Geyik Başlığı 3

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
@bt berker abi sen bilirsin 1.4 benzinli fiestayı ekonomik olması için hangi devir aralıklarında kullanmak lazım bide int.den baktım teknik özelliklerine fln torku 4000 devirde beygiri de 5000 5500 devirde veriyormuş performans için 4000-5500 devir arası mı kullanmak lazım?
 
@bt berker abi sen bilirsin 1.4 benzinli fiestayı ekonomik olması için hangi devir aralıklarında kullanmak lazım bide int.den baktım teknik özelliklerine fln torku 4000 devirde beygiri de 5000 5500 devirde veriyormuş performans için 4000-5500 devir arası mı kullanmak lazım?
O tork ve beygir grafiklerinin tüketime emin ol faydası yok. O grafikleri ne için kullanmak gerekir dersen şöyle açıklayabilirim: Arabanın gücü kısıtlıdır, yükte veya bayırda tıkanıyordur, henüz tam hakim de olmamışsındır; o zaman o grafiklere göre devir çevirerek vites atarsın, araban yük altında tıkanmamış olur, iyi hızlanma istediğin senaryolarda o devir bantlarını kullanırsın, işini görürsün. Ama tüketim için her halükarda arabanın boğulmadan çekebildiği minimum devirlerde sağ ayağı sakin hareketlere alıştırarak kullanmak gerekir.

1.4 Fiesta özelinde konuşursam, düz yolda giderken 2000 devirde vites büyütsen durumu kurtarabiliyorsun. Her viteste bunu kurtarabiliyor. Hatta arabaya binip markete gitmek gibi sokak arası sakin salına salına gidişlerde 1800 devirlerde vites atsan bile 1=>2 veya 2=>3 geçişlerini yapabilirsin. Yine de bunu uygularken motoru dinleyerek yap. Ayak ilk başlarda gaza minicik dokunuşlar yapmaya alışamayabilir, gaza normal seviyede dokunulduğu zaman motor "düşür vitesi" diye konuşmaya başlayabilir :).

Tabii bu dediğim sakin hareketleri trafiğin izin verdiği sakin trafikli düz yollarda 0-70'i 30sn olarak hazırlayacaksın kendini :) Bir de yüklü halde veya yokuşlarda bu devirler kesinlikle değişir.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...