Gelişmiş ülkelerin yüzüne bakmadığı otomobiller bizde niye rağbet görüyor?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan tesla
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Aslında Almanya için söylemem gerekirse,Alman vatandaşları genel olarak lüksten kaçınıyorlar.Gittiğinizde bol bol Renault Twingo,Fiat 500,Peugeot 107 gibi araçlar çok yaygın nedeni ise Almanlarda olan ihtiyacı olanı kadarını alma mantığı.Genelde Türkler Mercedes-Bmw tercihinde fazla bulunuyor aslında bu da yanlış değil,çünkü gelir farkı az yani şirketin üst düzel yöneticisi ile çalışanı arasındaki fark Türkiyedekinden daha az.Yani birçok kişi lükse kolay ulaşabiliyor.Tek nedeni kültür farkı.Türkiye konusunda bende Symbol ve Fluance,Linea,Albea gibi modellerin fazla tuttuğunu anlayabilmiş değilim :D
 
Türkiye ve onun insanı ne zaman arabaya bir yatırım yolu-aracı gibi bakmayı bırakıp ihtiyacı olanı kadarını alırsa işte o zaman bu şikayetler de biraz azalır.Varsın millet bir süre 2000 model arabalarda otomobile binsinler bakın o zaman işler nasıl tersine döner.;)
 
Otobana giriş yaptığımda yolu boş bulduğum zamanlarda bu şekil gidiyorum. Baktım ki kamyonlar ve otomobiller çok, orta şeritte 120 gidiyorum. Keza bulunduğum ilde akçakoca, düzce arası çift şeritli duble yol var. Dümdüz bir yol ve hemen hemen hep boş bu yollar. Keza buraya gelmeden evvel ereğli bölgesi var ki yine duble yol, virajları keskin ve dik yokuşları var. Benim sürekli araç kullandığım güzergahlar genellikle boş oluyor. Radar bölgelerini ise zaten artık ezbere biliyorum.
Bunu da geçtim, istanbul'un en kilit durma noktasına gelen trafiğine giriyorum aracım ortalama tüketimi 5 litre gösteriyor. Yorgun oluyorum, sakin süreyim diyorum, arada bir yokuş çıkmalı, düz yolda ilerlemeli ve rampa inmeli tarzda karışık yol koşulunda 90-110'a sabitleyip gidiyorum 4,5 litre yakıyor aracım. Yani hem psikolojik hem de reel olarak nasıl sürersem süreyim hep az yakıt harcıyor aracım.

Eski bir Fiesta 1,5 tdci kullanıcısıyım, istanbul şehir içi normal sürüşte 6,6 litre, hypermiling ile 4 litre dizel yakıyordu.
Fakat Hyundai i10 öyle değil. Beni pek tınlamıyor. Yürüdüğü sürece az, durduğu sürece çok yakıyor. Saate 50 km hızın altında gittiğim sürece 7-8 litre yakarken, 90 km hıza yaklaştıkca 5-6, 110 km hızın üstünd ise 6-7, 130 km hızlarda ise 8 litre cevarında LPG tüketiyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Eski bir Fiesta 1,5 tdci kullanıcısıyım, istanbul şehir içi normal sürüşte 6,6 litre, hypermiling ile 4 litre dizel yakıyordu.
Fakat Hyundai i10 öyle değil. Beni pek tınlamıyor. Yürüdüğü sürece az, durduğu sürece çok yakıyor. Saate 50 km hızın altında gittiğim sürece 7-8 litre yakarken, 90 km hıza yaklaştıkca 5-6, 110 km hızın üstünd ise 6-7, 130 km hızlarda ise 8 litre cevarında LPG tüketiyor.
Lpg'li araçların yakıt tüketimi konusunda pek tecrübe sahibi değilim. Hani ne yorum yapsam sallamış olurum. Ama klişe olarak bildiğim, benzinlilerden daha az yakıyor. Zaten atmosferik bir aracım olsaydı ben de lpg'li kullanmak zorunda kalırdım.
Fiesta'ya gelince, söylediğim gibi torku düşük dizel araçlar sanılanın aksine dizele yakışır şekilde çok da az yakıt tüketmiyor. Misal benim aracım 115 hp'lik ünite. Aynı motorun 95'lik versiyonu da var, o motor sıkıştırdığında benimki kadar gitmiyor ve benden biraz daha fazla yakıyor. Anlatmak istediğim, 1.4-1,5-1,6 hacimli dizel araçların torku ne kadar yüksek olursa, karışık sürüş stilleri ve kullanım koşulları göz önüne alındığında o derece daha az yakıt tüketebilme potansiyeline sahip. Baktığında 1.5 tdci fiesta da dizel ama benim aracımı kullandığım gibi onu kullansam sürüşte aynı performansı alamayacağım gibi tüketimde de aynı verimi alamam.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve TSIDSG
1.5 tdci Fiesta çok değişik, benim arabadan daha yavaş ve gaz pedalı çok tepkisiz fiesta kullandığını anlayamıyor insan @CenkGs 5.5 litre tüketimi de gücüne göre fazla sayılır
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Cenk
1.5 tdci Fiesta çok değişik, benim arabadan daha yavaş ve gaz pedalı çok tepkisiz fiesta kullandığını anlayamıyor insan @CenkGs 5.5 litre tüketimi de gücüne göre fazla sayılır
Aynen, zaten o motorun tutumluluk potansiyeli maalesef gücü yüzünden sıkıntılı. Yanlışım yoksa 75 hp'lik ünite var ki gerçekten düşük bir güç bu değer. Bunun da farkına varmış olacaklar ki yeni kasa fiesta'da 75 hp'lik gücü daha fazla arttırmışlar. Misal yeni kasada yanlışım yoksa 120 hp'lik yeni 1.5 tdci motor da görev alacak. Mesela o kasa ve motor sayesinde benim araçtan daha iyi gidip, biraz daha az yakıt tüketeceğine inanıyorum. Dizel araçta düşük hacme sahip bir motor varsa ( 2.0 hacimler başka ) tork gücü mutlaka yüksek olmalı. Kasanın ağırlığı ile gayet kolay şekilde baş edecek seviyede olmalı. 75'lik motor fiesta'da maalesef bu konuda biraz geride kalıyor. O yüzden güncel 1.5 tdci fiesta alacağıma, 1.0 ecoboost fiesta düşünebilirdim.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve TSIDSG
Aynen, zaten o motorun tutumluluk potansiyeli maalesef gücü yüzünden sıkıntılı. Yanlışım yoksa 75 hp'lik ünite var ki gerçekten düşük bir güç bu değer. Bunun da farkına varmış olacaklar ki yeni kasa fiesta'da 75 hp'lik gücü daha fazla arttırmışlar. Misal yeni kasada yanlışım yoksa 120 hp'lik yeni 1.5 tdci motor da görev alacak. Mesela o kasa ve motor sayesinde benim araçtan daha iyi gidip, biraz daha az yakıt tüketeceğine inanıyorum. Dizel araçta düşük hacme sahip bir motor varsa ( 2.0 hacimler başka ) tork gücü mutlaka yüksek olmalı. Kasanın ağırlığı ile gayet kolay şekilde baş edecek seviyede olmalı. 75'lik motor fiesta'da maalesef bu konuda biraz geride kalıyor.
170 veya 190 nm tork üretiyor abi bunun hepsini kullanmak için motor tam yükte çalışıyor ve tüketim artıyor.
240-250 torklu motor olsa kasayı rahatça taşıyacak ferah ferah gidecek ve yarım yükte az tüketerek ilerleyecek hem motor ömrü açısından hem tüketim açısından daha makbul fakat bizim ülkede 1.2 dizel koy fiestaya " az yakar bu " düşünceysiyle kapış kapış gider :D
 
170 veya 190 nm tork üretiyor abi bunun hepsini kullanmak için motor tam yükte çalışıyor ve tüketim artıyor.
240-250 torklu motor olsa kasayı rahatça taşıyacak ferah ferah gidecek ve yarım yükte az tüketerek ilerleyecek hem motor ömrü açısından hem tüketim açısından daha makbul fakat bizim ülkede 1.2 dizel koy fiestaya " az yakar bu " düşünceysiyle kapış kapış gider :D
Motorun gücü arttıkça doğru orantılı olarak tüketimin de artacağını düşünen kitle fazla. Benzinli araçlarda bu düşünce kısmen doğru ama düşük hacimli dizellerde bu mevzu tam tersine işliyor. Misal c4'e kullandığım e-hdi olarak geçen bu 270 torklu motordan çok memnun kalmasaydım, focus'u direkt elerdim. Yeni astra'daki cdti motor ise kasa ağırlığı ve motor gücü düşünüldüğünde tam kıvamına gelmiş vaziyette :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Motorun gücü arttıkça doğru orantılı olarak tüketimin de artacağını düşünen kitle fazla. Benzinli araçlarda bu düşünce kısmen doğru ama düşük hacimli dizellerde bu mevzu tam tersine işliyor. Misal c4'e kullandığım e-hdi olarak geçen bu 270 torklu motordan çok memnun kalmasaydım, focus'u direkt elerdim. Yeni astra'daki cdti motor ise kasa ağırlığı ve motor gücü düşünüldüğünde tam kıvamına gelmiş vaziyette :)
C4 te ki motor ile senin arabada ki motor aynı değil mi zaten dur seni biraz kızdırayım abi,
1.6 e-HDİ ile kombine edilen sanat eseri gibi şanzımandan ötürü motoru elemiş olabilirsin :) Opel deme abi bana ter basıyor
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Cenk
C4 te ki motor ile senin arabada ki motor aynı değil mi zaten dur seni biraz kızdırayım abi,
1.6 e-HDİ ile kombine edilen sanat eseri gibi şanzımandan ötürü motoru elemiş olabilirsin :) Opel deme abi bana ter basıyor
Vallahi sinanım sen daha iyi bilirsin, motoru değerlendirirken şanzıman etkeni de önemli bir noktada. Kimi şanzımanlar güzelim motorları ne hale getiriyor, bunun örnekleri çoktur. Ben c4'ü kullanırken motorun potansiyelini fark edebilmiştim, ara hızlanmaları, son hızları, yük altındaki başarısı ve tüketim gibi konularda her zaman dedim ki bu motoru focus'da kullansam eminim daha çok hoşuma giderdi. Alınca da öyle oldu tabii, gücü aktarmadaki başarısı, sadece şanzıman değil ön takımlarda buna dahil, c4'e göre çok daha iyi olduğu için bu motor benim kriterlerime göre focus'da parladı. Keşke daha güçlü olsaydı dediğim bir yer hatırlamıyorum, bana yetiyor.
O sanat eseri şanzıman bana iyi bir ders oldu, Allah kimseye o şanzımanı nasip etmesin :D Yahu kime opel mevzunu açsam bir anda geriliyor. Daha önce hiç opel kullanmadım uzun dönemli olarak. İlginç geliyor bana.
 
Beyler ben 82 newton tork ile araba yürütüyorum, bur da benim suçum ne peki. 1,5 fiestayı resmen yerlere vurdunuz, 3500 devirde 82 newtton torklan seyehat eden bana ne diyonuz peki :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Vallahi sinanım sen daha iyi bilirsin, motoru değerlendirirken şanzıman etkeni de önemli bir noktada. Kimi şanzımanlar güzelim motorları ne hale getiriyor, bunun örnekleri çoktur. Ben c4'ü kullanırken motorun potansiyelini fark edebilmiştim, ara hızlanmaları, son hızları, yük altındaki başarısı ve tüketim gibi konularda her zaman dedim ki bu motoru focus'da kullansam eminim daha çok hoşuma giderdi. Alınca da öyle oldu tabii, gücü aktarmadaki başarısı, sadece şanzıman değil ön takımlarda buna dahil, c4'e göre çok daha iyi olduğu için bu motor benim kriterlerime göre focus'da parladı. Keşke daha güçlü olsaydı dediğim bir yer hatırlamıyorum, bana yetiyor.
O sanat eseri şanzıman bana iyi bir ders oldu, Allah kimseye o şanzımanı nasip etmesin :D Yahu kime opel mevzunu açsam bir anda geriliyor. Daha önce hiç opel kullanmadım uzun dönemli olarak. İlginç geliyor bana.
Focus'un güç aktarma, ön takım, arka takım, şase rakiplerinden bariz üstünlükte fakat buna sen bakıyorsun ben bakıyorum çoğu kişi 6'lı cd çaları veya dokunmatik ekranı tercih ediyor...
Opelll... Astra K ye binmedim sürmedim ama J iyiydi, genel olarak yeni Opeller gayet güzel İnsignia filan süper araba da şu 2000 den 2010 yılına kadar üretilen işte Corsa C, astra H, Vectra C.. sonuna kadar ruhsuz alt yapısı dandik çok kolay arıza verebilen araçlardır büyük ihtimal sakin kullansan beğenirsin hoşuna bile gider ama limitlerde görünmeyen yerlerinin tadına bakayım deyince dilin yanıyor
 
Çabuk bozulsa bile opeller (Aslında Almanların çoğu) oturaklı, kaliteli ve güçlü, ve japon rakipleriyle aralarında fiyat olarak anlamsız uçurumlar yok. Güçsüz, kalitesiz arabalar alıp ömürlük kullanmak yerine daha iyi bi araba alıp 8 yıl sonra az değer kaybıyla satmak ve yerine yenisini almak daha mantıklı, 'Sefasını sürdüğün malın cefasını başkasına satmak Türkiye gibi ülkelerde zor değil'. bahsedilen kıyaslama Subaru BRZ, TypeR, Impreza - 1.20i, Leon Cupra, Golf R arasında olsaydı işler belki değişirdi ama bahsedilenler sporcular değil aile otomobilleri; bir yanda hala dandik atmosferik motorlar kullanan Honda-Toyota-Mazda diger yanda turbo motor konusunda günümüz standartlarını belirleyen VAG-BMW-Opel var.
 
Beyler ben 82 newton tork ile araba yürütüyorum, bur da benim suçum ne peki. 1,5 fiestayı resmen yerlere vurdunuz, 3500 devirde 82 newtton torklan seyehat eden bana ne diyonuz peki :)
Senin sürüş stiline göre bu motorlar uygun değerler üretiyor zaten hocam. Hatta bir çok kişiye göre de uygun değerler üretiyor. Sadece ağır yük altında ve sıkıştırıldığı zamanlarda dizele yakışır bir tüketim değeri sunamıyor. Tabii ölümcül yakıtlar harcamıyor ama dizelden biraz daha fazla ekonomi bekliyorsun o noktada :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Çabuk bozulsa bile opeller (Aslında Almanların çoğu) oturaklı, kaliteli ve güçlü, ve japon rakipleriyle aralarında fiyat olarak anlamsız uçurumlar yok. Güçsüz, kalitesiz arabalar alıp ömürlük kullanmak yerine daha iyi bi araba alıp 8 yıl sonra az değer kaybıyla satmak ve yerine yenisini almak daha mantıklı, 'Sefasını sürdüğün malın cefasını başkasına satmak Türkiye gibi ülkelerde zor değil'. bahsedilen kıyaslama Subaru BRZ, TypeR, Impreza - 1.20i, Leon Cupra, Golf R arasında olsaydı işler belki değişirdi ama bahsedilenler sporcular değil aile otomobilleri; bir yanda hala dandik atmosferik motorlar kullanan Honda-Toyota-Mazda diger yanda turbo motor konusunda günümüz standartlarını belirleyen VAG-BMW-Opel var.
Al işte bilmeden öten birisi, Japonlar dandik olduğu için mi sorunsuz kullanılıyor? yumuşak kauçuk plastik ve aptal turbo motorlu araçlara kanıp 100 bin lira bağlayınca bende savunurum orası ayrı...
99 yılında kullanılan Honda Civic teki süspansiyon önde çift salıncak arkada çok kollu bağımsız, hangi Alman ( teoride ) arabasında var? Opel dediğin marka önde tam beşik arkada torsiyon takıp millete spor araba diye kakalayan marka, profil fotonda bir Opel dilinde bir Opel çokta şaşırmamak gerekli bu yorumlara.