Geyik Başlığı 2

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Berkin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
dcf568c7fc4fddfd44f8a5c28c26dca4.jpg

8f1811373ef83afcdc6c41a3c58c266f.jpg



Tapatalk kullanılarak Tapatalk aracılığıyla gönderildi
 
Yeni yeni de değil yahu, en azından sürüklenme katsayısı adına. Tam hatırlamıyorum, sanıyorum 50lerde petrol krizi varken çoğu otomobil üreticisi sürüklenme katsayısını ciddi anlamda düşürecek tasarımlar yaptı. Öyle ki çoğunun Cd'si şimdikilerden düşüktü. Ama tipsiz oluyordu haliyle arabalar. Kriz ortadan kalkınca da geri eski tasarımlara döndüler. O tekeri kapatan çamurluk tasarımları falan bunların ürünü hatta. Çok ünlü bir grafik var yıllar geçtikçe arabanın kutudan daha yuvarlak hatlı arabalara döndüğünü gösteren, o çok da doğru diyemeyiz aslında :)
Maalesef eskiden en büyük sorun aerodinami için otomobillerin tasarımlarını değiştirirken kullanılan parçalara ve materyallerin ne olacağını, nasıl kullanılacağını ve monte edileceğini belirlemeye yönelik yaşanan zorluktu. Tahminimce tasarımlarının şimdikilere göre nispeten daha tipsiz veya oturaksız oluşu bundandı. Fakat şimdi hem metalurji olarak hem de mühendislik olarak oldukça yol alındı. Üreticiler aerodinamik özelliklerden ötürü daha az şeylerden feragat eder hale geldi hem tasarımda hem de tasarımın getirdiği parçaların yerleştirilme ve monte edilme zorluğu açısından. O yüzden günümüzde aerodinami üzerine geliştirilmeler yapılabilmesi ve özellikle bunların uygulanabilmesi daha kolay ve diğer kalemlerin toplamından daha az maliyetli diye düşünüyorum.
 
Maalesef eskiden en büyük sorun aerodinami için otomobillerin tasarımlarını değiştirirken kullanılan parçalara ve materyallerin ne olacağını, nasıl kullanılacağını ve monte edileceğini belirlemeye yönelik yaşanan zorluktu. Tahminimce tasarımlarının şimdikilere göre nispeten daha tipsiz veya oturaksız oluşu bundandı. Fakat şimdi hem metalurji olarak hem de mühendislik olarak oldukça yol alındı. Üreticiler aerodinamik özelliklerden ötürü daha az şeylerden feragat eder hale geldi hem tasarımda hem de tasarımın getirdiği parçaların yerleştirilme ve monte edilme zorluğu açısından. O yüzden günümüzde aerodinami üzerine geliştirilmeler yapılabilmesi ve özellikle bunların uygulanabilmesi daha kolay ve diğer kalemlerin toplamından daha az maliyetli diye düşünüyorum.
Orası öyle. Teknoloji geliştiği için üretim de gelişti, kolaylaştı, maliyetler düştü. En basitinden hayatımıza cfd programları girdi ki bu mühendislik bakımından işleri aşırı kolaylaştırdı. Benim demek istediğim aerodinaminin etkisi biliniyordu çok önceden bile, hatta işe yarar şeyler de başardılar. Ancak hem maliyetten hem de üretim zorluğundan petrol krizi sonrası geri eski tasarımlara döndüler.
 
Orası öyle. Teknoloji geliştiği için üretim de gelişti, kolaylaştı, maliyetler düştü. En basitinden hayatımıza cfd programları girdi ki bu mühendislik bakımından işleri aşırı kolaylaştırdı. Benim demek istediğim aerodinaminin etkisi biliniyordu çok önceden bile, hatta işe yarar şeyler de başardılar. Ancak hem maliyetten hem de üretim zorluğundan petrol krizi sonrası geri eski tasarımlara döndüler.
Tabii ki çok önceden beri bu çalışmalar vardı. Hatta 40-50 yıl öncesi süper spor otomobillerin bazılarında aerodinamik çizgiler direkt belli oluyordu. Şimdilerde bu, kompakt ligdeki otomobillere kadar indi. İleride daha da önem kazanacak diye düşünüyorum açıkçası. İnşaallah da öyle olur.
 
Ekli dosyayı görüntüle 7222
Forumda paylaşılan bazı linklere girerken genelde bu ekran çıkıyor, mobil veriden yada gizli sekmeden girince normal açılıyor sebebini bilen varmı?
Öyle zamanlarda cihazın önbelleğini temizle, iyi geliyor. Sayfa açılışının başlangıcında kısa süreli bir bağlantı gecikmesi olunca böyle şeyler yapabiliyor.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...