Geyik Başlığı 2

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Berkin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Kesinlikle.. Özellikle motor sporlarında yer alan üreticiler bunun çok daha erken farkına vardı. Sadece spor ve süper spor araçlarda değil, günlük kullanım araçlarında da çok önemli yere sahip. Performans iyileşsin, otomobil az yaksın v.b çokça özellik için bir çok parça ve ürün geliştiriyorlar ama aerodinaminin bu tarz konulara etkisini son yıllarda iyiden iyiye fark etmiş durumda üreticiler. İleri ki yıllarda aerodinami savaşları çıkması muhtemel.

Ufak bir edit yapayım.. Şu devasa aerodinami girişilerine de yer açabilmek için araçta normal süspansiyon sistemi kullanılmamış. Helezon yayları kaldırmışlar, F1 araçlarında kullanılan Pushroad sistemine geçmişler. Böylece süspansiyon bileşenleri daha içeride konumlandırılarak aerodinami için önemli olan şu boşluklara yer açılmış.
@CenkGs aslinda butun otomobil ureticileri bunun farkinda fakat maliyeti yukselttigi icin bunun uzerinde cok yogunlasamiyorlardi. Milyonlarda USD harcayarak AR-GE calismalari yapip aerodinamigi daha dusuk maliyetlere cekmeye calisiyorlar.

ford gt'nin eski kasası da aerodinami bakımından çok üst düzey bir araç. aerodinamik açıdan hiçbir geliştirme yapmadan 293 mph hız yapması inanılır gibi değil :D çoğu yolcu uçağının kalkış hızından katbekat daha fazla :D
Izninle bir duzeltme yapmak istiyorum @maximaorhan , bir pilot arakadasimda ogrenmistim, cok ilginc ama en buyuk yolcu ucagi dahi yaklasik 100km/saat hizla inip kalkiyormus. Yani bu da tamamen muhendislik ve aerodinamik ile alakali.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk ve Porsche
Izninle bir duzeltme yapmak istiyorum @maximaorhan , bir pilot arakadasimda ogrenmistim, cok ilginc ama en buyuk yolcu ucagi dahi yaklasik 100km/saat hizla inip kalkiyormus. Yani bu da tamamen muhendislik ve aerodinamik ile alakali.
benim şu ana kadar planladığım en düşük kalkış hızı yanlış hatırlamıyorsam 220kmh idi. Onun da 737 olduğunu düşünürsek siz daha doğrusu arkadaşınız A380'in 100kmh ile inip kalkacağını söylemiş ama biraz isabetsiz bi örnek olmuş :D
 
@CenkGs aslinda butun otomobil ureticileri bunun farkinda fakat maliyeti yukselttigi icin bunun uzerinde cok yogunlasamiyorlardi. Milyonlarda USD harcayarak AR-GE calismalari yapip aerodinamigi daha dusuk maliyetlere cekmeye calisiyorlar.
Aslına bakarsak farkında olmanın ötesinde nasıl yapılacağına dair bir bilinçsizlik söz konusuydu. Motor sporları ile ilgilenen markalar bu konularda diğerlerinden daha fazla yol kat edebildi haliyle. Ama aerodinami denen mevzu yakıt tüketimi, konfor, rüzgar izolasyonu, performans v.b bir çok konuda doğrudan etken. İyi bir aerodinamik çalışmayla bir çok kalemde yapması gereken ek geliştirmeleri tek bir kalemde daha iyiye taşıyabiliyorsun ki bu maliyeti ciddi azaltıyor. Yakıt tüketimi düşük olsun diye yeni nesil şanzıman geliştirmeye çalışmaktan tutun da performansı daha iyi olsun diye gücü artırılmaya çalışılan motorları geliştirmek, rüzgar izolasyonu daha iyi olsun diye aracı ek yalıtım malzemeleri ile doldurmak bile oldukça maliyetliyken dediğim gibi iyi bir aerodinamik çalışmasıyla bu eksiklikleri bertaraf etmek tamamen olmasa da büyük ölçüde mümkün olabiliyor.
 
Son düzenleme:
benim şu ana kadar planladığım en düşük kalkış hızı yanlış hatırlamıyorsam 220kmh idi. Onun da 737 olduğunu düşünürsek siz daha doğrusu arkadaşınız A380'in 100kmh ile inip kalkacağını söylemiş ama biraz isabetsiz bi örnek olmuş :D
Oncelikle planlama derken ne demek istiyorsunuz anlamadim, kule de falanmi gorevlisiniz?
Bu arada dediginiz gibi netten baktim 215-335 arasiymis, en yakin zamanda sorcam arkadasima, pilotum diye kandiriyor bizi, hemde THY de :P
 
Kendisi Fılayt Dispeçır :D. Detaylı olarak tam olarak ne olduğunu isterse anlatacaktır.
Az cok biliyorum, anladim. Malum ayda en az 2-3 defa ucakla yolculuk yapiyorum. @maximaorhan hangi havalimani? Ben %90 Ataturkten ucarim, ucuslarim gece 4 civari oldugu icin erken gelip lounge ta takiliyorum. Musait bir zamanda bir cayini icmek isterim :D
 
yok şu an çalışmıyorum 6 yıl kadar atatürkteydim ama :)
????????????? :D :D :D :D
-font-b-Flight-b-font-font-b-Dispatcher-b-font-Kiss-Me-Before-font-b.jpg
 
Aslına bakarsak farkında olmanın ötesinde nasıl yapılacağına dair bir bilinçsizlik söz konusuydu. Motor sporları ile ilgilenen markalar bu konularda diğerlerinden daha fazla yol kat edebildi haliyle. Ama aerodinami denen mevzu yakıt tüketimi, konfor, rüzgar izolasyonu, performans v.b bir çok konuda doğrudan etken. İyi bir aerodinamik çalışmayla bir çok kalemde yapması gereken ek geliştirmeleri tek bir kalemde daha iyiye taşıyabiliyorsun ki bu maliyeti ciddi azaltıyor. Yakıt tüketimi düşük olsun diye yeni nesil şanzıman geliştirmeye çalışmaktan tutun da performansı daha iyi olsun diye gücü artırılmaya çalışılan motorları geliştirmek, rüzgar izolasyonu daha iyi olsun diye aracı ek yalıtım malzemeleri ile doldurmak bile oldukça maliyetliyken dediğim gibi iyi bir aerodinamik çalışmasıyla bu eksiklikleri bertaraf etmek tamamen olmasa da büyük ölçüde mümkün olabiliyor.
Yeni yeni de değil yahu, en azından sürüklenme katsayısı adına. Tam hatırlamıyorum, sanıyorum 50lerde petrol krizi varken çoğu otomobil üreticisi sürüklenme katsayısını ciddi anlamda düşürecek tasarımlar yaptı. Öyle ki çoğunun Cd'si şimdikilerden düşüktü. Ama tipsiz oluyordu haliyle arabalar. Kriz ortadan kalkınca da geri eski tasarımlara döndüler. O tekeri kapatan çamurluk tasarımları falan bunların ürünü hatta. Çok ünlü bir grafik var yıllar geçtikçe arabanın kutudan daha yuvarlak hatlı arabalara döndüğünü gösteren, o çok da doğru diyemeyiz aslında :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve At
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...