olarak yine üzmedi sağolsun. Usta gözlemlerini de yazayım; V kayışı değişmeliymiş, fan hızı yeterli değilmiş fanın gidici dedi kış bitmeden tofaş fan ile değişim yapıp yaza kafa rahat gircez. Bir de ateşlemede bi sıkıntı yok ama buji-buji kablolarını değiştirmeyi düşünüyorum yine yaza girmeden.


Bunun da aslında pek anlatılacak bişeyi yok ama el emeği olunca kıymetli oldu :D Bizim kapıların döşemesi komple kumaş, rengi de şuna yakın. Evde bu kumaşı bulunca durumu kötü olan pandizotun üstüne geçirdim. Önce-sonra yapmadım araba üzerinde fotoğraf da çekmemişim ama en azından üstüne ufak tefek şeyler koyabilcez artık

Hayırlı uğurlu olsun, çözülmüş olmasına sevindim.
Bu kadar onarımın vs. günahı ne oldu sorması ayıp? Merak ettim gerçekten. :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Alper45 ve Toprak
Hayırlı uğurlu olsun, çözülmüş olmasına sevindim.
Bu kadar onarımın vs. günahı ne oldu sorması ayıp? Merak ettim gerçekten. :D
Bugün yapılan herşeye toplamda 100tl verdim. Sibop(sübap da olabilir :D ) ayarına o kadar istiyolarmış zaten normalde. Lpg beynine de 10gün önce 170tl vermiştim. Galiba beyin değiştirmeden bu işlemleri yapsak da olurmuş
 
Vay arkadaş ya...
Favorit alayım bari bende okula gider gelirim. :D Bedavaya sanayi en sevdiğim.
Valla sık düşüyoz sanayiye ama ucuza kurtarıyoz. Egeanın 10-11 litre benzin yaktığı yerde 14 litre lpg yakıyom fena değil. Okula gitmem diyodum otobüsten ucuza geliyor :D
Toprağa ne zaman giriyoz yan yan ?
Geçen bi girdim rot ayarı kaçtı direksiyon çap bi aydır :D Bir de parça eksiğimiz var, hâlâ bir arka paçalığım yok
Açılır kendine gelir bence
10 gündür benzinde biniyom baya kendine geldi yeter bence :D
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: At
Yardır hiç sıkıntı yok :D
Tüp beyni taktirdim, 4 tane ön travers takozu, 2 tane rot başı, bi tane rotil, yag filtresi(tam olarak 1 saatimizi aldı sökmesi) ve yağ değişti. Üstüne avans ayarına ve gaz ayarına baktık. Tabiki 250 300 km sonra tekrar baktık. Bana bunların maliyeti 100 lira oldu işçilik olarak. 14 litre LPG yakiyormussun, ayağıma hakim olduğum sürece 13 litreler çok çok zor değil. Üstüne üstlük bu makina lar arkadan itiş.
Şimdi ben anlamıyorum öğrenci olup taunusa biniyorum diye duymadığımız şey kalmıyor. İlla küçük standart bir şeye mi binmem lazım :D
 
Tüp beyni taktirdim, 4 tane ön travers takozu, 2 tane rot başı, bi tane rotil, yag filtresi(tam olarak 1 saatimizi aldı sökmesi) ve yağ değişti. Üstüne avans ayarına ve gaz ayarına baktık. Tabiki 250 300 km sonra tekrar baktık. Bana bunların maliyeti 100 lira oldu işçilik olarak. 14 litre LPG yakiyormussun, ayağıma hakim olduğum sürece 13 litreler çok çok zor değil. Üstüne üstlük bu makina lar arkadan itiş.
Şimdi ben anlamıyorum öğrenci olup taunusa biniyorum diye duymadığımız şey kalmıyor. İlla küçük standart bir şeye mi binmem lazım :D
şimdi maliyet konusuna bişey diyemem o biraz ustaya bağlı ve benim hiç sanayi çevrem yok. O ustaların en üst fiyattan işini yaptığı kişiyim muhtemelen. Yakıt konusunda da nasıl bir rotada kullanıyosun bilemem. Ben sabah okula giderken 4km yolu 40-45dk da gidip aynı yolu 35 dakikada falan dönüyorum. Sabah 8de yola çıkıp akşam 7de eve varıyorum tam yoğun saatler. Yaz tatilinde bu saatler dışında şehir içi gezerken 9 litre lpg ye kadar düştüğüm de oldu yani :D

Aynı yolda egea kullanıyoruz 10-11 litre benzin yakıyor. Onun yol bilgisayarından aldığımız veriye göre ortalama hızımız 15 falan yani ciddi düşük
 
şimdi maliyet konusuna bişey diyemem o biraz ustaya bağlı ve benim hiç sanayi çevrem yok. O ustaların en üst fiyattan işini yaptığı kişiyim muhtemelen. Yakıt konusunda da nasıl bir rotada kullanıyosun bilemem. Ben sabah okula giderken 4km yolu 40-45dk da gidip aynı yolu 35 dakikada falan dönüyorum. Sabah 8de yola çıkıp akşam 7de eve varıyorum tam yoğun saatler. Yaz tatilinde bu saatler dışında şehir içi gezerken 9 litre lpg ye kadar düştüğüm de oldu yani :D

Aynı yolda egea kullanıyoruz 10-11 litre benzin yakıyor. Onun yol bilgisayarından aldığımız veriye göre ortalama hızımız 15 falan yani ciddi düşük
İşte mevzu tam olarak bu. Eski arabaya biniyprsan sanayi çevren olmak zorunda. Taunusuma laf edenler sanayiye zaman ayırdığım için laf ediyor. Ben bir çok şeye para vermiyorum, motosikletim vardı gidip ustamin dükkanda kendi kendime yağ degisiyordum. Bu sanayi çevremi geliştirmek zo run da yim. Çevre olduktan sonra istersen impalaya bin. Ki o da olacak, laf söyleyenler laf söylemeye devam etsinler, ben zevkten dört köşe olmaya devam edeceğim. Herkese de tavsiye ederim :)
 
İşte mevzu tam olarak bu. Eski arabaya biniyprsan sanayi çevren olmak zorunda. Taunusuma laf edenler sanayiye zaman ayırdığım için laf ediyor. Ben bir çok şeye para vermiyorum, motosikletim vardı gidip ustamin dükkanda kendi kendime yağ degisiyordum. Bu sanayi çevremi geliştirmek zo run da yim. Çevre olduktan sonra istersen impalaya bin. Ki o da olacak, laf söyleyenler laf söylemeye devam etsinler, ben zevkten dört köşe olmaya devam edeceğim. Herkese de tavsiye ederim :)
Ya karamsar olup insanlara karamsarlığı aşılayan çok oluyor aracı almış bitmişsin işte almadan evvel ne söylüyorsan söyle aldıktan sonra çok samimi olmadıkça karşındakini kırmamak için hayırlı olsunlu cümleleri daha çok tercih ediyorum çünkü öbür türlü insanlar kırılıyor.
 
İşte mevzu tam olarak bu. Eski arabaya biniyprsan sanayi çevren olmak zorunda. Taunusuma laf edenler sanayiye zaman ayırdığım için laf ediyor. Ben bir çok şeye para vermiyorum, motosikletim vardı gidip ustamin dükkanda kendi kendime yağ degisiyordum. Bu sanayi çevremi geliştirmek zo run da yim. Çevre olduktan sonra istersen impalaya bin. Ki o da olacak, laf söyleyenler laf söylemeye devam etsinler, ben zevkten dört köşe olmaya devam edeceğim. Herkese de tavsiye ederim :)
Bi arabaya alınana kadar söylenen şeyler öneri aldıktan sonra söylenenler ayıp olur. Bana da diyolar sat Tofaş al diye her gün :D