Kış günceli :D

Kalorifer ısıtmaması diye başlayan maceramız motorun komple ısınmaması sorununa dönüştü havalar soğudukça. Fotoğrafları olmayan kalorifer peteği sökme temizleme takma işleminden sonra kaloriferde herhangi bir değişim göremeyince aceba düşük dereceli termostat mı var diye düşündük, internetteki önerilerin ve kullanıcıların deneyimleri sonucunda en mantıklı markanın "Vernet", 74-80-88 derece olarak da bence en mantıklı olan 80 derecelik olanını geçenlerde sipariş ettim 4-5 gündür torpidoda duruyordu

IMG_20191105_163437.jpg
(Vernet 80C Termostatımız)

WhatsApp Image 2019-11-10 at 16.00.01.jpeg

Kırmızı ile işaretlediğim kutunun içinde termostat. Eskisini sökelim diye içini açtık bir de ne görelim? Bomboş :D Sağını solunu temizledik yenisini koyduk kağıt contanın üstüne içe kaçmayacak şekilde sıvı contayı sürüp güzelce kapattık. İçindeki soğutma suyunun yarısından çoğu boşaldı. Yerine bir miktar antifiriz ile su karıştırdık şimdilik -15 derece civarına dayanacak soğutma suyumuz var.

WhatsApp Image 2019-11-10 at 17.15.48.jpeg

Su boşalmışken bayadır aklımda olan su kabı temizliğini de eldeki imkanlar dahilinde yaptım, güzelce de durulayıp yerine taktık
Bir miktar test sürüşü, kalorifer denemesi sonucunda kaloriferde ciddi derecede iyileşme, hararetin hoplaya zıplaya inip çıkmasında da sabitleme konusunda başarılıyız. Ancak son bir aydır başımda olan otomatik fan açma olayının kafasına göre çalışıp bozulması sorununu düzeltebilmiş değiliz. Fan müşürü, tesisattaki sıkıntılı duran kabloları yeniledik bi değişiklik olmadı araştırma süreci devam etmekte.

Bu kısımda yazdığım tüm işleri abimin yardımıyla kendimiz yaptık, bundan sonra böyle :D

Burdan sonra gaz ayarına gittik bi lpg beynini değiştirdikten bi süre sonra tekrarlamak gerektiği söyleniyordu. Yalandan ayar yapıp bol miktarda huzur kaçırdı tüpçü amca sağolsun
 
Son düzenleme:
Vernet iyidir, ben de volvo için bakarken bayağı araştırmıştım. Modern termostatların mucidi olan marka diye hatırlıyorum. Tam 2 sene 35 bin km oldu, henüz bir sorun yaşamadım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
Vernet iyidir, ben de volvo için bakarken bayağı araştırmıştım. Modern termostatların mucidi olan marka diye hatırlıyorum. Tam 2 sene 35 bin km oldu, henüz bir sorun yaşamadım.
Forumlarda hep bundan önermişler. Şehrimdeki parçacılarda bulamayınca Antalya'dan verdim sipariş. Soğutma sistemini çin malı yan sanayilere emanet etmek istemedim açıkçası
 
Güzel olmuş knk bende de termostat yok şuan hararet çok soğuklarda kalıyor pervane de sürekli dönüyor motora bağlı olarak. Gaz ayarını motor ustasına yaptır, yine olmazsa subap sıkmış olabilir bak bi subap ayarı yaptır. Geçen hafta benim 1 ve 2 subap sıkmış komple ayar yapıldı 1.6 4 vites arabayı 40 la giderken 4 e atıyorum titreme mitreme kalmadı. Subap ayarı arabanın kaderini değiştiriyor
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
Güzel olmuş knk bende de termostat yok şuan hararet çok soğuklarda kalıyor pervane de sürekli dönüyor motora bağlı olarak. Gaz ayarını motor ustasına yaptır, yine olmazsa subap sıkmış olabilir bak bi subap ayarı yaptır. Geçen hafta benim 1 ve 2 subap sıkmış komple ayar yapıldı 1.6 4 vites arabayı 40 la giderken 4 e atıyorum titreme mitreme kalmadı. Subap ayarı arabanın kaderini değiştiriyor
Gaz ayarını motorcuya yaptırdık 70 kuruş yaktık ufacık arabayla. Şimdilik gaz ayarımdan da hararet durumundan da memnunuz. Benim fan elektrikli olduğundan aç kapa yapıyo sürekli dönme durumu da yok sendeki gibi.
Sübaplara da akşamdan bırakmak biraz işime gelmiyo ama bakacaz aklımda
Şuan tek sıkıntım fan otomatiği gidip geliyor, içerde tuşum var onla idare ediyom

Termostatı da düşük olsa bile tak bence, termostatsız büyük sıkıntı hem arabaya hem yakıta
 
Son düzenleme:
Termostat güncellemesi güzel olmuş. Hem aşırı yakıt tüketimini düşürür, hem de sürekli buz gibi suyun kapağa gelip de kapağı termal gerilmeyle çatlatmasını önler :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
Termostat güncellemesi güzel olmuş. Hem aşırı yakıt tüketimini düşürür, hem de sürekli buz gibi suyun kapağa gelip de kapağı termal gerilmeyle çatlatmasını önler :)
Ben düşük dereceli termostat var sanıyordum, iptal olduğunu bilsem bu kadar beklemezdim. Yağlamadan yakıta motor sağlığından kalorifere herşeye zarar termostatsızlık
 
Ben düşük dereceli termostat var sanıyordum, iptal olduğunu bilsem bu kadar beklemezdim. Yağlamadan yakıta motor sağlığından kalorifere herşeye zarar termostatsızlık
Antalya sıcağında değil bence. 3 kuruş fazla yaksin ama termostat açmadı kapak catlattik olmasın benim fikrim bu
Subap ayarı istiyorsa hiç bekletme. Eski araba gidiyor yeni bi araba geliyor sanki
 
Antalya sıcağında değil bence. 3 kuruş fazla yaksin ama termostat açmadı kapak catlattik olmasın benim fikrim bu
Antalyayı bilemem ama ben burda bi tepeyi aşarken çıkarken kırmızıya yaslanan hararet inerken dibe kadar vuruyo. O kadar hızlı sıcak soğuk geçişleri illaki zararlı

zaten termostatsız kışın sırtımda yorganla binerim anca ankarada :D

sübap ayarında pek sıkıntı yok diyo ustalar 2-3 kişiye sordum denk geldikçe sesinde sıkıntı yok diyolar
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: kaanc5
Geride kalan 160gün ve Kış günceli v2. Aslında çok bişey yok da yine de yazalım olan biteni

2013 üretim akümüz havalar soğuyunca kendini saldı, şahitlerim var :D yoğun araştırmalarımız sonucunda fiyat/performans olarak şu arkadaşın iyi olduğuna karar verdim, hatta kendisi bulabildiğim en ucuz 2. akü olmasına rağmen kağıt üstü verileri fena değil (60ah 500a)

IMG_20191127_164719.jpg


Hem suları kaydırsın hem buz tutmasın diye sonax sarı cilayı ön cama sürüyorum ayda bi, tavsiye ederim (içten sürmeyin sakın :D ) arabaya uygulamaya fırsat olmadı

IMG_20191203_152225.jpg

Bu da şekilli şüküllü fotoğraf

IMG_20191211_143711.jpg
 
Başlıktan da anlaşılacağı üzere 6. ayımızı tamamlama yolundayken kendisine bir isim bulduk. İsim babamız @dthhasan 'a teşekkürler :) Aslında yazmaya değer pek bir şey yok ama isim koyduk diye bi güncellemek istedim

Bugün kendisinin sileceklerini değiştirdim, üzerinde sağ sol aynı olmak üzere 40cm silecekler vardı kullananlara sordum sola 50 sağa 45cm nin ideal olduğunu söylediler güvenerek aldım gerçekten de olması gereken o boyutlarmış. Camımızda toplamda 15cm lik bir silecek eksiğimiz varmış :D Bir de Sileceklerin ikisi de gereksiz derece yukardaydı aldığım günden beri ara ara uğraşıp düzeltememiştim kısmet bugüneymiş. Sola önceki sağa sonraki halini koyuyorum, sadece şoför tarafındaki sileceği indirebildim.

IMG-20191218-WA0014.jpgasd.jpg
 
Başlıktan da anlaşılacağı üzere 6. ayımızı tamamlama yolundayken kendisine bir isim bulduk. İsim babamız @dthhasan 'a teşekkürler :) Aslında yazmaya değer pek bir şey yok ama isim koyduk diye bi güncellemek istedim

Bugün kendisinin sileceklerini değiştirdim, üzerinde sağ sol aynı olmak üzere 40cm silecekler vardı kullananlara sordum sola 50 sağa 45cm nin ideal olduğunu söylediler güvenerek aldım gerçekten de olması gereken o boyutlarmış. Camımızda toplamda 15cm lik bir silecek eksiğimiz varmış :D Bir de Sileceklerin ikisi de gereksiz derece yukardaydı aldığım günden beri ara ara uğraşıp düzeltememiştim kısmet bugüneymiş. Sola önceki sağa sonraki halini koyuyorum, sadece şoför tarafındaki sileceği indirebildim.

Silecekler hayırlı olsun :)
Bana hala bir tık yukarda gibi geldi sağdaki değilde soldaki özellikle.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
Silecekler hayırlı olsun :)
Bana hala bir tık yukarda gibi geldi sağdaki değilde soldaki özellikle.
Fotoğrafa göre soldaki ise evet, onu indiremedim zaten hiç olduğu gibi kaldı. Arabayı aldığımdan beri uğraşırım sökemezdim anca birini sökmek nasip oldu bi 6 ay da diğerine uğraşırız artık :D Şoför tarafındakini ise çok az dahi indirsem kaput açılıp kapanırken vuruyor
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: UCY ve Mustafak
Fotoğrafa göre soldaki ise evet, onu indiremedim zaten hiç olduğu gibi kaldı. Arabayı aldığımdan beri uğraşırım sökemezdim anca birini sökmek nasip oldu bi 6 ay da diğerine uğraşırız artık :D Şoför tarafındakini ise çok az dahi indirsem kaput açılıp kapanırken vuruyor
Springde 10 luk somun tutuyor gevşetince aşağı yukarı alabiliyorsun. Belki senelerin etkisiyle paslanmış olabilir wd-40 çözer bu işi 😀
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
Springde 10 luk somun tutuyor gevşetince aşağı yukarı alabiliyorsun. Belki senelerin etkisiyle paslanmış olabilir wd-40 çözer bu işi 😀
13 anahtarla açılan somunu var da pastan kitlemiş, somunu söküyorum silecek kalıyo orda :D Wd40 pas çözücü sirke falan ne bulduysam denedim fayda etmedi. Ne hikmetse kendini saldı bi tanesi dün düzelttik zaten asıl benim için önemli olan da kendi önümdekiydi :D diğeri dursun biraz daha
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: UCY ve dthhasan
2 ay sonra gelen güncelleme, çok şey oldu oluş sırasına göre gidelim.

Uzun zamandır 13 jantlardan 14e geçme düşüncem vardı, sac jant falan bakarken bir arkadaşımın tanıdığının CorsaC'sinden çıkardıkları fotoğraftaki 14 inç jantları ve üstündeki idarelik lastikleri sac jant fiyatına vereceğini duyunca kalktık Ankara'nın diğer ucuna gittik. Lastikleriyle birlikte arabaya taktık denedik aldık. Şuanki planım bu 14 jantlara yazlık alıp çıkardığım 13 jantlara da önümüzdeki seneye kışlık takmak.

WhatsApp Image 2020-02-03 at 17.04.37.jpeg
Jantları aldık, Ankara'nın diğer ucundan kendi tarafımıza döndük tam eve 3km kala olanlar oldu. Karşı tarafın aracının şirket arabası olması, heryerinde şirket reklamlarının olması nedeniyle fotoğraflarını paylaşmıyorum, bir Peugeot Partner'e benim önüm onun sağından çarptım, daha doğrusu ben durduğum yerden kalkarken onun hızıyla çarpışmış olduk. Radyatör patladı, çekicilik olduk.

IMG_20200207_145343.jpg
Sağ çamurluk, far, tampon, radyatör, panjur değişti. Kaput boyasız bi şekilde düzeltildi (dalgalanma var tabi), yamulan yerler düzeltildi. 3 Şubatta kaza yapıp 7 Şubatta kaportacıya çektirdiğimiz arabamı 18 Şubatta teslim aldım. Güncel halimiz alttaki gibidir, bikaç boya vs. işimiz var onlar da artık benim el emeğim olacak.

IMG_20200219_153145.jpgIMG_20200219_153025.jpg

Bu süreçte desteğini esirgemeyen herkese teşekkür ederim :)
 
2 ay sonra gelen güncelleme, çok şey oldu oluş sırasına göre gidelim.

Uzun zamandır 13 jantlardan 14e geçme düşüncem vardı, sac jant falan bakarken bir arkadaşımın tanıdığının CorsaC'sinden çıkardıkları fotoğraftaki 14 inç jantları ve üstündeki idarelik lastikleri sac jant fiyatına vereceğini duyunca kalktık Ankara'nın diğer ucuna gittik. Lastikleriyle birlikte arabaya taktık denedik aldık. Şuanki planım bu 14 jantlara yazlık alıp çıkardığım 13 jantlara da önümüzdeki seneye kışlık takmak.

Jantları aldık, Ankara'nın diğer ucundan kendi tarafımıza döndük tam eve 3km kala olanlar oldu. Karşı tarafın aracının şirket arabası olması, heryerinde şirket reklamlarının olması nedeniyle fotoğraflarını paylaşmıyorum, bir Peugeot Partner'e benim önüm onun sağından çarptım, daha doğrusu ben durduğum yerden kalkarken onun hızıyla çarpışmış olduk. Radyatör patladı, çekicilik olduk.

Sağ çamurluk, far, tampon, radyatör, panjur değişti. Kaput boyasız bi şekilde düzeltildi (dalgalanma var tabi), yamulan yerler düzeltildi. 3 Şubatta kaza yapıp 7 Şubatta kaportacıya çektirdiğimiz arabamı 18 Şubatta teslim aldım. Güncel halimiz alttaki gibidir, bikaç boya vs. işimiz var onlar da artık benim el emeğim olacak.

Ekli dosyayı görüntüle 23992Ekli dosyayı görüntüle 23991

Bu süreçte desteğini esirgemeyen herkese teşekkür ederim :)

gelmiş geçmiş olsun adamım, allah beterinden korusun :) iyi sizde bişi yok
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
Makine manyag olmuş yaw janltlar falan tr de tek 16734 lira eder bu