@CenkGs aslinda butun otomobil ureticileri bunun farkinda fakat maliyeti yukselttigi icin bunun uzerinde cok yogunlasamiyorlardi. Milyonlarda USD harcayarak AR-GE calismalari yapip aerodinamigi daha dusuk maliyetlere cekmeye calisiyorlar.Kesinlikle.. Özellikle motor sporlarında yer alan üreticiler bunun çok daha erken farkına vardı. Sadece spor ve süper spor araçlarda değil, günlük kullanım araçlarında da çok önemli yere sahip. Performans iyileşsin, otomobil az yaksın v.b çokça özellik için bir çok parça ve ürün geliştiriyorlar ama aerodinaminin bu tarz konulara etkisini son yıllarda iyiden iyiye fark etmiş durumda üreticiler. İleri ki yıllarda aerodinami savaşları çıkması muhtemel.
Ufak bir edit yapayım.. Şu devasa aerodinami girişilerine de yer açabilmek için araçta normal süspansiyon sistemi kullanılmamış. Helezon yayları kaldırmışlar, F1 araçlarında kullanılan Pushroad sistemine geçmişler. Böylece süspansiyon bileşenleri daha içeride konumlandırılarak aerodinami için önemli olan şu boşluklara yer açılmış.
Izninle bir duzeltme yapmak istiyorum @maximaorhan , bir pilot arakadasimda ogrenmistim, cok ilginc ama en buyuk yolcu ucagi dahi yaklasik 100km/saat hizla inip kalkiyormus. Yani bu da tamamen muhendislik ve aerodinamik ile alakali.ford gt'nin eski kasası da aerodinami bakımından çok üst düzey bir araç. aerodinamik açıdan hiçbir geliştirme yapmadan 293 mph hız yapması inanılır gibi değil çoğu yolcu uçağının kalkış hızından katbekat daha fazla